• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Mercedes ML (prototype) kan GEEN S-Klasse coupe uit de sneeuw trekken

Auteur: ricardo, gepost 24 januari 2010 om 19:58 – 97 Reacties

De nieuwe Mercedes ML. Nu met nog minder off-road capaciteiten!


Vergeleken met het noordelijke Noorwegen hebben we hier slechts te maken met een ietwat tamme winter. Dáár is het pas koud. Een beetje automerk test zijn nieuwste bolides dan ook in dergelijke contreien om te kijken of de boel heel blijft bij zulke vrieskou. Ook Mercedes. Alleen toen bovenstaande S-klasse Coupé vast kwam te zitten faalde de nieuwe ML jammerlijk in een poging deze los te trekken.

De foto’s laten een tafereel zien waarin de Mercedes-peeps wanhopig proberen de S-klasse Coupé te bevrijden uit de sneeuw terwijl de ML-mule haastig wordt afgedekt. Een SUV-verkoophit als de ML heeft natuurlijk gewoon 4×4 aandrijving, en in dit geval ook nog eens winterbanden. Zou genoeg moeten zijn om de S-Klasse-minus-twee-deuren los te trekken. Niet dus! Daarna was het de beurt aan een S-Klasse AMG met sneeuwkettingen om de achterbanden. Maar ook dat hielp niets. Pas toen zowel de ML-mule en de S AMG voor het karretje werden gespannen kon de onfortuinlijke LimoCoupé gered worden.

De heren ingenieurs bij MB hebben dus nog wat oom aan te werken bij de nieuwste ML. Ook krijgen we binnenkort deze twee Benzjes in het echt te zien. Mercedes gaat ze namelijk meeslepen naar wat grote autoshows. Wellicht dus al in Geneve? (bron: SpeedLux.com)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: Fietser heeft alle geluk van de wereld
  • Pas op: diesel kan in de kou veranderen in gel des doods!
  • Goed nieuws: tweedehands auto’s worden steeds goedkoper!
  • Eén AI-flitspaal levert in drie dagen 750.000 euro op
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, m-klasse, Mercedes, s-klasse, sneeuw, spyshot

Vorig bericht: « Lexus tuning voor je Prius?
Volgend bericht: Uitkijken! De Wald Panamera komt er aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. zimbab zegt

    24 januari 2010 om 20:00

    -edit: klopt, is aangepast-

    Login om te reageren
  2. Cardesigner zegt

    24 januari 2010 om 20:01

    Haha, daar zit je dan met je nep-ofroader… De H1 en de Defender zouden dit wel lukken.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      24 januari 2010 om 20:58

      Range Rover all the way zou ik zo zeggen :p, maar ja.. gemakkelijk kritiek leveren bij zo’n omstandigheden, toch spijtig van de CL.. vind het de mooiste wagen die MB tot nu toe heeft gebouwd.. zou deze zelfs liever willen hebben dan een SLR

      Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      24 januari 2010 om 23:22

      @Cardesigner: de G-klasse dan ook.

      Login om te reageren
  3. maartenooms zegt

    24 januari 2010 om 20:01

    @ zimbab: jawel, dat is de nieuwe naam voor de CL!

    Login om te reageren
  4. SiemAudi zegt

    24 januari 2010 om 20:02

    het is wel een nieuwe S-coupé toch?

    Maar lijkt wel heel erg op een CL

    OT: fail.

    Login om te reageren
  5. VanLunteren zegt

    24 januari 2010 om 20:03

    Let zelf ook een beetje op;)
    check de link
    http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=7726

    Login om te reageren
  6. Senne zegt

    24 januari 2010 om 20:03

    De vernieuwde CL zou S Coupé gaan heten, net zoals de CLK nu E Coupé heet.

