• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Auteur: Wouter, gepost 7 maart 2011 om 16:00 – 136 Reacties

Afbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325iAfbeelding Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i
Een strak gelijnde coupe, achterwielaandrijving, een sperdifferentieel op de optielijst en een dik 300 pk sterke V6 in het vooronder. Zijn ze bij Hyundai nu helemaal van het pad af?

Het is tenslotte de tijd van CO2 reductie, kleine motoren en vooral geen verkwisting van brandstof. Echte petrolheads kiezen tegenwoordig voor één of andere hybride, want de lage bijtelling lonkt. Is er in zo’n wereld dan nog wel plaats voor een monster zoals de Hyundai Genesis Coupe? En hoe doet zo’n gekke Koreaan het tegenover de gevestigde orde; in dit geval de BMW 325i coupe.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Laten we het tweetal eerst eens op papier voorstellen. De BMW 3-serie coupe (E92) gaat al weer een tijdje mee en heeft net een facelift gehad (zonder dat iemand dat door heeft). De range aan motoren is breed, van zuinige viercilinder diesels en benzines tot de machtige 4.0 V8 in de M3. Het meest fameus zijn echter de zes-in-lijns waarvan BMW er een zestal aanbiedt: diesels in de vorm van de 325d, 330d en 335d. Vandaag mag een benzine broeder echter de eer verdedigen, de 325i is de kleinste zes-in-lijn die BMW in de 3-serie aanbiedt. Ook meteen de grootste overigens, want net als de 330i en 335i heeft de 325i een cilinderinhoud van drie liter. De vermogens variëren wel en de 335i krijgt er dan ook nog turbo’s bij. De 325i moet het echter stellen met 218 pk en een maximum koppel van 270 Nm. Desondanks vindt BMW het nodig om de topsnelheid te begrenzen(!) op 250 km/u, maar heel hard loopt de 325i daar niet naar toe. Maar goed: er zijn natuurlijk hele stukken autobahn die sterk heuvelaf lopen en op koers voor een veel heersende windrichting. En het klinkt wel stoer om te melden dat je auto begrensd is op 250, alsof het wilde geweld echt getemd moet worden.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

De belevenis aan boord van de BMW is echter verre van wild. De opgegeven sprinttijd naar de 100 van 7,1 seconden klinkt nog redelijk sportief, maar nimmer heb je aan boord van de dreier het gevoel dat je de klinkers uit de straatstenen zult trekken. Hoe anders is het aan boord van de Genesis! De 0,8 liter extra cilinderinhoud en 85 pk extra laten zich duidelijk gelden. Waar de BMW vooral een verfijnde loop van de zes-in-lijn vertoond, is de Hyundai veel meer een bullebak. Freude-am-fahren krijgt een hele andere betekenis, in de Hyundai heb je continu het gevoel dat je iedereen de baas kan. Dat de zestraps automaat van de testauto lekker vlot is met terugschakelen, helpt daarbij. Ik had om de handbak gevraagd en vreesde het ergste toen het de automaat bleek te zijn, maar dat is in alle opzichten mee gevallen. De bak lijkt meer low-tech dan de automaat van BMW. Er zijn geen sport-, winterstanden of knoppen om schakeltijden te veranderen, maar dat is blijkbaar ook niet nodig. De bak in de Hyundai voldoet gewoon prima, met een kleine kanttekening. Anders dan bij de rest van de wereld, werken de flippers achter het stuur alleen als je de bak in Manual staat. Vast even terugschakelen omdat je weet dat je straks wil invoegen is er dus niet bij als de bak in Drive staat.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Een ander nadeel is dat de keuze niet reuze is bij Hyundai. Er zijn slechts twee motoren beschikbaar: een 2.0 turbo met 213 pk en de hier geteste 3.8 liter grote V6. Verder blinkt ook de optielijst niet uit qua uitgebreidheid: in feite kun je kiezen uit drie opties: een schuif-kanteldak, metallic lak en…. tromgeroffel: een echt mechanisch sperdifferentieel (en dat voor slechts 595 euro). En dat is heel fijn voor potentiële kopers die wel eens een driftdagje, circuituitje of een rotonde dwars willen pakken. De Genesis lijkt gemaakt voor overstuur. De voorwielen verliezen het gevecht om grip vrijwel nooit als eerste, altijd laten de achterbanden als eerste los. De wijze waarop de Genesis overstuurt is dan ook nog eens heel gemoedelijk, de achtertrein communiceert duidelijk dat het gaat gebeuren en je hebt ruim de tijd om tegen te sturen. Overstuur is ook geen aan/uit gebeuren, met meer of minder gas en sturen is de drifthoek voor een beetje rijder goed te controleren.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

De E30 325i is de driftauto bij uitstek, maar na drie generaties ontwikkeling, zwaarder en comfortabeler worden van de dreier is de E92 325i duidelijk minder een rijdersmachine dan zijn oervader. En ook minder dan de Genesis. Nog steeds voel je de mooie balans in de auto en het zuivere sturen, maar van poweroversteer zal alleen onder gladde omstandigheden sprake zijn. Zonder de trukendoos open te trekken, zal de E92 325i vooral ondersturen. De 218 pk lijken op papier genoeg om de balans weer te corrigeren, maar in de praktijk wordt bij meer gas alleen het onderstuur erger.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Gelukkig heeft de Bayerische Motor Werke nog wat troeven achter de hand. Allereerst is de 325i wel premium, de vakterm om aan te geven dat mensen jaloers worden als je je sleutels op de bar gooit. Met de Hyundai sleutels is dat dan toch anders. In het interieur is er ook duidelijk een verschil te zien: de gebruikte materialen zijn mooier, de werking van veel zaken net wat doordachter en er zijn veel meer opties te verkrijgen die het leven nog aangenamer maken. Het doet helaas ook wat met de prijs als je bij de BMW dealer laat verleiden om driftig vinkjes te zetten op de optielijst. De hier geteste uitvoering heeft een prijskaartje van ruim 72 mille, er zit dus voor ruim 25 mille aan opties opgeschroefd! De full-options Genesis komt net boven de 50 mille, maar is dan ook beduidend minder goed uitgerust. Fijne spullen zoals navigatie of actieve cruise control kan er niet op bij Hyundai.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i

