• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank

Auteur: RubenPriest, gepost 25 mei 2021 om 16:00 – 16 Reacties

Na de Porsche 996 van Wouter is het nu de beurt aan de BMW 130i om op de rollenbank te gaan. Hoe scoort onze goedkoopste 130i van Marktplaats? Valt het mee of valt het tegen?

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 130i, autoblog-garage, BMW, bmw-130i-wouter-michael, Video

Vorig bericht: « Hierdoor kon Leclerc niet van start in Monaco
Volgend bericht: DeLorean uit Back to the Future officieel een legende »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattr zegt

    25 mei 2021 om 17:33

    Typisch Vanos probleem van dit blok. Heb je de bougieventielen al laten checken?

    Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      25 mei 2021 om 18:56

      @mattr: wat zijn bougieventielen?

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        25 mei 2021 om 21:53

        Liggen die niet naast de bougievonkjes en ’t bougievet in de schappen?

        Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    25 mei 2021 om 18:06

    Daar krijg je toch spontaan een rol(lenbank)beroerte van !

    Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    25 mei 2021 om 18:45

    Samenvatting: 243,6pk en 295,9Nm koppel

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 mei 2021 om 20:05

      @sportabgasanlage: Samenvatting: een vermogensdip tussen 3000 en 4500 toeren.

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      26 mei 2021 om 07:58

      @sportabgasanlage: eigenlijk kunnen ze volgens mij vaak niet zo nauwkeurig het vermogen bepalen, want ze meten t aan de wielen en compenseren daarna in hun berekening de aandrijfverliezen. Ik dacht met 15%. Dat is een schatting, waar ze maar mee rekenen. Dus om dan met 1 cijfer achter de komma te komen, is onzinnig. Of mis ik iets en kunnen ze die compensatie heel goed inschatten?

      Login om te reageren
      • beder zegt

        26 mei 2021 om 09:35

        @ouwedibbes83: meestal worden de interne weerstanden van de aandrijflijn berekend door na de vermogensmeting de auto ‘uit te laten rollen’ op de rollenbank. Die weerstand wordt dan opgeteld bij het aan de wielen gemeten vermogen. Daarmee is het misschien nog steeds niet 100% nauwkeurig maar wel een stuk beter dan zomaar + 15% toe te passen.

        Login om te reageren
  4. e38ossie zegt

    25 mei 2021 om 18:58

    Lijkt me een VANOS probleempje. Dus de verstellers op de nokkenassen die wat vervuild zijn. Ik zou eens een goede motorspoeling (Wepp heb ik goede ervaringen mee) proberen.

    Login om te reageren
  5. saxoke zegt

    25 mei 2021 om 22:24

    Het uiteindelijke vermogen en koppel wat ie zou moeten hebben zot er dus niet in, en tss 3000 en 4500 zit ne dip waar je sip van wordt.

    Login om te reageren
  6. wheresmycossie zegt

    25 mei 2021 om 23:04

    Is dit een n53b30 blok met nu 243pk in plaats van 272pk of de oude 6 cyl die 256pk moet leveren?

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      26 mei 2021 om 01:10

      @wheresmycossie: volgens mij zou ie 265pk moeten hebben

      Login om te reageren
    • Kingma zegt

      26 mei 2021 om 08:53

      Dit is de N52B30. Niet direct ingespoten zoals de N53B30… olieverbruik kan een issue zijn, maar dat komt voornamelijk door de olieschraapveren.

      Login om te reageren
  7. S8-2000 zegt

    26 mei 2021 om 09:10

    Leuke video in een interessante reeks over de 130i en überhaupt over onderhoud en verbetering van auto, kijk altijd met veel plezier. Ook leuk de verhaspeling: er mist wat = something is missing. In het nederlands: er ontbreekt iets.

    Login om te reageren
  8. jensonb zegt

    26 mei 2021 om 13:54

    Hoe gaat het eigenlijk met die porsje van Wouter? Elke week nog kromliggen. Maar dan heb je wel een porsje

    Login om te reageren
  9. BillaBong zegt

    2 april 2022 om 09:24

    Dit zijn mijns inziens vrijwel zeker de DISA kleppen die niet goed functioneren.

    Ik heb laatst in mijn 325i, weliswaar N53, het 330i spruitstuk met DISA kleppen laten inbouwen en de vermogen/koppelkromme tussen oud en nieuw ziet er exact hetzelfde uit als die dyno sheet met de 2 lijnen over elkaar.

    Je ziet precies de momenten waarop de DISA kleppen open en dicht zijn.

    Bij interesse kan ik mijn dyno sheet met oud- en nieuw in 1 grafiek mailen. Dan zie je de opvallende overeenkomst.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North