• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit doen ze in Georgië met een Jaguar XJS Cabrio

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 september 2012 om 10:05 – 25 Reacties

Hee, kijk, een Passat!


Geef een ‘liefhebber‘ uit de voormalige Sovjet-Unie beschikking over een oude Britse cabrio, en er blijft verdacht weinig over van die vermaarde Britse stijl en klasse. Oef…

Sidepipes, chromen ventilatieroosters, chromen velgen, chromen wielkasten, en natuurlijk extra dikke chromen bumpers en spiegelkappen. Menig autoliefhebber zou er van gruwelen, maar ach, het is maar een auto, en de eigenaar mag toch zeker wel zelf weten wat hij er mee doet?

De Jaguar XJS is een van de iconische auto’s uit de jaren ’80. Over de betrouwbaarheid laten we ons even niet uit, maar de auto had toch zeker wel ‘presence’. Naast de coupé bestond geruime tijd een targa-versie, die in 1988 het veld moest ruimen voor een echte cabrio. Verbruik, uitstoot en downsizing waren nog lang geen issues, en dus had de zware Jag destijds een 3,6 liter zes-in-lijn, danwel een 5,3 liter V12 onder de kap. Ideaal cruisegereedschap, dat vond Top Gear ook, toen ze naar India trokken.

Cruisen doet de Georgische eigenaar van deze XJS met bijpassende nummerplaat ongetwijfeld ook regelmatig, maar dan wel met een extra pimp-factor op zijn Jaaaaag. Gewaagd of heiligschennis? Check de foto’s op autojunk!

Ook interessant!

  • Gespot - Is dit de lekkerste Jaguar XK van Nederland?
  • Gespot - BMW 'M2' Cabrio
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • In beeld: de enige twee Jaguar Project 7's van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

chroom, Gespot, Jaguar, oldtimer, xjs

Vorig bericht: « LED-licht als vervanging van autobekabeling: het kan
Volgend bericht: Komt Maserati met een nieuw GranSport-concept? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    4 september 2012 om 10:08

    Bad ass!

    Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    4 september 2012 om 10:08

    Die vent doet het beter dan de gemiddelde tunert…

    Login om te reageren
  3. zeeuw zegt

    4 september 2012 om 10:13

    Na het lezen van de titel verwachtte ik een filmpje waarbij de Jag er zwaar gehavend uit zou komen na gevechten met bulldozers en hamers.

    Gelukkig valt het mee ;).

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    4 september 2012 om 10:13

    Wat een pauperbak heeft hij er van gemaakt zeg….

    Login om te reageren
  5. the-budel-guy zegt

    4 september 2012 om 10:13

    opsluiten en met cel en al het water in gooien!!

    Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    4 september 2012 om 10:20

    Niks voor mij maar ik vind het eigenlijk wel lachen wat ‘ie gemaakt heeft.
    Helemaal naar z’n eigen smaak, cool.

    Login om te reageren
  7. fadje104 zegt

    4 september 2012 om 10:22

    Misschien net iets over de top, maar vind het opzich neit lelijk, zonder die sidepipe zag het er wel leuker uit.

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    4 september 2012 om 10:23

    “Gewaagd of heiligschennis?”
    Geen van beiden, die wagen vraagt erom, gewoon gepast dus.

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    4 september 2012 om 10:23

    Wij hebben een mooie originele XJS-C gehad met die heerlijke 5.3 V12. En hoewel beauty in the eye of the beholder is vind ik dit persoonlijk een beetje much. Die sidepipes zijn echt te groot en de normale uitlaten lopen ook vrij dicht langs de dorpels waardoor die vaak loeiheet zijn en je met korte broek al snel een brandwond hebt. Wil niet weten wat er gebeurt als je hier met je been tegenaan komt.

    Login om te reageren
  10. maru zegt

    4 september 2012 om 10:36

    Het origineel is al prachtig, maar dat chroom staat ‘m echt goed! En dat komt van iemand die helemaal niet van chroom houdt (zei ze terwijl ze haar flink verchroomde brommertje oppoetst). Gelukkig is het op een goede, retro manier gedaan. Duidelijk geen Hollandse pimper.

    Login om te reageren
  11. fep739 zegt

    4 september 2012 om 10:42

    AAAHHH !! Mijnen tikker ….

    Login om te reageren
  12. W115 zegt

    4 september 2012 om 10:42

    Helemaal niet slecht.

    Login om te reageren
  13. renesf zegt

    4 september 2012 om 10:51

    Heeft wel wat.

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    4 september 2012 om 11:05

    Icoon? De XJS werd altijd al gezien als de lelijkerd in de Jag familie .Wat deze man gedaan heeft is fantastisch…

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      4 september 2012 om 11:13

      @norge: Zeggen ze mss van jou ook in de familie ,eh :-)))
      Trouwens : de gustibus et coloribus non disputandum …
      Een wagen die 21 jaar gebouwd werd , heeft wel iets bewezen niet ;-)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        4 september 2012 om 11:27

        @fep739:
        Het enige wat de XJS voor Jaguar gedaan heeft is een onbetrouwbaar imago creëren.
        Nu had hij natuurlijk de ondankbare taak om de fantastische E-type op te volgen.
        Dus het dubieuze uiterlijk en de belabberde jaren 70 kwaliteit hebben het er niet beter opgemaakt.
        Dat hij het 21 jaar heeft volgehouden is dan ook uit pure armoede.

        Login om te reageren
        • fep739 zegt

          4 september 2012 om 11:33

          @jrk68: de E type opvolgen was een harde klus. Eender welke auto zouden ze afgeschoten hebben …

          Login om te reageren
  15. LJ zegt

    4 september 2012 om 11:18

    I think I am going to cry and puke now..

    Normaliter vind ik de XJS echt prachtig.. met name de XJS V12 is echt gaaf, maar hier ga ik echt van huilen / kotsen

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    4 september 2012 om 12:12

    Lelijk? Ja, dat wel. Maar ik ken eigenlijk geen enkel ontwerp dat zo om schreeuwt als dit: stampvol met details van zichzelf, en veel rommeliger dan het type ervoor of erna.

    Login om te reageren
  17. eqaulo zegt

    4 september 2012 om 13:50

    Liever deze

    Login om te reageren
  18. CL65 zegt

    4 september 2012 om 14:29

    Doet me denken aan de sl die me vader had met die overdreven bumpers.

    Login om te reageren
  19. krari zegt

    4 september 2012 om 15:56

    als ie die sidepipes weg had gelaten was het nog acceptabel……

    Login om te reageren
  20. jordy14 zegt

    4 september 2012 om 20:33

    Sidepipes zijn wel vet!

    Login om te reageren
    • gijs571 zegt

      5 september 2012 om 22:13

      @jordy14: Ja, maar op deze Jag niet

      Login om te reageren
  21. bibendum zegt

    6 september 2012 om 12:24

    De auto heeft de typische sidemarkers bedoeld voor
    Соединенные Штаты Америки (США), ook aan de typische zijuitlaten en de looks van de wielen denk ik dat deze Jag weleens in de USA zo gepimpd is..(er is in dit geval geen ander woord voor toch?) voordat auto deze naar Russia geimporteerd is. (zie overigens meer voormalige mercedessen, audi’s volgens US specs rondrijden in NL (voorzien van Oost Europese platen)
    Het zal dan waarschijnlijk nog financieel gunstiger zijn als gelijkwaardige autos uit Europa te kopen (niet GB bedoel ik daarmee want daar zijn de occasions helemaal goedkoop nu, daarom zie je ook regelmatig RHD auto’s rijden in de voormalige Oostbloklanden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North