    Login om te reageren
  7. Headhunterz zegt

    24 januari 2010 om 20:06

    Zo te zien gaat hier een grote discussie plaats vinden! :o

    Login om te reageren
  8. MercedesForum zegt

    24 januari 2010 om 20:07

    Slim…

    Maakt niet uit hóe er over je gepraat wordt, maar dát er over je gepraat wordt…

    Login om te reageren
  9. vale46 zegt

    24 januari 2010 om 20:08

    Wat heeft dat te zien met het ontwerp van de ML?
    Kan MB toch niet aan doen dat die banden geen grip houden op de sneeuw??
    btw sneeuw levert langs geen kanten grip, dat hebben we allemaal wel gemerkt de vorige weken!
    autoblog fail! S-coupe zou beter zijn, maar deze word door Mercedes CL genoemd, dus MB CL zou een nog betere titel zijn ;D

    Login om te reageren
  10. IrT zegt

    24 januari 2010 om 20:09

    Hij heeft zich ook wel lekker vastgereden :-s.

    Login om te reageren
  11. HDM zegt

    24 januari 2010 om 20:09

    @SiemAudi: fail. CL-Coupe = S-Coupe. Zoek de geschiedenis er maar op na, vandaar dat ze een ”klein beetje” op elkaar lijken.

    Ontopic: das lache, pijnlijke situatie :P. Ach ja, de praktijk leert zo allerlei dingen.
    Hoeveel mag zo’n ML trekken btw?

    Login om te reageren
  12. Geländewagen zegt

    24 januari 2010 om 20:10

    was er maar een G-Klasse in de buurt!

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    24 januari 2010 om 20:11

    @vale46: ook fail naar jou, tis namelijk zeer waarschijnlijk dat ie bij de facelift van de nu nog CL hetende Coupe, neit meer CL maar S-Coupe gaat heten. Het gaat hier om testauto’s van de S-Coupe (gefacelifte CL), dus de titel is correct.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      24 januari 2010 om 20:16

      @HDM: Ik heb er niet bijgezet dat het fout is! Enkel dat het beter was, ik had vooraf ook al de vorige reacties waarin de naamsverandering van CL naar S-coupe stond gesuggereerd gelezen.
      Maar ik denk dat de meeste mensen deze auto met de benaming CL associëren, daarom zou het volgens mij beter zijn. Maar nu zijn we aan het mierenneuken hé.

      Login om te reageren
  14. MondeoMK2 zegt

    24 januari 2010 om 20:16

    Zo’n S coupe is ook geen lichtgewicht en zeker niet met deze omstandigheden, dus kom nou niet met kreten dat die ML niet deugt omdat ie in de sneeuw staat. En als je een echt trekpaard van MB wilt hebben, ga dan voor de G klasse of desnoods een Unimog.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 januari 2010 om 20:19

      @MondeoMK2: ik denk ook dat het alleen met een unimog vrij makkelijk gelukt was! wat je dan nog makkelijk noemt.

      Login om te reageren
  15. Vincenzo zegt

    24 januari 2010 om 20:17

    iedereen weet toch dat die dingen voor de sier zijn?
    Typisch duitse meuk he, wel willen maar niet kunnen.

    Login om te reageren
  16. Jipp zegt

    24 januari 2010 om 20:17

    het is ook knap lastig om op platgereden sneeuw een auto los te trekken die niet mee geeft. daar heb je ook aan een defender niet veel aan of iets dergelijks, je moet dan wel iets met sneeuwkettingen hebben en AWD.

    Login om te reageren
  17. frank zegt

    24 januari 2010 om 20:19

    sorry voor het mierenneuken maar
    De heren ingenieurs bij MB hebben dus nog wat oom aan te werken bij de nieuwste ML. volgens mij is het om ipv oom
    Gr frank

    Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    24 januari 2010 om 20:23

    Tja, kleinigheidjes blijf je houden..

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    24 januari 2010 om 20:23

    Unimogs worden ook gebruikt om treinen te rangeren dus een coupé moet wel lukken xD

    Login om te reageren
  20. Geländewagen zegt

    24 januari 2010 om 20:26

    frank: Dit is nog maar een testwagen, je moet nu ook niet denken dat een testwagen direkt op punt is gesteld!

    Login om te reageren
  21. Benz.. zegt

    24 januari 2010 om 20:30

    @Ricardo: “Ook krijgen we binnenkort deze twee Benzjes in het echt te zien.”

