Riep daar iemand om een GT86 met meer vermogen?
De bekende Pikes Peak-held Nobuhiro ‘Monster’ Tajima zal ook dit jaar weer aan de start van de heuvelklim in Colorado verschijnen, maar dat is niet de enige plek waar hij bergopwaarts losgaat in extreem gemodificeerde voertuigen. Check dit gevaarte dan van zijn eigen raceteam in thuisland Japan. Ze noemen het de Toyota Monster86, maar met de originele GT86 heeft het onderhuids weinig meer te maken. Dit sujet heeft een kermende 3.0-liter twinturbo V6 aan boord, goed voor 670 pk, te verdelen over vier wielen.
En dat zie & hoor je hieronder twee minuten lang in actie.
De vraag is: komt hij hiermee ook naar Pikes Peak? Helaas, dat is niet het geval. Niet getreurd, want de 156 bochten zal hij dit jaar gewoon opnieuw bestijgen, zij het in de elektrische Monster Sport E-RUNNER. Een auto die vorig jaar klonk zoals nachtmerries klinken.
Neeee, hij moet gewoon een benzineslikker rijden en weer winnen zoals hij altijd doet.
@mierenneuker:
Waarom, die e-wagen doet het hem toch ook en da’s zeker zo interessant.
@Hupke: Eh nee. Een apparaat wat hetzelfde geluid maakt als de SRV wagen van vroegah, is nu eenmaal stukken minder interessant dan zo’n lekker rauw vuurspugend monster zoals deze GT86. Zeker voor de toehoorders.
Eindelijk nog eens een leuk rally karreke, maar…het klinkt anders dan een boxer blok.
Bovenhuids heeft het ook nog maar weinig met de gt86 te maken…
@humpyourdog: idd
Dit is gewoon die Suzuki van een paar jaar geleden met een ander stickertje erop. Niks bijzonders dus…
Trophee Andros?
Nou ik zei eens dat er toch een flinke turbo op de originele motor moest, maar dit… tja, ook leuk alleen voor de particulier too much.
Gaaf ding hoor. Lekker bruut. Maar als ie niet met deze gaat rijden, waarom heeft de beste man hem dan gebouwd? Zou hij geen vertrouwen hebben in die electrokar?
Held! Jammer dat hij niet meer met Suzuki de Pikes Peak ‘beklimt’ !
Tis gewoon die oude suzuki sx4 met een andere voorbumper
@bakkertje10: @Edge: Zou kunnen maar dan sowieso ook met een andere motor, want in de Suzuki lag een 3.1 V6 met 910 pk…
Dit ziet er uit, en klinkt als mijn 1:8 nitro buggy…
Nou, op de koplampen na heeft ie van buiten ook weinig te doen met de GT86. Wel lekker geluidje.