• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kleine Roller: 2010 Silver Seraph? [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 28 mei 2007 om 14:49 – 42 Reacties

rolls royce silver seraph 2010


Het gaat zeer goed met Rolls-Royce. Het Britse automerk heeft onlangs een vijfde showroom in China geopend, in dit land nam de verkoop afgelopen jaar met 60% toe! Moederbedrijf BMW is er blij mee en het wordt tijd om de modellen-range uit te breiden.

Zoals we al wisten zal de kleine Rolls tussen de 7-serie en de Phantom gepositioneerd worden. Maar is er wel vraag naar zo’n formaat/model? Bij Bentley was het een goede keus, maar is het dat bij Rolls Royce ook? Past zo’n “budgetmodel” wel bij de uitstraling van het merk?

Volgens BMW wel. En ik denk dat het op korte termijn inderdaad zeer interessant zal zijn. Zoals ik al eerder schreef: Rolls is the new hip, merken als Bentley zijn te gewoontjes geworden. Elke voetballer of vastgoedboer heeft tegenwoordig wel een Continental (wat overigens niet wegneemt dat het een prachtige wagen is).

De vragen die mij het meest bezighouden zijn naam, prijs en motorisering. Ik gok daarbij op de naam “Silver Seraph” (historie). Dit model staat bekend als een kleinere (en goedkopere) Roller en het lijkt mij niet onrealistisch dat deze hergebruikt gaat worden. Voor wat betreft de prijs, deze zal in Nederland waarschijnlijk tussen de 350.000 en 400.000 Euro komen te liggen (officieel statement: “between 200,000 Euros and 300,000 Euros before tax“). Maar… welke motor komt er dan in? Er gaan al lange tijd geruchten over de motorisering en daarbij wordt voornamelijk gesproken over een V12 of een V8. Het gaat om een heel nieuw platform (“the platform and engine for the car would be unique to Rolls-Royce“), waarbij ik uiteindelijk gok op een V8. Eerst benzine, maar laten we realistisch zijn, daarna ook beschikbaar met diesel natuurlijk!

Martijn Lemmens, de winnaar van onze daf-designcontest, maakte de bovenstaande schets van een Rolls Royce instapper. Klik op de bovenstaande afbeelding voor een grotere versie!

UPDATE: hier nog een schets van reaguurder dru:

Baby Rolls by Dru

En nog een collage van enkele schetsen van Martijn:

Rolls Royce instapper schetsen

Ook interessant!

  • Rolls-Royce haar namen worden weer zo cool als voorheen
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

Limousine, Rolls-Royce, Schetsen, silver-seraph

Vorig bericht: « Driften met Catherine Coleiro aka DriftCat
Volgend bericht: Mercedes 190E videotime »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven zegt

    28 mei 2007 om 15:11

    schets mag mss volgende keer wat meer aandacht aan besteed worden

    Login om te reageren
  2. PieterA zegt

    28 mei 2007 om 15:12

    Een diesel in een Rolls, men kent geen normen & waarden meer… Ik vraag mij af wie zo’n kleine Rolls zal kopen. Is het dan veelal niet van “Ha, die wou een Rolls maar een Phantom kon er niet van af”. Willen maar niet kunnen dus.

    Login om te reageren
  3. JLJ zegt

    28 mei 2007 om 15:12

    Hoezo is er geen plaats voor een ‘kleiner’ model. Dat is altijd al zo geweest. Je had de Silver Cloud/Shadow/etc. met daarnaast de Phantom III/IV/V/VI.

    Ik weet niet hoe oud je bent autoblogger, maar de naam Silver Seraph is echt nog veel te recent om opnieuw gebruikt te worden. Daarbij was de inbreng van BMW al behoorlijk groot bij deze RR.
    Ik neem aan dat ze wel bij de Silver varianten blijven wat naam betreft. Met de fantasie van de BMW-mensen in het achterhoofd (Phantom is niet bepaald origineel voor een RR!), zal het wel Silver Cloud worden. En Silvier Mist (zo zou de Silver Shadow eerst gaan heten) is uitgesloten.

    Login om te reageren
  4. LJ zegt

    28 mei 2007 om 15:16

    silver mist haha:P leuke naam;-)

    Login om te reageren
  5. cl600 zegt

    28 mei 2007 om 15:17

    als de nieuwe rolls een ton minder wordt dan de phantom ( 525.000 euro is die ongeveer ), dan zal het een goed idee zijn, net een klein beetje onder de phantom. maar als die iets duurder wordt dan een 760, bijvoorbeeld 250 ruggen, dan het het in mijn ogen een fout(je) worden. rolss royce’en zijn nu eenmaal exclusief en daar mag best een goed paar ton worden neergeteld. anders idd een top S, 760 of A8, of een bentley.

