Dit is geen BMW X3 M, toch heeft dit ding vier uitlaten! Wat is hier aan de hand?
Het is een beetje lastig te zien in deze camouflage verpakking, maar je kijkt naar de nieuwe BMW X3. De huidige generatie gaat alweer mee sinds 2017 en dat betekent dat het tijd is voor een nieuwe! De nieuwe BMW X3 zal later dit jaar geïntroduceerd worden. Met deze camouflage-auto krijgen we alvast een voorproefje.
G45 BMW X3
4 uitlaten
Wat meteen opvalt zijn de vier stortkokers aan de achterzijde. Ja, de BMW X3 krijgt vier uitlaten en het is niet eens een volbloed M. Voorheen waren vier sierstukken exclusief voor de X3 M. De BMW X3 M Performance variant krijgt er ook vier met de nieuwe generatie straks.
Eerder zagen we dit al met de nieuwe X1 M35i en later de X2 M35i. BMW zet duidelijk de trend door door deze lauwwarme modellen te voorzien van vier pijpjes. Overkill? Ja, eigenlijk wel.
Motoren
De G45 BMW X3 komt er met een reeks benzinemotoren, dieselmotoren, als hybride én als volledig elektrische auto op de markt. De Duitse autofabrikant zet zijn strategie voort met het aanbieden van zowel verbrandingsmotoren als een EV met één model. Voor Nederland kan de PHEV interessant uitpakken, een lage uitstoot betekent weinig BPM. En de volledig elektrische variant is interessant natuurlijk, want deze is helemaal vrijgesteld van BPM.
Er is nog geen woord gesproken over de motoren en bijvoorbeeld over de komst van een volbloed M. Dit laatste kun je wel verwachten. Denk in in de richting van een krachtige plug-in hybride aandrijflijn met meer dan 550 pk. Een zes-in-lijn benzinemotor in combinatie met een elektromotor. Dat is de kant die BMW denk ik op gaat voor de nieuwe X3 M.
Je kunt tal van innovaties verwachten met de G45 BMW X3. Nieuw is bijvoorbeeld adaptieve demping, om de verschillen in Comfort en Sport nog groter te maken. Aan boord tref je een compleet nieuw interieur, met iDrive versie 10. Dat betekent ook minder fysieke knoppen in vergelijking met de uitgaande X3.
reactief zegt
De PHEV wordt steeds minder interessant. Met MRB vol tarief betalen en ze zijn vanuit Europa bezig met een correctiefactor voor de uitstoot. Als dat doorgaat is de BPM straks ook gewoon nagenoeg gelijk aan de reguliere benzine versies.
Wel de juiste strategie vanuit BMW lijkt me. Eén model met tig aandrijvingen zodat je niet afhankelijk bent van wisselende politieke keuzes die de kosten van het rijden beïnvloeden. Maar ook in je line-up staat het gewoon veel duidelijker. Zouden alle merken op deze manier moeten doen!
erce zegt
Wat me vooral opvalt is dat de nieuwe iX3 blijkbaar een heel andere auto gaat worden dan de nieuwe X3.
HzR zegt
Ja, deze met benzinemoteren staat op het doorontwikkelde platform van de huidige X3, de iX3 staat op het neue klasse platform wat veel moderner is.
991TurboS zegt
Moet je me eens zeggen waaraan je ziet dat dit geen M is. Volgens mij is het namelijk wel een M. Te zien aan de spiegels.
HzR zegt
Nee, X3M is dood
Allison Burgers zegt
Ook jij kunt dit krijgen!!!111
https://imgdlvr.com/pic/fotoaanpassen.nl/20240415-2795/public
piebepost zegt
Een combinatie van niks. Alles moet er tegenwoordig uitzien alsof je én de Mount Everest kan beklimmen, én de Nürnbergring onder de 7:30 kunt rijden.
Wat een armoei. Doe mij maar de auto’s uit de jaren 2000.
Jurgen zegt
Hij ziet er inderdaad behoorlijk als een M uit met die spiegels en dikke wielen
cossiekiller zegt
4 uitlaten uit een 6-cilinder lijkt me ook maar raar….
scrmeagle zegt
Zou het niet de eerste Alpina kunnen zijn?!