• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Nissan Juke verslaat een Bugatti Veyron. Bijna.

Auteur: ricardo, gepost 12 juni 2013 om 15:58 – 41 Reacties

Tuning vs stock


Hoe de ultieme VAG-auto er op de kwartmijl uit werd gereden door een Japanse familiebak met kikkerogen, je ziet het hier.

We duiken weer even het Russische asfalt op tijdens de meest recente editie van de Moscow Unlim 500+, de epische verpiswedstrijd waar auto’s met minder dan 500 paardenkrachten onder de kap niet welkom zijn. Aan de startlijn verschijnt een Veyron in standaard trim, die met zijn 1001 pk in 2,5 seconden op de honderd zou moeten zitten. Naast hem staat een Nissan Juke, recent door Shpilli Villi onder handen genomen en –net als de originele Juke R’s– een V6 uit de GT-R kreeg aangemeten.

Met zijn HKS-turbogeweld is de Juke goed voor 700 pk, en wanneer je hem racebenzine serveert, wordt het een obesitas-Godzilla die met de kracht van 11 kerncentrales het asfalt opeet. Ongeveer.

En daarmee hebben we twee vierwielaangedreven auto’s die haast niet meer van elkaar kunnen verschillen. Een getunede valsspeeljapanner versus de meest luxueuze hypercar tot op de dag van vandaag. De één wint het op de sprint naar de kwartmijl, de ander pakt de overwinning over de gehele mijl. GO.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Deze Nissan Juke had eigenlijk een 400Z moeten zijn

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, juke, Nissan, sv-engineering, tuning, veyron, Video

Vorig bericht: « Spyvideo: Volkswagen Golf R 7 rijdt rondjes op de ‘Ring
Volgend bericht: Kies maar: Maserati Ghibli vs Jaguar XF [Poll] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ariif zegt

    12 juni 2013 om 16:00

    Maar de Nissan Juke ziet er nog steeds walgelijk uit

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      12 juni 2013 om 16:04

      @ariif: Daarin verschilt die Juke dus niet met die Veyron

      Login om te reageren
    • jerry zegt

      12 juni 2013 om 17:34

      @ariif: Tja..lekker fout kan ook mooi zijn. Hij is in ieder geval mooi van lelijkheid.

      Login om te reageren
  2. error zegt

    12 juni 2013 om 16:03

    Jezus, die Juke is ècht wel snel. Gaaf! Heb dat ding liever dan de Veyron eigenlijk..

    Login om te reageren
  3. fiatsco zegt

    12 juni 2013 om 16:12

    En dat met 300PK minder. De aandrijflijn van Nissan is briljant.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      12 juni 2013 om 16:17

      @fiatsco: Briljant:P Ik denk dat je het verschil eerder in het gewicht moet zoeken, maar dat terzijde.

      Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      12 juni 2013 om 16:19

      @fiatsco: reken ook het gewicht, de verhoudingen van de versnellingsbak en het feit dat de Juke net iets sneller weg is mee ;)

      Login om te reageren
      • fejjie zegt

        12 juni 2013 om 17:39

        @darkpluisje: Dat hij vroeger vertrekt heeft geen invloed op de tijd.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          12 juni 2013 om 17:49

          @fejjie: nee maar daardoor lijkt de finish wel closer dan hij is ;)

          Login om te reageren
    • dennis201296 zegt

      12 juni 2013 om 16:20

      @fiatsco: komt eerder doordat de juuk een heel stuk minder weegt denk ik

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 juni 2013 om 16:22

      @fiatsco: en de start van de bugatti rijder erg beroerd..

      Login om te reageren
  4. pier zegt

    12 juni 2013 om 16:14

    Veyron mag dan wel de winnaar zijn (krap) maar wat een verschil op de kwart mijl!

    Login om te reageren
  5. rene-mini zegt

    12 juni 2013 om 16:15

    schakelfoutje van 1ste naar 2de versnelling kost hem de overwinning?

    lelijk of niet, blijft cool om net zo snel te zijn als een veyron!

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      12 juni 2013 om 18:02

      @rene-mini: hoe weet jij zo zeker dat hij niet in de 2e weg rijdt

      Login om te reageren
  6. paulaner zegt

    12 juni 2013 om 16:16

    Ondanks de vele kritieken op de Veyron vind ik het wel een auto met een zeker elan. Niet de mooiste maar wel een auto met uitstraling.

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      13 juni 2013 om 00:58

      @paulaner: Eens! Beest van een auto, met zo een krachtige uitstraling!

      Login om te reageren
  7. volante zegt

    12 juni 2013 om 16:17

    Buggatti…

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      12 juni 2013 om 16:21

      @volante: helaas weet je het nog niet juist te typen.

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        12 juni 2013 om 16:27

        @thomcarspotter: Dat staat @1:30 in dat schermpje.

