• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Volvo V70

Auteur: autoblogger, gepost 1 februari 2007 om 11:58 – 109 Reacties

Volvo V70 2007


Na de impressies en de spyshots heeft Volvo nu eindelijk informatie vrijgegeven over de nieuwe V70, de stationbak aller stations…

We gaan direct naar het belangrijkste nieuws; de laadruimte. Deze is 540 liter groot, dat is 55 liter meer dan het vorige model. Yeehaa!

Het design is uiteraard redelijk behouden gebleven, alhoewel er duidelijk elementen aanwezig zijn van de C30 en de XC60 Concept.

Qua motoren verwachten we een nieuwe 3,0-liter turbomotor met 285 pk en 400 Nm max koppel, daarnaast komt er een 3,2-liter zescilinder met 238 pk en 320 Nm. De basismotor is een 2,5-liter vijfcilinder turbomotor met 200 pk en 300 Nm max koppel. Voor de dieselsletjes is er een 2,4 vijfcilinder met 163 pk en de D5 met 185 pk.

De nieuwe V70 zal waarschijnlijk voor het eerst getoond worden op de Autosalon van Genève (maart 2007). Met dank aan iedereen voor de tip!

Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007
Volvo V70 2007

Ook interessant!

  • Waarom deze Volvo V70 €17 miljoen kost
  • Volvo V70 met 850.000 km heeft toepasselijke naam
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, v70, Volvo

Vorig bericht: « Underground long-time parking
Volgend bericht: 1st of da month: Februari 2007 Wallpaper »

Lees Interacties

Reacties

  1. Florijn zegt

    1 februari 2007 om 12:17

    ziet er GOED uit behalve de achterlichten die zijn maar raar, wat ook goed is is dat er eindelijk motoren in zitten die groter dan 2,5 liter zijn nu zal de nieuwe R weer wat sneller worden

    Login om te reageren
  2. Anthony zegt

    1 februari 2007 om 12:17

    v70R?

    Login om te reageren
  3. Tim zegt

    1 februari 2007 om 12:21

    Ziet er goed uit. Achterkant blijf ik oerlelijk vinden maar het totaal plaatje is wel mooi.

    Login om te reageren
  4. sjaak lombok zegt

    1 februari 2007 om 12:21

    op welke lelijke japanse/ koreaanse wagen lijkt die achterkant nou? kom er niet op:( jammere achterkant wat mij betreft

    Login om te reageren
  5. Dogebi zegt

    1 februari 2007 om 12:22

    is er toch een stuk op voorhuid gegaan vergeleken met de spyshots, de lelijkheid van de achterlichten valt hier wel mee.

    Login om te reageren
  6. FrankH zegt

    1 februari 2007 om 12:22

    Prachtige auto, hoe ze het toch weer flikken zo’n grote auto er slank uit te laten zien.

    Login om te reageren
  7. JINX zegt

    1 februari 2007 om 12:24

    Leuke bak, één bummer: wat een grote (mitshubishi galant) achterlichten!

    Login om te reageren
  8. JINX zegt

    1 februari 2007 om 12:25

    @ Dogebi

    voorhuid :-D ??

    Login om te reageren
  9. Ferrari-red zegt

    1 februari 2007 om 12:26

    Achterkant niet zo geweldig idd, lijkt een beetje op zo’n subaru station op een of andere manier. Maar voor de rest ziet die der top uit.

    Login om te reageren
  10. Onehp zegt

    1 februari 2007 om 12:27

    “… daarnaast komt er een 3,2-liter zescilinder met 238 pk en 320 pk.”

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    1 februari 2007 om 12:27

    De achterkant heeft een te hoog Subaru (Forrester) gehalte en het randje onder de deuren (zijkant) snap ik niet…. waarom zit dat daar? Wat voegt het toe? Maar goed, best een aardige auto, beetje veel op safe gespeeld. Aan de andere kant: dat valt te verwachten bij Volvo. Echt gekke dingen doen ze maar zelden.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    1 februari 2007 om 12:30

    Oh ja, nog vergeten: de achterklep zal vreselijk vuil worden (en blijven). Door die achterbumpers ontstaan daar wervelingen en slaat het vuil tegen de achterklep en de wasstraat krijgt dat niet schoon. Trust me, i know (mijn auto heeft het ook).

    Login om te reageren
  13. RickA4-1.8T zegt

    1 februari 2007 om 12:32

    netjes hoor…
    stukke beter dan de nieuwe xc70

    Login om te reageren
  14. Fej zegt

    1 februari 2007 om 12:32

    Ik heb Volvo altijd al een van de saaiste automerken gevonden. Vroeger waren ze tenminste nog veilig, nu is bijna elke auto veilig dus daar hebben ze ook al geen voorsprong meer in. Desondanks moet ik toegeven dat dit toch wel een mooie wagen geworden is!Veel beter geslaagd dan de C30!

