• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De flat nose 911 van DP Motorsport

Auteur: ricardo, gepost 3 juni 2012 om 17:14 – 34 Reacties

911 van DP Motorsport

DP Motorsport, een Duitse tuner met wortels in de racewereld, is misschien wel het meest bekend geworden met het plakken van flat noses op de voorkant van straatlegale Porsches. Een vinding uit de racewereld om de 930’s van die tijd minder luchtweerstand en meer downforce te geven. Nee, het ziet er niet altijd even sexy uit, die koplampen in de voorbumper, maar uniek is het wel.

DP Motorsport was in die tijd al een fervent voorstander van automotive diëten. En dat zag je terug bij de DP 935 I en DP 935 II, hier op de foto. Wat begon als een Porsche 911 Turbo (930), eindigde meestal als een racer voor de openbare weg met een body van fiberglas. Het schijnt dat ze na de ombouw soms een leeggewicht van een wel heel optimistische 550 kg hadden. De platte neus met inbouw-koplampen zorgde ervoor dat de voorkant helemaal gestroomlijnd kon worden. Voor de VS gelden echter strengere regels, waardoor ze een versie met pop-up koplampen bedachten, en alleen de mistpitten naar de voorbumper werden verplaatst.

De 3.2-liter boxermotor van 300 naar 360 pk tillen kostte in de jaren tachtig ongeveer 14.000 DM bij de tuner, een complete ombouw inclusief vederlicht bodykitje zette je 60.000 DM terug. Het blok naar 3.3-liter laten opboren zodat er 400 pk uit geperst kon worden kostte een lieve 20.000 DM. En stuk goedkoper dan de iets heviger verbouwde Gemballa Mirage uit dezelfde periode.

Overigens is DP Motorsport nog steeds bezig met het kaasschaven van Porkers, getuige deze recente editie die op 870 kg werd gezet.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 930, dp-motorsport, Porsche, tuning, turbo

Vorig bericht: « Broekenboer Georges Marciano verliest Ferrari-collectie
Volgend bericht: Gespot: BMW 5 Serie met Hamann-goodies »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    3 juni 2012 om 17:19

    Het is niet lelijk..

    Maar wel zonde..

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      3 juni 2012 om 17:21

      @dennisr: niet zonde, maar functioneel!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        3 juni 2012 om 17:22

        @MARS: Je kan er idd road-kills mee van de weg schrapen..

        Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        3 juni 2012 om 17:23

        @MARS: Wel functioneel, maar ook zonde en om eerlijk te zijn ook vrij lelijk!

        Login om te reageren
  2. integralechubasco zegt

    3 juni 2012 om 17:22

    puur doelmatig dus gerechtvaardigd…
    Fijn dat dit bestaat i.t.t. usual verwijfde optische tuning wat hier langs komt…

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    3 juni 2012 om 17:26

    blinde kikker ..

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    3 juni 2012 om 17:30

    Dan blijft het nog wel altijd een 911. Ben je dan niet beter af als je de achteras omdraait en de motor aan de juiste kant legt?
    Als je hem dan toch helemaal wil vertimmeren kan je het even goed tegoei aanpakken.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      3 juni 2012 om 21:49

      @Hupke: te verl topgear gekeken? Misschien moet je eens een dagje met een porsche op stap gaan. Gewoon om er achter te komen dat je op straat geen circuit-achtige prestaties neer durft/zult zetten, en dat je er dan helemaal niks van merkt. En dat het dan de meest fantastiche auto is waar je ooit in gereden hebt:)

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        3 juni 2012 om 22:07

        @dragspert:

        Ja, mijn mening is volledig gevormd door Top Gear. Jeremy Clarkson eer ik als god. Z’n beeldje staat bij mij onder de stolp vuile dingen te doen met moeder maria.
        Ik ben er in de bijna 21jaar dat ik op deze planeet rondloop immers nog nooit in geslaagd van eens in een porsche te mogen (mee)rijden.

        We hebben het hier over een zwaar getunede wagen. Niet over je 13 in een dozijns 911je.

        Login om te reageren
  5. GeoBem007 zegt

    3 juni 2012 om 17:33

    -edit: check!-
    Wel heerlijke nostalgie!

    Login om te reageren
  6. rickr zegt

    3 juni 2012 om 17:46

    Geweldige wagens! Maar de Amerikaanse versie met pop-up lampen blijft toch een stuk mooier!

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      3 juni 2012 om 17:59

      @rickr:

      Idd erg mooie Porsche’s zijn dat.