Met handbak kost de Genesis Coupe 3.8 V6 48.995,- euro en daarmee is het de goedkoopste nieuwe auto op de Nederlandse markt die meer dan 300 pk heeft. Daardoor is het de spirituele opvolger van de Subaru Impreza 555 (die voor nog geen 50.000 gulden) royaal door de 200 pk grens heen drong. Qua uiterlijk zijn er ook parallellen: mooi kan ik de Genesis niet vinden, maar gezien de vele reacties vonden andere mensen het een indrukwekkend apparaat. De prestaties zijn ook indrukwekkend en het rijgedrag is vermakelijk. Wie had dat ooit van Hyundai verwacht? Onderweg declasseerde hij op prestaties en qua weggedrag ook nog de BMW 325i. De 135i Coupe is wellicht een betere tegenstrever, maar die is kleiner en nog steeds bijna 5 mille duurder dan Hyundai.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, blauw, BMW, Coupe, e92, genesis, Hyundai, Rijtest, rood, Video

Vorig bericht: « Video bonanza: de nieuwe Ford Police Interceptor
Volgend bericht: Richtprijs Chevrolet Volt: €41.950 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jesse3120 zegt

    7 maart 2011 om 16:08

    hmm, allebei lekker auto’s :D maar voor dat prijsverschil en extra aantal pk zou ik toch voor de hyundai gaan, gwoon al speelautotje:P

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      7 maart 2011 om 16:11

      @jesse3120: Waarschijnlijk omdat je denkt dat Pk’s het einge is wat telt. Liever minder PK’s in een BMW coupe dan in een Hyundai met een V6 .

      Login om te reageren
      • 72bug zegt

        7 maart 2011 om 17:32

        @Donstil:

        Waarschijnlijk omdat je denkt dat het merk het enige is wat telt.

        Login om te reageren
        • HyperTeHK zegt

          8 maart 2011 om 10:40

          @72bug: Of hij denkt ook aan restwaarde, betrouwbaarheid en algehele ervaring.

          Maar goed ik ben niet echt objectief natuurlijk, ik heb een 325i sedan. De oude 2.5 liter motor voelt overigens sneller aan als de nieuwe 3 liter 325i motor, die voelt wat gedempt qua power.

          Maar goed als je toch eerlijk wil vergelijken, vergelijk het dan met een BMW van 10K meer aangezien je dat met restwaarde makelijk terug krijgt als je de Hyundai en BMW inruilt.

          Login om te reageren
  2. zed zegt

    7 maart 2011 om 16:12

    Misschien toch beter vergelijking maken met een auto in dezelfde vermogensklasse. Dan kan het prijsverschil enkel een plus of minpunt zijn.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 maart 2011 om 16:35

      @zed: Het is logischer om op prijs te vergelijken. Mensen gaan meestal op pad met een bepaald budget, niet met een bepaald vermogen in het achterhoofd. Ook wel, maar het budget is bepalend.

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        7 maart 2011 om 21:47

        @Citrofiel: dan moet er ook gekozen worden voor een BMW voor deze prijs en niet met meer dan 15k verschil. Is de BMW qua vermogen helemaal de onderliggende partij, maar dan gaat het meer om de prijs en wordt de €/km weer interessanter. Verder is (rij)beleving en persoonlijke voorkeur vele malen belangrijker dan pure pk’s.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          8 maart 2011 om 00:10

          @highperformance: Daar valt weinig aan te doen. De importeur rust testauto’s nu eenmaal vaak overvloedig uit. Een kale 325i zal moeilijk te krijgen zijn. Een 320i is weer gelijk zoveel minder en geen zescilinder…

          Je kunt alles wel gaan relativeren en daar heb je ook helemaal gelijk in, maar zo zeg je eigenlijk dat een test zoals dit totaal geen nut heeft. Ook daar heb je eigenlijk gelijk in. Het is meer om het vermaak dan om echt consumentenadvies te geven. Daarom zal je de conclusie hiervan imho niet al te serieus moeten nemen. Een auto als één van deze koop je toch niet zonder er zelf in gereden te hebben.

          Login om te reageren
          • highperformance zegt

            8 maart 2011 om 18:14

            @Citrofiel: ik vind dit idd een nutteloze test. Het laat zich gewoonweg te weinig vergelijken. Zijn ook niet gericht op dezelfde doelgroep (enkeling daargelaten). Leuk en vermakelijk, maar trek dan geen conclusies. Doe je jezelf ook geen journalistiek onrecht aan.

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              8 maart 2011 om 23:35

              @highperformance: Ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt er nergens in zowel de tekst als het filmpje een overall winnaar aangewezen. Ze worden alleen op punten vergeleken, aan de kijker om te bepalen wat hij/zij het zwaarst vindt wegen. Prima, lijkt me.

              Login om te reageren
              • highperformance zegt

                9 maart 2011 om 00:36

                @Citrofiel: nou, ff serieus, “lullige 6 cilindertje”, “kan niet meekomen”, “daar ga je dan met je premiumbak” en meer van dergelijke bewoording. Net iets meer in het nadeel van de BMW dan van de Hyundai. Suggestief verslaggeven heet dat, nu is geen enkel journalist objectief, dus dat scheelt. Maar de MB en Audi liefde en anti liefde voor BMW van AB druipt overal wel van af (overigens geen frustratie, ik heb nagenoeg iedere auto lief, want ik ben auto liefhebber). Logisch dus dat de Hyundai suggestief “wint”. Maakt verder niet uit, tis alleen zo jammer dat velen onder ons dat ook nog voor waarheid aan gaan nemen zonder zelf te ervaren.

              • Citrofiel zegt

                9 maart 2011 om 00:43

                @highperformance: De voorbeelden die jij noemt zijn allemaal oordelen op het gebied van prestaties, en daar wint de Hyundai het dan ook. Dat is duidelijk. Dat een groot deel van de bezoekers hier het stoer vindt om puur op prestaties te ‘kiezen’ (virtueel dan) voor de Hyundai, daar kan Autoblog weinig aan doen.
                En een anti-BMW-houding van Autoblog? Nooit gemerkt… :?

