• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De wereld weer een Enzo armer

Auteur: Dennis, gepost 26 november 2006 om 16:26 – 64 Reacties

Ferrari Enzo crash

Van de Ferrari Enzo werden er sinds 2002 in totaal 400 gebouwd. Het laatste exemplaar werd in 2005 speciaal voor Paus Johannes Paulus II gebouwd, maar werd uiteindelijk geveild voor de slachtoffers van de tsunami ramp. Ik weet niet percies hoeveel Enzo’s er in inmiddels total loss gereden zijn, maar de teller kan weer met één omhoog. Ditmaal is was het de Russische geboren miljardair Suleyman Kerimov, die in het Franse Nice in z’n Enzo de strijd verloor van een boom.

In de lokale krant Nice-matin is te lezen hoe de supercar op hoge snelheid van de weg raakte, een boompje pakte, in tweeën brak en in brand vloog. De bestuurder en de passagier raakte ernstig gewond.

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, enzo, Ferrari, Supercars

Vorig bericht: « Adrenaline Motorsport Murtaya
Volgend bericht: Chinees plagiaat deel….??? »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    26 november 2006 om 16:32

    Zonde maar ja wat doe je eraan het gebeurt dagelijks dus ook met een bijzondere Ferrari.

    Login om te reageren
  2. Renco zegt

    26 november 2006 om 16:33

    :(

    Login om te reageren
  3. mike zegt

    26 november 2006 om 16:33

    Komt ie goed weg. Die auto ziet er niet meer uit !

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    26 november 2006 om 16:35

    Die Enzo’s en Carrera GTs breken altijd in tweeën…

    Login om te reageren
  5. Tinuuus zegt

    26 november 2006 om 16:39

    wat een fuckeend

    Login om te reageren
  6. Peugeot407coupe zegt

    26 november 2006 om 16:40

    ja idd maar dat is puur veiligheid

    Login om te reageren
  7. touaregv6tdi.driver zegt

    26 november 2006 om 16:41

    ja altijd

    Login om te reageren
  8. MiuRa zegt

    26 november 2006 om 16:41

    ik heb in nice een murcielago in de prak gezien, populaire plek om van je exotic af twe komen dus :(

    Login om te reageren
  9. 911 zegt

    26 november 2006 om 16:46

    hij wordt er niet mooier op :P

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    26 november 2006 om 16:50

    “Ditmaal is was het de Russische geboren miljardair Suleyman Kerimov, die in het Franse Nice in z’n Enzo de strijd verloor van een boom.”

    Tsss….ik weet dat de Enzo niet een van de snelste supercars is, maar hij trekt toch nog wel een boom eruit?! Of is die nou ECHT zo langzaam?
    Of bedoelde jullie dat niet?!…………Nou ja, dan is die man nog steeds dom, want een boom trek je natuurlijk niet met een Enzo uit de grond…… ;) :P :)

    Login om te reageren
  11. Marnix zegt

    26 november 2006 om 16:50

    Zolang de passagier en bestuurder maar inorde zijn zou ik nu zeggen. Want tegen een boom vlammen en dan nog eens in brand vliegen… :s

    Login om te reageren
  12. JANUS zegt

    26 november 2006 om 16:57

    als je snel naar het plaatje kijkt is de wereld juist weer een Enzo rijker.
    Tactisch opstellen en het lijken er wel 2 ;-)

    Login om te reageren
  13. Sjors zegt

    26 november 2006 om 17:06

    Zonde van het geld

    Login om te reageren
  14. fova' zegt

    26 november 2006 om 17:08

    In hengelo is er ook al een keer eentje afgefikt door de brand bij munsterhuis twee jaar geleden

    Login om te reageren
  15. farzan zegt

    26 november 2006 om 17:16

    Dat in tweeen breken is een veiligheidsmaatregel van de fabrieken

    Login om te reageren
  16. Vincent#1 zegt

    26 november 2006 om 17:22

    Ik snap het probleem niet, nu heeft die man twee enzo’s :D

    Login om te reageren
  17. Danger zegt

    26 november 2006 om 17:25

    ZIjn er maar 400 Enzo’s gebouwt??