    Deze twee “Benzjes” (Benzen is meer op z’n plek) wil jij niet in je zijkant of achterbumper krijgen bij een aanrijding.. :)

    Hopelijk zullen er niet zo heel veel drastische veranderingen komen qua vormgeving en design bij de Mercedes CL/S-coupé. Vooralsnog in mijn ogen één van de mooiste luxe-coupé ooit gemaakt.

    Verder heb ik er alle vertrouwen in dat Mercedes niet de fout maakt wat men wél maakte bij tot nu toe het vorige model M-klasse.. Een lompe tank (mijn mening) maar was kwalitatief ver onder de maat. Elektronica-stoornissen, weggedrag en soms ook roestgevoelig. Met de huidige versie heeft Mercedes de meeste van die problemen zo goed als verholpen. Ik denk dat Mercedes die stijgende lijn vast wil/gaat houden.

    Login om te reageren
  22. troublesome88 zegt

    24 januari 2010 om 20:33

    Ligt gewoon aan de combinatie van banden en harde sneeuw, geen enkele SUV lukt het op deze manier.. ML is een zeer goede auto, zonder sneeuw had die de CL er ook zonder hulp van S AMG uitgetrokken..

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    24 januari 2010 om 20:38

    die troep van tegenwoordig is toch veel te zwaar zeker ..

    ongeacht welk merk ..

    Login om te reageren
  24. meneersander zegt

    24 januari 2010 om 20:39

    haha fail

    Login om te reageren
  25. xilver zegt

    24 januari 2010 om 20:51

    waarom hebben ze nou de naam veranderd in S-coupé…

    Login om te reageren
  26. pica zegt

    24 januari 2010 om 20:53

    Ik heb zelf eerst een Land Rover Defender, vervolgens een Mercedes G-klasse en een BMW X5 (minst goede in terrein van alle uit het lijstje)gehad en nu heb ik een GL-Klasse.Het hangt allemaal af van de banden die eronder liggen (of toch in grote mate. Al diegene die het hierboven beter schijnen te weten hebben volgens mij nog nooit een SUV van binnen gezien, laat staan er mee in het terrein gereden. Wat ik met mijn GL wel doe. Land Rover en G-klasse waren en zijn nog steeds de beste terreinwagens.

    Login om te reageren
  27. HDM zegt

    24 januari 2010 om 20:57

    @xilver: omdat het vroeger ook zo was, en omdat er dan minder aparte letters zijn (S ipv S + CL).

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    24 januari 2010 om 20:59

    @Cardesigner: Dodge Nitro, Chevy Tahoe, Cadillac Escalade..

    Over flut”SUV’s” gesproken. :roll:

    En staat de term “SUV” volledig gelijk aan terreinwagen/offroader? Nou, volgens mij niet. Als je dat namelijk beweert heb ik sterk de indruk dat jij het verschil niet kan zien tussen een luxe SUV en een ruige terreinwagen. Voor de duidelijkheid: Dit is een testmule, geen productiemodel dus. En vergeet niet dat een S-klasse coupé/CL tegen de 2000kg leeggewicht aan zit. En dat i.c.m. sneeuw en een gladde ondergrond.

    Een H1 is in mijn ogen geen luxe SUV maar echt een terreinwagen en is ook voortvuldig gebruikt in het Amerikaanse Leger. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor de Defender al is die natuurlijk van Engelse komaf.

    G-klasse vs. H1 vs. Defender: DAN heb je een vergelijk.

    Login om te reageren
  29. stefanus zegt

    24 januari 2010 om 20:59

    met ketting om de banden
    goeie actie van mercedes

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    24 januari 2010 om 21:06

    Je zou denken dat testrijders die deze opdracht krijgen weten dat je een schop en wat rijplaten in je auto moet leggen voor dit soort situaties…. Fail, maar dan vooral van die testrijders.

    Overigens is een ML natuurlijk niet erg effectief off-road, maar dat is ook niet z’n missie.

