• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De DS3 Racing komt in 2011 en heeft een prijskaartje

Auteur: CasperH, gepost 23 augustus 2010 om 11:37 – 62 Reacties

Citroën DS3 Racing
De gepeperde versie van het premium Citroën opdondertje DS3 komt in 2011 naar Nederland. Ook de prijs is overigens premium.

De DS3 Racing wordt onder meer voorzien van een raceonderstel, raceremmen en een specifieke uitrusting die wordt gebruikt in de autosport. Ook vinden we een diffuser, voorspoiler, dorpelbeschermers en wielkastverbreders van koolstofvezel terug op deze pittige rakker. Ook het interieur wordt flink opgeleukt met koolstofvezel in het dashboard, stuur, middenconsole en deurpanelen. Ook zijn er speciale kuipstoeltjes geìnstalleerd. De 1.6 turbo met zes handgeschakelde versnellingen levert 207 pk en 275 Nm koppel waarmee de DS3 Racing in 6,5 seconden naar de honderd spurt.

De prijs van dit alles? Om precies te zijn 34.995 euro mag je achterlaten bij Citroën om in één van de 1000 (?) DS3 Racings naar huis te rijden. Voor dat geld heb je de keus uit slechts twee kleurstellingen: grijs met wit of zwart met oranje. De DS3 Racing is standaard behoorlijk uitgerust met onder meer automatische airco, LED dagrijverlichting, parkeerhulp achter, een dikke stereo en nog wat andere snufjes.

Toch lijkt de DS3 Racing best pittig geprijsd. De Mini Cooper S kost bijvoorbeeld dik 6000 euro minder. Natuurlijk heeft die ook iets minder pk´s maar toch. Voor grofweg 35k koop je ook een Scirocco 2.0 TSI met een leuk accessoirepakket of een leuke Giulietta 1750 TBI QV, dat lijkt toch een stuk meer auto voor je geld. Prijst Citroën zichzelf hier uit de markt of is het elke cent waard? Misschien moeten we Wouter binnenkort maar eens in zo’n DS3 Racing proberen te proppen.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds3, ds3-racing, premium

Vorig bericht: « Zeiden we toch, de Mazda2 facelift komt naar Europa
Volgend bericht: Video: F430 twinturbo speelt met Lamborghini LP570-4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. witte480 zegt

    23 augustus 2010 om 11:41

    Leuk auto’tje

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    23 augustus 2010 om 11:41

    In het oranje graag, die velgen zijn Sick!

    Login om te reageren
  3. Rohrl-fan zegt

    23 augustus 2010 om 11:42

    35k voor een DS3??? Doe mij dan maar zo’n Scirocco!

    Login om te reageren
  4. schnitzerken zegt

    23 augustus 2010 om 11:42

    Ik vind die DS3 wel wat hebben, maar zoveel geld heb ik er echt niet voor over.. (T’is wel een limited edition natuurlijk)

    Login om te reageren
  5. W021 zegt

    23 augustus 2010 om 11:48

    Doe mij maar een COOPER S voor dat geld!! IPV dit na-apertje :)

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      23 augustus 2010 om 12:03

      @W021:
      Na-apertje?

      Als er ooit op deze planeet 1 na-apertje is gebouwd is het wel New Mini te noemen……..

      Login om te reageren
      • captain zegt

        23 augustus 2010 om 12:08

        @de sjonnies: Hoezo? van wat is mini nu afgenomen?

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          23 augustus 2010 om 12:42

          @captain:

          wat dacht je van de Mini?

          Login om te reageren
  6. §tekel zegt

    23 augustus 2010 om 11:50

    ik vind hem leuk, maar voor dat geld nooit van zijn lang zal zijn leven

    Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    23 augustus 2010 om 11:51

    met zo’n leuk autootje komt er vast wel een tuner die er wat leukers mee doet.

    Login om te reageren
  8. atakan zegt

    23 augustus 2010 om 11:51

    Hebben hebben hebben!

    Login om te reageren
  9. kowalsk zegt

    23 augustus 2010 om 11:51

    Ik vind het wel een vet ding. Maar ik zou er in gezien willen worden :P.