    Login om te reageren
  18. RMC zegt

    26 november 2006 om 17:27

    Jup.

    Login om te reageren
  19. ATX zegt

    26 november 2006 om 17:27

    Zou ducktape nog helpen? :P

    Login om te reageren
  20. Y. zegt

    26 november 2006 om 17:35

    Het blijven toch niet meer dan vervangbare consumptiegoederen, die nieuwe auto’s. Deze is stuk, maar er komt wel weer een andere (beter, sneller, wast nog witter) voor in de plaats.

    Login om te reageren
  21. TheAnswer zegt

    26 november 2006 om 17:43

    Ik denk dat het vooral te maken heeft met het carbonchassis waarom moderne supercars als de Enzo en Carrera GT enz. (zo makkelijk) in tweeën breken. Carbon is sterker en lichter dan aluminium, maar lang niet sterker dan staal.

    Maar ja, hoe wil je anders zo’n zware 6.0 liter V12 zo licht mogelijk te houden.

    En hoe (on)veilig is een auto, die in 3,6 sec. naar de 100 sprint en een top heeft van 350+ km/u. De passagiers mogen blij zijn dat ze nog leven.

    Login om te reageren
  22. JH zegt

    26 november 2006 om 17:47

    Bij zulke auto’s is de motor aan de carbon monocoque gebout. De breuk zal dus daar plaatsvinden terwijl de monocoque (kooi) met rijder intact blijft.
    Carbon of beter koolstofvezel is vele malen sterker dan staal (per gewicht gezien)

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    26 november 2006 om 18:02

    @TheAnswer : carbon is wél vele malen sterker als staal…De enige reden dat deze wagen breekt, is omdat staalt verplooit, en carbon niet, dus wat niet plooit, breekt.

    Login om te reageren
  24. david zegt

    26 november 2006 om 18:20

    Correctie : er zijn er maar 349 van gebouwd!!! Ferrari houdt van speciale cijfers :s:s. Maarre het zijn er 349 en geen 400

    Login om te reageren
  25. JH zegt

    26 november 2006 om 18:21

    Nogmaals de wagen “breekt” gecontroleerd. De bouten, zogenaamde shear-bolts, bezwijken onder een bepaalde afschuivingskracht. Deze kracht is kleiner dan de kracht die het carbon zou doen breken.

    Login om te reageren
  26. Frederic zegt

    26 november 2006 om 18:50

    Correctie : er zijn er maar 349 van gebouwd!!! Ferrari houdt van speciale cijfers :s:s. Maarre het zijn er 349 en geen 400

    dus niet he omdat er zoveel vraag naar was zijn er nog 50 gemaakt en 1 extra voor de paus of te wel gewoon 400 enzo’s

    Login om te reageren
  27. Emil zegt

    26 november 2006 om 18:55

    Dat doet de prijs weer goed :D weer één minder, kansloos dat er continue supercars sneuvelen….. Ferrari moet er maar eens aan denken een speciale extreme supercursus te houden :+ blijkbaar is dat nodig…

    Login om te reageren
  28. JPM zegt

    26 november 2006 om 19:08

    @ Frederic

    Nee hoor het zijn er echt 400. Google maar een beetje en je zult zien dat ik gelijk heb. Zoals Luca di Montezemolo al zei: We zijn blij dat we de 400 ste Enzo aan het Vaticaan mogen aanbieden.

    Login om te reageren
  29. Pannekoek zegt

    26 november 2006 om 19:09

    @ Dennis

    Hoeveel zijn er nu al kapot dan.. ?? :'(

    Ben diep getreurd.. :'( :'(

    Login om te reageren
  30. JPM zegt

    26 november 2006 om 19:10

    @ Frederic

    Sorry ik had niet gezien dat je had gequote, je hebt natuurlijk gelijk!
    david niet!

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    26 november 2006 om 19:27

    Echt zonde!!

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    26 november 2006 om 19:33

    Bah, die nouveau riche ook! Meer geld dan verstand…
    En dan moet er zo nodig opgeschept worden, dat loopt volledig uit de hand…
    En ze hebben er weer een cocktailverhaaltje bij. Als ze het kunnen navertellen tenminste.
    Ik vind het niet zo erg dat de Enzo kaputt is, maar wel dat het zo onnodig is.
    Als zoiets op ’t circuit gebeurt: that’s racing. Dit is gewoon stom.