    Login om te reageren
  15. Fej zegt

    1 februari 2007 om 12:33

    Strak interieurtje ook!

    Login om te reageren
  16. Leo zegt

    1 februari 2007 om 12:34

    Hij heefd veel weg van de V50 qua vormen

    Login om te reageren
  17. Hilgert zegt

    1 februari 2007 om 12:36

    Mooie auto…een waardige opvolger voor onze huidige V70R :)

    Alleen die achterkant zal ff wennen worden.

    Login om te reageren
  18. fubar zegt

    1 februari 2007 om 12:39

    mijn god wat is ie lelijk

    Login om te reageren
  19. Jojo zegt

    1 februari 2007 om 12:40

    @Doqebi: … voorhuid ?

    Vind ‘m tegenvallen. Vooral de Mitsubishi Lancer-achterlichten én de versterkte wigvorm, waardoor de traditionele overzichtelijkheid van de Volvo-tanks bij elk nieuw model aanzienlijk minder wordt.

    Wachten is op een Chinese fabrikant die een kopie van de oer-tanks als 240 / 740 / 940 op de markt zet … ;-)

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    1 februari 2007 om 12:48

    Fraai!

    Enne: We gaan direct naar het belangrijkste nieuws; de laadruimte. Deze is 540 liter groot, dat is 55 liter meer dan het vorige model. Yeehaa!

    Da’s goed nieuws voor de Carmasutra liefhebber! :)

    Login om te reageren
  21. Loe zegt

    1 februari 2007 om 12:49

    gewoon een uitgerekte v50 met een mislukte achterkant….beetje hoog mitshubitshi galant gehalte..nee een volvo zou nooit mijn auto worden.

    Login om te reageren
  22. Wouter zegt

    1 februari 2007 om 12:49

    hij staat in bestelling!

    Login om te reageren
  23. vliegenier zegt

    1 februari 2007 om 12:49

    gaat denk ik wel weer een leuk succesje worden voor Volvo (en indirect dus ook Ford)

    Login om te reageren
  24. volvo :D zegt

    1 februari 2007 om 12:50

    Dit wordt ie

    Login om te reageren
  25. gebbetje zegt

    1 februari 2007 om 12:53

    Niet vernieuwend, niet mooier, niet lelijker…….Kortom er is weer “gewoon een volvootje” bijgekomen. Het zal er wel weer de tijd voor zijn geweest.

    Login om te reageren
  26. matt5 zegt

    1 februari 2007 om 13:04

    Dit is een mooie kar, idd de achterlichten zijn niet echt fraai.
    Komt er eigenlijk een nieuwe S60? daar zie je namelijk geen spyshots van. Ik hoorde dat men deze waarschijnlijk niet wilde opvolgen?

    Login om te reageren
  27. Job zegt

    1 februari 2007 om 13:17

    Die neus is te laag voor de rest van de auto, ik vond de huidige V70 erg mooi, maar dit is net een lijkwagen. ’t Zal me dan ook niet verbazen als uitvaartcentra deze wagens kopen en zwart spuiten voor zakelijk gebruik.

    Login om te reageren
  28. martin zegt

    1 februari 2007 om 13:23

    erg mooie auto zeker die neus!! heel mooi :) de achterkant ziet er btj apart uit ja..
    als je het met een gezicht gaat vergelijken een beetje droevig zelfs

    @job er zijn idd v70 die als lijkwagen fungeren. dit is iets te stoer voor een lijkwagen al zou de achterkant wel staan…
    uitvaartscentrum willen een degelijke auto en die krijgen ze bij volvo.. daarom..

    Login om te reageren
  29. Hilgert zegt

    1 februari 2007 om 13:25

    Je ziet weer wel dat er een enorme overhang aan de voorzijde zit. Dit is het gevolg van nieuwe veiligheids richtlijnen. De Peugeot 407 was een van de eerste auto’s waarbij je dit zag. :|

    Login om te reageren
  30. Carfreak (BMW 320i) zegt

    1 februari 2007 om 13:26

    Ik heb het altijd gezegd, een volvo interieur is gewoon niet vervangbaar met een BMW, Mercedes interieur :-)

    Login om te reageren
  31. Pieter zegt

    1 februari 2007 om 13:32

    Ik vind hem best wel mooi.
    Hij is wel niet zo heel vernieuwend en die achterklep zal zeker en vast wennen worden.

    Login om te reageren
  32. JANUS zegt

    1 februari 2007 om 13:40

    Jaaaaa, die is niet lelijk hoor.
    Valt alles mee. Achterkant had van mij wat strakker/rechter gemogen maar overall………niet slecht !!

    Login om te reageren
  33. Jorrit zegt

    1 februari 2007 om 13:40

    Dikke bak!