              • highperformance zegt

                9 maart 2011 om 19:37

                @Citrofiel: Vandaar dat ik het ook onzinnig vind. Deze auto’s vissen niet uit dezelfde vijver. Zoals gezegd, vermalijk en niet meer dan dat.
                Wouter = Audi
                Sacha = Mercedes (i.h.b. AMG)
                Ik = BMW ;-)

  3. josmarinissen zegt

    7 maart 2011 om 16:12

    Ik vind het maar een rare vergelijking. BMW 218 PK vs Hyundai met ruim 300 PK. En dan het verschil in vermogen bespreken… “Hoe anders is het aan boord van de Genesis! De 0,8 liter extra cilinderinhoud en 85 pk extra laten zich duidelijk gelden.”

    Wat mij betreft een gevalletje ‘open deur’. Als je dan toch voor een 3-serie kiest, neem dan de 330i, die komt qua vermogen wel iets meer in de buurt van de Hyundai. Heb je wel een nog groter prijsverschil, maar dat boeit verder niet. Dat is in deze vergelijking toch ook al erg scheef.

    Login om te reageren
    • davidbowie zegt

      7 maart 2011 om 16:55

      @josmarinissen:
      +1 :)

      Liever een ’trage’ Bmw dan 50k uitgeven aan een Hyundai

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      7 maart 2011 om 18:37

      @josmarinissen: Ze hadden beter een 3 van dezelfde prijs gepakt, of toch zo dicht mogelijk erbij. Kon je ook meteen zien we badge boven prestatie verkiest…

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        7 maart 2011 om 19:58

        @Esprit_de_Flandre: Dat zie je zo al. De prestaties van de bmw zijn minder en toch een pak duurder als de hyundai en nog hoor je de mensen zeggen: Toch liever een bmw dan een hyundai. ;)

        Login om te reageren
        • highperformance zegt

          7 maart 2011 om 21:44

          @As_long_as_it_is_fast: dat is nou die emotie, mooi toch ;-)

          Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      7 maart 2011 om 23:14

      @josmarinissen: tja qua motorinhoud ligt de m3 tog het meest vatbaar voor vergelijking een 4.0 tegenover een 3.8

      Login om te reageren
  4. random zegt

    7 maart 2011 om 16:13

    Toch de BMW …

    Login om te reageren
  5. SCscreamGT2 zegt

    7 maart 2011 om 16:14

    Lekkere auto’s!!
    Ik vind dat dit wel een erg hoog autoweek gehalte heeft: nogal stijf…. Die Herman mag een wat minder duur pak dragen ;)

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      7 maart 2011 om 16:37

      @SCscreamGT2: Helemaal mee eens.
      Hier op autoblog zeggen ze gewoon wat ze denken.
      Op autoweek zijn ze wat stijver en netter.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      7 maart 2011 om 17:12

      @SCscreamGT2: Duur pak? Dit ziet er niet uit als een duur pak hoor.

      Login om te reageren
      • SCscreamGT2 zegt

        7 maart 2011 om 17:19

        @Donstil: Hij voelt zich blijkbaar genoodzaakt een dergelijk outfit aan te trekken. Dan wijk je behoorlijk af van de Autoblog formule.

        Login om te reageren
  6. BartZ zegt

    7 maart 2011 om 16:15

    Toch zal ik nooit voor dat rode monster kiezen

    Login om te reageren
  7. erce zegt

    7 maart 2011 om 16:16

    Wat jos marinissen zegt. Neem dan de 330 of de 335i coupe.
    Nog een voordeel van de BMW: de restwaarde na een jaartje of vier/vijf. Neemt niet weg dat die genesis best een aardig ding is om te zien, maar niet meer dan dat

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      7 maart 2011 om 16:26

      @erce: Zelfs bij een forsere afschrijving zal de BMW een hogere restwaarde houden dus wat is het voordeel?

      Login om te reageren
      • erce zegt

        7 maart 2011 om 16:35

        @bobb: Dat was mijn punt ook. er staat dan ook: “nog een voordel van de BMW”

        Login om te reageren
        • bobb zegt

          7 maart 2011 om 17:19

          @erce: In procenten wel maar je verliest meer geld met de BMW, dus nogmaals wat is het voordeel?

          Login om te reageren
    • mout zegt

      7 maart 2011 om 18:06

      @erce: Ik vind jullie grappig. Rekent u even mee, met de testauto’s als voorbeeld.
      BMW: aanschaf 71.000. Waarde na 3 jaar (op basis van een zoekopdracht voor BMW 325i coupe van 2007/2008): 35.000. Afschrijving van 36.000 ben je dus kwijt. 50% dus.
      Als een Hyundai van 50.000 minstens 15000 opbrengt na 3 jaar (70% eraf!!!) ben je pas dezelfde 36.000 kwijt.
      Maar dat geeft niet, want een premium BMW is waardevaster. Of zo. Toch?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        7 maart 2011 om 18:09

        @mout: O ja. Een Nissan 350Z doet in praktijk ongeveer 25000 op die leeftijd. Zo’n 47% van de nieuwwaarde.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        7 maart 2011 om 18:34

        @mout: Idd. Restwaarde, beetje belachelijk argument.

        Verkopers proberen dat altijd te gebruiken als argument, maar als ik een auto koop dan doe ik dat om hem op te gebruiken, dus tot restwaarde = schrootwaarde.

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          7 maart 2011 om 20:02

          @Esprit_de_Flandre: en zelfs dan nog. De schrootwaarde zijnde de moment waarop je wielen bijna van z’n assen vallen, de verwarming het sedert 4jaar niet meer doet en je om te starten standaard startkabels aan iemand z’n auto moet hangen. ;)

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            8 maart 2011 om 22:11

            @As_long_as_it_is_fast: Mja, dat beschrijft ongeveer de staat van mijn huidig auto’ke. Behalve de startkabels, das maar om de zoveel maand…

            Login om te reageren
  8. Benjamin1 zegt

    7 maart 2011 om 16:17

    50.000 euro voor een Hyundai?!

    Je moet wel gek zijn om dat te doen…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 maart 2011 om 18:48

      @Benjamin1: Zegt de man met een Fiat als avatar?

