• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereld

Auteur: RubenPriest, gepost 28 april 2017 om 08:37 – 32 Reacties

Afbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereldAfbeelding Dit is de grootste Lambo-showroom ter wereld

Lamborghini opent grootste showroom ter wereld
Goh, wat een verassende locatie.

Als een automerk met ‘de grootste showroom ter wereld‘ komt dan zijn er eigenlijk maar drie mogelijkheden voor een locatie. Of de Verenigde Staten, of China, of het Midden-Oosten. Vooral de twee laatste markten zijn booming op het gebied van exclusieve auto’s.

Een nieuwe showroom in Dubai prijkt met de titel ‘Lamborghini’s grootste’. De showroom is de twaalfde dealer van Lamborghini in de regio Midden-Oosten en Afrika. Het pand heeft drie verdiepingen en de totale oppervlakte bedraagt 1.800 m2.

Dat de opening van de nieuwe dealer in deze periode heeft plaatsgevonden is natuurlijk geen toevalligheid. Lamborghini stoomt zich klaar voor de komst van de Urus. De Italiaanse autofabrikant verwacht dat de autoverkopen zullen verdubbelen op het moment dat de SUV in de orderboeken wordt opgenomen.

Naast een showroom beschikt de dealer over een hoek waar je merchandise kunt aantreffen. Ook er is een Service Center aanwezig. Het pand is nu gevuld met diverse varianten van de Hurácan en de Aventador. Volgend jaar zal er een nieuwe reus zich tussen het gezelschap scharen.

Ook interessant!

  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld
    Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld
  • minst betrouwbare Land Cruiser
    Dit is de minst betrouwbare Land Cruiser ter wereld

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, dubai, Lamborghini

Vorig bericht: « Gevonden! Nog een huis met een auto in de woonkamer
Volgend bericht: Nissan gaat onderdelen voor je oude Skyline maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    28 april 2017 om 08:43

    Je moet toch iets om het interessant te maken in zo’n zandbak..

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      28 april 2017 om 08:51

      @Jochempie: daar wonen wel de meeste afnemers, dus ja.. zo’n gebouw in bergen op zoom neerzetten heeft dan ook niet zoveel zin.

      Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        29 april 2017 om 10:48

        @blo3to3t: niks tegen boz!

        Login om te reageren
    • 2505 zegt

      28 april 2017 om 08:55

      @jochempie: correctie: je moet toch iets om een groot deel van je cliëntele te pleasen. In Nederland hoeven ze niet met zoiets aan te komen. Erg cliche trouwens dat zandbak, het lijkt soms wel of het niet gewaardeerd wordt als een dergelijk land vooruitgang boekt, dat het altijd een zandbak moet blijven ofzo..

      Login om te reageren
      • vetnek zegt

        28 april 2017 om 09:02

        @deuxmillecinqcentetcinq: Dubai is ongeveer 4,9% van de totale UAE > dus de term zandbak kan prima gehandhaafd blijven ;-)

        Login om te reageren
        • 2505 zegt

          28 april 2017 om 09:11

          @vetnek: prima, in dat geval kunnen we Nederland dan ook een weiland noemen, aangezien NL voor ongeveer 70% uit weilanden en water bestaat. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dat had wss al door.

          Login om te reageren
          • vetnek zegt

            28 april 2017 om 09:21

            @deuxmillecinqcentetcinq: Huh? Alles buiten de grote stad is toch ook provincie?

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              29 april 2017 om 00:54

              @vetnek: in Nederland heb je niet eens grote steden

              Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        28 april 2017 om 09:13

        @deuxmillecinqcentetcinq: uit ervaring kan ik je mededelen dat Dubai echt 1 grote zandbak is :)

        Login om te reageren
        • 2505 zegt

          28 april 2017 om 09:21

          @soulmaster: Dubai is zeker geen zandbak meer te noemen, als de UAE bedoelt moet ik je gelijk geven

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        28 april 2017 om 09:57

        @2505: en hessing dan? Nu louwman natuurlijk.Dat is zoiets vergelijkbaars . Maar voor een merk is dat niet te doen hier.