    Login om te reageren
  34. alfa156 zegt

    1 februari 2007 om 13:49

    mmh, mooi maar die achterkant roept toch nog wat twijfel op.
    best effe wachten tot ik hem in het echt gezien heb,
    foto’s zijn soms wat misleidend

    Login om te reageren
  35. Hans zegt

    1 februari 2007 om 13:50

    Perfecttt..Op de achterlichten na:^)

    Login om te reageren
  36. Mark zegt

    1 februari 2007 om 14:00

    Ik slaap nog een nachtje over de achterkant…verder prima!

    @Fej, ik denk dat Volvo een hele andere (bredere) kijk op veiligheid heeft…

    Login om te reageren
  37. ///// zegt

    1 februari 2007 om 14:35

    Het is een mooie en een nette wagen geworden, en de achterkant vind ik ook wel mooi!!!!

    Login om te reageren
  38. Florijn zegt

    1 februari 2007 om 14:38

    @Fej

    what you talk is bullshit

    Login om te reageren
  39. supergrover zegt

    1 februari 2007 om 14:45

    Achterkant lijkt erg veel op de Mitsubishi Galant Station…..

    Login om te reageren
  40. Fova' zegt

    1 februari 2007 om 14:45

    Die velgen doen denken aan de 850 van eerder

    Login om te reageren
  41. Florijn zegt

    1 februari 2007 om 14:46

    interessant! de aantallen liters bagagereuimte van de estate varianten het gaat steeds achteruit

    volvo 240 1200-2151 l
    volvo 740 992-2120 l
    volvo 940 992-1705 l
    volvo v90 992-1702 l
    volvo 850 960-1580 l
    volvo v702 485-1641 l
    volvo v703 540-……. l

    Login om te reageren
  42. mart zegt

    1 februari 2007 om 15:03

    volvo is behoorlijk in de war, hier verkoop je geen auto’s mee, die achterlichten schrikken af.

    Login om te reageren
  43. Bertus zegt

    1 februari 2007 om 15:32

    Heeft dat ding nou net als de 407 zo’n rare lange neus gekregen of lijkt dat zo door de foto’s? Achterzijde doet i.d.d aan een of andere japanner denken. Ik moet zeggen dat ik de “ouwe” V70 origineler en harmonischer vind ogen. Beetje gemiste kans dit.

    Login om te reageren
  44. Bart Tuijthoff zegt

    1 februari 2007 om 15:44

    Ik als groot volvo fanaat vind dit helemaal geweldig..:D:D:D

    Login om te reageren
  45. slk55 amg zegt

    1 februari 2007 om 15:53

    erg mooie wagen! volvo is er weer in geslaagd om een mooie bescheiden station neer te zetten. ik had bij de spyshots een beetje mijn twijfels over de achterlichten, maar nu ik ze zo zie vind ik ze toch behoorlijk goed bij het geheel passen. de achterkant is sowieso mooi geworden. met die dubbelde uitlaat pijpen, en die grote ‘volvo’ letters. de zijkant ziet er ook erg stijlvol en compact uit, alleen snap ik (net als w0o0dy) niet waar die extra lijn voor nodig is. dit maakt het lijnenspel wel erg druk daar beneden. ook de voorkant, die sterke gelijkenissen met de S80 vormt, ziet er mooi uit. dit model ziet er net weer wat dikker en luxer uit. maar oogt toch compact. knap werk van volvo!
    waar ik me wel een beetje over verbaas is dat nog niemand iets over de velgen heeft gezegd. deze lijken regelrecht van porsche overgenomen te zijn.

    Login om te reageren
  46. floef zegt

    1 februari 2007 om 16:02

    UUHL, die achterkanten van volvo zien er niet uit. al die nieuwe volvo’s zijn foking lelijk

    Login om te reageren
  47. Jeroen zegt

    1 februari 2007 om 16:07

    Fraaie auto :) Alleen de achterlichten moeten niet zo half naar binnen lopen (onderaan). Is er eigenlijk ook al een S60? Ben niet zo op de hoogte van het volvo nieuws…

    Login om te reageren
  48. wolties zegt

    1 februari 2007 om 16:07

    ontzettend wat een gedrocht !
    Het is net of ik naar een Mitsubitshi Lancer zit te kijken !

    Login om te reageren
  49. Donny zegt

    1 februari 2007 om 16:20

    Schitterend, alleen de achterlichten zijn shit. Das wel jammer, daar zijn ze echt doorgeslagen in design vind ik. Beetje jammer. Interieur is super.

    Login om te reageren
  50. Fova' zegt

    1 februari 2007 om 16:23

    @Jeroen
    De S60 loopt nog een paar jaar mee en er komt geen opvolger van

    Login om te reageren
  51. ///// zegt

    1 februari 2007 om 16:49

    De achterkant lijkt ook op de Subaru Forester, dus is niet echt vernieuwend te noemen!!!