      Login om te reageren
  9. janklaassen zegt

    7 maart 2011 om 16:26

    toch maar de Hyundai.
    echt een coupé voor hard rijden en spelen,

    de BMW is meer een bmw 3 serie met 2 deuren.

    Login om te reageren
    • Lon zegt

      7 maart 2011 om 16:38

      @philipzuidijk: Nogal wiedes bij een coupe variant.

      Ik vind het net als anderen hier een beetje een kromme vergelijking. De prijzen zijn toch al niet vergelijkbaar, waarom dan niet de 335 ertegenover zetten die ook ‘dik 300 pk’heeft.

      In ieder geval zal ik voor de BMW gaan. Een Hyundai van 50k zou ik zonde geld vinden.

      Login om te reageren
  10. NLBUURMAN zegt

    7 maart 2011 om 16:28

    misschien de 2 liter turbo naast de 325 zetten, en dan weer kijken. wat mij opviel: de Hyundai heeft veel meer koppel en vermogen, maar de topsnelheid is beduidend lager. kwestie van overbrengingen. ik blijf de hyundai gaaf vinden, en begrijpelijk als je die kiest. toch ga zou ik in dit geval doorsparen voor een 330/335.

    Login om te reageren
  11. ascari15 zegt

    7 maart 2011 om 16:30

    Ik zou altijd voor de BMW gaan. Zoveel mooier.

    Login om te reageren
  12. birdboy zegt

    7 maart 2011 om 16:32

    Mijn enthousiasme nam een flinke dip toen Herman in beeld kwam. Vast een prima jongen, niks slechts op aan te merken, maar wel een beetje slaap verwekkend. Waar is Sacha, anders Aimee?

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      7 maart 2011 om 16:45

      @birdboy:
      Idd. Autoblog -> vlot. Herman -> niet vlot

      Login om te reageren
      • FredT zegt

        7 maart 2011 om 17:54

        @SCscreamGT2: Hij mag ook wat duidelijker articuleren. Wouter begrijp ik nog.

        Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      7 maart 2011 om 20:05

      @birdboy: Zalig voor iemand die eerst de comments leest om dan het filmpje te gaan bekijken. :D

      Login om te reageren
  13. Northwestern zegt

    7 maart 2011 om 16:34

    Nergens anders? Je hebt toch nog de 370Z. Is ook wel een leuke vergelijking trouwens :)

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      7 maart 2011 om 16:43

      @Northwestern:
      Ja dat is, als ik mij niet vergis hetzelfde blok?
      Dat zou idd een leukere vergelijking zijn, relatief zelfde prijs, zelfde blok/aantal pks. beide japans…

      Login om te reageren
      • rikl zegt

        7 maart 2011 om 17:21

        @rvssax: nee dat is een ander blok, en hyundai is koriaans, 370z is trouwens ook sneller.

        Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        8 maart 2011 om 18:21

        @rvssax: 370Z heeft een 3.7, Genesis 3.8. Dat is alvast verschil nummer 1 :)

        Login om te reageren
  14. jeanclaude zegt

    7 maart 2011 om 16:37

    heb zelf ervaring gehad met een 325i maar dan wel in een sedan versie. heerlijk blok met genoeg koppel en in mijn ogen niet zo ‘sloom’ als in dit filmpje word voorgedaan. de 0-100 tijd scheelt niet eens zoveel met bijna 100pk en 100nm minder. De 325i was een handbak en dat vindt ik meer tot zijn recht komen dan een automaat bij de auto. als ik zou moeten kiezen zonder twijfelen de 3serie, want die hyundai vindt ik teveel op een ‘sportauto’ lijken waar de prestaties helemaal niet naar zijn. ter vergelijking een A5 2.0 tfsi 211pk s-tronic doet 0-100 ook in 6.5sec met 100pk minder.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      7 maart 2011 om 18:15

      @jeanclaude: Als de A5 op het lijstje zou staan wist ik het wel!

      Login om te reageren
  15. realiks zegt

    7 maart 2011 om 16:43

    He kijk een roze Hyundai vanaf 3.50….

    OT,ik denk dat de genesis vooral te kampen zal hebben met zen wat cheapere imago, iets wat de bmw dan absoluut niet heeft. Qua uiterlijk: tja daar valt over te discussiëren he. Ik vindt de bmw er beter uitzien. Interieur: nog steeds jammer dat er zoveel plastiek wordt gebruikt in die koreaanen en consorten, bwm biedt net dat tikkeltje extra luxe vindt ik. Perstaties: tja als je een wagen wilt puur voor de pk’s dan is hier geen twijfel over mogelijk dat de genesis de winnaar is. Al bij al zou ik toch voor de 3serie kiezen.

    Login om te reageren
  16. solz zegt

    7 maart 2011 om 16:46

    ik vind het wel degelijk een steekhoudende vergelijking.Het zijn beiden snelle coupé-modellen maar geen sportwagens pur sang. Zal me ook worst wezen of deze of gene zoveel tienden van een seconde sneller optrekt.Beiden zijn uitgerust met een voldoende potente motor om ‘sportief’ te rijden.

    Vraag is dus of je kiest voor de bekende naam of de new kid in town, of gewoon voor wat je zelf het mooist vindt,

    Login om te reageren
  17. Pixed zegt

    7 maart 2011 om 17:01

    Soms zitten de filmpjes redelijk goed, maar deze is echt een paar kwajongens die zo lijkt het voor het eerst een auto met ietwat vermogen onder de kont krijgen, en dan rondjes op parkings en ik-wil-wel burnouts doen onder een bruggetje.
    Ik kan niet begrijpen dat jullie überhaupt nog (test)wagens meekrijgen van fabrikanten.

    Als jullie dit zelf bekijken, en wees eerlijk, dan kan dit toch stukken beter/professioneler!?

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      7 maart 2011 om 18:21

      @Pixed: Voor professionaliteit moet je niet op AB zitten… Niet negatief bedoelt, maar deze site is niet zo heel formeel!

