Porsche heeft officiële foto’s en details vrijgegeven van de in Parijs te introduceren Porsche 911 Speedster.
We wisten al een paar details, maar nu zijn de eerste echte officiële feiten en plaatjes er. De Speedster is een eerbetoon aan de eerste Speedster die Porsche ooit bouwde, de 356 Speedster. Daarom wordt deze cabrio in een beperkte oplage van 356 stuks geproduceerd. De Speedster heeft grotendeels het uiterlijk dat we ook zagen in een eerdere photoshop.
De 911 Speedster heeft een aangepast bumpersetje en sideskirts alsmede een 60 millimeter kortere voorruit. De heupen zijn 44 millimeter breder dan een standaard 911, maar dat trucje kennen we ook van de GTS. Iets anders dat we ook van de Carrera GTS kennen: het vermogen, namelijk 408 pk. Standaard zal het blok in dit geval echter gekoppeld worden aan de zeventraps PDK bak. Opvallend zijn de gemonteerde Fuchs velgen, die we ook kennen van de Sport Classic die overigens door dezelfde afdeling werd ontwikkeld, namelijk Porsche Exclusive.
Standaard wordt deze Speedster geleverd in “Pure Blue” maar je kan ook kiezen voor Carrara White (jazeker, CarrAra) als je dat fraaier vind combineren met het glad zwartleren interieur met blauwe vlaggen. Vraag is echter of je die laatste moet kiezen want wit kleed niet af en dit modelletje oogt enigszins, ehm, vet. Hebben? €258.000 eurootjes mag hij kosten en je kan direct bestellen. Koopje toch?
ik zeg sport classic met softtop en zonder spoiler
@Matthijs0402: precies!! Al vind ik de Sportclassic mooier!
Dat is ruim een tonnetje meer dan dat ze bij Autogespot.com hebben gerekend?
@Jochempie: dit is de prijs uit het persbericht, ik neem aan dat ze bij Porsche weten wat het ding gaat kosten.
heb je hier ook een cursus camperen voor gevorderde nodig om het dak erop tezetten?
hij ziet er wel dik uit! maar doe mij toch maar wat anders.
haha de 2de special edition in een week tijd
zo speciaal is Porsche niet, de Golf onder de sportwagens
kheb het zowat gehad met Porsche
wat een gedrocht! vraag me echt af waarom je dit koopt. de classic was vreselijk mooi, maar deze is echt lelijk met het rechtopstaande voorruit en die achterkant is ook niet om aan te zien.
Joh! Dit model lijkt op een Porsche. Hoeveel 911 varianten zijn er tegenwoordig?
@Zdev: teveel
Ik vindt de achterkant te bol en het interieur niet mooi,
nee de Sport Classic vindt ik een leukere special:)
@8C_Competizione:
In mijn ogen heeft elke 911 cabrio hier last van, door de motorachterin lijkt hij gewoon te dik/bol
de 911 of notre dame… nee, een mooi slank design kun je dit niet noemen
Is meer geïnspireerd op de 911 3.2 Speedster turbolook, getuige ook de zwarte beschermstickers op de spatborden achteraan.
Geen lelijke auto, maar ben meer gecharmeerd van de SC.
hebben!!!!
Ziet er goed uitmet retro velgjes!
dikke porsche
Mooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiii !!!
Ik ben toch benieuw naar een profiel foto. Ben bang dat het niet zo fraai is.
Brr, wat een lompe achterkant. Dit is toch geen eerbetoon? Geef mij maar de Boxster speedster. Houd je ook nog een dikke euroton in je zak.
@midasracer: mee eens. Dit is een van de weinige 911jes die ik niet zomaar zou kopen met mijn eigen geld (mocht ik dat hebben)
Ik vind die zwarte randen rond de koplampen wel mooier dan de standaard, en ook die retro steenslag beschermers vind ik wel ok. Misschien dat het in het wit allemaal wat beter werkt!
Alle legendarische wagens verdienen een bijnaam. Deze Porsche zal vanaf nu door het leven gaan als De Bultenaar.
hebbenhebbenhebben!
Porsche GT2 of GT3…de rest is waardeloze rommel, althans, voor de prijs die je ervoor moet neerleggen. Voor een leuke cabrio kan je tegenwoordig heel eenvoudig bij andere merken terecht, zoals de Maserati !…Mjam…
@Megakix: haha ja porsche vs maseratie en dan is porsche rommel… whahaha sorry maar ik denk dat de porsche net ingelopen is al maserati van ellende zijn eigen zuigers begint op te vreten!
