• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Bristol Bullet gaat retro

Auteur: Author, gepost 25 juli 2016 om 09:37 – 21 Reacties

De nieuwe Bristol Bullet gaat retro


Maar of dit de auto gaat zijn die het Britse merkje er weer bovenop helpt?

Bristol. Het blijft een ietwat mysterieus merk. Aan deze kant van het Kanaal zie je ze eigenlijk nooit en qua nieuws is het een beetje te vergelijken met het TVR van de afgelopen jaren: af en toe een nieuw model, waarna de toko ineens failliet was, een revival, stilte en dan toch weer een nieuw model.

Deze Bullet wordt morgen officieel onthuld maar de eerste foto’s zijn al driftig het web op getweet. Over prestaties en dergelijke is niet al teveel bekend, al heeft Bristol bevestigd dat de auto een NA 4,8-liter V8 van BMW onder de klassieke snoet krijgt.

Qua vormgeving is retro het toverwoord, met een prominente rol voor de ronde koplampen en de bescheiden grille. Zeker niet slecht, al vragen we ons af of er markt voor is. De achterkant vinden we met z’n rechtop staande vinnen dan wel weer cool.

Bristol Bullet

Ook interessant!

  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, bristol, Cabrio, Retro, spyshot

Vorig bericht: « Christian Horner: Kimi moet niet zeuren
Volgend bericht: Dit betaal je voor de allerdikste BMW 7-serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    25 juli 2016 om 09:41

    Ik denk dat de markt hiervoor niet groot is, maar dat zal ook van de prijs afhangen. Ik ben er niet kapot van.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 juli 2016 om 13:42

      @porsche928: Ford kwam toch ook met een nieuwe nostalgische Mustang?

      Login om te reageren
  2. scottishcarspotter2000 zegt

    25 juli 2016 om 09:41

    Cool? Ja.
    Gaat het Bristol er weer bovenop helpen? Nee.
    Jammer.

    Login om te reageren
  3. danone zegt

    25 juli 2016 om 09:46

    Jammer van die spiegels, die doen afbreuk aan het design.
    Die vinnen zijn dan wel weer cool.

    Login om te reageren
  4. stationcar zegt

    25 juli 2016 om 09:48

    Ik vindt hem briljant. Het is weer eens echt iets heel anders. Gaaf is dat. Ben benieuwd wat zoiets kost, want daar staat of valt het mee, hij moet vooral niet te duur zijn.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      25 juli 2016 om 09:55

      @stationcar: helemaal mee eensch, er rijden al genoeg grijze golfjes rond.
      Ziet er stilstaand al snel uit.

      Login om te reageren
    • solksagen zegt

      25 juli 2016 om 10:20

      @stationcar: Dezelfde motor, uit de X5 van het vorige decennium, ligt in de Morgan Aero: 367 pk, 282 g CO2/km, prijs in NL bijna 2 ton waarvan € 64.753 BPM.

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      25 juli 2016 om 11:29

      @stationcar: iets heel anders? Dit soort auto’s bouwen ze al sinds begin jaren ’50…

      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/74/3f/46/743f466185d587b95bb35d2fcaadfa3f.jpg

      http://www.klassiekerweb.nl/wp-content/uploads/2015/02/bristol_404_achterzijde-1024×768.jpg

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        25 juli 2016 om 11:50

        @Dizono:
        Iets heel anders dan wat je tegenwoordig kan krijgen bedoelde ik, afgezien van Morgan en Mitsuoka is dit voor zover ik weet het enige merk wat bewust extreem van de mode afwijkend gelijnde modellen maakt.
        Ik vindt dat gewoon gaaf. Natuurlijk zijn er ook merken die ónbewust extreem van de mode afwijkende modellen produceren. Die zijn natuurlijk niet gaaf, Fornasari is hier een voorbeeld van.