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        7 maart 2011 om 20:06

        @Jokkebrok: Heerlijk hoe je zoiets zegt en er dan een lekkere dt-fout tegenaan gooit. :D

        Login om te reageren
        • Jokkebrok zegt

          7 maart 2011 om 21:28

          @As_long_as_it_is_fast: Die dt fout deed ik natuurlijk expres… ;)

          Maar een ding is zeker: Nederlands is makkelijker als je denkt!

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            8 maart 2011 om 02:35

            @Jokkebrok: Dat sowieso, want als je niet denkt, maak je al snel fouten. ;)

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              8 maart 2011 om 22:23

              @As_long_as_it_is_fast: Hahahaha ;)

              Login om te reageren
  18. lacasitos zegt

    7 maart 2011 om 17:04

    Wouter komt hier wel erg weird/onecht/Twilight Zonerig over, kan het niet anders zeggen. Volgens mij moest hij acteren dat hij de Koreaanse plasticbak vanwege z’n 300 PK fijner vond dan de verfijnde BMW, en dat gaat ‘m wat minder af. Wat op zich een pluspuntje is voor Wouter onder het noemer ‘authenticiteit’ – chapeau

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      7 maart 2011 om 20:07

      @lacasitos: of ’t waren drugs?

      Login om te reageren
  19. Ralph1 zegt

    7 maart 2011 om 17:04

    De meeste reacties hier bewijzen maar weer eens hoe dom het gemiddelde volk is. Jullie willen gewoon financieel uitgebuit worden. Daar maakt een merk als BMW dankbaar (en slim!) gebruik van.

    Login om te reageren
    • Lon zegt

      7 maart 2011 om 17:17

      @Ralph1: Jij noemt het financieel uitgebuit worden, anderen noemen het smaak voor je geld wat niet te zeggen is van al het koreaanse/japanse spul.

      Login om te reageren
      • Ralph1 zegt

        7 maart 2011 om 19:24

        @Lon: Smaak is subjectief. 50% meer voor een pak minder prestaties is toch een smak geld. Als geld geen rol speelt denk ik niet dat je een 325i verkiest boven een Genesis, dan neem je een BMW die wel sneller is dan “het koreaanse/japanse spul”. Al zou een GTR weer elke BMW eten…

        Login om te reageren
  20. KaCh1ng zegt

    7 maart 2011 om 17:18

    premium met niet premium vergelijken?

    Login om te reageren
  21. Simpson zegt

    7 maart 2011 om 17:21

    dan toch maar de hyundai, al is het maar omdat er, getuige de reacties, zometeen al 35 3-serie coupe’s rondrijden, wat natuurlijk slecht is voor de restwaarde :mrgreen:

    Leuk filmpje & leuk om eens een goeie vergelijking te zien.
    (want vergelijken doe je door te kijken wat je voor hetzelfde BPM-bedrag kunt krijgen :-) )

    Login om te reageren
  22. Initial_D zegt

    7 maart 2011 om 17:23

    Volgens Carbase kost een Genesis Coupe 83,6 ct/km en de Beemer 68,7 ct bij 15.000 km per jaar. Dat is inclusief afschrijving. Nu wordt de keuze toch wel heel makkelijk.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      7 maart 2011 om 17:29

      @Initial_D: idd , genesis is leuk als ze 3j oud zijn en al heel veel waarde hebben verloren :)

      Login om te reageren
  23. rikl zegt

    7 maart 2011 om 17:24

    ach waarom zou je een bmw kopen , daar rijden er al zoveel van rond… en is nog duur ook.

    Login om te reageren
  24. mco zegt

    7 maart 2011 om 17:25

    Eerst zeggen dat deze qua prijs redelijk gelijkwaardig zijn en dan blijkt dat de BMW toch 71.000 euro is zoals ie getest wordt… Ruim 20.000 euro duurder en nog minder prestaties ook. Waarom zou je in godsnaam een BMW kiezen. Alleen voor de badge blijkbaar, wat rationeel is het niet te verklaren.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      7 maart 2011 om 17:31

      @mco: om te laten zien dat je het kan betalen?

      Login om te reageren
      • rikl zegt

        7 maart 2011 om 17:50

        @KaCh1ng: ik zou eerder voor de 370z gaan dan voor de bmw als je dat geld hebt. die is €60.000 ( als het met 2 zitplaatsen kan redden teminste )

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          7 maart 2011 om 17:56

          @rikl: dat is totaal iets anders lol

          Login om te reageren
          • rikl zegt

            7 maart 2011 om 18:12

            @KaCh1ng: ja i know , zou je meer met de z4 3.0 moeten vergelijken, kost trouwens ongeveer even veel.

            Login om te reageren
  25. 72bug zegt

    7 maart 2011 om 17:37

    Ik zou toch voor de Genesis gaan, ook als heb je dan een Koreaan voor 50.000 piek. Koop ik er nog wel een clio RS bij. ..

    Login om te reageren
  26. besaram zegt

    7 maart 2011 om 17:38

    De hyundai!
    Wie gaat er meer betalen om langzamer te kunnen?

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      7 maart 2011 om 18:03

      @besaram: Snelheid telt niet altijd. Even een duurder voorbeeldje, ik zou vele malen liever een Maserati Gran Turismo kopen dan een 911 voor diezelfde prijs, ook al is die een stuk sneller. Emotie telt ook ;)

      Login om te reageren
      • besaram zegt

        7 maart 2011 om 19:12

        @jzaero:

        en wat voor emotie voel je meer bij de bmw meer als de hyundai?

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          7 maart 2011 om 22:29

          @besaram: Ah fijn. Dan maar uitleggen. Sinds ik geboren ben rijden mijn ouders al fijne Duitse auto’s. Het begon met een Mercedes en dat werd in 1994 een BMW E34 520i met Alpina uitlaat en M5 Throwingstar velgen. Een auto die veel indruk op mij heeft achter gelaten. Ik ben nog steeds helemaal weg van deze E34. Hij is helaas omgeruild omdat onderhoud aan onderdelen te duur werd, het werd een E39. Deze hebben wij ook een tijd gehad tot we nog een keer voor een 525i E39 gingen. Een prachtige tijdloze auto met veel subtiele charme. Helaas werd deze total loss verklaard na een flinke inbraak waarbij boordcomputer, elektronica en ingebouwde navigatie mee zijn genomen. Er kwam een E60 525i als opvolger, die wij nog steeds hebben. Al met al heb ik veel genoten als kind en als autoliefhebber van deze auto’s. Prachtige 6-cilinders en zeg nou zelf, ergens waarmee je opgroeit, dat hecht aan je. Dat is emotie en voor emotie betaal je graag wat extra’s. Ik wil in ieder geval een nog een E39 5 serie. De Hyundai is mooi hoor, ik zou daar ook over twijfelen als ik het geld voor één van deze twee auto’s had, lees maar mijn reactie stukje hieronder, dat was mijn punt ook niet echt.

