• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Driften met Catherine Coleiro aka DriftCat

Auteur: autoblogger, gepost 28 mei 2007 om 12:33 – 21 Reacties

Driftcat...

Zagen we eerder een special over Japanse driftbabes, ditmaal is het de beurt aan de 26-jarige Catherine Coleiro AKA Driftcat. Zij is “Australia’s best female drifter” en heeft lokaal een enorme fanbase.

Haar auto is een aangepaste Nissan Onevia met een motor uit een Skyline GTR RB26.

In het volgende filmpje geeft ze uitleg over driften en haar motivatie om dat te doen:

Meer lokale helden in “Ancient Australian drifting”:

Ook interessant!

  • Video: tel het aantal overtredingen
  • Video: achterbanden opwarmen op de snelweg
    Video: achterbanden opwarmen op de snelweg
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Video - stoer doen met driften gaat fout

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, Video

Vorig bericht: « Geely KK-1 Concept
Volgend bericht: Kleine Roller: 2010 Silver Seraph? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. puch zegt

    28 mei 2007 om 12:43

    Lijkt me een dure hobby qua bandenslijtage…

    Login om te reageren
  2. StevenI zegt

    28 mei 2007 om 12:43

    Dat driften spreekt mij toch niet zo aan, vind het een beetje onnozel

    Login om te reageren
  3. cl600 zegt

    28 mei 2007 om 12:52

    stoere meid. praat alleen wel erg veel over der sponsors maar dat zal der wel gezegd zijn.

    Login om te reageren
  4. Kevski Style zegt

    28 mei 2007 om 12:58

    Voor de mensen die niet weten wat een Onevia of een Sileighty is:

    Je hebt Nissan Silvia en een Nissan 180Sx. Kwa basis is het dezelfde auto. Dus je kunt de voorkant van de ene auto matchen bij de andere auto. Een Sileighty is dus een voorkant van de silvia met de achterkant van de 180sx. Een Onevia is de voorkant van een 180sx met de achterkant van een Silvia….

    Login om te reageren
  5. AA zegt

    28 mei 2007 om 13:02

    driften is egt de shit!!!!!!!
    doe het zelf ook in een nissan 200sx s13.
    maar in de extreme drift series in nederland en belgie doet ook een vrouw mee deborah lopez en die kan er ook wat van!!!

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    28 mei 2007 om 13:22

    @Steven1

    Hear! Hear! In het begin was het leuk maar het is nu wel genoeg.

    En er een competitie van maken dat vind ik al helemaal onzin.
    Je kunt iets winnen door iets verkeerds te doen. Ik bedoel, doe dit eens in een echte race en vele zullen zeggen dat je het verkeerd doet.

    Login om te reageren
  7. Tenck zegt

    28 mei 2007 om 13:41

    @ Rick dos:

    Vergelijk het maar met een beauty contest, daar gaat het ook niet om hoe snel de dames zijn.

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    28 mei 2007 om 13:44

    @Tenck

    Hmmmm, volgens mij gaat die vergelijking niet op.

    Login om te reageren
  9. Erik zegt

    28 mei 2007 om 13:46

    @Rick dos:
    Je auto constant tegen het uitbreken aan houden is aardige voertuigbeheersing hoor ;) En tuurlijk doen mensen dit niet in een ‘echte’ race, het is immers niet de snelste manier om bij de finish te komen. Maar aangezien dat bij driften niet de bedoeling is, doen ze het niet verkeerd :P
    Ik snap best dat je er niks aan vind, maar om het dan meteen onzin te noemen.. dragraces en Nascar vind ik ook weinig aan, maar ik doe het niet direct af als onzin. Iedereen z’n ding, toch?

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    28 mei 2007 om 14:00

    @Erik

    “Iedereen z’n ding, toch?”

    Daar heb je absoluut gelijk in! ;)

    Maar ik blijf er bij dat IK het onzinnig vind. :D

    Login om te reageren
  11. Phycenz zegt

    28 mei 2007 om 14:11

    Ligt het aan mij, of heeft die meid een onzettend grote neus?