    Login om te reageren
  52. Lebastille zegt

    1 februari 2007 om 16:49

    Ziet er nog behoorlijk goed uit na die impressies. Vooral de voor- en zijkant zien er gewoon goed uit. De achterkant (en dan met name de lichten) zijn ronduit lelijk. Wat me opvalt is dat en-profil de neus erg laag lijkt. Zeker in het licht van de toenemende aandacht voor de voetgangersveiligheid ben ik erg benieuwd ofdat Volvo daar extra maatregelen voor heeft genomen. Verder denk k dat het design niet zo schokkend is dat Volvo klandizie zal verliezen.

    Login om te reageren
  53. Alwood zegt

    1 februari 2007 om 17:00

    GAAF! die wil ik :o heel erg bruut! ruiger dan de vorige en nu ook met een v8 natuurlijk :D wat een mooie wagen!

    beetje jammer dat volvo wel bij fwd blijft… maar de awd is weer ontzettend fijn… zeker een hoog op mijn lijstje geplaatste auto :D

    Login om te reageren
  54. Alwood zegt

    1 februari 2007 om 17:03

    @ alle bmw fanboy’s

    er is inderdaad geen enkel interieur wat een dat van een volvo kan tippen! niks is zó toegankelijk en doordacht.

    de velgen zijn inderdaad heel erg porsche turboïg :P ik vind ze ontzettend mooi en saab heeft ze ook al heel lang… zelfs onder peusjes 206 zitten wel eens dit soort propeller velgen.

    Login om te reageren
  55. Jurgen zegt

    1 februari 2007 om 17:05

    BAH, nog lelijker kan niet zeker ?

    Login om te reageren
  56. Reiner zegt

    1 februari 2007 om 17:08

    Mooie auto. Goede evolutie van het vorige model. De oudere volvo’s 245 etc. zijn mooi bij het design betrokken, zonder dat het de zoveelste retro-bak wordt. Netjes.

    Login om te reageren
  57. Benny1 zegt

    1 februari 2007 om 17:11

    Ik vind het dashboard echt zo mooi! Zelfde als de nieuwe S80.

    Heb vorige keer mogen horen hoe de volvo V8 klinkt! wooeehoeee die is echt geweldig:D

    Iedereen ziet het en ik dus ook, wat zijn die achterlichten van onderen AFSCHUWELIJK! Waarom doen ze nou zoiets? Is de nieuwe V70 bijna prefect, verzieken ze het met die stomme achterlichten. Maar goed dat mag de pret niet drukken het blijft een mooie auto.

    Hij komt toch nog wel op de autorai 2007 he !?!?!???

    Login om te reageren
  58. Citrofiel zegt

    1 februari 2007 om 17:16

    Huh? Wat zijn de elementen van de C30 dan? Ik zie ze niet. En ook ik moet bij de achterkant aan de Galant denken… En voor de rest, tsja, het is vertrouwd, het is Volvo, het is saai… Interieur is wel mooi, maar zal op goedkopere versies wel minder zijn.

    Login om te reageren
  59. Pordon zegt

    1 februari 2007 om 17:20

    Uhm… niet veel veranderd, voorkant en interieur ziet er wel wat beter uit maar die achterkant…:S kvindt sowieso dat volvo gewoon geen mooie achterkant kan maken want de achterkant van de C30 is ook lelijk en alle andere wagens zijn ook niet echt mooi…

    Dit kan je ook meer een facelift noemen dan een ‘Nieuw’ model, misschien wordt t tijd voor een nieuwe designer, ze moeten echt iets nieuws gaan bedenken

    Login om te reageren
  60. Jordey zegt

    1 februari 2007 om 17:25

    Subaruuuuuuu hoe heet die wagen ookalweer..

    Login om te reageren
  61. Benny1 zegt

    1 februari 2007 om 17:28

    @ Citrofiel logo op de motorkap;)

    Login om te reageren
  62. ronny zegt

    1 februari 2007 om 17:37

    Mooie voorkant, maar afschuwelijke achterkant, jammer dat de lichten altijd maar breder worden bij volvo, had liever de lange smalle achterlichten van de oude 850 break

    Login om te reageren
  63. ik zegt

    1 februari 2007 om 17:48

    tsja.. wat moet ik hier van zegge.. voorkant is mooi ! egt heel mooi.. maar de achterkant?! sorry.. maar vind ik er echt NIET!! uit zien..

