• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De klokken blijven (vreemd genoeg)

Auteur: Dennis, gepost 11 juli 2005 om 18:00 – 6 Reacties

" align=

Onze categorie technologie staat vol met technologische hoogstandjes op autogebied. Steeds opnieuw wordt er iets bedacht dat het autorijden nóg veiliger of nóg comfortabeler moet maken. Eén ding waar de auto ontwerpers zich niet aan durven te wagen is het verbannen van de analoge kilometer- en toerenteller. Er zijn wel een aantal modellen te vinden waarbij de klokken zijn vervangen door een digitale variant (denk bijvoorbeeld aan Citroën en Seat), maar op één of andere manier willen we daar toch liever niet aan…

Zelf heb ik ook liever gewoon wijzertjes, maar ik vraag me toch af waar dit door komt. Uiteindelijk vond iedereen indertijd het dashboard van Michael Knight’s KITT met minimaal een miljoen lampjes toch helemaal “Tha Bomb”??? Vandaag de dag komen we toch altijd weer uit bij de ouderwetse wijzertjes.

Wanneer jij wel weet waar dit aan ligt, plaats dan even een reactie.

Ook interessant!

  • video
    Video: rennen, springen of blijven staan?
  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Honda's blijven steken
    Honda's blijven steken in 2002, frappant

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Techniek

Vorig bericht: « Vakantiegangers massaal aan de navigatiesystemen
Volgend bericht: Kliklijn voor Oom Agent buiten diensttijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    12 juli 2005 om 11:09

    Ik denk dat het een stuk rustiger is voor de ogen dan een digitale teller.
    Als je steeds een paar km per uur wisselt van snelheid flipt zo’n digitale teller steeds door, terwijl je analoge naaldje lekker rustig blijft, hooguit een beetje verplaatst.
    Bovendien lijkt de invloed van de zon me soms wel eens hinderlijk op een digitale teller. Als je analoge klokjes een zwarte schtergrond hebben zie je altijd duidelijk wat je moet zien. (bij een witte plaat, zoals op een Suzuki GSX-1000R motor, is het erg vervelend aflezen trouwens)
    Nou ik het toch over motors heb. De kawasaki ZX6-R (en de ZX10-R ook geloof ik) heeft een digitale teller en dat wordt door veel rijders als vervelend ervaren, want het is moeilijk afleesbaar.

    Login om te reageren
  2. Nick zegt

    12 juli 2005 om 11:50

    Met de techniek van tegenwoordig moet het toch ook gewoon mogelijk moet zijn om een goed afleesbare teller te ontwikkelen?? Dat het wellicht wat onrustig is, kan ik mij iets bij voorstellen.

    Login om te reageren
  3. Skyline;) zegt

    27 december 2005 om 23:35

    K vind analoog veel chiller..:D precies zoals Sir Smokalot sei..:) Vind die lichtjes ook wel lache…en die toerenteller maakt t stoerder;)

    Login om te reageren
  4. RWD zegt

    28 december 2005 om 10:31

    Een analoog gevormde teller is beter af te lezen dan een digitale meter. Een bestuurder hoeft geen getallen te verwerken maar slechts een stand van een wijzer, dit is in één oogopslag te zien. Kijk maar in vliegtuigen, hoe modern ze ook zijn, de cruciale meters zijn altijd rond en voorzien van een wijzer..

    Login om te reageren
  5. Robi zegt

    18 januari 2006 om 18:17

    een wijzer op een plaat kan je bekijken in je ooghoek zonder je echt te focussen op je wijzer.

    Wijzerplaat = sjiek > denk aan hologes enz.

    je ziet iets fysiek bewegen, een wijzer…het brengt leven in je auto.

    digitaal is goed als het echte voordelen heeft.
    voordeel kan bijv de kostprijs zijn.

    Een wijzer laat je zien hoe snel je gaat, en ook de snelheid van de verandering. Dat kan je niet met een digitale segmenten display.

    een tft display is mooi maar geef mij maar een echte wijzerplaat, waarom digitaliseren? je moet drinken omdat je dorst hebt, niet drinken om te drinken en omdat drinken gezond is.

    Login om te reageren
  6. Joop zegt

    15 januari 2007 om 13:20

    @Robi: digitaal is goed als het echte voordelen heeft.
    voordeel kan bijv de kostprijs zijn.

    En denk je nu echt dat jij dat als consument in de aankoopprijs van de auto terug ziet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North