    Login om te reageren
  12. Stef zegt

    28 mei 2007 om 14:58

    @Kevski,
    ik ken de Silvia modellen goed, onevia, sil80, etcetera, maar zoals je het uitgelegd hebt word het niet veel duidelijker.

    Wat je bedoelt is, dat beide auto’s een andere carroserie hebben, cq een andere body, maar dat deze van de ene Silvia op de andere over te zetten is, en je zo dus een mengeling van beide auto’s krijgt.

    Ik vind het ook lastig uit te leggen hoor ;)

    Login om te reageren
  13. RubenBaeten zegt

    28 mei 2007 om 15:01

    @Rick dos: Had gedacht dat je als BMW-rijder de driftsport toch wel zou kunnen waarderen…!

    Login om te reageren
  14. byron zegt

    28 mei 2007 om 15:18

    ik ben geen driftfanaat in hart en nieren maar het is wel superlache om te doen. En tov bijvoorbeeld dragracen ook nog zeer technisch (dragracen komt natuurlijk ook veel bij kijken maar dat is in mijn ogen wel een beetje primitief). Het is een vorm van voertuigbeheersing die je bij echt racen zeker van pas komt. In de rallywereld wordt er behoorlijk op los gedrift dus waarom is dit nou zo afwijkend.
    Daarnaast is de techniek die je in zo’n auto terugziet ook wel indrukwekkend.

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    28 mei 2007 om 15:59

    Als je eenmaal met driften begint wil je iets anders.
    Mensen die het niet geprobeerd hebben, kunnen dan ook beter niet veel zeggen.

    @Ruben Baeten
    Hoe kun je nou lekker met je BMW X5 driften :)

    Login om te reageren
  16. Kevski Style zegt

    28 mei 2007 om 16:16

    @ Stef:

    Het leek me toch vrij simpel uitgelegd: De 180SX en de Silvia zijn eigenlijk dezelfde auto kwa constructie. de bodemplaat is exact hetzelfde, maar ook de A stijlen (die waar de deuren aan vast zitten). Hierdoor is het mogelijk de voorkanten van beide auto’s uit te wisselen met elkaar. De voorkant is dan ook het eerste stukje van de naam, de achterkant van de auto het 2de stukje. Zo ingewikkeld is het niet hoor….

    Login om te reageren
  17. Kevski Style zegt

    28 mei 2007 om 16:21

    En wat betreft de sport op zich: Van mij hoeft het ook niet zo nodig. Veel te subjectief om in wedstrijdverband te kunnen doen. je kan immers niks meten, op misschien de drifthoek na dan. Kortom, verder niet mijn ding.

    Dat gezegd hebbende is het wel handig om te kunnen, zodat je je kunt redden op het circuit mocht de auto dwars gaan. Maar meer dan dat heb je er niet aan….

    Login om te reageren
  18. FORDGTFREAK!!! zegt

    28 mei 2007 om 16:59

    dure hobby al die banden die er doorheen gaan

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    28 mei 2007 om 17:23

    @Ruben Baeten

    Wellicht als ik tot de fast and the furious generatie zou behoren. ;)

    Maar zoals ik al zei 1 keer is het leuk om te zien, 2 keer misschien ook nog, maar als je het voor een 3e keer hebt gezien dan begint de lol wel te vergaan…….NAAR MIJN MENING! (ik schrijf het er maar bij voordat ik commentaar krijg! ;) )

    Login om te reageren
  20. skylineowner zegt

    28 mei 2007 om 18:33

    driften is gewoon leuk en de meeste gebruiken oude banden voor het driften anders is het inderdaad erg duur :P ik doe het zelf ook en vind het erg leuk alleen onderhoud word duurder als je er een sport van maak ( wiellagers etc) maar mijn mening zegt van probeer het eens uit voordat je oordeelt :)

    Login om te reageren
  21. MurcieBoy zegt

    29 mei 2007 om 20:24

    maar toch het blijft een VROUW!! ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North