    Login om te reageren
  33. A6Avant2.4 zegt

    26 november 2006 om 20:12

    Ach joh… ff met lakstift erover en je ziet er niks meer van….

    Login om te reageren
  34. oebydoeby zegt

    26 november 2006 om 20:18

    damn beetje jammer zeg maar…..

    ook nog een zwarte enzo die mooier en een stuk zeldzamer is dan de rode (lees duurder)

    Login om te reageren
  35. Russell zegt

    26 november 2006 om 20:45

    whawh echte russen he,

    Eerst veel wodka drinken daarna met Ferrari tof doen, typisch russen

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    26 november 2006 om 21:21

    Jammer. Als je zo’n dure auto hebt zou je verwachten dat je toch wat voorzichtiger bent. Eigenlijk ook niet, want waarom zou je zo’n dure snelle auto kopen om langzaam mee te rijden. Hij heeft logisch gehandeld. Je moet wel gebruik maken van de mogelijkheden van de auto om je investering ’terug te verdienen’. En daarbij kan wat fout gaan. Dat is jammer, maar niet te vermijden.

    Login om te reageren
  37. bramwillemse zegt

    26 november 2006 om 21:38

    ze breken altijd in tweeën, waarom is dat?
    en tsja.. zonde he :(

    Login om te reageren
  38. Rick zegt

    26 november 2006 om 23:18

    Tja zonde inderdaad, maarja zonde is ook een relatief begrip, twee keer vol optrekken met je enzo is ook zonde want dan mag je je koppeling namelijk al vervangen, en ja je leest het goed, na TWEE keer VOL optrekken al ja!

    Login om te reageren
  39. Knor31 zegt

    27 november 2006 om 00:38

    zo blijven er wel erg weinig over.

    Hieronder nog een paar enzo’s met een roekeloze eigenaar:

    http://www.wreckedexotics.com/enzo/

    Login om te reageren
  40. Astondriverinspe zegt

    27 november 2006 om 11:04

    Lelijk is zo’n ding toch wel…

    Login om te reageren
  41. Dino zegt

    27 november 2006 om 12:17

    Voor wie er ook eens 1 in de poeier wil rijden, Nr. 399 staat nog te koop:

    http://www.alainclass.com/gallerys.php?gal_id=177

    Login om te reageren
  42. joris&eno zegt

    27 november 2006 om 12:33

    dat is hard gegaan.. jammer van de Enzo :(

    Login om te reageren
  43. 360driver zegt

    27 november 2006 om 16:55

    Zoals ik dus naga vanaf het artikel in Motor Authority, is dit het vijfde Enzo-ongelukske. Jammer.

    Login om te reageren
  44. marvin zegt

    27 november 2006 om 19:14

    er zijn er trouwens naar mij inzien 399 gebouwd ik had ergens gelezen dat ze besloten wegens het s6 er 50 extra te maken.
    maar omdat et al de zoveelste enzo is die crachst kan het drie dingen betekenen:
    -rijders van een enzo kunnen gwn niet rijden
    -trappen het verkeerde pendaal in (gas i.p.v. de rem
    -of ze moeten bij ferrari voortaan een curcus geven hoe
    rij ik in een super(dure)sportwagen voor beginners
    greetz marvin

    Login om te reageren
  45. marvin zegt

    27 november 2006 om 19:19

    en volgens mij is et al de 6e of 7e die crached

    Login om te reageren
  46. leba zegt

    28 november 2006 om 12:31

    hee, toch bijzonder: 400 gebouwd, 6000.000.000 mensen op aarde; hoe kan het dat díé die zo’n wagen hebben, dat er ong. 10% in de prak worden gereden? toch ook geen 10% van alle audi a2’s worden in de prak gereden? dan zou het wel helemáál vol zijn van ongevallen!