VIDEO! http://www.autojunk.nl/2010/09/porsche-911-997-speedster/
Porsche brengt een eerbetoon aan quasimodo.
Die zwarte plastic achterspatbord stickers zou ik in een andere vorm knippen, ziet ie er niet zo goedkoop uit.
ja, echt weinig geld voor een lelijk auto
En wat kost een 911 TURBOO0 CABRIO?
wat een verrassend ontwerp,…………….NOT!!
en niet eens de voorruit inkorten of onder een grotere hoek zetten, ze worden wel lui bij Porsche hoor. Die zwarte stickers op de achterspatborden zijn ook wel erg ‘geprobeerd’…
@Alwood: De 911 Speedster heeft een aangepast bumpersetje en sideskirts alsmede een 60 millimeter kortere voorruit. ;-)
@MARS: verrek, en ik maar denken dat dat ook over spatborden ging. anyway, nu wel aan de koffie ;)
verder heeft dit natuurlijk helemaaal niks met een 356 te maken, maar je zou het een eerbetoon aan de 930 speedster kunnen noemen… Porsche u suck
dusss, deze…
@Alwood:
Ik vind de nieuwe en door jou geplaatste speedster hele mooie auto’s.
Ogen ook net dat stukje anders om het omkijken weer waard te zijn. Hetgeen bij 90% van de 911’s ontbreekt.
wat een gedrocht lijkt wel een Kip Caravan op de achterkant
Wow die achterkant is wel heel lelijk op deze manier. Dat interieur is ook wel een beetje fout imo, kan zo uit een Twingo RS komen of iets dergelijks, mensen die een Porsche kopen zitten daar toch niet op te wachten?
Wauw, ze gaan terug naar de ‘roots’; de achterkant begint steeds meer op de new beatle te lijken! Maar hoe lang gaat Porsche nog door met het uitmelken van dit platform? Ik bedoel binnekort weet alleen een kenner met een vergrootglas nog het verschil tussen een ouder model en de huidige 911-100.000.000
Kan iemand even een lijstje maken met alle 911 varianten want ik ben het volledig kwijt!
Ik word hier niet warm of koud van. Gewoon weer een Porsche. En deze editie lijkt wel door een één of andere tuner te zijn uitgevoerd…
Ik vind de achterkant niet leuk… De sport classic vond ik wel mooi, deze niet.
Dus in plaats van die mini achterbank krijg je nu een bochel terug? Wow, dat is die 258.000 eurootjes wel waard! :S
Weer een 91… Ik wordt er moe van, echt.
@CasperH, op de foto van het interieur is de pook van de PDK-bak te zien. Is hier nog info over? Tenslotte wordt de Sport Classic alleen met handbak geleverd en aangezien deze auto ook een soort eerbetoon aan de ‘roots’ is…
@Falco: ah, check, heb het aan het artikel toegevoegd.
@ De Sjaak: 911 Carrera, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet, 911 Carrera GTS, 911 Carrera GTS Cabriolet, 911 Targa 4, 911 Targa 4S, 911 Turbo, 911 Turbo Cabriolet, 911 Turbo S, 911 Turbo S Cabriolet, 911 GT3, 911 GT3 RS, 911 GT2, 911 GT2 RS, 911 RSR, 911 Sport Classic, 911 Speedster
Misschien mis ik er nog één? Maar het lijkt er ondertussen verdacht veel op dat er meer Porsche 911-modellen zijn, dan dat je bij de VW dealer Golf-modellen kan kiezen! :S
Lol, iedereen wordt er moe van maar als je er in mocht rijden zou bijna niemand nee zeggen.
Eén keertje heb ik in een 911 mogen rijden en dat is toch stukken leuker en sneller en mooier dan een middenklasser of iets anders waar de meesten van ons in rijden. Ik wordt er niet moe van dus :) maar ik zou wel kiezen voor een Cayman van RUF :) :)
@ Markus: Deze 911 Speedster zit qua budget echt niet in het middenklasse segment. Dus die vergelijking is scheef natuurlijk. Echter in het algemeen zou bijna iedereen hier voor 258.000 euro echt wel wat anders kiezen dan deze o-zo-originele 911.
@GT-R: Dat denk ik niet. Ik denk dat Porsche nog steeds de benchmark is. En met een reden. De GT-r ploft steeds zijn bak, dat soort dingen zul je bij een 911 nooit tegenkomen. Dat is omdat ze in stuttgart gewoon weten hoe een goede, snelle, degelijke sportwagen in elkaar hoort te zitten. Kunnen ze bij Nissan nog wat van leren!
