• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Audi e-tron Spyder [UPDATE: video]

Auteur: Dennis, gepost 30 september 2010 om 09:45 – 29 Reacties

Audi e-tron Spyder

Audi heeft vanmorgen de Audi e-tron Spyder onthuld. De dakloze plug-in hybride sportwagen is uitgerust met een 221 kW (300 pk) sterke biturbo V6 dieselmotor, bijgestaan door 64 kW (86 pk) vermogen afkomstig uit 2 elektromotoren.

Het dieselblok levert 650 Nm trekkracht en de elektromotoren tellen daar nog eens 352 Nm bij op. Men is er bij Audi in geslaagd het gewicht redelijk te beteugelen. De auto weegt niet meer dan 1.450 kilo en dat merk je in de acceleratie. De sprint naar de 100 km/u duurt niet langer dan 4,4 seconden. De top is naar Duits gebruik begrensd op 250 km/u.

Doordat de diesel wordt geassisteerd door twee elektromotoren, gekoppeld aan een 7-traps DSG versnellingsbak, verbruikt de e-tron Spyder gemiddeld 2,2 liter stookolie per 100 km. De uitstoot komt hiermee uit op 59 g/km. Wil je ‘m in de stad volledig elektrisch rijden, dan kan dat tot maximaal 60 km/u. De accu’s houden het dan zo’n 50 kilometer lang vol.

De e-tron Spyder is groter dan z’n dichte broertje, de e-tron Coupé. Hij is 4,06 meter lang, 1,81 meter breed, 1,11 meter hoog en daarmee 13 cm langer en 3 cm breder dan de Coupé.

Verder in het persbericht nog een hele uiteenzetting over het interieur, exterieur en de carrosserie. Dat zal ik jullie nu besparen (en mijzelf de moeite van het samenvatten). Wel wil ik je nog meegeven dat de sportwagen op dikke 20 inch velgen staat in de maten 245/30 van voren en 265/30 van achteren. Onder normale omstandigheden gaat circa 75% van het vermogen naar de achterwielen en 25% naar de voorwielen. Deze verhouding kan echter variëren als de omstandigheden dat vereisen.

Audi e-tron Spyder video

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Video - Audi RS e-tron GT versus R8 V10 Plus, wie wint?

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Diesel, e-tron, Hybride, Parijs-2010, plug-in, spyder

Vorig bericht: « Foto-topic: Bugatti Veyron Supersport live!
Volgend bericht: Dit is de Toyota Verso S »

Lees Interacties

Reacties

  1. Eric zegt

    30 september 2010 om 09:52

    Trekt op de quattro van vorige topic. Bij Audi zijn ze echt wel de draad kwijt qua vormgeving!!!! :-(

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      30 september 2010 om 10:13

      @Eric:

      Erop trekken? :o Het is ’n mooie auto, maar dat gaat ook weer iets te ver..

      Login om te reageren
  2. CSL zegt

    30 september 2010 om 09:53

    Prachtig

    Login om te reageren
  3. tom307 zegt

    30 september 2010 om 09:54

    Komen deze nu werkelijk op de markt?
    Zou toch best kunnen als ze een vuist willen maken tov porsche.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 september 2010 om 14:50

      @tom307: zou dit zeker verkiezen boven een boxter S en ook wel boven een 911 cabrio:)

      Login om te reageren
  4. tt zegt

    30 september 2010 om 10:04

    concept allemaal mooi.. maak dit nu toch gewoon. die diesel met de electromotoren erbij maken dit dan zeker een mooie alledaagse wagen die bruikbaar is ook…

    Login om te reageren
  5. base zegt

    30 september 2010 om 10:08

    very nice.. alleen geen audi in mijn opzicht.. vindt de lijnen te fijn.. zonde!!:(

    Login om te reageren
  6. q-oekje zegt

    30 september 2010 om 10:11

    alledaagse wagen hahahahahah dat verzin je toch niet denk zeker dat deze wagen rond de 2 euro ton zal zitten je hebt wel humor moet ik zeggen

    Login om te reageren
  7. vitorio zegt

    30 september 2010 om 10:23

    ben benieuwd of we ooit zoiets ook echt in productie gaan zien..

    Als ze dit apparaat nu eens zouden downscalen, de V6 vervangen door een 2.0 TDI of zo (170pk, moet lekker werken met een hele berg elektrische newtonmetertjes er bij), alles een beetje betaalbaar uitvoeren…

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      30 september 2010 om 13:37

      @vitorio: Ehm, Je moet volgens mij bij Volkswagen zijn, Of bij Skoda/Seat. Dat is dan de linker deur en dan rechts af ;)

      Login om te reageren
  8. woutert zegt

    30 september 2010 om 10:31

    ziet er goed uit, audi slaat weer de goede weg in op gebied van design, wat ook al te zien was in de andere concept op de beurs!

    ook de cijfers zien er goed uit.

    Login om te reageren
  9. woutert zegt

    30 september 2010 om 10:31

    ziet er goed uit, audi slaat weer de goede weg in op gebied van design, wat ook al te zien was in de andere concept op de beurs!

    ook de cijfers zien er goed uit.

