• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Renault Megane RS N4

Auteur: ricardo, gepost 8 december 2010 om 17:43 – 30 Reacties

Renault Megane RS N4

Vind je de lousy 250 pk in de reguliere Megane RS maar weinig? En heb je graag een staalconstructie, sportstoelen en zespuntsgordels in je auto? Kijk dan eens wat Renault binnenkort in de aanbieding heeft voor de RS-variant van de Megane. Een pakketje dat van je Fransoos een rallybak maakt, genaamd Megane RS N4.

We kunnen ons vervelendere dingen voorstellen dan op pad gaan met een Megane RS (inclusief Cup-chassis). Testmajoor Wouter mocht de Fransman begin dit jaar even op zijn staart trappen, en dat was geen onaangename ervaring. Sterker nog, zo nu en dan droomt hij er nog wel eens over. Het 2.0 turboblok in combinatie met het Cup-chassis (sperdiff, dikkere stabilisatorstang, stijvere veren+dempers) is een aangename combinatie die retestrak stuurt.

Eerder maakten we al kennis met de Twingo RS R1 & R2, en Renault Sport heeft nu ook besloten om de Megane RS wat extra oempf mee te geven, mocht je er rally’s mee willen gaan rijden in de N4-klasse. Daarvoor werd onder andere Cosworth Electronics ingeschakeld om de ECU wat te kietelen. Het gevolg hiervan is een viercilinder die 270 pk levert en 470 Nm op de voorwielen weet te zetten. Dat koppel (een plus van 130 Nm) kan maximaal worden benut bij 3.000 rpm, terwijl het vermogen bij 4.000 rpm het beste tot zijn recht komt.

Aan het blok wordt een vijfbak van Sadev gehangen en de standaard schokdempers worden vervangen door exemplaren van Ohlins, die over drie standen beschikken. Brembo gaat over de remmerij, aan de voorkant komen schijven van 355 mm en achter hebben ze een doorsnede van 290 mm. Daaromheen vinden we 18 inch donkergetinte lichtmetaaltjes voorzien van BFGoodrich-rubber. Ook is de Fransman een stuk lichter geworden. Hoeveel precies en wat de prijs voor dit pretpakketje is, is nog niet bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, rally, Renault

Vorig bericht: « Sabine Schmitz + blondje in een M3 [video]
Volgend bericht: Ferrari 458 GT2 komt eraan! »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    8 december 2010 om 17:50

    ziet er lekker uit! De renault Megane RS is trouwens de enige Renault die ik misschien nog is van me eigen geld zou kopen, echt een gaaf ding!

    Login om te reageren
    • hammerhead zegt

      8 december 2010 om 20:19

      @lambo4all: liever dan een clio V6 of een 5 turbo

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      8 december 2010 om 21:34

      @lambo4all: Mee eens, de Megane Coupe RS is echt de enige Renault die mij een hebbe hebbe gevoel geeft..

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    8 december 2010 om 17:55

    Jammer dat het geen straatauto is, misschien kan de Renaultdealer deze chip aan gaan bieden?

    Login om te reageren
  3. Cantago zegt

    8 december 2010 om 17:57

    Klinkt goed! Als ze de Megane nu wat mooier en kwalitatief beter maken dan willen mensen hem misschien echt graag kopen;)

    Login om te reageren
  4. Bartje zegt

    8 december 2010 om 17:59

    De RS varianten van Renault staan bij mij hoog in het vaandel :) echter zou ‘k dit als belg of nederlander zijnde nooit kopen, er is nergens plaats om je uit te leven en er wordt te streng gecontroleerd.. In Duitsland echter met die heerlijke 100km/u B-wegen of in Frankrijk tussen de velden zou ‘k geen moment twijfelen!

    Login om te reageren
  5. agarde zegt

    8 december 2010 om 18:04

    Wat een übergaaf ding!

    Login om te reageren
  6. ml320g3 zegt

    8 december 2010 om 18:09

    Ik snap alleen de N4 aanduiding niet.
    Dat zou betekenen dat hij 4wd is maar dat
    zie ik in de tekst niet terug.
    en bij mijn weten is er ook geen 4wd megane leverbaar.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      8 december 2010 om 19:38

      @ml320g3: Als je goed gelezen had staat de typeaanduiding N4 voor de rally klasse waar deze auto in mee kan doen.

      Login om te reageren
  7. bpc zegt

    8 december 2010 om 18:10

    prijzen ?

    Login om te reageren
  8. RALM zegt

    8 december 2010 om 18:15

    Dit voelt als een serieuze stap richting het WRC. Als ik even mag filosoferen; Renault is bezig een Rentree te maken in de hoogste tak van rallysport, na al die jaren afwezigheid. Ze bereiden hun rentree echter zorgvuldig voor door eerst in de lagere takken steeds wat meer ervaring op te doen (kijken hoe de zaken er tegenwoordig bij staan). En dan in 2013: WRC! Who’s with me:D!?