    Login om te reageren
  6. cl600 zegt

    28 mei 2007 om 15:19

    ohh btw, mooie schets vindt ik het, iig een mooie basis

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    28 mei 2007 om 15:20

    @JLJ: ik schrijf niet dat er geen plaats is, ik vraag me alleen af of er wel voldoende animo is. Waarschijnlijk wel, maar dat is misschien leuk om over te twisten…

    De naam is een gokje, we kunnen wel een poll houden? ;)

    Login om te reageren
  8. joep zegt

    28 mei 2007 om 15:26

    Jaaaa! een poll lache man! En de winnaar van de poll krijgt dan de desbetreffende auto geheel gratis thuisgestuurd! :)

    Login om te reageren
  9. Armada zegt

    28 mei 2007 om 15:33

    Ik denk dat dit best weleens een succesje zou kunnen worden. Maar laten ze dan a.u.b. er wel voor zorgen dat er niet teveel BMW zichtbaar/merkbaar aanwezig of in geintegreerd is. Niets ten nadele van BMW, maar als je een Rolls koopt, moet het ook een Rolls zijn.

    Login om te reageren
  10. ml zegt

    28 mei 2007 om 15:46

    Silver mist zou het wel niet worden, want die naam was iet bruikbaar in Duitsland. Mist = mest.
    Verbaast me niks dat BMW meer modellen wil landseren, ze hebben de Mini al groter gemaakt, dus een RR kleiner maken is nog makkelijk.
    De Phanton is in mijn beleving een heeeel groot gevaarte, niet erg handig voor de rijken der aarde die zelf willen rijden. Bovendien kan Bentley wel wat concurrentie gebruiken.

    Login om te reageren
  11. Jos Vermaelen zegt

    28 mei 2007 om 15:58

    Misschien is Silver Smog een goede keuze.

    Login om te reageren
  12. Jan zegt

    28 mei 2007 om 16:09

    Moet eerlijk zeggen, we kunnen wel zien waarom Lemmens de contest gewonnen heeft. Mooie schets!

    Login om te reageren
  13. Hugo zegt

    28 mei 2007 om 16:39

    Ziet er erg aerodynamisch uit! :P

    Login om te reageren
  14. Pietro-Autofr3ak zegt

    28 mei 2007 om 16:50

    @ hugo : idd ja! :P

    Login om te reageren
  15. S AMG zegt

    28 mei 2007 om 16:57

    Wat is er mis mee als ze een model tussen de 350 en 450 duizend euro uitbrengen? Gewoon een wat kleiner model. Een model waarin je zelf graag rijdt.
    Er is zeker animo voor, kennis van me vader rijdt een Phantom maar altijd zonder chauffeur. Hij rijdt gewoon graag zelf. Dus als er zo’n model komt heeft die man zeker wel interesse voor, immers de achterbank wordt toch weinig gebruikt. Ook zijn er maar zeer weinig auto’s die tussen de 350 en 450 zitten volgens mij alleen een Vanquish of een heeele volle 599GTB. Het is toch ook nog een nieuw segment :p. De Bentley Continental vindt ik ook gewoon te goedkoop, ze hadden die best boven de 3,5 ton in de prijlijst kunnen zetten. Was het misschien niet zo’n voetballersauto geworden maarja

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    28 mei 2007 om 17:19

    ”the platform and engine for the car would be unique to Rolls-Royce“

    Kijk, en zo hoort het te zijn. Als ik een RR koop dan wil ik niet een opgedirkte BMW kopen! Jammer dat sommige andere bedrijven dat niet begrijpen…..

    Login om te reageren
  17. ozzy BMW freak zegt

    28 mei 2007 om 17:40

    Een moderne phantom;) maar de schets maakt nog niet zoveel duidelijk

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    28 mei 2007 om 17:44

    ik debk dat dit BMW gaat lukken, want dat wordt het waarschijnlijk: een staaltje goede marketing met een hoop lekkere techniek en design. Rols-Royce gaat natuurlijk ook een voordeel behalen met deze actie doordat hun omzet groter is kunnen ze meer zelfstandig gaan opereren en investeren in hun eigen bedrijf door deze aanstaande melkkoe van dit bedrijf. Ze pakken hier eerst een BMW V8 voor en zetten er dan twee turbo’s op alsof het een uber CLS AMG is zeg maar duyitse stijl met engelse flair

    Login om te reageren
  19. floryn zegt

    28 mei 2007 om 17:45

    ok ik lees net dat de motor niet gaat lukken maarja daar heb je altijd nog de bentley arnage v8 voor of mogen ze die ook niet meer gebruiken?

