• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volvo V60 voor milieupeeps en schrapers

Auteur: ricardo, gepost 3 maart 2011 om 21:52 – 22 Reacties

OMG. De tank zit aan de verkeerde kant!

Als het Volvo lukt om volgend jaar een V60 Plug-in Hybrid in de markt te zetten met een CO2-uitpuf van slechts 49 gram per km, zoals aangekondigd, dan kunnen we deze Zweed nog wel eens regelmatig tegenkomen in de dagelijkse filesleur. Want met zulke uitsoot-cijfers krijg je namelijk een schouderklopje van J.C de Jager en doe je mee in de 14% bijtellingsgangbang. Leaserijdersvervoer bij uitstek dus.

Onderhuids komen we een potente dieselmotor met 215 pk/440 Nm tegen. Deze neemt de aandrijving van de voorwielen op zijn rekening. Het achterste rubber krijgt zijn krachten van een 70 pk sterke elektromotor (RWD Volvo’s FTW!). Verder is er een lithium-ion accupakket in de auto weggewerkt waarmee je een afstandje van 50 km in elektromodus kan afleggen.

Voorlopig scharen we deze Volvo nog onder de noemer ‘conceptcar’, maar daar komt volgend jaar verandering in, als het Volvo meezit. En het leuke is dan, terwijl je een auto uit de mueslicategorie rijdt, doe je wel de 0-naar-100-sprint in 6,9 tellen.


Ook interessant!

  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Autoshows, concept, Diesel, geneve-2011, Hybride, plug-in, v60, Volvo

Vorig bericht: « Iemand zin in een RUF RT12R met 730 pk?
Volgend bericht: Lachspiegel-alert: MTM Audi R8 V10 BiTurbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. ErikkNL zegt

    3 maart 2011 om 22:03

    Dan ben je een rijke schraper als je deze ‘muesli’ mobiel kunt betalen. Ik vindt het goed gedaan door Volvo. Nette sprint tijden.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      4 maart 2011 om 02:04

      @ErikkNL: Ach kom op… Ik vindT?!

      Login om te reageren
      • ErikkNL zegt

        8 maart 2011 om 17:12

        @As_long_as_it_is_fast: excuses. Ik zal het de volgende keer even nalezen. Nog inhoudelijk commentaar?

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          8 maart 2011 om 19:03

          @ErikkNL: Voor de rest sluit ik mij aan bij ’t feit dat het snelle sprinttijden zijn!

          Login om te reageren
  2. TonB zegt

    3 maart 2011 om 22:14

    Als je dit thuis aan het stopcontact hangt, hoe blij wordt Nuon hier dan van?
    Beetje vreemd dat dit ‘milieuvriendelijk’ wordt genoemd (door de fabrikant/media) want de stroom uit mijn stopcontact wordt niet gemolken uit paardebloemen.

    Nog een punt van kritiek op deze Volvo, en dan met name voor leaserijders:
    – Ik betaal mijn stroom thuis, gaat de werkgever (zie de tankpas) dit dan tegemoet komen? Ik denk het niet. Dan laadt je zo’n auto (mits lease uiteraard) toch niet voor eigen rekening op. Tenminste, als je toch een tankpas hebt…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      3 maart 2011 om 22:19

      @TonB: Laad je hem toch lekker op het werk op,zoals alle andere batterijridders ;)

      Login om te reageren
      • TonB zegt

        3 maart 2011 om 22:25

        @norge: Ik ziet niet in die situatie (gelukkig). Maar ik vroeg het mij wel af.
        Daarbij moet je op je werk maar net een stopcontact bij je parkeerplek hebben. :D

        Login om te reageren
        • ErikkNL zegt

          3 maart 2011 om 22:30

          @TonB: is toch ook niet belangrijk om hem op te laden alleen als je belasting voordeel van de fiscus hebt daar draait het om die tankpas heb je toch en de baas maakt het niet uit.

          Login om te reageren
          • piebepost zegt

            3 maart 2011 om 23:31

            @ErikkNL: Precies. Ik zie het probleem ook niet zo. Net als het “probleem” van stroomwinning: lekker boeiend is dat, zeg.