    Login om te reageren
    • eddyclio zegt

      8 december 2010 om 20:22

      @RALM: I am! Dat zou echt super zijn:D

      Login om te reageren
  9. Timmie zegt

    8 december 2010 om 18:33

    Max. vermogen bij 4.000 opm is wel heel vroeg. Zelfs een diesel moet soms hoger!

    Login om te reageren
  10. de sjonnies zegt

    8 december 2010 om 18:48

    En ik dacht dat de Gordini naam weer terug zou komen????????

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 december 2010 om 10:00

      @de sjonnies: Gordini wordt een stijlpakketje, zoals Ghia dat is geworden bij Ford.

      Login om te reageren
  11. Thijs van Wijk zegt

    8 december 2010 om 19:28

    Jullie vergeten er één!!

    http://www.autogespot.com/nl/item/9519/renault-megane-rs-310-door-by-e-motions.html

    Login om te reageren
  12. Arco zegt

    8 december 2010 om 19:34

    270 pk ????? Hahahhahaha. Via FastChip in Nederland is al een poos een upgrade leverbaar met 290 pk als resultaat. Zelfs 310 pk is mogelijk zonder verdere aanpassingen.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      8 december 2010 om 20:08

      @Arco:
      En wat is het bijgekomen koppel van die 2 varianten die jij op noemt?
      Verder ook een vermogens uitdraai erbij leveren.
      Het kan namelijk zijn dat het piekvermogen op 310pk ligt, en dat de wagen over de rest van het gebied niks presteert.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 december 2010 om 20:54

      @Arco & @jack_abarth, deze auto’s hebben een inlaatrestrictor. De hoeveelheid lucht die de motor kan aanzuigen is dus beperkt. En daardoor is het vermogen ‘slechts’ 270 pk.

      Zie het maar voor je als een motor die moet ademen door een dun rietje.

      Login om te reageren
  13. rally zegt

    8 december 2010 om 20:05

    Denk niet dat die Ohlins over 3 standen beschikkken, zullen eerder 3 weg instelbaar zijn

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    8 december 2010 om 20:24

    Die Megane rs is toch zo’n vette bak… Deze ziet er ook goed uit….
    Vraag me af of ze echt weer in de rallysport zouden willen gaan….
    Als ik het geld had, dan stond deze al lang voor mijn deur ;-)

    Login om te reageren
  15. Fortuna zegt

    8 december 2010 om 20:48

    De gewone RS reed al super, zou deze ook wel eens aan de tand willen voelen.

    Login om te reageren
  16. g40freak zegt

    9 december 2010 om 00:58

    waarom heeft het ding een 5 bak?

    Login om te reageren
  17. ml320g3 zegt

    9 december 2010 om 07:53

    @ pordon
    als je wat van de rally wereld afweet staat N4 klasse voor standaard 4wd aangedreven auto’s zoals de lancer en impreza.
    Dan zou het dus N3 moeten zijn aangezien dat de standaard klasse is voor 2wd aangedreven auto’s

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 december 2010 om 09:56

      @ml320g3: voor 2011 kom ik niets over 4wd of 2wd tegen in de stukken van de FIA.
      N4 staat dan voor ee Group N (standard production car) boven 2 liter (zal ivm de turbo zijn denk ik dan… tenzij deze een atmosferische 270pk 2 liter heeft, wat me zou verbazen vooral gezien het koppel.)

      Login om te reageren
  18. BlueVFRank zegt

    9 december 2010 om 09:32

    Anderen weten dit vast beter.

    Stel de klasse aanduiding N4 is juist, dan moeten ze toch homologatiemodellen gaan maken? Oftewel 4wd RS voor op de straat.

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    9 december 2010 om 10:04

    Video: http://www.youtube.com/watch?v=3eNnkc02lz8

    Login om te reageren
    • RALM zegt

      9 december 2010 om 12:34

      @w0o0dy: Ik weet niet waarom maar er is maar weinig wat me zo opzweept en echt ”vet” vind klinken als een Frans navigator die op deze manier de instructies schreeuwt. Het heeft echt iets krachtigs ofzo…ik weet niet, miss ligt het wel aan mij:)

      Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    9 december 2010 om 10:06

    Van het persberichtje van Renault zelf: “With its highly competitive price/performance trade-off, Mégane R.S. N4 will offer an alternative to four-wheel drive tarmac rally cars. The car will be officially unveiled at the end of November at France’s Rallye du Var and homologated for the start of the 2011 season.”

    Gewoon fwd dus.

    Login om te reageren
  21. ml320g3 zegt

    9 december 2010 om 14:11

    @ wooody
    Dat zou natuurlijk kunnen dat ze dat in 2011 gaan wijzigen
    en dan heb ik niks gezegd. Vandaar dus ook mijn verbazing N4 klasse.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North