      Vroeger had ik een zo’n hele kleine speelgoed auto, ook een flat nose, een van mijn favoriete auto’s, heeft lang geduurd voordat ik er eindelijk achter kwam wat voor Porsche het was. Heb me echt heel lang afgevraagd wat voor Porsche dat was, zeker een jaar of 10 :)

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 juni 2012 om 18:04

      @rickr: Wayne Carini heeft er een staan (Chasing Classic Cars) http://www.f40.com/inventorymanager.php?action=view&Id=463213

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        3 juni 2012 om 20:13

        @E34M5Touring: dat programna is echt tof! zeker als er barnfinds zijn! :D

        Login om te reageren
      • rickr zegt

        5 juni 2012 om 22:01

        @E34M5Touring:
        Haha, ja die Carini heeft wel echt een wereldbaan zeg! Ik zou er zelf nooit afstand van kunnen doen als ik zo’n mooie klassieker had. Ik moet maar geen autoverkoper worden :p

        Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 juni 2012 om 10:18

      @rickr: Slantnose FTW!

      Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    3 juni 2012 om 18:05

    Als ik toch uit getunede 911’s moet kiezen dan kies ik liever voor de 911’s van RAUH-Welt.

    Login om te reageren
    • bonkers zegt

      3 juni 2012 om 18:22

      @AutomotiveDesigner: is prachtig, de 993 is mn favoriete porsche, vooral de gt2 en die jij laat zijn is ook heel lekker

      Login om te reageren
  8. syliaca zegt

    3 juni 2012 om 18:05

    Vind het een prachtig ding!

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      3 juni 2012 om 18:27

      @syliaca: Ik ook wel, in ieder geval zit er een reden achter. De meeste bodykits zijn lelijk en nog nutteloos ook!

      Login om te reageren
  9. bonkers zegt

    3 juni 2012 om 18:21

    Is niet mooi.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    3 juni 2012 om 18:24

    Flat nose ; is niks ,was niks en als je niet van ronde koplampen houd ,koop je toch iets anders?

    Login om te reageren
  11. drivingpleasure zegt

    3 juni 2012 om 18:37

    Pfff hoe lelijk kan je een auto maken..

    Login om te reageren
  12. drivingpleasure zegt

    3 juni 2012 om 18:39

    Die lampen doen me aan de nieuwe nissan juke denken, ook zo ontzettend lelijk!

    Login om te reageren
  13. MLTB zegt

    3 juni 2012 om 18:53

    Double Penetration Motorsport

    ontopic: Grappig hun kijk op Porsche, weer is wat anders dan het reguliere spul.

    Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    3 juni 2012 om 18:57

    Ik kwam er vorig jaar eentje tegen op de A1. Ik kan het echt niet mooi vinden, eerder lelijk! Er zijn in mijn ogen 2 goede Porsche tuners en dat is RUF en 9FF.

    Login om te reageren
    • remkov zegt

      3 juni 2012 om 19:27

      @rufctr01:
      Met name de RUF’s zijn imho echt goed. De Yellowbird blijft toch geweldig :D
      Moet zeggen dat ik Techart vaak toch ook wel kan waarderen.

      Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    3 juni 2012 om 19:20

    @Ricardo : jammer dat bij de fototekst DM Motorsport staat..

    Login om te reageren
  16. jordy14 zegt

    3 juni 2012 om 19:22

    Vorm volgt functie, maar niet heel mooi. Dan vind ik die popup lampen op de foto van @rickr mooier.

    Login om te reageren
  17. Rohrl-fan zegt

    3 juni 2012 om 19:23

    Me like!!! Zo lelijk dat het knap wordt! :-)

    Login om te reageren
  18. hjhj zegt

    3 juni 2012 om 19:52

    the slant nose uit de usa komen origineel van de fabriek..uit het “Sonderwunschprogramm”

    Login om te reageren
  19. KEV9 zegt

    3 juni 2012 om 20:38

    Jeaaah heb een 930 gehad. Prachtige auto zolang hij stilstond zeldzame tailhappy auto. Beetje teveel of te vroeg gasteren en je stond met de.neus weer de.kant op waar je vandaan kwam

    Login om te reageren
  20. niekloog zegt

    3 juni 2012 om 23:50

    Ik heb ‘m al eens gespot bij de ring.

    Login om te reageren
  21. bramcorts zegt

    4 juni 2012 om 20:45

    DP Motorsport was overigens veel meer dan een tunert, ze ontwierpen en maakten ook het plastic “plaatwerk” voor de Porsches van Kremer Racing uit Keulen:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North