            Login om te reageren
      • Apache zegt

        3 maart 2011 om 22:26

        @norge:

        Maassen je bent ontslagen!

        Login om te reageren
        • norge zegt

          3 maart 2011 om 23:43

          @Apache: Grappig ,gelukkig geen batterij auto voor mij ;)Maar echtte diesel .Olie hebben we hier genoeg :mrgreen:

          Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      4 maart 2011 om 00:18

      @TonB: Het voordeel van elektrisch rijden is dat de CO2-uitstoot gecentraliseerd is en dus gemakkelijker te neutraliseren. Als een auto in de stad elektrisch rijdt zijn er ook geen uitlaatgassen, dus de luchtkwaliteit verbetert daar. Verder heeft een elektrische motor ook een hoger rendement, heb ik begrepen.

      Login om te reageren
  3. wolf zegt

    3 maart 2011 om 23:26

    Optrekken in rechte lijn is prima maar gewicht zal flink toenemen door gewicht accu.Dus bochten draaien wordt een ander verhaal. Ik spaar voor de T6 Heico uitvoering; Co2 uitstoot is goed voor de plantengroei. Mijn idee voor een bijdrage aan het milieu leveren!

    Login om te reageren
  4. As_long_as_it_is_fast zegt

    4 maart 2011 om 02:06

    En ik ga nog moeten toegeven aan heel de hybrideheisa. Dit is de eerst auto waarvan ik moet zeggen dat hij me echt aanspreekt. Het hoeft niet hybride, maar ik zal er later niet onderuit kunnen vrees ik. Ach ja, als ze maar snel blijven.

    Login om te reageren
  5. porsche928 zegt

    4 maart 2011 om 07:22

    De overheid wil electrisch rijden stimuleren, de accijns op benzine is 70%, maar de energiebelasting op electra is bij mij 148%.

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      4 maart 2011 om 13:43

      @porsche928: ja, dat is de hypocrisie van dit land. Een kWh stroom kost in Europa gemiddeld 9,5 cent, in Nederland is dat 23,5 cent.

      Login om te reageren
  6. driftkicker zegt

    4 maart 2011 om 08:54

    Dat hybride verhaal doet me weinig. Ik heb geen zin om elke dag met een verlengsnoer te klooien. Het is ook niet schoner, de vervuiling wordt verplaatst naar de elektriciteitscentrale. Meer vermogen is wel altijd mooi meegenomen. De S- en V60 is de mooiste Volvo ooit.

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      4 maart 2011 om 13:42

      @driftkicker:

      Hoe lang blijven we dat onzin-argument nou nog horen?

      – Stroom uit een elektriciteitscentrale is, qua CO2-uitstoot, een stuk schoner dan benzine of diesel, zelfs als je het verlies tijdens het transport meetelt.
      – De uitstoot van troep vindt gecontroleerd plaats en op grote hoogte, dus niet via een uitlaat direct in het gezicht van voetgangers, fietsers, omwonenden en andere automobilisten.
      – De uitstoot kan bij een centrale in principe zelfs worden afgevangen.
      – Stroom kan ook schoon worden opgewekt via windmolens, zonnepanelen, waterkracht, etc. en dat gebeurt in toenemende mate. Benzine of diesel zullen nooit schoon worden.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        4 maart 2011 om 23:33

        @mattraket: Het boeit mij niks wel of niet schoon.. we gaan juist CO2 te kort komen.. K*****t man, ik had toch liever de Global Warming theorie..

        http://www.grenswetenschap.nl/blogs/nieuwe-kleine-ijstijd-lijkt-onvermijdelijk/

        Login om te reageren
  7. PortRo zegt

    4 maart 2011 om 08:58

    Als hij er volgend jaar is, heeft De Jager het beleid mbt electrische auto’s waarschijnlijk aangepast en is hij vooral heel duur in aanschaf.

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    6 maart 2011 om 09:52

    Dit kan echt wel een uiterst interessante wagen in de toekomst worden hoor….
    Is mooi, is snel en is milieuvriendelijk… Genoeg motivatie lijkt me ;-)

    Login om te reageren
  9. volvomaster zegt

    8 april 2011 om 18:41

    jep

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North