    Login om te reageren
    • kowalsk zegt

      23 augustus 2010 om 11:52

      @kowalsk: Correctie… ‘Maar ik zou er NIET in gezien willen worden :P.’

      Login om te reageren
  10. ferry832 zegt

    23 augustus 2010 om 11:52

    Veel te veel geld voor zo`n klein ding. Ik moet toegeven dat het model best leuk is maar zoveel geld. Voor mij de Guilietta graag.

    Login om te reageren
  11. PunicaOase zegt

    23 augustus 2010 om 11:54

    Voor dat bedrag vind ik een Megane RS (250 pk) of een Giulietta (230 pk) een veel betere keuze… bovendien vind ik deze looks maar niks – veel te ‘kermisachtig’…

    P.s. Ik heb die DS3 tot nu toe 2x zien rijden… is niet echt een verkoopsucces…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 augustus 2010 om 13:22

      Bommetje! Wouter, ga eens in een echt leuke auto rijden. ;) En natuurlijk even de onvermijdelijke vergelijking trekken met de Mini, die je vast wel goed kent.

      @PunicaOase: O jawel hoor. De wachttijden zijn lang en ze hebben de productie al op moeten voeren.

      Login om te reageren
  12. The360box zegt

    23 augustus 2010 om 11:56

    Maarja, dan krijg je wel een niet retro karretje ofzo. Ik vind zon Cooper best zielig, omdat iedereen hem heeft moeten wij hem ook?

    Login om te reageren
  13. Barnato zegt

    23 augustus 2010 om 12:03

    Ik heb op het forum van evo gelezen dat het geen limited edition wordt. Maar dat er gewoon verschillende versies komen en het vermogen kan verschillen per motorblok. Laatse ook zeer gezellig 1 210 andere 204 pk Joepie! Als ik hem echt wil dan wacht ik wel op een tweedehandse. Kijk maar naar de prijzen van Cooper S JCW GP ook stuk lager hihi

    Login om te reageren
  14. Wim zegt

    23 augustus 2010 om 12:06

    Mwah… ik vind hem eigenlijk best wel fout met die kleurstelling. Doe mij maar een normale DS3, ziet er beter uit en kost minder.

    PS: is premium een stopwoordje van autoblog geworden of zo…

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    23 augustus 2010 om 12:09

    Misschien wel even aardig om de vergelijking Cooper S mkII en de DS3 met slechts 150pk aan te halen…

    Mini Cooper S mkII vs Citroen DS3 150
    Hockenheim Short 1:21.4 1:21.6
    Autozeitung test track 1:50.1 1:49.0
    Balocco 3:07.44 3:08.80
    Inta 1:14.01 1:15.68
    Raceland 0:59.54 0:59.64

    Oftewel deze 207 pk versie zie je na een paar bochten al uit het zicht verdwijnen met je Cooper S.. onderschat Citroën niet, dit ding rijdt serieus goed.

    Login om te reageren
  16. anonymous coward zegt

    23 augustus 2010 om 12:12

    leuk bakkie, maar inderdaad, VEEEEEEEEL te duur. Doe mij de Juul QV maar (of een goedkopere mini, of een goedkopere mito etc…)

    here’s a thought, een mito 155pk op de kop tikken (dealer-demo of zo, moet wel een leuk prijsje te maken zijn), en dan bij squadra er een due-cento van laten maken (ook 200pk), heb je een supermini met 200pk, en nog een goede 10k op je bankrekening

    Login om te reageren
  17. ThomasBol zegt

    23 augustus 2010 om 12:12

    Ik heb gelezen dat het er meer worden dan 1000 stuks. Maar daarnaast vind ik hem niet overpriced. Van de Cooper S rijden er al miljarden rond en dit karretje is toch nog ff bijna een hele seconden sneller naar de 100 dan die zelfde Cooper S. En een Scirocco bijvoorbeeld zal zeker niet zo strak sturen als deze automobiel.
    Nee, doe mij maar gewoon de DS3 :D

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      23 augustus 2010 om 12:19

      @ThomasBol: de Cooper S doet er 7,0 over om de honderd aan te tikken en de DS3 Racing 6,5. Een halve hele seconde dus ;)

      Login om te reageren
  18. screamer zegt

    23 augustus 2010 om 12:23

    Supergaaf, vooral in grijs-oranje, maar idd veels te duur voor dat geld (ook al is ie limited)
    Dan heb ik liever een Scirocco of een Megane Coupe.