    Login om te reageren
  20. Martijn zegt

    28 mei 2007 om 18:11

    Hee mensen, ik heb nog veel meer schetsen, eigenlijk ook nog een digitale render, maar die zie ik helaas niet staan:(
    Ik wil die nog wel even in een linkje zetten… (als dat mag)

    http://img253.imageshack.us/img253/3829/digitalrenderyw1.jpg

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    28 mei 2007 om 18:53

    Ik denk, dat het N62 blok (X5 4.8i) zich zal terugvinden in de nieuwe Rolls-Royce.

    Login om te reageren
  22. Hubert zegt

    28 mei 2007 om 19:51

    Volgens de laatste stand CAD modellen bevat de nieuwe roll’s in ieder geval geen B-stijl. Dus misschien ook suicide doors?

    Login om te reageren
  23. petervhteV zegt

    28 mei 2007 om 19:52

    mooi…? een beetje grote wielen van BBS of toch John Dear. zou hem zelf niet kopen op basis van die streepjes cq vormpjes op papier. waar is de oude modellijn van RR gebleven. Gewoon 30 jaar met 1 ontwerp doen, niet als bmw steeds weer iets veranderen of nieuwe marktsegmenten bedenken.

    Login om te reageren
  24. Jan zegt

    28 mei 2007 om 20:40

    John Deer… het merk met het gewei, neem ik aan?

    Grote wielen? Men wil het kennelijk. Zo had een 5-serie vroeger hele dikke banden met een breedte 205… nu lacht men je uit als je dat brede sloffen noemt.

    Login om te reageren
  25. Martijn zegt

    28 mei 2007 om 20:47

    tsja, als je een beetje begrijpt waarom op een schets op papier vaak grote wielen worden geplaatst dan snap je het…
    Maar ja ik denk dan ook niet dat ik goed genoeg ben voor het gezever hier op autoblog, dus hoogstwaarschijnlijk zullen jullie weinig tot geen last meer van me hebben!

    Login om te reageren
  26. Jan zegt

    28 mei 2007 om 20:54

    @Martijn, heeft iemand iets persoonlijks gezegd? Ik heb bijvoorbeeld gezegd dat je duidelijk kan zien waarom je gewonnen hebt.

    Login om te reageren
  27. petervhteV zegt

    28 mei 2007 om 21:17

    sorry Martijn. Leg eens uit svp hoe dat zit met die dikke wielen?

    Login om te reageren
  28. Vincent#1 zegt

    28 mei 2007 om 21:41

    Instap-rolls mij best.

    Maar deze schetsen zijn ronduit kut. Ze ogen als een of andere sportcoupe, waar een foute tunert een fokking grote rolls grill en 30″velgen opgegooit heeft

    Login om te reageren
  29. Jan zegt

    28 mei 2007 om 21:56

    @Vincent: Lijkt me dat je opmerking er flink naast zit. Kijk eens goed naar de koplamp van de Phantom en van deze schets. Kijk eens naar andere conceptauto’s…

    Login om te reageren
  30. Martijn zegt

    28 mei 2007 om 22:39

    Die grote wielen, om daar maar even op terug te komen.
    Deze dienen er toe dat de auto stoerder overkomt op de schetsen. Kijk naar alle ontwerpen van welk merk dan ook, overal tekenen ze wielen groter dan ze werkelijk zijn. Waarom? illustraties dienen vaak tot verfraaiing, en tot het begin van een model. Een schets met kleine wielen trekt vaak op niks…
    De genen die een beetje weet hoe het zit, en verstand van het ontwerpen heeft weet wat ik bedoel.
    Iniedergeval probeer ik het nog een keer met iets nieuws, en dan hoop ik dat ik iets minder slecht voor de dag kom…
    Helaas, ik had dit niet verwacht, want zo kreeg ik te horen dat er meer tijd aan mocht worden besteed, ik denk dat ik er veel tijd aan heb besteed als je al het werk bijelkaar ziet. Overigens heb ik puur ervaring van mezelf, dus er is ook nog een lange weg te gaan.