          Login om te reageren
          • highperformance zegt

            8 maart 2011 om 20:50

            @jzaero: amen, same here. ben alleen wat ouder dus paps reed o.a. een 1802 uit 1974. later heb ik ook nog 2 02-tjes gehad uit pure liefde met als klapper een 2002 Tii (ook helemaal gerestaureerd) in het golfgeel (tja, zo hete die kleur nu eenmaal en ieder maar denken dat vw eerder was ;-)

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              8 maart 2011 om 22:28

              @highperformance: Prachtige modellen! Zelf wil ik ooit ook nog een klassieker hebben gehad, maar ze lijken mij voorlopig nog te duur voor mij qua onderhoud.

              Login om te reageren
          • besaram zegt

            9 maart 2011 om 19:57

            @jzaero:

            Mijn moeder had 2 corolla’s, dat waren pas autos!

            ‘Ik ben nog steeds helemaal weg van deze E34. Hij is helaas omgeruild omdat onderhoud aan onderdelen te duur werd’

            Onze 2 kleine jappanertjes reden onderhoudsvrij bijna! op de uitlaat banden en ruitenwissers na!
            Me vader had altijd duitse auto’s opel,audi en zelfs een porsche! Altijd gezeik mee!

            Maar op het eind gaat het om ieders eigen smaak!

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              11 maart 2011 om 21:00

              @besaram: Nouja, het enige wat te duur werd, was de airco. Deze moest vervangen worden en toendertijd was de prijs/levensduur verhouding niet meer zo rendabel. Het was beter om een nieuwe auto te kopen. Ik heb ook een voorliefde voor Japanse auto’s, we hebben zelf nog een 1.3xli Starlet staan, dit was om het gat tussen de laatste E39 en E60 te overbruggen tot we de juiste auto hadden. Het felle gasrespons in een auto dat bijna niks weegt is erg lekker. Corolla’s vind ik vooral leuk als we praten over de serie met achterwielaandrijving. AE86 ;)

              Login om te reageren
  27. rikl zegt

    7 maart 2011 om 17:38

    die koplampen van de hyundai zou ik iets donkerder maken en de lijn onder het zij raampje achter zou ik recht trekken , zou wat mooier staan. dashboard is ook met zilvere kleur leverbaar, voorderest mooie auto :) het stuur van de hyundai vind ik persoonlijk mooier dan die van de bmw.

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 maart 2011 om 17:48

    Tja, ik denk dat heel wat reacties al anders zouden zijn geweest als de Hyundai zwart was geweest… Rood komt toch wat cheap over op zo’n auto! Op de zwart/wit foto vind ik hem het mooist. Dat blauw van de BMW is trouwens een geweldige kleur! Voor de rest hoef ik gelukkig niet te kiezen tussen deze 2, zou sowieso wat anders nemen. Ik rij (behalve mn leasert) over het algemeen vrij lang in een auto en dan heb je met deze beide bolides toch écht een gegarandeerde Sjonnie-bak!

    Login om te reageren
    • rikl zegt

      7 maart 2011 om 18:01

      @Svenska_Aeroplan_AB: mee eens, rood is niet echt een geschikte kleur, zwart of (donker) blauw zijn mooiere kleuren voor de hyundai.

      Login om te reageren
  29. dondeboer zegt

    7 maart 2011 om 17:55

    Dit is echt doodeenvoudig: Koop de Hyundai voor 20 mille minder dan de BMW met wat opties, rijdt naar de betere autobekleder, laat er voor 5 mille een prachtig PRIE-MIE-UM leren interieur inzetten, geef nog 2 mille uit aan een fantastisch PRIE-MIE-UM audiosysteem en je bent het mannetje. Oh, voor de 13 mille die je dan nog overhoudt zou je eventueel nog een supercharger kunnen laten monteren. Want met 400pk kan je ook de snelle BMW’s hebben.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      7 maart 2011 om 17:56

      @dondeboer: als je geld wil besparen , wacht je gwn paar jaar , hyundai is dan ‘waardeloos’ dan koop je em :)

      Login om te reageren
  30. jzaero zegt

    7 maart 2011 om 18:01

    Als BMW liefhebber, moet ik zeggen dat Hyundai hier een knap staaltje werk heeft neergezet. Ik vond hem een jaar geleden bij de introductie al zeer indrukwekkend. Zeker in het zwart of wit, nu hij hier naast die BMW staat, vind ik hem speelser ogen dan de BMW. Voor 48.000 euro is het nog een koopje ook nog! Ik denk wel twee keer na voor ik de BMW koop in die trim. De Hyundai maakt zeker indruk en een testrit zou er ook nog bij kunnen!

    Waarom je wél een BMW zou kopen is misschien wel de badge inderdaad, klinkt toch fijner in de kroeg als je zeg dat je 50k+ hebt neergeteld voor een BMW tegenover 50k+ voor een Hyundai. Maar ook het interieur telt mee bij die prijs denk ik zo. De BMW ziet er weliswaar hetzelfde uit als een normale 3 serie en heeft een vrij somber interieur, maar ik kan echt niet tegen al dat plastic dat in die Hyundai zit. Of dat die 20.000 euro extra waard is weet ik zo niet. Alles zal wel een stuk solider aanvoelen, dat zeg ik dan uit ervaring.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      7 maart 2011 om 19:24

      @jzaero: wat heeft iedereen toch met indruk maken op een ander. Doe wat je het beste lijkt, waarderen mensen veel meer dan pochen met wat je hebt. Staat altijd wel iemand in de buurt die 5k meer heeft uitgegeven aan een auto met 50pk meer. En dan?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        7 maart 2011 om 22:22

        @highperformance: Geen idee, ik ben niet iedereen en ik kies inderdaad iets wat ík leuk vind. Hoef je mij niet voor aan te spreken? Maar dat is meestal de gang van zaken wanneer je het betreffende voorbeeld hoort of meemaakt en dat is waarom ik dit opnoemde. Ik geef vaak genoeg het voorbeeld dat ik niet per se met zo’n Duitse badge hoef te rijden. Ik zou ook graag een Infiniti of een Lexus rijden. Niet zo bekend, maar dat doet mij niet zoveel. Echter blijf ik nog steeds een BMW liefhebber en dat is de reden waarom ik toch graag een BMW wil.

