• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze stoere offroader komt jou redden, waar je ook bent

Auteur: Loek, gepost 26 januari 2025 om 12:09 – 2 Reacties

Geen terrein is te ruig voor dit ‘Mountain Intervention Vehicle’ met flinke modificaties.

Het is voor autofabrikanten een mooie opgave om te kijken hoe hoog je nou kan komen met zo’n EV. In absolute hoogte dan. Da’s eigenlijk niks grensverleggends, want de hoogste begaanbare weg ter wereld is vastgesteld. Het is vooral bijzonder dat je daar komt in één rit.

Capabel

Voor het echte ruige werk wil je natuurlijk ook in het onverharde je mannetje staan. Dat kan nu met een nieuw concept van Genesis. Op basis van de GV60 EV (die zijn basis deelt met de Ioniq 5 en EV6) bouwde het merk een ‘Mountain Intervention Vehicle’. En dat voertuig komt jou redden. Ja, jij ook.

De belangrijkste modificatie van de GV60 MIV valt direct op: normale ronde banden zijn overrated. De Genesis heeft rupsbanden gekregen, een beetje zoals de ‘riem-band’ van een sneeuwscooter, maar dan op elke band één. Dat zagen we al eens eerder bij bijvoorbeeld de Subaru Impreza Gymkhana-auto van Ken Block, maar ook de Ford Focus RS die Richard Hammond bestuurde op Madagaskar tijdens een Grand Tour-special. Het heeft wat praktische nadelen als je het gebruikt op middelmatig onverhard terrein.

Des te meer heeft het voordelen in de steile besneeuwde heuvels, waar Genesis de GV60 MIV voor heeft bedacht. Naast de banden heeft de GV60 ook een dakrek gekregen en een kofferbak vol met hulpmiddelen. Het moet echt een soort Berner-Sennenhond worden, maar dan in autovorm. Handig voor gevaarlijke situaties waarbij noodhulp nodig is in de sneeuw.

Genesis onthult de GV60 MIV dan ook in Davos, in Zwitserland, bij het World Economic Forum. Gewoon, omdat er altijd een plek is voor behulpzaam zijn.

Ook interessant!

  • Hyundai breekt record en staat op eenzame hoogte
  • Gespot - GT3 RS komt even shoppen in de PC
  • Video: Ongeduld komt duur te staan
  • Video: boontje komt om z'n loontje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

genesis, GV60

Vorig bericht: « De iconische Volkswagen T3 is terug, soort van
Volgend bericht: Video: Te lang op je telefoon turen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kerre zegt

    26 januari 2025 om 14:42

    Stoer ding, maar meer een pr stunt. Hulpdiensten in de bergen vertrouwen al jarenlang op sneeuwscooters en atv’s met rupsbanden. Over het algemeen lichter en daardoor zijn ze nog meer inzetbaar.

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    27 januari 2025 om 15:37

    De Taxi van Daniel had dat 20 jaar geleden al…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North