    Vraag me trouwens ook af of de tacktiek van trekken in de rijrichting wel ideaal is. Eén keer de achterkant onder een hoek van 90 graden dwars trekken en dan nog eens in de rijrichting lijkt me effectiever.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 januari 2010 om 21:14

      @w0o0dy: als die sneeuw een beetje hard is dan kom je er niet doorheen hoor, je banden hebben dan 0,0 grip ookal heb je winterbanden en kettingen krijg jer er dan niet op. vorig jaar stonden we met toedoen van de sneeuwschuiver die de weg schoon had gemaakt vast in zulke sneeuw boven op de berg, een bulldozer ging de sneeuw die van de weg kwam en naar de kant was geschoven weghalen, na 2 nachten, overdag +1 sncahts -15 was het een ijsblok.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        24 januari 2010 om 21:16

        @Jipp: in de eerstse zin moet staan; kom je er ook niet met een schop doorheen

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          24 januari 2010 om 21:19

          @Jipp: voordat w0o0dy weer iets heeft dat ik t niet goed uitleg, de sneeuw was dus een blok geworden achter de auto’s we konden dus niet vooruit en achteruit.

          Login om te reageren
  31. Jordi zegt

    24 januari 2010 om 21:33

    ja daar sta je dan met ja fake-ass terreinwagen ! G-Klasse zou het denk ik wel lukken

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    24 januari 2010 om 21:37

    @jipp: je maakt je teveel zorgen, meestal (bij zinnige bijdragen ben ik heel aardig hoor ;-)

    Met een goede schop kun je wel wat sneeuw/ijs weghakken en de rijplaten eronder krijgen (daar heb je ze voor) en je kunt wat losse sneeuw wegruimen die voor vrij veel wrijving zorgt als die de onderkant van de auto raakt (zich ophoopt in randen, gaten, wielophanging etc….) Heb je geen rijplaten hak dan sleuven overdwars (soort wasbordje) achter de wielen… kom je iets van de plek dan heb je gelijk een stuk meer grip dan zonder die dwarsrichels

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 januari 2010 om 21:49

      @w0o0dy: daar heb je gelijk in, maar toen was het zo dat het echt heel slecht was geworden, er was in een 2 dagen tijd ruim 50 cm gevallen en als er dan een vrij dikke dijk tussen je auto en de weg licht, ongeveer 75 cm hoog en toch al gouw een meter breed is het wat moeilijker.

      in het geval van dit topic zou het mogelijk zijn geweest rijplaten mee te nemen idd, maar zo te zien is er denk ik al ene schop gebruikt. de auto staat er trouwens knap lastig bij, half in de sloot etc. sommige mensen vergissen zich er in dat het uit de sneeuw halen van een auto soms vele malen moeilijker is dan uit de blubber. het makkelijkste is en blijft in zo’n situatie een lier.

      Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    24 januari 2010 om 21:39

    @lincoln: Overbeladen luxepaardjes? Geldt dat dan ook niet voor Cadillac, BMW, Audi..

    Tegenwoordig zijn auto’s over het algemeen een stuk zwaarder geworden. Meer techniek, meer elektronica, meer ontwikkeling wat er in is gestoken, qua veiligheid is er ook veel verbeterd (kreukelzones, airbags, gordelspanners etc..) en is het schandelijk voor een M-klasse om meer dan 2000 te wegen (we spreken hier over een Sports Utility Vehicle, een SUV welke luxe en comfort combineert met in iets mindere maten qua terreineigenschappen)

    En even van de andere kant. Zou ik het merk Mercedes niet mogen verdedigen terwijl meneer C6 R dat wél doet met GM? Is mijn keuze toch? Ook ik ben realistisch genoeg om te weten dat het merk Mercedes niet perfect is, dat is geen enkel merk in mijn ogen, ook het merk Lincoln niet. Is dat wel het geval, hoor ik het van je.

