• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes CLS facelift is gearriveerd

Auteur: RubenPriest, gepost 7 april 2021 om 07:58 – 29 Reacties

De Mercedes CLS facelift is gearriveerd

De vernieuwingen die doorgevoerd zijn komen de Mercedes CLS met deze facelift ten goede. Best een strak model zo!

Vaak zijn het de kleine aanpassingen die het hem doen. Dat is met een auto niet anders. Mercedes heeft de CLS van een facelift voorzien met onder andere kleine tweaks voor het uiterlijk. Denk aan een gewijzigde bumper, maar ook de introductie van de welbekende panamericana grill voor de 53 AMG. In het interieur valt het nieuwe stuurwiel op. Daarnaast heb je natuurlijk de nieuwste versie van het MBUX infotainmentsysteem aan boord.

Qua motoren is er genoeg keuze voor iedereen. We zetten de diesel- en benzinemotoren even op een rijtje voor je.

Diesel

  • 220 d
  • 300 d 4MATIC
  • 400 d 4MATIC

Benzine

  • 350
  • 450 4MATIC
  • CLS 53 4MATIC+

Van de diesel zijn de 220d en 300d een viercilinder. Bij de benzinemotor is dit het geval met de 350. Alle overige varianten zijn zescilinders.

De huidige generatie Mercedes CLS is er nooit als 63 AMG gekomen. Met deze facelift lijkt dat ook niet te gebeuren. Bij Mercedes zijn ze van mening dat je dan maar voor een AMG GT 4 Door moet gaan shoppen. De CLS 53 4MATIC+ blijft het topmodel. Deze motor past ook prima bij het karakter van deze auto. Een lekkere zes-in-lijn turbomotor met 435 pk en 520 Nm koppel is absoluut geen straf. Het topmodel sprint in 4,5 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 250 km/u.

  • mercedes cls facelift
  • mercedes cls facelift
  • mercedes cls facelift
  • mercedes cls facelift

Met de Mercedes CLS facelift lanceert men een Limited Edition van 300 stuks. Deze variant is volgehangen met opties en komt met een uniek uiterlijk. Dit laatste moet overigens je ding zijn, want de omschrijving klinkt niet heel erg CLS. De Limited Edition komt namelijk in de kleuren Cashmere White Magno of Selenite Grey Magno met racestrepen boven de zijskirts. Dit laatste doet Mercedes-AMG bijvoorbeeld ook met de Edition 1 varianten.

  • mercedes cls facelift
  • mercedes cls facelift
  • mercedes cls facelift

Op het moment van schrijven is een prijs voor de vernieuwde Mercedes CLS facelift nog niet bekend. Dit zal ongetwijfeld spoedig naar buiten komen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cls, cls53, facelift, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Video – welke kleine super-crossover is het snelst?
Volgend bericht: Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    7 april 2021 om 08:27

    Hoewel ik het een erg mooie auto vind zal hij nooit kunnen tippen aan de eerste generatie CLS. Tijdloze machine blijf ik dat vinden.

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      7 april 2021 om 09:20

      @viezefreddyw: Eens, terwijl bij het uitkomen ik het een gedrocht vond. Grappig hoe snel zaken wennen!

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      7 april 2021 om 10:11

      @viezefreddyw: vind persoonlijk de tweede generatie iets mooier, helemaal als Shooting Brake. Zo jammer dat Mercedes dat niet meer aanbiedt.

      Login om te reageren
    • mb10 zegt

      7 april 2021 om 11:40

      @viezefreddyw: persoonlijk vind ik de tweede echt zeer geslaagd. De eerste generatie begint nu wel een beetje een pauper status te krijgen omdat ze voor een redelijk laag bedrag op te pikken zijn.

      Deze generatie valt haast niet te onderscheiden van de CLA. Vind ik persoonlijk wel jammer geslaagd ontwerp maar tel je 100k neer lijkt het net een leasetopper.

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      8 april 2021 om 20:23

      @viezefreddyw: ik kan niet kiezen. De eerste heb je als 55 en 63. Kompressor of de 6.2…. De tweede generatie vind ik weer een schitterend model…

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    7 april 2021 om 08:46

    Zo’n CLS 53 ligt inderdaad wel prettig op het netvlies, zeker in de hier getoonde kleur. Wel graag die donkere achterste ruiten vervangen door normale ter voorkoming van een grijs-kenteken-look.

    Login om te reageren
  3. Charles Taycan 4S zegt

    7 april 2021 om 08:55

    Blijft een fraaie auto qua design. Heb er ook nog naar gekeken om prive te kopen echter ben toch blij dat ik voor de Taycan gegaan ben, cleaner design , innovatiever en moderner. De CLS krijgt waarschijnlijk ook geen opvolger…. best jammer voor het straatbeeld.

    Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      7 april 2021 om 13:25

      @Charles Taycan 4S: krijg je betaald om bij elk onderwerp het over de Taycan te hebben? Prima auto alleen niet te vergelijken met een CLS (qua formaat).