@911GT2: Hey fanboy, heb jij erin gereden dan? Ik zou goed gek zijn deze betreffende Porsche te kopen als je rond de 260.000 euro ook bij Aston Martin op bezoek kunt gaan om een leuke Vantage te kopen, of een Lamborghini of een Maserati. Wat ik bedoel is: Het zou me geen reet interesseren als de versnellingsbak ploft, aangezien je wel totaal gestoord moet zijn om met dit type auto het circuit op te gaan, voor dit geld kun je makkelijk een betere racer kopen, aangezien de kans zeer klein is dat je met normaal gebruik de versnellingsbak van dit type auto’s laat knallen…
@Sciurida: Dat zeg ik dus lambo’s en farrari vallen met bosjes om omdat die krengen in de fik gaan. Bij Ferrari zelfs zo erg dat ze een recall doen.
Natuurlijk gaat deze speedster niet voor het cirquit zijn. Maar 99% van de GT-R waar ik aan refereerde ook niet, maar die snoepen hun bak al op bij launch control. Niet voor niets dat dat er uit gesloopt is. Dat geeft aan wat voor kwaliteit men levert. Bij Porsche zal zoiets niet gebeuren omdat men gewoon wel de zaakjes op orde heeft. Daar betaal je voor tov een GT-R of een italiaanse exoot.
Ow en ja ik ik meerdere keren in een GT-R gereden dus ik weet echt wel waar ik het over heb!
@GT-R: niet hetzelfde segment, joh, dat had ik niet door :S
Wat ik bedoel is dat de meesten hier de 911 afzeiken terwijl ze (ik ook) in een modale, gewone auto rijden. En diezelfde mensen zouden geen nee zeggen tegen het hebben of rijden van een 911 denk ik zo.
Neemt niet weg dat ook ik 260.000 voor een 911 zwaar overdreven vind. Net als de Sport Classic, een mooi model maar ook een belachelijk prijskaartje. Zelf zou ik serieus liever een RUF 3400K op Cayman basis kiezen dan voor nog meer geld een instap 911 Carrera.
ziet er goed uit, maar waarom is die crap zo duur. caulo
@ 911GT2: Ik doelde op de meerprijs en meerwaarde van deze 911 Speedster tegenover de prijs en prestaties van een normale 911. Er zijn maar weinigen hierboven die dat het geld waard vinden. En die Special Editions van Porsche geloven we nu wel.
Maar wie heeft het in vredesnaam nou weer over de vergelijking met een GT-R?! Ik begin er niet over hoor. Zit het je nou nog steeds zo dwars dat een standaard GT-R die dezelfde prijs heeft als een simpele instap-911, prestaties levert van een Turbo of zelfs beter?! En ja, er zijn ook andere merken die dit kunnen, nu we toch over andere merken praten. Kan jouw geweldige Porsche dit?! Nee, die doen niets anders dan uitmelken van het huidige 911 model tot alles straks een Special Edition is. Daarnaast wordt er elke keer kunstmatig een paar pk bij gedaan, om de Porsche fanboys weer blij te maken. Maar goed, blijf jij maar lekker in je overpriced o-zo-originele sportwagen rijden. De rest weet wel beter.
hij is wel mooi! een echt dikke bak
Super mooi! De één vind het uitmelking, maar aan de andere kant, net zoals de PON edition of de SC, ze zijn allemaal op de dag van de presentatie uitverkocht, dus er is markt voor, waarom zou je dan niet maken als autofabrikant zijnde? Supermooi, lijkt ook goed op de oude 930 speedster met die zwarte beschermers enz.
Ziet er echt heel goed uit:D
het voor en zij aanzicht is om een harde van te krijgen..
diep in m’n hart zou ik hem direct willen bestellen..
fijn ding!
De achterkant is lelijk maar voor de rest vind ik deze curieus genoeg best oké. Voorkant is prima, ingekorte ruitje staat wel goed.
Achterkant is yuck, mssn moeten ze de doorlopende achterlichten van de 993 weer terugbrengen. Dat was stoer.
Deze kleur blauw helpt trouwens ook een boel.
Geweldig geweldig!! ik hou er zoveel van
Dat ziet er behoorlijk geniaal uit :D
Waarom niet datzelfde grijs als de sportclassic? Ze zijn praktisch hetzelfde ;)
Behalve dan het feit dat deze een cabrio is natuurlijk ;)
Hoe zat het ook alweer? Met een sterkere motor zou de boxster/cayman betere prestaties leveren dan een 911? Pure uitmelkerij dit.
Maar… Ik kan er niet omheen. Hij ziet er best aardig uit.
Filmpje van de onthulling:
http://www.autojunk.nl/2010/09/porsche-speedster-onthulling/