        Login om te reageren
  5. nvn1993 zegt

    25 juli 2016 om 09:54

    Jammer dat er geen coupe van gemaakt is. Zou denk ik een stuk praktischer zijn en meer mensen aanspreken

    Login om te reageren
  6. petert zegt

    25 juli 2016 om 09:56

    Vind hem erg mooi, maar hij had net iets strakker gemogen. De koplampen naast de grill en de vinnetjes op de achterkant hadden ze van mij weg mogen laten.

    Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    25 juli 2016 om 09:58

    Dat mini sportwagen concept heeft dit ding wat van weg met een mengeling tussen een bristol 410 en een ac snuit erop.

    Login om te reageren
  8. redbee5 zegt

    25 juli 2016 om 09:59

    Mwa beetje te ouderwets, weet ook niet of ik de voorkant mooi vind. 6 ronde lampen is wel wat veel van het goeie. Die beugels achter de stoelen zijn trouwens ook niet bepaald subtiel.

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    25 juli 2016 om 10:09

    Andere velgen aub

    Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    25 juli 2016 om 10:21

    Ziet er niet onaardig uit maar denk niet dat Bristol hiermee potten gaat breken. Helaas..

    Login om te reageren
  11. oranginas zegt

    25 juli 2016 om 10:36

    Sorry maar echt. Wat een vreselijk ding, zijn voorgangers onwaardig. De bek is veel te smal, het lijkt wel een happende goudvis. De velgen zijn niet fraai en veel te groot, hetzelfde met de zijkant, veel te hoge flanken, hierdoor is het ding heel erg lomp.

    De achterkant is los van alles best oké en origineel!

    Nee, dan was de Fighter heel wat meer geslaagd, maar dat was natuurlijk ook geen succes. Erg jammer, want zo’n outsider als Bristol die af en toe een nieuw ding maakt de Engelse automarkt interessant. (zeker nu we Lister/TVR/MG kwijt zijn, en Lotus min of meer bevroren is)

    Login om te reageren
  12. alloallo zegt

    25 juli 2016 om 11:09

    In combinatie met een andere merknaam wellicht cool, maar dit model heeft niets met de merkwaarden van Bristol van doen.

    Bristol was altijd wars van modetrends en had altijd een understated design. Ik kan me niet voorstellen dat klantenkring van Bristol hiervoor gaan warmlopen.

    Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    25 juli 2016 om 11:44

    Laten we wel wezen: Bristol heeft nog nooit een mooie auto gemaakt. Ze zijn niet praktisch, zuipen als de raven en waarschijnlijk ook de meest onveilige auto’s op de weg. Ik ga er van uit dat om de paar honderd meter er onderdelen van de auto vallen. Maar er moet er een de gekste zijn. Er moet er een zijn die zich helemaal geen reet van marketing, trends en moderne media aantrekt. Zodat andere autofabrikanten meer de ruimte tussen normale auto’s en Bristol’s gaan opzoeken. Dat de TVR’s Carver en Morgan fabrikanten kunnen zeggen: Natuurlijk maken we rare auto’s waar weinig vraag naar is. Maar het is nog steeds geen Bristol.

    Ze hebben hun website vernieuwd. Dat had van mij ook niet gehoeven. http://www.bristolcars.co.uk/#pinnacle

    Graag weer terug naar de site met de foto waar een monteur van Bristol in de achterbak lag om zo aan te tonen dat de auto best praktisch is.

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    25 juli 2016 om 12:17

    Zouden die vinnen achterop nog wel worden toegelaten bij de typegoedkeuring?

    Verder wel een gaaf retro-design, al zou ik ook voor een meer klassieke set velgen hebben gekozen, of wellicht zelfs voor een chromen wieldop + velgring op een in de carrosseriekleur gespoten stalen velg.

    Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    25 juli 2016 om 12:40

    Het heeft een beetje Volvo P1800 en die is ook niet lelijk.

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    25 juli 2016 om 19:42

    Met een retro, vrij amateuristisch ontwerp kan je geen grote wederopstanding verwachten. Gewoon weer een gelukszoeker die een merknaam heeft gekocht, en te weinig financiën achter de hand had om een volwaardige auto neer te zetten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North