    Login om te reageren
  10. john zegt

    30 september 2010 om 10:31

    Ik vind dit echt heel mooi! Beetje alsof een DeLorean en een Testerossa hun liefdesbaby met krachtvoer en groene stroom hebben groot gebracht.
    Dit moeten ze niet doortrekken in een volgende generatie A1/A3/A4 maar voor een tweezitter is dit echt schitterend. Qua detaillering doet ie me bijna een beetje aan een Veyron denken. Maken, dan ga ik sparen.

    Login om te reageren
  11. smokin zegt

    30 september 2010 om 10:57

    2.2 liter diesel op 100 kilometer klinkt natuurlijk heel mooi, maar dan wordt er wel vanuitgegaan dat de batterijen opgeladen zijn. Dat gebeurt natuurlijk ook niet voor niks.

    Hoe maak je in dit geval inzichtelijk wat de daadwerkelijke kosten per kilometer zijn?

    Als ik de cijfers van die 50 kilometer in de stad er bij pak, en mijn boerlogica er op los laat kom ik op de volgende cijfer (correct me if I’m wrong):

    86 pk gedurende ± 1 uur = 63 kwh
    Kwh prijs is momenteel 22 cent, dus een set volle accu’s zou dan €13,86 kosten.

    Die gaan dan in een uur leeg, samen met 2,2 liter diesel à €1,13 = €2,49

    In totaal kost een uurtje in de stad kachelen dan in totaal €16,35 ?

    Dat klinkt dan ineens heel anders dan 2,2 liter/100km.

    Login om te reageren
    • tt zegt

      30 september 2010 om 12:28

      @smokin:
      hou je wel rekening met het feit dat de dieselmotor waarschijnlijk ook de batterijtjes gaat opladen? dus dat je in feite nooit met een lege batterij eindigd behalve als je de motor uitzet en enkel op batterijen verder tuft?

      Login om te reageren
      • smokin zegt

        30 september 2010 om 13:03

        @tt: Dat kan maar een heel klein deel zijn.

        Want als we met €2,49 aan diesel €13,86 aan electriciteit zouden kunnen genereren, dan had iedereen deze auto al in bestelling.

        Dus wat de motor aan energie levert kan niet meer dan een fractie van die €2,49 zijn, aangezien hij het leeuwendeel toch aan de wielen zou moeten geven.

        Login om te reageren
  12. Peter zegt

    30 september 2010 om 10:59

    Tsja… als Audi premium wil, zal het premium moeten designen. Ik krijg het idee dat ze een paar Autobild-jaargangen hebben gepakt en daar de plaatjes van topsegment auto’s hebben uitgeknipt. Een vleugje Aston Martin (neus), wat Spyker (raamlijn en velgen), enz. enz.

    Maar toch best wel mooi!

    Login om te reageren
  13. Sciurida zegt

    30 september 2010 om 10:59

    Ik vind alleen de ‘nek’ achter de hoofdsteunen mooi, voor de rest is hij wat mij betreft te plat, er had nog een iets soepelere lijn ingemogen, vooral de achterkant is op zijn zachtst gezegd niet geslaagd. Maar goed, ik had al zo’n vermoeden dat de audi kant van AB dit wel mooi zou vinden, wat meer rondingen en hij was goed geweest.

    Login om te reageren
  14. TKoote zegt

    30 september 2010 om 11:13

    Beeldschoon, veel mooier dan die hoekige Quattro!

    Login om te reageren
  15. lalaBier! zegt

    30 september 2010 om 11:16

    Doe mij er maar een!

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    30 september 2010 om 11:51

    Heel interessant. Ik zie hem graag verschijnen. Mits hij deze techniek heeft dan…

    Login om te reageren
  17. ardonjr zegt

    30 september 2010 om 11:53

    Wow wat gaaf!! Specificaties zijn ook echt top!!
    Ben wel benieuwd naar het Diesel geluidjes van het apparaat.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 12:38

    Ziet er echt wel goed uit! Ook mooie prestaties…. eens zien of hier een productieversie van komt… en tot wat die wagen dan in staat is…

    Login om te reageren
  19. L=Fred zegt

    30 september 2010 om 12:44

    Wie heeft bedacht, dat een eiersnijder design is?

    Login om te reageren
  20. BaySideBlueBoy zegt

    30 september 2010 om 12:56

    Ik wil de velgen voor mijn winterbanden. ;)

    Login om te reageren
  21. Pieter-Jan zegt

    30 september 2010 om 17:05

    2,2l/100km is wel optimistisch.

    Heb gelezen dat Dieselmotoren moeilijk te koppelen zijn met hybride technology omdat zelfontbranding moeilijker af te stellen is. Als Audi erin is geslaagt een Diesel hybride te bouwen, dan is dat het belangrijkste nieuws uit Parijs voor de industrie. En Audi concepten zijn meestal functionele prototypes.

    Login om te reageren
  22. jk733 zegt

    30 september 2010 om 18:56

    pffff… liever een 918 ;)

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    30 september 2010 om 20:08

    No shit!! Wat een vette bak zeg! Als auto’s er zo gaaf uit zien, niet te zwaar zijn maar wel snel, dan mag er van mij best een extra stukje elektronica inzitten!

    Login om te reageren
    • Bart zegt

      30 september 2010 om 22:28

      @Cantago: No Shit? Wel shit. Het is ongelofelijk dat Audi die naam in Frankrijk handhaaft. ‘etron’ is namelijk Frans voor drol. :-D. Toyota had nog het gezond verstand om de MR-2 om te dopen in MR-S voor de Franse markt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North