Deze AMG rolt standaard op 29 inch

Auteur: , 27 Reacties

Maar wees er snel bij, want er worden maar 100 exemplaren van gemaakt.

Bij je auto een exclusieve fiets maken is helemaal gangbaar tegenswoordigs, en sinds AMG het bed deelt met MV Agusta krijgen we vanuit Duitsland een flinke tweewieler-bukakke over ons uitgestort. Voor het nieuwste project is Mercedes-AMG een collabo aangegaan met Rotwild, dat een op de GT geïnspireerde mountainbike maakte, compleet met schijfremmerij en veel koolstofvezel.

Mocht je dus nog 10 ruggen over hebben na aanschaf van een AMG GT en beschikken over een sportieve inborst, check dan eens het dure gelimiteerde fietsje, dat overigens niet de eerste AMG-fiets is. Hieronder de specs en een gallery. Zouden ze er ook nog eentje voor de Paus achter houden?

Rotwild Specs



27 reacties

Knappe fiets. Maar 10k? Als je alles al hebt denk.
Meh, voor dat geld kan je een knappe brommer of motor kopen, hoef je niet eens te trappen!
@bierbuik: wel hoor! Trappen op het gaspedaal!
@philipf: knappe brommers en motoren hebben nog altijd een gashendel
@philipf: gaspedaal op ’n motor? rare motor die jij in gedachte hebt…
@kristof_somers: hahahaha. Ik zie het nu pas. Faal!
@philipf: nee hoor, de mp3 en de fuoco zijn motoren met gaspedalen. Wie heeft er nu eigenlijk gefaald? Faalception.
Maar dan heb je wel een fiets met Crankbrothers Cobalt 11 carbon fibre ILS-Integrated Lock System wielen. Kan geen autovelgenboer aan tippen.
@stephanotis: je mag ze hebben, stijfheid houd niet over bij deze schitterende velgen
Ah! De goedkoopste AMG van het moment!
Fietsen is voor losers
@schellekens006: Dankjewel!
@schellekens006: Op een autoblog kan je op z’n reactie wachten natuurlijk;) ook al ben ik het daar niet mee eens.
@schellekens006: ja, want al geef je 10k aan een fiets dan zal dat je slappe beentjes niet compenseren… Alhoewel, ook een gemotoriseerde AMG kunnen aanschaffen maakt niet dat je plots kan autorijden…
T is een knap duur ding, maar wel gaaf!
Nee dan bouw ik toch liever zelf mn fiets op met betere onderdelen en de helft van de prijs, dankjewel.
@sr20det: graag gedaan!
@sr20det: een MTB is sowieso om mee te raggen, op een trailer te gooien, maar eerst de rivier in dompelen om opnieuw het kleur te herkennen dat je duidelijk je eigen fiets te pakken hebt. Carbon raad ik sowieso niet aan en met een weekje diëten spaar je enkele duizenden euro’s voor die kilo verschil. Een goede Shimano groep en je zal meer plezier hebben dan rond de plassen te moeten rijden met je 10k MTB. €1500 max, that’s my advice.
@tombe: geef je gelijk in de kwestie van Al frame en gewicht, en vroeger had ik je gelijk gegeven qua max prijs, maar ik MTB veel en voor het eerst 3x je maxprijs aan een fiets gegeven en moeten zeggen: beste investering ooit. Is wel een FS Enduro, erover voor het gemiddeld lagelanden gebruik, voor een HT als deze is je maxprijs redelijk al zou ik die op 2000€ leggen, heb je nog net dat extra beetje bruikbare functionaliteit als je afwijkt van de platte brede bospaden.
@tombe: Ik rij zelf al een aantal jaar met Carbon fietsen (BMX & MTB), maar ben er nog steeds heel tevreden mee, het is superlicht en onwijs sterk. Waar je wel bij moet oppassen met carbon fietsen is dat ze erg slecht tegen dwarskrachten kunnen, laat m bijvoorbeeld niet zomaar op de zijkant vallen want dan willen ze nog wel eens breken.
Ik houd niet van voertuigen die omvallen bij het verkeerslicht wanneer ik m’n voeten niet neerzet.
@healey: Die stoppen toch niet bij verkeerslichten?
@healey: ligt aan jezelf hè.
Had meer een electrische MTB verwacht v AMG…er bestaan duizenden fietsmerken met tientallen jaren ervaring…wat maakt AMG nu de betere…
@tombe: Dat ze absurde prijzen kunnen vragen vanwege de naam.
Sjonge jonge afzeterij.
Niet een fiets waarvan ik nou zeg dat ik hem MOET hebben.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).