Dit zou een gelekte afbeelding zijn van de Aptera 2e productieversie. Men heeft al 2 jaar een werkend prototype maar blijkbaar is dit bijzondere voertuig nog steeds niet op de markt. Aptera geeft echter aan dat de 2e nog dit jaar beschikbaar zal komen…
Op het eerste gezicht lijkt er wellicht weinig veranderd te zijn, maar dit productiemodel zou betere ramen hebben (die daadwerkelijk open en dicht kunnen), nieuwe spatborden bij de voorwielen en wat verbeteringen qua design/flow. Oftewel: embrace aerodynamics! (bron: apteraforum.com, via autobloggreen)





Krijgen we dan eerst het 120 mpg of het 300 mpg model? 300 mpg… Kan ik er eindelijk een Corvette bij nemen :D
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik ‘m mooi vind:?
of wel…
Ramen die open kunnen? Dat meen je niet, wat een revolutie…. ROT TOCH OP MAN! Al dat milieugezeik komt zo langzaamaan mn strot uit. Dit past compleet niet in het straatbeeld van nu, zo te zien kun je er niet veel in kwijt, hij is absoluut niet mooi en ik wil er geen ongeluk in krijgen, want ik denk dat je het absoluut niet overleefd. Weg er mee graag;)
ik vind hem cool!
In een andere kleur dan wit zou ie niet zoveel aan een vliegtuig doen denken en meer als auto serieus genomen kunnen worden. Het is in ieder geval iets interessants erbij op de weg (en gelukkig gaan ze die zijrichtingaanwijzers nog veranderen).
Volges mij is het een aptera??toch??
ampera is van opel :P
Overall height/width/length – 53.0/88.2(Wheel Pants)/173.0 [approx.]
Twee meter vierentwintig breed, dat past inderdaad niet in ons straatbeeld.
Neeneenee, dit is de Aptera volgens mij.
Ze kunnen de aarde een paar keer opblazen, ze kunnen water op de maan vinden, maar de milieuproblematiek oplossen, dat is een ander paar mouwen.
In dat opzicht ben ik zelfs ontgoocheld in Obamarama, die op zijn beurs een grote opportuniteit laat vallen om de Amerikaanse autoindustrie uit het slop te halen.
De techniek/kennis is er, maar kom, dat zal wel niet zoveel opbrengen als onze kostbare grondstoffen opofferen.
Dat ziet er toch meer uit als een productiemodel dan het eerste prototype :p
@iedereen: sorry hoor, dat had natuurlijk een plaatje moeten worden… :( :( :(
Ik mis de vleugels. En als ik dan toch iets groens zoek, dan wel iets leuks zoals Insight I, maar die wordt niet meer geleverd.
En uiteraard niet op kosten van mijn buurman, dus ongesubsidieerd.
Ik zie altijd een witte Aptera…Zou dat komen omdat de auto in de basis een ZWEEFVLIETUIG is?!?
Maar goed, alle beetjes helpen…Kan ik nog langer genieten van mijn Corvette (C4)… :mrgreen:
Voor de azijnpissers: dit ding heeft gewoon een kreukelzone, airbags, veiligheidskooi, dwarsbalken in de deuren en een extreem sterke body.
Ramen die naar beneden kunnen is natuurlijk vanzelfsprekend, maar zaten nog niet op de testmodellen, zoals bij zoveel fabrikanten testmodellen rondrijden die maar half af zijn.
Tja, hij is groot qua afmetingen. Hebben ze in Amerika niet zo’n last van, in bekrompen Europa waar een VW Golf nog maar net in een vak past zal het problemen gaan geven ja.
Echt weer eens iets totaal anders.
Origineler dan de zoveelste golf,astra of focus.
Doe mij er maar eentje.
Deze, of een VW 1L? Toch liever de VW denk ik, makkerlijker tussen files door ;-)
@Cantago: je bent duidelijk niet helemaal op de hoogte. En je verzetten tegen verandering is niks om je voor te schamen hoor.
Ik vind het niet zo’n ramp vinden als dit de toekomst is. Ik vind het een erg gave wagen, ben alleen benieuwd wat er nou allemaal in kan. Maar laten we eerlijk zijn, 1 persoon en wat boodschappen is ook wat er meestal in een SUV zit.
Ik denk dat je er zelfs een leuke sport wagen van kan maken. Zwaar is het toch al niet dus een beetje opgevokte 2 liter zou wel ergens in kunnen zitten. vleugelvorm heeft ook weinig weerstand, tel uit je winst.
De ruimte in de aptera is verbazingwekkend groot (de breedte is al even aangehaald) Doel was 2 “gemiddelde” amerikanen moesten ruim naast elkaar kunnen zitten en ook nog surfplanken meenemen in de auto, blijft California.
Maar voor mijn woon werk verkeer etc goed genoeg hoor en dan in het weekend met de Cayman spelen als compensatie
-edit: nutteloze bijdrage-
Het probleem van de Aptera is dat ie 2.35 meter breed is, en daarom niet de smalle Europese wegen op kan. Er zal vast nog wel een oplossing voor komen.
@Roy:
Geen 2.35 maar 2.24 meter breed.
Om een idee te krijgen: 2.35 meter zit tussen de breedste Amerikaanse slee ooit en een huidige Europese serieuze vrachtwagen.
Ik bedoel natuurlijk 2.24 die daartussen zit…:D
Deze productieversie zou nog iets smaller moeten zijn, maar ik denk niet dat ze hem onder de 2 meter hebben gekregen.
@autoblog: Ampera? Aptera!
Maar goed, leuk dat het er nu misschien eventueel wellicht mogelijk toch van komt, zo’n ding op de weg.