    Kijk maar naar het vorig model E-klasse en M-klasse (de 400 CDI V8 motoren over het algemeen. Ook een nieuwe ML is niet perfect, zeg ik ook niet, maar het is wel heel gemakkelijk om te roepen dat het overgewaardeerde troep is en dat de kwaliteit bagger is..

    amen. ;)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 januari 2010 om 21:51

      @Benz..:
      mooi .. dan wil ik van de gelegenheid gebruikt maken om mijn visie over Lincoln te luchten ..

      meest nutteloze overbodige merk van de laatste 15 jaar ..
      (let wel .. tot 1978 het beste dat geld kon kopen) ..

      on-topic .. bij dit soort taferelen moet ik altijd denken aan ouwe Panda,s of 2CV,s op hun 10 cm brede wieltjes en een verbruik van 1 op 22 .. en weer of geen weer .. overal doorheen kachelen ..

      amen ..

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 januari 2010 om 22:10

        @lincoln: So true. Vandaag nog kwam mijn halfbroer op bezoek. Hij heeft een nieuwe C5 met Snow Motion (hoewel Citroën dat al aangepast is). Hij heeft regelmatig vast gestaan in de sneeuw, niet meer van zijn plek te krijgen. Op een gegeven moment heeft hij maar besloten met zijn 2cv te gaan rijden. Zonder moeite rijdt hij het andere verkeer voorbij. :D

        Login om te reageren
  34. Stoplichtsprintertje zegt

    24 januari 2010 om 21:51

    Is wel n prachtige bak die S coupe

    Login om te reageren
  35. Jipp zegt

    24 januari 2010 om 21:51

    het is trouwens nog lastiger zie ik omdat de sleep kabel aan de moeilijkste kant moet worden vastgemaakt!

    Login om te reageren
  36. #Lennard zegt

    24 januari 2010 om 22:08

    Kan iemand mij het verschil tussen een S-klasse coupe en een CL uitleggen????

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 januari 2010 om 22:10

      @#Lennard:
      de S-Coupe is een 2 deurs S-klasse ..
      en de CL is iets totaal anders ..

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 januari 2010 om 22:10

      @#Lennard: er is geen verschil, alleen dat er een nieuwe naam is voor de cl en dat is s-klasse coupe.

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      24 januari 2010 om 22:17

      @#Lennard: Bezuinigingen bij MB, scheelt nu weer een extra lettertje op de kofferbak ;)

      Login om te reageren
  37. Rob USA zegt

    24 januari 2010 om 22:26

    @Benz: “het vorige model M-klasse.. Een lompe tank (mijn mening) maar was kwalitatief ver onder de maat. Elektronica-stoornissen, weggedrag en soms ook roestgevoelig ” en dat voor een premiummerk ?
    Dan heb ik toch liever de echte USA SUV’s die rijden vrijwel probleemloos.
    Alleen het weggedrag hebben ze dus wel gemeen. :)

    Login om te reageren
  38. gerrit zegt

    24 januari 2010 om 22:28

    Volgens mij is het verschil tussen een echte terreinauto en die luxe SUV bakken het sperdifferentieel (vast zetten van differentieel waardoor alle banden gewoon door blijven draaien), de SUV’s hebben deze vaak niet terwijl de echte terreinwagens deze wel hebben. Niks testversie oid, ’t zit er gewoon niet op.

    Login om te reageren
  39. Bert zegt

    24 januari 2010 om 22:34

    Je hebt geen defender nodig hoor, ik zou ze beide met mijn Discovery er ook wel uit trekken…
    Blijven prutsers, die duitsers met hun nep “terrein”auto’s

    Login om te reageren
  40. Bert zegt

    24 januari 2010 om 22:36

    @ Gerrit, klopt gedeeltelijk inderdaad.
    Een echte offroader heeft ook een hoge en lage gearing onder andere voor dit soort klusjes. Luxe en terrein eigenschappen kunnen op zich makkelijk, je zit alleen wel met wat beperkingen op de weg (Minder snel, veel luchtweerstand)

    Login om te reageren
    • Boswachter zegt

      24 januari 2010 om 23:57

      @Bert: Mooiste combinatie van luxe en terrein eigenschappen is, naar mijn mening een Range Rover of Discovery (iets minder luxe).

      Allebei luxe en comfortabel, maar wel met diff-locks en hoge en lage gearing.