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        29 april 2017 om 13:37

        @2505: Ik heb dr zelf jaren gezeten, de VAE en Bahrein. En het zal altijd een zandbak blijven. De lokale bevolking is lui en wordt lui gehouden. Die krijgen een overheidsbaantje met 120K USD netto en een smak geld om een huis neer te zetten. Al het echte werk wordt gedaan door expats. Van het simpele werk als plantsoenendienst tot het hoger geschoolde werk. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Maar als de olieprijs nog verder zakt en een decennium laag blijft staan is Dubai Inc. niet meer. Het is in mijn ogen in grote bubbel die gebouwd is op lucht en gevoed door de olie. Heb meer respect voor landen die echt aan de weg timmeren zoals bijv een Filipijnen of Vietnam om iets te noemen.

        Login om te reageren
    • rafr zegt

      28 april 2017 om 14:36

      @jochempie: ik kan je verzekeren dat dubai meer is dan een zandbak. ideale citytrip, wel wagen huren. Ben er geweest met he paasweekend. Lekker cruisen met een lancer evo 8. Maar ik heb er maar 2of3 lambos gezien dus ik kan begrijpen dat ze wat meer willen verkopen, want tenslotte daar hebben ze er het geld voor. Wat ik wel veel gezien heb is de nissan patrol v8 nismo wat een beest, heb ik hier in europa nooit gezien machtig.

      Login om te reageren
  2. vetnek zegt

    28 april 2017 om 08:58

    Veel auto’s op voorraad + minimale m2 richtlijnen per auto (oppervlak) = grootste dealership.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    28 april 2017 om 09:05

    Ben ik de enige? Ik heb tegenwoordig echt helemaal niets met Lamborghini. De Aventador ziet er in mijn ogen niet uit. De SV is zogenaamd 600 keer geproduceerd maar je ziet ze bijna ‘in overvloed’ op grote evenementen en in de grote steden in de wereld. Monaco zat er van de week weer vol mee. De Huracan is mij ook te simpel. De Gallardo begin ik steeds meer te waarderen door de Huracan. Ik vind dat gewoon geen mooie auto. Hoe anders was dat met de Murcielago? Zeker de allereerste modellen waren ‘spot on’.

    Maar het echte Lamborghini was in mijn ogen extreem doch elegant. De 400 GT bijvoorbeeld. Typisch jaren ’60 design. Niet over the top zoals Lamborghini jaren later werd, maar wel een supercar. Fraaier werd het bijna niet. https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1966_Lamborghini_400GT22-0-1536.jpg

    Maar dat werd het toch wel. De Miura is in mijn ogen de fraaiste supercar ooit gebouwd. Lange motorkap, korte kont, zo breed als de zus van @willeme en hij klonk fenomenaal. Fraaier werd het daarna nooit meer, niet voor niets mijn avatar. http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201508/petrolicious-pays-tr_600x0w.jpg

    Even later de Countach. Extreem design van de bovenste plank. Een echte ‘bedroomwall-poster car’. Een betere omschrijving is er niet in mijn ogen. Lamborghini zoals Lamborghini is. https://www.classicdriver.com/sites/default/files/article_images/lamborghini_countach_lp500s_20.jpg

    De Diablo vind ik ook zo’n mooi ding. Ook zo lekker extreem maar enige schoonheid kon je er ook in terug vinden. Typisch 90’s design. Niet makkelijk te rijden maar een dikke verbetering ten opzichte van zijn voorganger de Countach. Hier inclusief een lekkere 90’s chick. http://www.eteses.com/data/models/6/5348697-lamborghini-diablo.jpg

    De Murcielago is in mijn ogen de laatste echte Lamborghini. Maar dan wel een versie van de eerste bouwjaren. En dan wel in het knalgeel, staat de auto het allerbeste. Veel beter werd het hierna niet meer en zal het ook niet meer worden vrees ik. http://www.cstatic-images.com/stock/900×600/228890.jpg

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 april 2017 om 10:01

      @viezefreddyw: je bent ook een Ferrari liefhebber. Il heb minder met Ferrari en kan de aventador erg waarderen. Zeker de SV en de roadster im de goede kleur zijn een favo. Huracan heb ik ook nog steeds twijfels over . Ik zie er bij mij in de buurt vaak een rijden maar in het matzwart en dat vind ik sowieso een fantasieloze keuze voor een auto.