    Login om te reageren
  31. Vincent#1 zegt

    28 mei 2007 om 22:40

    @jan, ik zie de overeenkomsten met de phantom wel. Waar ik op doelde was dat deze ontwerpen er uit ziet alsof ‘ie voor rappers gemaakt is.

    De laatste restjes engelse vormgeving bij de phantom moesten er blijkbaar ook nog uit.

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    28 mei 2007 om 22:50

    @ Martijn; Laat je niet gek maken. We vinden het eigenlijk allemaal hardstikke leuk dat jij exclusieve impressies maakt voor Autoblog!

    Login om te reageren
  33. autoblogger zegt

    28 mei 2007 om 22:55

    Het verhaal van Martijn over die grote wielen kan ik wel begrijpen. Bij concept cars zie je dat ze er altijd 20 of 21 inch lichtmetaal onder leggen, het productiemodel moet het vervolgens doen met 17-inch wieldoppen.

    Login om te reageren
  34. niek zegt

    29 mei 2007 om 01:40

    Mijn mening over de positionering van het beestje (de schetsen kunnen we namelijk niet veel wijzer uit worden)

    Ik verwacht dat er zeker animo zal zijn voor een kleinere rolls. Veel merken hebben successvolle instappers geintroduceerd. Een kleine rolls zal ongeveer hetzelfde als een bentley kosten. Bentley heeft nu niet bepaald een low-budget imago, dus dat zit wel goed.

    Wat wel een probleem kan worden in het imago van de instapper. Het gevaar is dat het de “nieuwe boxter” wordt (Jezza: the perfect way of advertising your life hasn’t been quite as successful as you hoped it would be). Het is belangrijk dat het twee verschillende auto’s worden. De “baby roller” moet meerwaarde hebben boven zijn grote broer zonder dat potentiele phantom klanten gaan denken: “maar waarom heb ik dan nog een phantom nodig”. Het gaat dus om de juiste positionering. Simpel gezegt:

    Phantom=compromisloze luxe
    Little Boy= iets anders (een sportieve luxesedan, een roller voor mensen zonder chauffeur die zelf eens willen rijden, een praktische auto die je in het dagelijkse woon-werk verkeer gebruikt bijvoorbeeld)

    Login om te reageren
  35. DRU zegt

    29 mei 2007 om 12:13

    “Rolls is the new hip” en “iedereen heeft al een conti” HALOOO!!!!! Gasten, dat gaat dan toch ook met Roll-Royce gebeuren als je een baby Rolls maakt. Dan heeft straks iedereen een baby rolls en dan? Dan is Roll-Royce straks niet meer de Rolls-Royce onder de auto’s.

    Login om te reageren
  36. autoblogger zegt

    29 mei 2007 om 13:05

    @dru: klopt… en dan moeten we dus weer opnieuw op zoek naar een leuke auto ;)
    Misschien komt Maybach tegen die tijd met een mooie instapper…

    Login om te reageren
  37. DRU zegt

    29 mei 2007 om 22:31

    Moest bij deze discussie even denken aan een lyric uit een liedje van Pharrell (Keep it Playa)

    “And all you Phantom owners know why you can’t stand me
    Got one in Virigina ‘nother one in Miami
    Yessur”

    Login om te reageren
  38. sjaaky zegt

    16 januari 2008 om 14:31

    @
    # sven schrijft,
    28 May 2007 om 15:11

    schets mag mss volgende keer wat meer aandacht aan besteed worden

    volgens mij betreft het hier om een schets!
    een schets is geen schets meer als je daar meer aandacht aan schenkt dan de grote lijnen. wat hier je daar boven dus ziet..

    dan wil ik nog ff kwijt dat het puike schetsen zijn.

    Login om te reageren
  39. DafMaf zegt

    16 januari 2008 om 21:18

    Nu nog een Rolls stationcar. En dan ook een met grijs kenteken, met verhoogd dakje.

    Login om te reageren
  40. DAT zegt

    25 maart 2008 om 00:22

    Update:

    http://www.automobilemag.com/future_cars/2008/0609_2009_rolls_royce_small_sedan/photo_01.html

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    29 september 2008 om 07:09

    @erol .. ganzen ?? dit is autoblog hoor .. suffe ..

    Login om te reageren
  42. erol zegt

    29 september 2008 om 06:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North