    Login om te reageren
  64. Citrofiel zegt

    1 februari 2007 om 17:48

    @ Benny1; Helemaal over het hoofd gezien, dank je! ;)

    Login om te reageren
  65. Carfreak (BMW 320i) zegt

    1 februari 2007 om 17:56

    op die spyshots stond er toch plastiek op ?, die zal je wel zeker terug vinden op de goedkopere versie’s

    Login om te reageren
  66. SimonMc zegt

    1 februari 2007 om 18:04

    En die achterlichten worden met elke generatie groter zeker??Binnen een paar jaar, een generatie of 2 verder denk ik dat de achterkant één en al achterlicht gaat zijn.

    Login om te reageren
  67. gijs zegt

    1 februari 2007 om 18:04

    de achtekant lijkt op die vd forester

    Login om te reageren
  68. gijs zegt

    1 februari 2007 om 18:05

    hee daar hebben we de oude velgens weer:D

    Login om te reageren
  69. CSL zegt

    1 februari 2007 om 18:52

    Ziet er fris uit.

    Login om te reageren
  70. vØlvØ frǽk zegt

    1 februari 2007 om 18:53

    mooi auto
    ook e achterlichten blijken gelukkig mee te vallen in vergelijking met de spychots, alhoewel ik ze eigenlijk nog steeds niet zo mooi vind. Maar de rest ziet er wel strak uit :-D
    Alleen die 3 liter motor snap ik niet? en is dat dan een 5 of 6 cylinder, want dat staat er niet bij (ik heb niet alle reacties gelezen, dus als het er al in staat, mijn excuses)

    Login om te reageren
  71. mercedesfan zegt

    1 februari 2007 om 18:56

    Schoone auto, maar een E- klasse Combi is mooier :-)

    Login om te reageren
  72. slk zegt

    1 februari 2007 om 19:33

    Zeker wel een mooie auto. een slank model. Volvo is goed bezig met zijn nieuwe modellen. top

    Login om te reageren
  73. Peterke zegt

    1 februari 2007 om 19:40

    Het zijn niet alleen de achterlichten die de achterkant lelijk maken, maar ook de achterruit die veel te groot is.

    Login om te reageren
  74. Jeroen zegt

    1 februari 2007 om 20:22

    Erg lelijk die achterkant het is en blijft een saaie techniekloze Volvo…. denk dat bij ons op de zaak uitgekeken gaat worden naar een ander merk

    Login om te reageren
  75. luwek zegt

    1 februari 2007 om 20:28

    @autoblogger…
    “komt er een 3,2-liter zescilinder met 238 pk en 320 pk.” moet die 320 pk geen 320 NM zijn? de 3.2 liter wordt namelijk in de s80 geleverd als:
    max. vermogen 175 kW (238 pk)
    6200tpm
    max. koppel 320 Nm
    3200tpm
    lijkt me namelijk raar als ze komen met een 3.0 turbo met 285 pk als topmodel(t6) en dat er dan een 3.2 komt met 320pk…

    Login om te reageren
  76. Jasper zegt

    1 februari 2007 om 20:39

    Top model is geen 3.0 turbo met 285 pk, en ook geen t6. In de volvo v70 reeks is er altijd een 2.3 T5. In de nieuwe zitten ze dus op 2.5 en 3.0 inplaats van 2.4 en 2.5.

    Login om te reageren
  77. Vösj zegt

    1 februari 2007 om 22:41

    Tsja. Beetje hoekig lijkt ie mij. Ik weet nog niet of het wel een vooruitgang is. Weet iemand wanneer dat ‘ie komt ? 2007 ? 2008 ?

    Login om te reageren
  78. vØlvØ frǽk zegt

    1 februari 2007 om 22:43

    volgens mij komt de V8 er ook in, aangezien de V70 op de S80 is gebaseerd… dus het lijkt me dat de V* het topmodel wordt. een 3 liter met 285 pk wordt zeker NIET het top model, aangezien de R van nu al 300 pk en 400 NM heeft. Waarom dan een nieuwe motor met minder vermogen? normaal gaat dat er altijd op vooruit…

    Login om te reageren
  79. CSL zegt

    2 februari 2007 om 00:18

    @autoblogger
    Je moet je tekst aanpassen, het is
    een 3,2-liter zescilinder met 238 pk en 320 “NM” niet met 320″pk”!!

    -edit: gefixt!-

    Login om te reageren
  80. Ary zegt

    2 februari 2007 om 00:33

    echt te lelijk, ze hadden de lijn van de achterkant die naar binnen loopt weg moeten laten, oftewel net als de vorige v70’s zo laten, het ziet er nu cheaper uit

    Login om te reageren
  81. Mr. R zegt

    2 februari 2007 om 11:59

    Hm, de voorkant en zijkant zien er opzich wel goed uit! Die achterkant doet me erg denken aan de Volvo’s van vroeger, beetje retro! Hoe vaker ik er naar kijk, hoe mooier ik het ga vinden. Al denk ik dat een spoilertje (zoals nu op de T5 modellen?) het pas echt af maakt.