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        7 april 2021 om 14:40

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        7 april 2021 om 20:37

        @EdGar, Nee, en qua formaat en marktsegment wel vergelijkbaar hoor.

        Login om te reageren
  4. pignon zegt

    7 april 2021 om 09:08

    Ik gun ieder het plezier om deze (categorie) auto’s mooi te vinden, maar mij heeft het nooit kunnen bekoren. Ik blijf er graag op afstand van.

    Login om te reageren
  5. introductiemap zegt

    7 april 2021 om 09:13

    De CLS is als het mooiste meisje van de klas dat op haar tweeëntwintigste aan de botox en fillers gaat. Voor lange tijd overschaduwt ze de schoonheid van haar zusjes CLK en E-coupé, tot het nep wordt. Die schaduw vervliegt door haar te grote billen, te volle lippen, een onzekere blik. Blijkt het zusje E-coupé toch de mooiste en zij de CLS, gaat de boeken in als ‘had zo mooi kunnen zijn…’

    Login om te reageren
    • huske zegt

      7 april 2021 om 18:14

      @introductiemap: precies dat

      Login om te reageren
  6. mikem3 zegt

    7 april 2021 om 09:14

    Mooie auto. Al vind ik deze weer iets teveel lijken op de rest van de Mercedessen.
    Dan onderscheidde het eerste model zich meer.
    Qua techniek en alles zal het ongetwijfeld weer van hoog niveau zijn.

    Login om te reageren
  7. smex zegt

    7 april 2021 om 09:28

    Nog steeds die lelijke banaan vorm met de hoge kromme raamlijn. En die afschuwelijke vissenbek. Wat blijft dit toch een misbaksel.

    Login om te reageren
  8. p993 zegt

    7 april 2021 om 09:45

    Was nooit fan van de gedrongen CLS, maar deze nieuwe ziet er fraai uit!

    Login om te reageren
  9. kroon zegt

    7 april 2021 om 09:53

    Interieur nog steeds naar smaak van mensen die houden van erg veel glimmende spulletjes.
    Ik zou deze en zeker de vorige niet eens op mijn oprit willen hebben. Te veel twijfelachtige lieden rijden Mercedes sedan.

    Login om te reageren
  10. dijan zegt

    7 april 2021 om 09:56

    Mooie auto ,alleen die strepen onder bij de skirts hoeft echt niet . Zo 1980

    Login om te reageren
  11. rollingstoned zegt

    7 april 2021 om 10:33

    Best een fraaie bolide, zeker in die kleur blauw, maar dat ipad-dashboard kan me wat minder bekoren.

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      7 april 2021 om 14:26

      yeah dacht ik ook. Dat interieur is een grote kinderkermis

      Login om te reageren
  12. Pascal zegt

    7 april 2021 om 10:43

    Prachtige auto, ik was altijd veel meer een BMW-man en vroegah nooit zo’n Mercedes-fan maar ze bouwen erg mooi spul de laatste tijd. (In tegenstelling tot BMW helaas)

    Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      7 april 2021 om 13:59

      @Pascal: Grappig. Ik ben juist verschoven van MB naar BMW. Vind moderne Mercedi iets teveel glitters hebben. Rijd ik liever een lelijke BMW.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        7 april 2021 om 18:01

        Ook al vind ik Mercedes nu erg mooi: Qua ‘DNA’ blijf ik toch meer een BMW liefhebber. Dus als ik nu voor de keuze stond werd het toch nog gewoon een lekkere 3 serie ofzo.

        Login om te reageren
    • laarhovenn zegt

      7 april 2021 om 16:58

      @Pascal: idd! Vroeger waren het maar oude lullen wagens. Tegenwoordig maken ze echt mooi spul. Tegelijkertijd ontwerpen ze bij BMW de ene na het andere gedrocht.

      Login om te reageren
    • neymar zegt

      7 april 2021 om 18:23

      @Pascal: wat is vroegah?

      Login om te reageren
  13. bsxc2 zegt

    7 april 2021 om 11:01

    Had gehoopt dat ze bij deze facelift de vreemde/misplaatste scheve koplampen zouden vervangen, jammer.

    Login om te reageren
  14. Pordon zegt

    7 april 2021 om 11:15

    En profil blijft de CLS een onovertroffen schoonheid. Nieuwe bumperpartij aan de voorkant ben ik niet helemaal fan van.

    Login om te reageren
  15. TNThomas zegt

    7 april 2021 om 18:31

    Zelf heb ik een paar dagen een CLS 400d mogen rijden en dat was geweldig. Wat een super auto! Ook na deze facelift blijft het een mooi model vind ik.

    Login om te reageren
  16. arias zegt

    7 april 2021 om 19:43

    Zie de huidige generatie CLS haast nooit op de weg. Op paar straatgangsters na die in een gehuurde CLS in het centrum doelloos rondjes rijden zie ik niet veel interesse in het model. Helaas is de segment van zulke 4 deur coupés flink geslonken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North