    Login om te reageren
  19. NesQ zegt

    23 augustus 2010 om 12:26

    Leuke auto, ik denk dat de grijs-oranje uitvoering het meest verkocht zal worden.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    23 augustus 2010 om 12:29

    Ik vind het een intessant autotje. Misschien moeten we hem eerder vergelijken met de mini cooper S JCW

    Ik vind hem leuker dan de mini.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 augustus 2010 om 13:15

      @Hupke: enig idee wat een JCW kost? 36.800, heb je handbediende airco en dan mag je ook nog 870!! euro afleveringskosten rekenen (bizar veel)

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        23 augustus 2010 om 14:01

        @w0o0dy:

        Ja maar hem vergelijken met een standaart Mini van om en bij de 15k heeft anders ook niet veel zin.
        En 37k of 35k (DS3 R) liggen toch al dichter tegen elkander.

        Login om te reageren
      • karel zegt

        23 augustus 2010 om 14:36

        @w0o0dy: 870 is tegenwordig meer dan normaal…..

        Login om te reageren
  21. janklaassen zegt

    23 augustus 2010 om 12:46

    Lauw!

    deze ging toch 99% in productie op die van de beurs van Geneve?

    Login om te reageren
  22. Jordi zegt

    23 augustus 2010 om 12:59

    K vind het een heel vet autotje! Prestaties zijn prima, uiterlijk is zeer modern en de velgen zijn prachtig. Toch zou ik voor dat geld liever een Scirocco kopen, toch een wat stoerdere bak

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    23 augustus 2010 om 13:29

    Dit is voor mij de meest waanzinnige in zijn klasse. Dit oogt echt goed.
    Ben benieuwd naar de rijtesten.

    Login om te reageren
  24. Mairsil zegt

    23 augustus 2010 om 13:36

    Pff, beetje absurd bedrag, maar de die-hard citroen fans zullen er wel voor gaan. Wat mij betreft kansloos naast Renault’s Megane RS, op alle vlakken.

    Login om te reageren
    • yalle zegt

      23 augustus 2010 om 20:35

      @Mairsil: 250pk tegen 210 kijk maar op de baan

      Login om te reageren
  25. Boss427 zegt

    23 augustus 2010 om 14:20

    Wat een ontzettende misser dat je hem alleen in die twee waardeloze kleurstellingen kan krijgen. Echt onbegrijpelijk!

    Login om te reageren
  26. GT4Ever zegt

    23 augustus 2010 om 14:24

    Leuke auto, en had misschien een optie geweest als mijn volgende auto. Maar de prijs is echt wel véél te hoog. Ga dan voor dat geld toch eerder kijken voor een Megane RS, of voor minder voor en Clio RS (en zelfs die is al flink aan de prijs). Het is een snelle A segment auto, maar ligt met z’n prijs het zelfde als de snelle B segment auto’s. Niet echt slim van Citroën lijkt mij!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 augustus 2010 om 14:28

      @GT4Ever: A-segment is Toyota Aygo, B-segment is Volkswagen Polo, C-segment is Renault Mégane. ;)
      En waarom mag Mini zijn auto’s wel zo prijzen en Citroën niet?

      Login om te reageren
  27. GT4Ever zegt

    23 augustus 2010 om 14:33

    Ohja, sorry :P A moet B zijn dan en B moet C zijn. Haha!

    En als het aan mij ligt mag Mini z’n auto’s ook niet zo prijzen. Vindt ik ook echt belachelijk. Maar om één of andere reden krijgen ze het toch voor elkaar die Mini’s te verkopen. Hoop dat het Citroën ook lukt, zal wel mooi zijn voor het staatbeeld.
    Maar het blijft toch nog steeds een hele hoop geld zowel de Mini als de DS3R.