    Het is echt meer ‘Estate’ en ‘Family Car’ voor man met gezin en hond, dan de vorige V70 die veel hipper en meer ‘lifestyle-station’ was.

    @w0o0dy: Dat randje onder de deuren viel me ook al op! Het heeft zoveel hoekjes en lijntjes, het is gewoon niet strak. Daardoor doet het een beetje aan alsof een tuner een beschaafd (maar toch lelijk) sideskirt-ding heeft gemonteerd. Wat dat plastic daar doet vraag ik me ook af: konden ze het niet gewoon even mooi afwerken in plaats van een vette sierstrip erop te plakken?!

    Hoewel de velgen super mooi zijn, blijft het interieur een beetje een domper. Voor mij moet Volvo-rijden voelen alsof ik in een tank zit; alles super degelijk, erg stevig, robuust, duidelijk en vooral een gevoel van veiligheid. Dat nieuwe interieur is, ten eerste, veel te leeg en opgeruimd voor zo’n premium auto (gadgets, knopjes en beeldschermen wil ik!). En doordat het niet stevig en robuust oogt (niet zo als het fraaie dashboard uit de oude S80, V70 en S60) voelt het veel minder als Volvo; veel minder dat veilige gevoel alsof je in een personenauto-tank rijdt.

    Login om te reageren
  82. luwek zegt

    2 februari 2007 om 12:22

    @ CSL…wrm snappen ze het wel als jij het duidelijk wil maken en niet als ik dat doe:P…ik zal voortaan iets minder omslachtig dingen duidelijk maken=)

    Login om te reageren
  83. mashell zegt

    2 februari 2007 om 12:30

    “dan de vorige V70 die veel hipper en meer ‘lifestyle-station’ was.”
    Haha, dat idee heb ik echt nog nooit bij een V70 gehad.

    Eigenlijk vind ik dit wel een mooie auto. Hij straalt rust uit, zowel van binnen en buiten. Onthaasten.

    Login om te reageren
  84. Ruud de Smit (Svelar) zegt

    2 februari 2007 om 14:20

    Ik ben al aan het sparen! De XC70 (Cross Country) heeft mijn voorkeur. Ik vind em heel erg mooi. Maarja smaken verschillen. Gelukkig maar.

    Login om te reageren
  85. Sammie zegt

    2 februari 2007 om 20:05

    Leuke restyling, de achterkant is apart, maar niet lelijk, ik vind het wel leuk, maar ik lijk de enige ;) . Je moet je eens proberen in te beelden hot de XC70 er dan uit zal zien :p . Met een laag plastiek onder, wat hoger op zijn wielen en nog wat toeters en bellen, moet hij er hypersupermegaubergigageweldig bruut en stijlvol uitzien. Aan de ene kant wind ik de achterkant wel stylish, aan de andere kant mag de auto iets meer het design hebben van zijn waarde, die hoger ligt dan het design zou laten vermoeden naar mijn mening.

    – Sammie

    Login om te reageren
  86. Sammie zegt

    2 februari 2007 om 20:06

    hot= hoe ;)

    – Sammie

    Login om te reageren
  87. Javint zegt

    5 februari 2007 om 17:48

    Wat een afschuwelijke achterkant zeg.. Blegh.. Binnenkant en voorkant zijn wel mooi trouwens =)

    –Javint–

    Login om te reageren
  88. H. Weekhout zegt

    5 februari 2007 om 22:50

    Eindelijk eens een mooie Volvo met vloeiende lijnen en niet dat bonkige, geblokte

    Login om te reageren
  89. Sammie zegt

    6 februari 2007 om 17:51

    Hij is gewoon zoo anders, zo niet-volvo zoals we het gewend zijn. Je kunt zien dat de mensen daar duidelijk nog aan moeten wennen.

    – Sammie

    Login om te reageren
  90. Autobandventieldopje zegt

    7 februari 2007 om 00:23

    Volvo was er eerder bij met de turboprop velgen (op de 850T5)als Porsche met Techart velgen op Cayenne turbo.

    Rustiek inteieur is uit veiligheidsoverweging …leid minder af dan al die knoppies ..Volvo heeft nagenoeg altijd een zeer goede ergonomie gehad…ofwel zonder gezoek bij alle knoppies kunnen..

    Login om te reageren
  91. Alwood zegt

    7 februari 2007 om 09:23

    @Autobandventieldopje
    porsche was er ook al eerder mee dan met de Cayenne turbo… ook de 996 en volgens mij zelfs 993 turbo hadden dit soort velgen.
    volvo echter had ook al dergelijke velgen (hoewel veel hoekiger) als extra op de 740 turbo. het zijn 16″ velgen (meestal had volvo 15) met heel driehoekige propellers… ben ik nog steeds naar op zoek voor me eigen trouwens :P

    Login om te reageren
  92. brutus zegt

    7 februari 2007 om 15:51

    Hoop gemopper.. Ga eerst eens volvo rijden, voordat je er een mening over hebt..