      Login om te reageren
    • silver zegt

      28 april 2017 om 10:10

      @viezefreddyw: ik ben het zo ontzettend eens met je. Deze tekst had ik kunnen schrijven, maar ben blij dat jij dat hebt gedaan ;-)

      Login om te reageren
    • thebestcarsnederland zegt

      28 april 2017 om 10:33

      @viezefreddyw: dat vind ik juist van Ferrari, vind de laatste paar modellen helemaal niks waardoor ik bv de F430 meer ben gaan waarderen

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 april 2017 om 10:36

        @thebestcarsnederland: Dat kan. Ik vind de 488 GTB ook niet een mooie auto, zeker in vergelijking met voorganger 458 wat ik een geweldig ding vind. En ja, ik begin de F430 ook steeds meer te waarderen. Ik word er nog steeds erg blij van als ik in de garage een kijkje neem.

        Login om te reageren
    • autodrop zegt

      28 april 2017 om 12:35

      @viezefreddyw: nee je bent niet de enige. Ik vind de Countach en Diablo nog steeds geweldig, veel wat er na komt vind ik een stuk minder. Alsof Lamborghini ineens geforceerd stoer/dik/extreem wil zijn. De klasse en elegantie is eruit. Vind ik ook van de nieuwere Ferrari’s. De oudere modellen zijn een stuk gaver omdat ze niet zo geforceerd lijken.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        28 april 2017 om 19:34

        @autodrop: tegenwoordig is er veel meer keuze op supercar gebied dus doen ze bij lambo meer hun best. En een countach elegant? Of een Diablo? Zo heb ik ze echt nooit bekeken. Niks elegants aan. Dat waren meer de ferrari’s . Zeker die oude ferrari’s . Dat zijn parels.

        Login om te reageren
    • woudloper zegt

      29 april 2017 om 09:05

      @viezefreddyw: ik vind een aventador best mooi uitvallen vanuit alle hoeken. Een huracan enkel van opzij. De lambo die ik zou willen is de sesto elemento, of dan toch de miura :)
      Ze hebben momenteel schitterend klinkende motoren, en snel zijn ze ook.

      Die aartsmottige centenario, veneno en nu ook de Urus … dat is een tegenopmerking waard.

      Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    28 april 2017 om 09:13

    En dat terwijl ze maar 2 modellen verkopen

    Login om te reageren
  5. Dizono zegt

    28 april 2017 om 09:14

    Leuk dat ze ook aan hun herritage gedacht hebben. Die Dubaianen zijn wel echte liefhebbers van het oudere spul zeker..?

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    28 april 2017 om 09:17

    —Ook is er een speciale hoek ingericht waar brandblussers worden verkocht aan potentiële Lambo eigenaren

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      28 april 2017 om 09:21

      @desjonnies: Zo te zien ook met brandwerende kledij!

      Login om te reageren
  7. alfapeter zegt

    28 april 2017 om 10:02

    Het moet als Dubaier héél moeilijk zijn een exclusieve wagen te vinden.

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    28 april 2017 om 10:05

    Ik kan ook wel de jaarbeurs afhuren en er 1 Daihatsu Cuore in zetten en zeggen dat het de grootste Daihatsu Showroom ter wereld is. Wat voor criteria worden daarvoor gehanteerd?

    Login om te reageren
  9. woodward zegt

    28 april 2017 om 11:17

    Ben erg benieuwd wat deze dealer aan aantal op jaarbasis verkoopt en of dat zoveel meer is dan die kleine dealerships in hartje London. Het hebben v veel voorraad en vierkante meters hoeft zeker niet te betekenen dat er meer wordt verkocht.

    Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      28 april 2017 om 21:39

      @woodward: Er zijn een aantal landen daar in de regio die geen officiele dealers hebben. De autos die daar rond rijden komen voornamelijk uit Dubai. Dit zie je ook met Porsche en Ferrari. Daarnaast halen de afrikaanse dealers merkdealwrs hun 2e handse autos ook uit Dubai

      Login om te reageren
  10. kaeser zegt

    28 april 2017 om 15:17

    Wat zal een t-shirtje kosten aldaar, $250? Nee, doe mij maar een sleutelhangertje.

    Login om te reageren
  11. Kvgorp zegt

    28 april 2017 om 22:10

    1800m2 terwijl ze nu twee modellen hebben. Straks 3. Ok 5 als je de cabrio versies mee telt. Hmm beetje groot niet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North