    Login om te reageren
  28. Svenska Aeroplan AB zegt

    23 augustus 2010 om 14:34

    Hm, wel serieus veel geld.
    Ik denk dat Citroen dit bewust doet, en hem als Halo-versie van de DS serie neerzet…

    Heel veel orders kunnen ze niet verwachten zo, maar ik denk bewust!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 augustus 2010 om 22:19

      @Svenska Aeroplan AB: Als hij echt gelimiteerd is tot 1000 exemplaren gaat het ze zeker lukken. Ik denk dat ze hem geprijsd hebben met de gedachte van een beperkt aanbod in het achterhoofd. Als ze hem lager geprijsd hadden was er meer interesse geweest en zouden ze meer mensen teleur moeten stellen, dat vinden mensen nooit leuk… Vraag-/aanbodverhaal. Gewoon vangen wat je vangen kan!

      @Dawg: Irrelevante vergelijking, er is nog geen A1 met een dergelijk vermogen verkrijgbaar. Wacht maar eens op de S1, dán kunnen we er pas wat over zeggen. ;)

      Login om te reageren
  29. Dawg zegt

    23 augustus 2010 om 15:04

    Sh!t, hierbij vergeleken is zelfs de Audi A1 een koopje ;)

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      23 augustus 2010 om 19:29

      @Dawg:

      In een versie met 90 pk zeker?

      Login om te reageren
  30. Harry1994 zegt

    23 augustus 2010 om 15:57

    Megane RS.
    Meer hoef ik niet te zeggen denk ik.

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    23 augustus 2010 om 16:05

    @ Dawg,

    Maar ja, dan moet je het wel met een Audi doen. Of je daar vrolijk van wordt? Ik betaal liever iets meer en rij wat knaps en niet zo’n overpriced Polo.

    Login om te reageren
  32. Pier zegt

    23 augustus 2010 om 16:44

    Super mooi wagentje nog steeds, maar die prijs is wel erg straf!

    Login om te reageren
  33. Dennis zegt

    23 augustus 2010 om 16:49

    meer PK = beter, dus mag de prijs er ook wel zijn.
    Correcte prijssetting in mijn ogen dus.

    Login om te reageren
  34. RALM zegt

    23 augustus 2010 om 17:12

    Voor dat geld?Honderd maal liever een Clio RS + setje winter/zomer-banden + enkel bekeuringen + brandstof voor een jaar of wat..vind die DS3 Racing trouwens zwaar overhyped, en dan die kleurtjes…hilarisch zeg. Je hebt in ieder geval wel genoeg aandacht op feestjes met dat ding als je aan iedereen moet uitleggen waarom je in godsnaam 35 mille hieraan uit hebt gegeven! Maar verder wel weer een leuk design van Citroën, zit nog meer dan genoeg karakter in hun ontwerpen!

    Login om te reageren
  35. Nico zegt

    23 augustus 2010 om 17:12

    Was het niet de bedoeling om de DS reeks iets exclusiefs mee te geven?
    Met een dikke prijs zorg je in ieder geval dat alleen Die-Hards zo’n auto kopen, en niet de eerste de beste directie secretaresse.

    Ik zie die hoogblonde types weleens rijden in een Cooper S, en vraag me dan toch echt af… waarom???

    Login om te reageren
  36. C6_R zegt

    23 augustus 2010 om 17:56

    Wel een uiterst gaaf gebakje… En dat van een fransche fabrikant nog wel!

    Login om te reageren
  37. SjonnieKroket zegt

    23 augustus 2010 om 17:59

    Ik vind het zo’n geile auto, beter dan al die achterlijke Cupra R(otzooi) en die gare Golfjes met GTI badges erop. Kom maar DS3R.

    En voor alle nerds die denken dat dit een verkoopsucces moet zijn, NOT! Citroën richt zich niet op de Golf rijder, Citroën richt zich op de rijke sportieve mensen die zich met stijl willen verplaatsen!

    Login om te reageren
  38. ThomasBol zegt

    23 augustus 2010 om 19:28

    @CasperH:

    Autoweek gaf een hogere waarde aan. Volgens mij 7.3 als ik het goed kan herinneren.