    Login om te reageren
  93. bob zegt

    7 februari 2007 om 19:51

    jezus wat is ie lelijk mijn pik is er niks bij!

    Login om te reageren
  94. DAT zegt

    7 februari 2007 om 22:40

    Ze hebben de auto van mijn moeder verknald!
    De restyle voor 2008; weg met die lelijke driehoekige achterlichten.

    Login om te reageren
  95. vlovlo zegt

    8 februari 2007 om 04:38

    Die vlo’s zijn rare auto’s. Eerst lelijke neuzen, met fraaie achterkanten (S40, S60), en nu met fraaie neuzen, en zeer lelijke achterkanten. (C30, en dit ding)

    En dan nog te bedenken dat de designer van de C30 een hollander is!

    Login om te reageren
  96. Alwood zegt

    8 februari 2007 om 16:24

    @ DAT
    ziet er niet heel slecht uit… alleen als je dat doet moeten de achterlichten wel nog een scherpe hoek onderaan krijgen en de ‘bak’ waar de nummerplaat in zit moet véél kleiner. als die precies om de plaat heen past is die het mooist.

    Login om te reageren
  97. Tombnolz zegt

    11 februari 2007 om 09:23

    Net terug van skiverlof en direct op Autoblog gekropen. En ja hoor, ik heb heel wat achterstand in te halen… Dat gaat hier nogal een gang zeg!

    Mooi die nieuwe V70, ook het interieur staat me aan, maar die achterkant is afgrijjjjjjjjjjjjselijk! De lichtblokken zijn er fel over, maar het meeste stoort mij nog die dikke V O L V O letters over de gehele breedte uitgestreken.

    Login om te reageren
  98. henk zegt

    12 februari 2007 om 08:51

    Is ‘r niet beter op geworden. Karakteristieke is er van af. Beetje jammer.

    Login om te reageren
  99. John Veen zegt

    23 februari 2007 om 11:21

    ze hebben de achterkant van de “subaru forester” geleend. niet origineel van volvo. jammer.

    Login om te reageren
  100. Michel zegt

    2 maart 2007 om 20:08

    Na het zien van de achterkant, voornamelijk (en bovenal) de wel erg japans ogende achterlicht-units, weet ik het zeker. Ik houd gewoon lekker mijn eigen V70, die in elk geval de klassieke (rechte) achterlijn heeft. Verder ziet het er overigens zeer fraai uit, maar aan die lampen ga IK in elk geval nooit wennen. :-)

    Login om te reageren
  101. koen gielen zegt

    5 maart 2007 om 08:58

    Volvo op z’n best.
    Zo éénvoudig is dat.
    De Subaru waar jullie allemaal zo ‘minnetjes’ naar verwijzen is trouwens één van de mooiste en meest originele wagens op onze ‘grijze’ wegen.
    Nee, ze zijn goed bezig die Zweden.

    Login om te reageren
  102. paul zegt

    13 april 2007 om 22:07

    Heb vandaag een van de allerlaatste “oude” V70’s besteld. Een zwarte Edition Sport!

    Login om te reageren
  103. Dion zegt

    28 april 2007 om 12:45

    een ding is weer een beetje vreemd aan de modellenpolitiek van volvo, ze leveren bijvoorbeeld de v70 met de t6, maar waarom de xc70 dan niet, van hetzelfde laken een pak was ook al het vorige model, waardoor je in de xc70 minder keus aan motoren hebt, en er mensen een v70, of een ander model gaan kopen omdat ze iets meer power willen, en laten we eerlijk zijn moeilijk is het niet om de t6 in de xc70 te lepelen, hij past ook in de v70 (en dat is gewoon een naakte xc70, of xc70 een aangeklede v70, zoals je wilt)

    Login om te reageren
  104. Andries zegt

    22 mei 2007 om 15:01

    Ik ben de gelukkige bezitter van een Volvo XC en keek reikhalzend uit naar
    de nieuwe XC, maar wat een tegenvaller van formaat was dat, het interieur
    is veel te strak en rechtlijnig, zijn kont lijkt wel op een Subaru alleen de zijkant
    vindt ik mooi. Deze nieuwe XC zal niet op mijn verlanglijstje staan.