        Login om te reageren
        • highperformance zegt

          8 maart 2011 om 18:10

          @jzaero: was ook niet persoonlijk bedoeld. Las het zo vaak dat ik bijna 10 reacties had kunnen schrijven. Toevallig klinkte ik bij jou op reply.

          Login om te reageren
  31. pepijn zegt

    7 maart 2011 om 18:18

    De bmw is aan de prijs, helemaal met een aantal optie’s. Maar ik zou nooit 50 mille uitgeven voor een hyundai, ik zou dan nog eerder voor de 2.0 liter turbo gaan denk ik. En een andere kleur uiteraard!

    Login om te reageren
  32. remkov zegt

    7 maart 2011 om 18:21

    Ik zou zelf voor de Genesis Coupe gaan. Een stuk goedkoper en gewoon leuk om te rijden. Zuipt wat meer dan de BMW maar voor het prijsverschil in aanschaf kan je gelukkig nog wel wat liter benzine kopen.
    Wie weet over 3 jaar eens in Duitsland kijken naar een tweedehands Genesis Coupe, die zullen dan wel aardig in waarde verminderd zijn.

    Login om te reageren
  33. Rick-dos zegt

    7 maart 2011 om 18:23

    Een 3,8l V6 en dan een topsnelheid van 240 km/u? Weten we zeker dat dat goed is boys?

    Maar goed, die Hyundai is gewoon een gave auto. Probeer maar een achterwielaangedreven coupé met dat vermogen voor die prijs te vinden. Lukt je niet.

    Neveneffect van deze vergelijk is wel dat je gelijk het verschil ziet tussen premium en non-premium. Is die discussie ook gelijk schluss.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 maart 2011 om 21:09

      @Rick-dos: Megane RS (coupé)….250Pk en ik denk sneller dan de Hyundai…en dat voor 40K.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        7 maart 2011 om 22:08

        @Megakix:

        achterwielaangedreven ;)

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          7 maart 2011 om 23:18

          @Rick-dos: …gewoon achteruitrijden dan ! ;-)

          Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    7 maart 2011 om 18:28

    “Allereerst is de 325i wel premium, de vakterm om aan te geven dat mensen jaloers worden als je je sleutels op de bar gooit. Met de Hyundai sleutels is dat dan toch anders.”

    Juist om die reden zou ik al eerder de Hyundai kiezen dan de BMW…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      7 maart 2011 om 19:26

      @Esprit_de_Flandre: dan kom je fijn in de cafe, +”oh heb je een honda?” , -“neen ik heb een hyundai” +”een wat?” je mag er zoveel lullen als je wil , tblijft een hyundai :)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 maart 2011 om 22:09

        @KaCh1ng: Ik lul niet over mijn auto. Dat is de reden waarom ik de Hyundai zou kiezen. Niemand is geïnteresseerd omdat het een Hyundai is. Dus krijg je ook geen vragen erover. Dus hoef je er ook niet over te lullen…

        Login om te reageren
  35. coppy zegt

    7 maart 2011 om 19:05

    vergelijk inderdaad of dezelfde pk’s of cc ofzelfs prijs. maar in deze test is de énige vergelijking een V6. Gewoon een domme vergelijking die niets wijzer maakt….
    En bij deze onthou ik me van kritiek of lof op de auto’s zelf

    Login om te reageren
  36. Johan-SV zegt

    7 maart 2011 om 19:09

    hmmm ik heb voorkeur voor de bmw, maar dat is er ingebakken
    Tip voor herman: wees jezelf en probeer je eigen visie te geven op de auto’s en probeer ook een beetje de ‘ouwehoeren’ dan gaat het strakke er een beetje af, zoals autoblog is na mijn mening
    Hopelijk doe je hier iets mee!

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      7 maart 2011 om 19:22

      @Johan-SV: opbouwende kritiek, +1, mogen meer mensen doen hier i.p.v. direct afzeiken. Probeer het zelf maar een keertje, gaat je nog tegenvallen.

      Login om te reageren
      • Johan-SV zegt

        7 maart 2011 om 20:01

        @highperformance: ik kan dat helemaal niet, maar ik denk dat het ook een kwestie van gewenning moet worden om voor de camera te zitten

        Login om te reageren
  37. Diesel Rocks zegt

    7 maart 2011 om 19:17

    Natuurlijk kies je voor de BMW als je die extra centjes kunt betalen. PKs is niet alles. Als je dagelijks in de auto zit dan heb je ook behoefte aan wat luxe en gemak. In dat rooie monster kom je uiteindelijk vermoeid op je bestemming aan.

    Ik rij zelf een 335d, beetje opgetieteld tot 330pk en 700nm koppel. Met zo’n diesel geef je menig benzine blazer het nakijken, inclusief de M3 en de RS4 bijvoorbeeld, in de tussensprints. Tweedehands goedkoper dan de Hyundai en vele malen exclusiever.

    Login om te reageren
  38. kraakensmaak zegt

    7 maart 2011 om 19:17

    ”Allemaal leuke goodies, zoals navigatiesysteem”” haha echt een leuke en bijzondere goodie vandaag de dag… Ik kies de Hyundai.

    Login om te reageren
  39. janklaassen zegt

    7 maart 2011 om 19:18

    Wtf; Bmw 3 coupe facelift?