      @gerrit:
      @Keaven:

      Met het locken van het diff word (bij de meeste) het midden differentieel geblokkeerd. Dan krijg je dus evenveel vermogen naar de voor- en achterwielen. Dit betekend dat niet alle wielen gaan draaien, want de differentieels tussen de wielen voor en achter staan nog ‘open’. Je hebt dan dus altijd aandrijving op twee wielen. Een voor en een achter.

      Wil je dat alle wielen hetzelfde vermogen krijgen en dus altijd draaien moet je ook op de voor en achter wielen een zogenaamde dwarssper hebben. Dan is dus midden-, voor- en achter diff gelockt.

      Ik weet dat je bij Land Rover een difflock voor de achteras als optie kan laten inbouwen, voor zover ik weet kan dat bij andere hedendaagse suv’s terreinwagens niet.

      Hoewel deze dus wel vaak ook een te blokkeren middendif hebben (bijv. sportage en Touareg)

      Login om te reageren
      • RDS zegt

        25 januari 2010 om 03:22

        @Boswachter: Ik heb in m’n pinzgauer (1974) voor midden en achter difflock. Super als je een moeilijk stuk aan ziet komen haal je tijdens het rijden de handels over en plop je komt overal doorheen.

        Login om te reageren
        • Boswachter zegt

          25 januari 2010 om 03:33

          @RDS: Pinzgauer, gaaf!

          Heb zelf nooit met voor of achter sper gereden, maar wel vaak in actie gezien op defenders. Het blijft leuk om te zien wat een verschil het kan maken.

          Login om te reageren
  41. Keaven zegt

    24 januari 2010 om 22:41

    @ bert
    G-klasse lijkt me perfect ;)

    Login om te reageren
  42. nibor zegt

    24 januari 2010 om 22:43

    Blijkbaar weten de Mercedes monteurs niet hoe je een band fatsoenlijk zou moeten monteren. Ooit van draairichting gehoord? (Zie foto 6). Zal als een stuk schelen.

    On-topic: die coupé ziet er trouwens wel erg netjes uit hoor.

    Login om te reageren
  43. Keaven zegt

    24 januari 2010 om 22:47

    @ Gerrit
    Het verschil tussen de tractie van SUV’s en terreinauto’s kan sowieso groot zijn. Wij rijden vaak met een paardentrailer, onze nissan patrol(inmiddels verkocht) had in 2 wheel drive meer grip op een nat weiland dan een permanent 4 wiel aangedreven auto als een kia sorento.
    Met 4 wheel drive kon je helemaal overal doorheen ;)

    Login om te reageren
  44. Keaven zegt

    24 januari 2010 om 22:51

    @RRenault
    Welke band bedoel je?? Die spanband? Die zit gewoon aan de sleephaken, das niet zo slim om die aan een bumper vast te zetten.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      24 januari 2010 om 22:54

      @Keaven: De rubberen band waarop die om zijn velg links-voor zit. Die band zit tegen de draairichting in gemonteerd.

      Login om te reageren
  45. gerrit zegt

    24 januari 2010 om 22:54

    @ keaven

    Dat is dus het differentieel, als bij de kia een wiel slipt blijven de andere wielen stilstaan. Op een verharde weg is dit goed tegen slijtage en om een beter rijcomfort te hebben. (bijvoorbeeld bochten; een wiel in de buitenbocht moet meer afstand afleggen dan het wiel in de binnenbocht en draait dus sneller).
    Op nat of glad terein werkt dit tegen je omdat een wiel wat doorslipt er nu voor zorgt dat andere wielen stil komen te staan. Vastzetten differentieel voorkomt dit probleem

    Login om te reageren
  46. Keaven zegt

    24 januari 2010 om 23:07

    @Gerrit
    Ik weet hoe een differentieel werkt. Maar ik bedoel gewoon zonder het dif te locken. Dat is dus gewoon op de grip van de banden. En het differtieel van een terreinwagen werkt hetzelfde als dat op een SUV op de weg, pas als je hem lockt krijg je het voordeel dat alle wielen blijven draaien. Lock je het dif op de weg( waar veel grip is) heb je de kans dat in de bocht een steekas afbreekt.