    ROBERT

    Login om te reageren
  105. hans zegt

    9 oktober 2007 om 00:25

    je koopt een wagen om er mee te rijden, je werk te doen, je te verplaatsen van a naar z met je gezin, een vracht te vervoeren,………..in de meest veilige omstandigheden of niet???
    het zou best nuttig zijn om deze wagen eerst te test rijden alvorens een reactie te geven.
    ik heb met een v70d5 gereden nadat ik met bmw coupe 320d, bmw 525d, lexus is 220d en met mercedes 220cdi had gereden. na de testrit heb ik de bestelbon zonder dralen getekend omdat ik de hoogte was van de huidige en concurrende prijzen. mijn wagen wordt binnen enkele weken bij de dealer geleverd. op zowat alle vlakken is hij zo veel beter als alle andere merken. het zitconfort is gewoon beter dan de BMW 5-reeks, de stilte aan boord is beter dan een Mercedes, hij trekt als een beest en stopt daarenboven nogeens geweldig. lees gewoon al de standaard veiligheids features na – neem je tijd hiervoor – en je zal zoals ik besluiten dat dit één van de beste wagens is die Volvo ooit gebouwd heeft.
    ik vind het gewoon veel leuker om over het uiterlijk van een vrouw te discussiêren dan over het uitzicht van een wagen.
    in de hoop dat velen zich deze wagen kunnen aanschaffen.

    Login om te reageren
  106. hans zegt

    15 oktober 2007 om 01:26

    gelezen en goedgekeurd

    Login om te reageren
  107. PEKE zegt

    7 januari 2008 om 20:33

    Dames en heren autoliefhebbers,

    Feit: Dit is zowat de meest formidabele wagen die er in dit segment verkrijgbaar is.

    Ik was zelf reeds een tijd op zoek naar een degelijke en ruime wagen, die veiligheid en comfort wist te koppelen aan een prettig ogend design. Met mijn huidige auto (VW Passat van de laatste generatie) heb ik flink wat problemen gekend en ik wou eens wat anders dan een VW of Audi.

    Zodra ik met deze auto gereden heb, heb ik hem (dezelfde dag nog!) besteld. Na andere proefritten met concurrenten, bleek deze Volvo gewoon de aangenaamste ervaring op te leveren, in alle opzichten. Levering is voorzien begin februari 2008, en ik kijk er reikhalzend naar uit!

    Oké, over design valt te discussiëren (dat is trouwens zowat het enige waar je kúnt over discussiëren als je de auto niet getest hebt), maar zelfs op dat punt, heeft deze originele Zweed me gemakkelijk verleid.

    Qua veiligheid en comfort vind je nauwelijks beter (de zetels zitten heerlijk), de ergonomie is buitengewoon knap (alle knopjes zitten waar ze moeten zitten) en de motoren zijn efficiënt. Ook aan de veiligheid voor de kleinsten is gedacht (wat doen andere merken in dit verband?) en als we over prijzen praten: het is de meest betaalbare auto in het premiumsegment. Een Mercedes, BMW of Audi kosten duizenden Euro’s meer, zonder dat je daarom meer (of betere) auto in de plaats krijgt. Ik heb een Momentum besteld mét leder, navigatie, xenon, schitterende geluidsinstallatie, velgen, en nog veel meer leuks tegen een prijs waarvoor je bíjna een kale basisMercedes kunt kopen.

    Beste Dames en Heren autoliefhebbers, u bent verwittigd bij deze: een proefrit zegt duizend keer meer dan leuke foto’s… voor u het beseft koopt u zelf ook zo een klasse Zweed… Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte van het verdere verloop van onze nieuwe aanwinst.

    Login om te reageren
  108. René zegt

    28 maart 2008 om 15:51

    Nou Peke, kom maar op want als het goed is rij je hem nu. Wat voor motor heb je besteld? Ik ga zelf als het meezit volgende week een V70 bestellen als vervanger van mijn huidige V70. Een 2.5t met geartronic in de summum uitvoering plus nog wat andere leuke dingen.

    Veiligheid bij Volvo is wel een andere veiligheid die bijv. Renault nastreeft. Die bouwen niet op veiligheid maar op NCAP norm. Worden deze auto’s in de VS getest dan blijft er niets van over. Heb zelf een enorme crash gemaakt met mijn V70 en geloof me, ik vervoer mijn kinderen waar ik zuinig op ben met een gerust hart. Mijn huidig V70 (overigens een D5) is zeker geen sportauto en heeft ook niet de daarbij behorende uitstraling. Het is gewoon een keurige auto die erg comfortabel is en idd ergonomisch is er helemaal niets op aan te merken.

    Login om te reageren
  109. kees zegt

    19 december 2009 om 19:06

    Wat een gelul over die lange neus net als een peugeot dat had de v70 classic ook al en die achterlichten die op een japanner zouden lijken.
    Zou het niet zo zijn dat de achterlichten van de jappen op een volvo zijn gaan lijken.
    Slaap maar lekker verder er is niks beter als een VOLVO.
    Geen b(ak)m(met)w(ater) geen mercedes je kan beter 10 sterren in je voorruit hebben dan 1 op je mototkap

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North