    Login om te reageren
  47. leba zegt

    28 november 2006 om 12:32

    t’is zelfs nog méér % :’-(

    Login om te reageren
  48. 360driver zegt

    28 november 2006 om 17:18

    Kijk, zo’n Enzo is heel ver op het randje te rijden en laat veel toe, maar denk niet meteen: Ik heb een Enzo dús gassen maar……tja zo blijkt maar weer:
    een auto kan zoveel als zijn bestuurder haha
    Enne bomen en lantarenpalen gaan écht niet opzij voor ziets moois.

    Login om te reageren
  49. leba zegt

    30 november 2006 om 10:51

    maar soms is dat maar goed ook, na zoiets te hebben ondervonden, zal ie nooit meer zoiets kunnen rijden; alleen een oude fiat panda misschien? ;-)

    Login om te reageren
  50. Lucky zegt

    2 december 2006 om 22:24

    jeeej weer een enzo minder
    en nog een paar te gaan:P en dan is ferrari enzoloos:)

    Login om te reageren
  51. LucP zegt

    5 december 2006 om 16:10

    Ik heb op de XBOX ook al een paar keer een Enzo aan flarden gereden (Project Gotham 2) maar daar druk je op ‘retry’ en hij is natuurlijk zo weer gemaakt ;-)

    Login om te reageren
  52. jeroen zegt

    5 december 2006 om 20:28

    wat een stomme mongool ga dan niet zo hard rijden op de openbare weg doe dat alleen op circuits ofzo

    Login om te reageren
  53. Renny zegt

    6 december 2006 om 08:45

    Pittige details…
    – de passagier bleek niet zijn vrouw te zijn maar een russische schone die af en toe op TV komt…
    – de passagier bleek spoorloos te zijn verdwenen toen de politie haar wilde ondervragen en zit ondertussen terug in Rusland.
    – de steenrijke rus is gisteren door een Belgisch legervliegtuig opgepikt en naar het Miltaire ziekenhuis Neder – Over – Heembeek (Brussel) gebracht die gespecialiseerd zijn in Brandwonden.

    Blijkbaar voelde hij zich veiliger in een Militair ziekenhuis dan in een publiek ziekenhuis.

    Login om te reageren
  54. Meganized zegt

    6 december 2006 om 13:56

    En het was niet eens zijn eigen Enzo: hij had hem eens geleend…

    De arme man heeft een vermogen van 5 miljard dollar en een aandeel van 5 procent in Gazprom…

    Ocharme die nouveaux-riches

    Login om te reageren
  55. mercedesfan zegt

    8 december 2006 om 15:36

    zo veel veiliger is een ziekehuis van het belgisch leger ook niet.

    Login om te reageren
  56. jeroen zegt

    9 december 2006 om 20:11

    die russische miljardair heeft het wel overleeft maar hij ligt wel in coma

    Login om te reageren
  57. 360driver zegt

    27 december 2006 om 16:34

    Er is er onlangs WEER één aan barrels gereden.
    Het schijnt no. 399 te zijn. Een gele

    Login om te reageren
  58. 360driver zegt

    27 december 2006 om 16:36

    http://www.autogespot.com/index.php?id=23

    kijk en huiver

    Login om te reageren
  59. Rene zegt

    17 februari 2007 om 20:10

    wat een geit wie rijd er nou een ENZO aan flarden

    Login om te reageren
  60. Mrk0z zegt

    14 maart 2007 om 21:26

    ghehe, Ferrari Enzo #399 heb ik paar weken geleden nog in gezeten en gestart:) wat een geluid.. heb het wel op film staan

    Login om te reageren
  61. Mrk0z zegt

    14 maart 2007 om 21:27

    en hoe dat nou met die aantallen zit.. weet het niet, maar waar ik in zat, was toch zeker een rode ferrari enzo met nr 399 erop

    Login om te reageren
  62. Toby zegt

    22 april 2007 om 18:14

    maakt deze man niet zo veel uit want deze man is namelijk 11,1 miljard dollar waard:D

    Login om te reageren
  63. Jip zegt

    22 juni 2008 om 19:42

    wat is het toch met ferrari’s en doormidden breken in crashes?

    Login om te reageren
  64. Hema Worst zegt

    27 juni 2008 om 08:40

    Kijken of ie het geld nog terug kan krijgen wat naar die tsunami ramp is gegaan ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North