    Login om te reageren
  47. Keaven zegt

    24 januari 2010 om 23:09

    @RRenault, dat lijkt maar zo denk ik ;)

    Login om te reageren
  48. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 23:24

    Grappig dit, je zou toch zeggen dat het wel zou moeten lukken, maar zowel een AMG als een ML falen? En dan zijn er mensen die zeuren op de X6… Nouja… Volgende keer maar een Land Rover mee dan?

    Login om te reageren
  49. Maurice16 zegt

    24 januari 2010 om 23:41

    Nu ik die S-klasse Coupé zie; volgens mij heb ik er één zien staan in Kitzbühel! Een CL, maar ik zag er wat vreemds aan.. en het dringt nu pas tot me door..

    Login om te reageren
  50. RobertJ zegt

    24 januari 2010 om 23:46

    Volgende keer een Yeti of Tiguan meesturen dus :P hehe

    Login om te reageren
  51. MrShifra zegt

    24 januari 2010 om 23:52

    Laat Landcruiser de klus klaren.

    Login om te reageren
  52. wesley zegt

    25 januari 2010 om 00:04

    kun je ook beter een impreza gebruiken

    Login om te reageren
  53. wesley zegt

    25 januari 2010 om 00:05

    http://www.youtube.com/watch?v=DcHNQXB-EqQ

    Login om te reageren
  54. bozewolf zegt

    25 januari 2010 om 06:24

    i.i.g. +1 voor je proza.

    Login om te reageren
  55. Bob zegt

    25 januari 2010 om 06:47

    @RDS .. Pinzgaugers zijn leuk. Zou er best eentje willen hebben voor de lol erbij

    Login om te reageren
  56. dr No zegt

    25 januari 2010 om 07:48

    waw,… respekt voor die impreza !

    Login om te reageren
  57. NLBUURMAN zegt

    25 januari 2010 om 07:58

    S coupé doet me toch een beetje denken aan Hyundai… :P

    Login om te reageren
  58. Neal zegt

    25 januari 2010 om 08:43

    Moet je bij een MB dealer eens navragen hoeveel automatische versnellingsbakken ze van die ML’s al hebben moeten vervangen om dat ze nauwelijks het koppel aann kunnen (mits je wat gewicht gaat trekken vb. een aanhangwagen voor paarden).

    Zlefs al kon hij het, gaat ie nog kapot

    Login om te reageren
  59. MDV zegt

    25 januari 2010 om 10:14

    Dit zou kinderspel zijn voor een Toyota Landcruiser.
    Het zegt genoeg over Mercedes!
    Liever een ster in de voorruit dan in de gril.

    Login om te reageren
  60. GerreLekker zegt

    25 januari 2010 om 10:55

    Hang er iets deftig voor en die trekt dat zonder enig probleem: Toyota LandCruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, …. ipv die half-zachte ‘SUV’s’

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 januari 2010 om 15:50

      @GerreLekker & MDV: ook een landcruiser zou dit niet kunnen net als een patrol. misschien een pajero! hiervoor heb je heeel veel grip nodig en heeft in dit soort omstandigheden niets te maken met een diflock of iets dergelijks, je moet genoeg grip hebben wat je niet hebt in deze situatie.

      Login om te reageren
  61. Flamingo zegt

    25 januari 2010 om 11:53

    je moet gewoon een tractor hebben voor dit soort werk

    Login om te reageren
  62. Porsche_fan zegt

    25 januari 2010 om 14:11

    in de autoweek staat een stukje over de nieuwe Porsche Cayenne in de woestijn van Dubai(als het goed is)

    Maar die Cayenne gaat onverwoestbaar door zn woestijn heen daar. en hij is nog meer op offroad gericht dan het vorige model, dus dan was dit geen probleem geweest voor de nieuwe Cayenne!