    Login om te reageren
  39. Freewarefreak zegt

    23 augustus 2010 om 21:52

    Wat is ie duur..! Maar verdomd wat is ie dik..! Toch zou die prijs een struikelblok zijn voor mij. Ik zou dan inderdaad toch voor een Mini gaan of een dikke 1 serie… als het zoveel geld zou moeten kosten.

    Login om te reageren
  40. Activa zegt

    23 augustus 2010 om 22:07

    Prijs is in Nederland idd wel holala, in Belgie is de prijs 27000 euro rond. Waar je natuurlijk nog 2500 eurootjes inschrijvingstaks mag bijtellen om vadertje staat zijn geldverslindende fratsen mee te helpen spijzen (sic) :? .
    En die prijs is nog hoog genoeg maar ik denk al bij al verdedigbaar.

    Login om te reageren
  41. sean zegt

    23 augustus 2010 om 22:30

    Mooie wagen ..alleen voor dat geld een 500 abarth en de rest opsparen voor ene vakantie of een VW Touraeg

    Login om te reageren
  42. Sjonnie Kroket zegt

    23 augustus 2010 om 22:50

    @Freewarefreak: Daar heb je niet een hele dikke 1-serie voor. Je kunt voor dat geld een 120i Executive uitvoering kopen. Waarschijnlijk exclusief een hoop opties.

    @ Sean: Bah een Touraruk, dat is echt fout.. Of wil je iets compenseren?

    Login om te reageren
  43. Sjonnie Kroket zegt

    23 augustus 2010 om 22:58

    @RALM: Tja ik vraag me ook nog steeds af waarom mensen 40-80 mille aan een een Audi uitgeven, uit eindelijk koop je rommel in een gelikt jasje

    Login om te reageren
  44. Piebe Post zegt

    23 augustus 2010 om 23:41

    Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen van een Citroën maar ik kan er echt niet omheen. Dik hoor! Wat een bommetje, lekker!

    Login om te reageren
  45. Activa zegt

    24 augustus 2010 om 08:00

    Ik ga mezelf even moeten corrigeren de prijs in België blijkt 31430 Euro te zijn en niet 27000 zoals ik eerder zei. Die info kwam nochtans van de Citroëndealer (en nog een behoorlijk grote ook) misschien hadden ze er al een korting afgetrokken :) :) .
    Dat is hoe ook een behoorlijk stevige prijs, doe mij dan maar een gewone 1,6 Thp met een hoop extra’s.
    Maar als ik het geld voor het rapen had dan was die Racing (in wit / grijs = imo mooiste) al in bestelling want duivels knap :P .

    Login om te reageren
  46. Dimglor zegt

    24 augustus 2010 om 09:51

    35000 euro voor zo’n Ds3… voor dat geld heb je al een Renault Megane Rs…. En heb je zelf nog 3 mille over voor opties…. Veel te duur voor zo’n lelijk ding..

    Login om te reageren
  47. PeugeotGTI zegt

    24 augustus 2010 om 12:02

    35k is wel erg veel geld ja.
    Maar onderschat niet hoe handig zo’n klein karretje is in de stad of op van die veel te smalle landweggetjes.
    Normaal zou ik zeggen Mini Cooper S, maar daar staan er 15 van in elke straat.
    Beetje agressief kleurtje erop, die schandalig dikke velgen eronder, dan is die DS3 ineens zo gek nog niet.
    En meer dan snel genoeg ook, trouwens.

    Login om te reageren
  48. Sjonnie Kroket zegt

    24 augustus 2010 om 12:47

    Ik vind 35k voor zo’n auto niet veel, je hebt er nog maar net een 118d diesel voor, met handbediende airco. En dat is wel normaal? Zo’n DS3R zit bomvol met opties en gadgets

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    27 augustus 2010 om 23:32

    Videootje van SportAuto
    http://www.sportauto-online.de/marken/news/citroen-ds3-racing-top-ds3-kommt-als-rallyeableger-mit-207-ps-2721737.html?bcpid=73758690001&bctid=72655219001

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North