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          12 juni 2013 om 16:28

          @reistje: oh nu zie ik het ook

          Login om te reageren
      • volante zegt

        12 juni 2013 om 17:54

        @thomcarspotter: Helaas weet jij nog niet de algemene (ongeschreven) regels der internet; een daarvan stelt dat iedereen (mits aanwezig) eerst het desbetreffende filmpje kijkt bij een artikel, alvorens commentaar te leveren. I rest my case,

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          12 juni 2013 om 18:01

          @volante: oke, ik had het filmpje gezien, maar om nou de specs te lezen (ik ken ze al sinds 2005 uit mijn hoofd) lijkt mij een beetje overbodig. ik ga er natuurlijk van uit dat mensen na een eeuw zaken doen (sinds 1909) de naam wel kunnen spellen.

          Login om te reageren
    • fejjie zegt

      12 juni 2013 om 17:39

      @volante: Dat is Russisch voor Golf

      Login om te reageren
  8. Johan-SV zegt

    12 juni 2013 om 16:18

    veyron gebruikte niet eens launch controll..

    Login om te reageren
  9. bayernmunchen zegt

    12 juni 2013 om 16:27

    Wat een start van die Juke…geweldig,en hoe die wegrijdt van de buggatti,die blijft nergens.
    Respect voor deze getunede winkelwagen.

    Login om te reageren
  10. Joerek zegt

    12 juni 2013 om 16:30

    Ok, de start van de Veyron klopt van geen kant. Een 1/4 mijl tijd van 11.3 is bij lange na niet wat deze normaal doet. 10.1 is dat normaal gesproken geloof ik. Hij komt ook erg slecht weg. en ruim 1 sec verliezen op de 1/4 mijl is bijna 2 sec op de mijl.
    2.165 sec over de eerste 60 foot, dat is ronduit slecht. Zegt dus alles. Geen goede vergelijking. Next!

    Login om te reageren
  11. multizuiger zegt

    12 juni 2013 om 16:35

    Volgens mij klopt er iets niet helemaal. In het laatste shot stuift de veyron opeens het ongewenste kindje voorbij terwijl het de shot ervoor meerdere meters achterblijft hangen op dezelfde snelheid. Tevens zou de veryron 0-300 moeten doen in 17,5 seconden. De beste man heeft 309 gehaalt in z’n veyron in 27,067 seconden. busted…

    Login om te reageren
    • gast zegt

      12 juni 2013 om 17:15

      @multizuiger: de handrem stond er nog op….

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        12 juni 2013 om 17:33

        @gast: en hij vond de 2de versnelling pas na 1/4 mijl

        Login om te reageren
  12. reggie-boy_rood zegt

    12 juni 2013 om 17:39

    Het lijkt wel de game Grid als je het einde zo ziet.. In iedergeval.. De Juke: al draagt een aap een gouden ring.. het is en blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
  13. jessetje zegt

    12 juni 2013 om 18:50

    Dat scheelde echt weinig

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    12 juni 2013 om 18:57

    Saai tegen spannend …

    Login om te reageren
  15. nissangtrr35 zegt

    12 juni 2013 om 21:08

    Tsja, Juke met GT-R blok he ;).

    Login om te reageren
  16. Svda zegt

    12 juni 2013 om 21:43

    Zo ken ik ook nog een paar gemodificeerde wagens die de Veyron voor blijven ;) en zelfs de Juke.
    Plus het gewicht van Juke is veel lager dus pk gewichts verhouding totaal anders dus kinderspel zo.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 juni 2013 om 08:03

      @dahlback:
      Geen idee waar je die “wijsheid” vandaan haalt dat de Juke R veel lichter zou zijn.
      Een originele Juke R weegt 1806kg, slechts 74kg minder dan de Veyron. Laat daar de KG/PK berekening eens op los en je zult zien dat die zwaar in het voordeel van de Vagatti is.
      Je gaat mij niet wijsmaken dat de Russische hobby Pjotr het voorelkaar krijgt om zoiets enkel honderden kilo’s lichter in elkaar te knutselen dan Nissan….

      Login om te reageren
      • Svda zegt

        13 juni 2013 om 16:11

        @jrk68: Het gewicht van de Veyron word op elke site anders gegeven, de 1 net onder de 1900kg en de ander boven de 2000 kg. Daarbij deze russische Juke meer gebouwd is voor sprints

        Login om te reageren
  17. Svda zegt

    12 juni 2013 om 21:46

    En wat multizuiger al zegt klopt het totaal al niet als je naar de orginele specs kijkt, of hij rijd met de voet op de rem.

    Login om te reageren
  18. MrSkyline zegt

    12 juni 2013 om 22:50

    Toen nissan de Juke op de markt bracht was er geen enkele ziel op deze planeet die er over na dacht dat een Juke zo weinig van een veyron kon verschillen.

    Login om te reageren
  19. theblackstig zegt

    13 juni 2013 om 07:40

    Ach, wat wil je. Die R is lichter, de bestuurder reageerde sneller dan die van de Veyron. Ook heb ik zo’n gevoel dat de launch control op de Veyron niet aan stond (verboden op events?)

    Login om te reageren
  20. alfista zegt

    13 juni 2013 om 08:03

    laat me raden: hierna viel de Juke uit elkaar of hij moest weer eens terug voor de zoveelste terugroepactie van al die Japanse fabrikanten…Er zijn weinig automodellen op de markt die nog lelijker zijn trouwens!

    Login om te reageren
  21. dotternetta zegt

    13 juni 2013 om 10:57

    Wat verliest de Juke op 0.55 sec?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North