    Login om te reageren
  63. super zegt

    25 januari 2010 om 14:21

    hier is een heel simpele oplossing voor; lange elastische sleepkabel ertussen, aanloopje en de massakrachten doen het werk, grip heb je alleen nodig voor aanloopje, lukt dus ook met een 2wd.

    overigns denk ik niet dat je met een landcruiser/landrover/et al zomaar wel kan doen wat die ml niet kan, die merc ligt te diep in de sneeuw en de weg lijkt te glad.

    Login om te reageren
  64. willy zegt

    25 januari 2010 om 14:44

    een G-klasse had m er zo uitgetrokken :p

    Login om te reageren
  65. Benz.. zegt

    25 januari 2010 om 18:53

    @MDV: Gaap, die heb je vast zelf verzonnen, niet? :roll: ;)

    Login om te reageren
  66. Benz.. zegt

    25 januari 2010 om 18:53

    @lincoln: Amen to that!

    Login om te reageren
  67. Benz.. zegt

    25 januari 2010 om 18:58

    @Rob USA: Het vorige model idd. En volgens mij roepen Audi en BMW altijd het hardst dat ze “premium” zijn.. Met dit model zijn de meeste problemen wel verholpen.

    En geen enkel merk is perfect. Ook Chevrolet (Daewoo) niet, of Jeep, of Dodge met haar “geweldige Nitro”

    Hoezo probleemloos? :lol:

    Login om te reageren
  68. Keaven zegt

    25 januari 2010 om 19:53

    @ Boswachter
    Onze nissan Patrol lockte pas het middendiff als je de vierwiel aandrijving inschakelde, het achterdiff zat met een aparte schakelaar. Maar wat ik bedoelde over de grip die een terreinwagen heeft ten opzichte van SUV is gewoon in 2 wheel drive en zonder lock op de achteras. Er is dus helemaal niks gelockt!

    Login om te reageren
  69. BananaFlip zegt

    26 januari 2010 om 07:44

    De nieuwe S Coupé gaat het er hetzelfde uitzien als de CL, of is dit een mule?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      26 januari 2010 om 15:41

      @BananaFlip: op welke planeet leef jij, de s coupe was voorheen een cl en heeft nu een andere naam, dit ding is gelukkig al een tijdje in productie!

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        26 januari 2010 om 16:57

        @Jipp: Dan heb ik inderdaad iets gemist. Er was wel sprake van dat de CL zo zou gaan heten maar het is nooit officieel langsgekomen hier toch?

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          26 januari 2010 om 17:26

          @BananaFlip: als je even in de reacties had gekeken had je het al gezien, en hij word lichtjes aangepakt.

          Login om te reageren
          • BananaFlip zegt

            26 januari 2010 om 19:28

            @Jipp: Ja, hij wordt. Maar voorlopig heet hij toch nog gewoon CL?

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              26 januari 2010 om 19:48

              @BananaFlip: die je hierboven ziet is een S-coupe en hij is bij mij weten dacht ik al bestelbaar.

              Login om te reageren
              • BananaFlip zegt

                26 januari 2010 om 20:32

                @Jipp: Waarom zou Mercedes dan de voorkant aftapen en deze auto meenemen op wintersport?

              • BananaFlip zegt

                26 januari 2010 om 20:36

                @Jipp: Het lijkt me overigens ook wel waarschijnlijk dat, er vanuit gaande dat de S Coupé nog moet komen, bij die naamswijziging een kleine facelift wordt geïntegreerd aangezien de derde CL al vier jaar ongewijzigd is.

              • Jipp zegt

                26 januari 2010 om 21:17

                @BananaFlip: is lezen echt zo moeilijk? ; Jipp [ reply ]
                26 January 2010 om 17:26 @BananaFlip: als je even in de reacties had gekeken had je het al gezien, en hij wordt lichtjes aangepakt.

                die je daar ziet is dus waarschijnlijk ook een nieuw model.

              • BananaFlip zegt

                26 januari 2010 om 21:24

                @Jipp: Ik zou zeggen; no span! Ik begrijp het al.

      • BananaFlip zegt

        26 januari 2010 om 16:59

        @Jipp: Mercedes spreekt op hun website ook nog gewoon over de CL.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North