    Login om te reageren
  40. highperformance zegt

    7 maart 2011 om 19:20

    Auto’s in deze categorie kies je niet o.b.v. ratio maar met emotie in een bepaalt budget. Dus is ieders argument om voor de één dan wel de ander te kiezen onnodig, tenzij je de één mooier vindt dan de ander of cooler of gaver of heftiger of leuker.
    Auto’s vergelijken die zo veel in vermogen en prijs schelen is niet erg, maar dan moet je dat niet als onderbouwing gebruiken voor je eindconclusie. Overigens boeit de eindconclusie niet, iedereen moet zijn eigen keuze bepalen en niet afgaan op een ander. Leuk en vermakelijk om te lezen/naar te kijken, en that’s it, waarvoor dank AB.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      7 maart 2011 om 19:59

      @highperformance: 20k is toch heel erg veel voor dat beetje emotie, niet? ;)

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        7 maart 2011 om 21:39

        @As_long_as_it_is_fast: het is zelfs meer als je er een vergelijkbare BMW naast zet. De 335i is nog ff duurder, zeker met wat speelgoed er in. En dan nog zou in mijn geval het antwoord “nee” zijn. Emotie is niet te prijzen, ergens hapt ratio toe en doe je concessies op hetgeen je kan/wil betalen binnen jouw budget…. life is a bitch…

        Login om te reageren
  41. KaCh1ng zegt

    7 maart 2011 om 19:28

    vind niemand dan de hyundai lelijk? van achter is ie mooi maar vanvoor lijkt hij alsof hij net een citroen in zn mond heeft gehad en daarna zo vies kijkt

    Login om te reageren
  42. jipino zegt

    7 maart 2011 om 19:48

    Jullie zijn wel een beetje verwend dat je die 325 traag gaat noemen. Te veel AMG’s gereden wouter…

    Login om te reageren
  43. Jochempie zegt

    7 maart 2011 om 19:50

    Wat doe ik aan die unknown login key? Geen zin om cookies te verwijderen…

    Login om te reageren
  44. Atenza zegt

    7 maart 2011 om 20:07

    Ik heb laatste met een witte Genesis V6 mogen rijden. Rijdt echt wel goed hoor! Zeker met ESP uit kan je heerlijk spelen. Materialen kunnen nog wel beter (maar zie de prijs!) en sommige puntjes kunnen sowieso beter wat bv Mazda en Nissan wel kunnen. IRL trouwens een prachtige auto. Zeker van schuinachter

    Login om te reageren
  45. bpc zegt

    7 maart 2011 om 20:29

    pijnlijkste keurze ooit ? de bmw zal vast iets beter rijden en beter zijn afgewerkt , ik hou van die bmw maar ik hou ook van die hyundai (oke dat klinkt raar :p) zoveel auto voor je geld wat hebben de mensen dat hiertussen moeten kiezen toch een hard leven !

    Login om te reageren
  46. Megakix zegt

    7 maart 2011 om 21:00

    @Wouter / Sir: werkelijk een hele goede test, qua presentatie, cijfertjes, vergelijkinkjes etc ! Helemaal TOP !

    OT: de 325i is simpelweg mooier, ook van binnen. Maar 71K irt tot 51K, dat is me toch een wereld van verschil ! Koop dan voor 55K de ‘basis 330i’ met 272Pk. Dan loopt de Koreaan niet meer bij je weg.

    Login om te reageren
  47. Tommy2 zegt

    7 maart 2011 om 21:35

    “De full-options Genesis komt net boven de 50 mille, maar is dan ook beduidend minder goed uitgerust.”

    Full-option ben je toch optimaal uitgerust?? Volgens mij klopt dat stukje niet helemaal..

    En begrensd op 250 km/h is een akkoord wat ook BMW gesloten heeft. ;)

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 maart 2011 om 21:10

      @Tommy2: Full options bij het ene merk betekent nog lang niet full option bij het andere merk. Als jij full options op een Opel corsa neemt, zul je nog lang niet halverwege de lijst zijn bij een Mercedes S klasse.

      Login om te reageren
  48. noir8 zegt

    7 maart 2011 om 22:45

    Voor 50k ga je toch voor een 335i van 2 a 3 jaar oud full options incl garantie. Hyundai heeft nog wat werk te verrichten als het gaat om design en materiaalgebruik.

    Oh en Wouter,

    De BMW 325i is niet ontworpen om te boenderen zoals de Hyundai. Het is een comfortabele GT voor de lange afstand. Jullie konden hem beter vergelijken met de BMW 135i coupe.

    Login om te reageren
  49. norge zegt

    7 maart 2011 om 22:52

    Beide auto’s zijn mooi , maar ik hou wel van aparte snelle wagens waar je andere automobilisten mee kan verrassen. Ik ga voor de exoot, Hyundai

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    8 maart 2011 om 00:14

    Leuk filmpje jongens. Herman heeft nog e.e.a. te leren, maar dat moest Wouter jaren geleden net zo goed. En dat moet hij eigenlijk nog steeds.

    Als ik hier deze voor mij compleet irrelevante keuze móest maken, dan zou het toch de BMW worden. Ondanks een neiging om voor de underdog te gaan. De Hyundai lijkt namelijk meer gebouwd te zijn op prestaties en daar geef ik nu eenmaal minder om. Liever wat meer comfort, de Bimmer dus.

    Login om te reageren
  51. Stopwearingpants zegt

    8 maart 2011 om 00:21

    Schroef een redelijke turbo op die BMW, chip hem en voor slechts een paar centen meer ben je sneller dan die Hyuandai èn alle premium voordelen heb je

    Login om te reageren
  52. the-budel-guy zegt

    8 maart 2011 om 09:29

    hoewel ik de Hyundai Genesis een pracht bak vind zeker in het wit ga ik toch echt voor de BMW

    Login om te reageren
  53. Win zegt

    8 maart 2011 om 09:50

    Met alle respect, maar die Herman kan ik echt niet zien/horen.

    Login om te reageren
  54. Mbaas zegt

    8 maart 2011 om 11:04

    Ik word ook niet vrolijk van Herman helaas. Het is gewoon niet spontaan en doet me sterk denken aan autoweek. Daarom heb ik ook een voorkeur voor autoblog maar dat moeten we wel zo houden he. Hyundai kopen natuurlijk wat een gave auto

    Login om te reageren
  55. BMWHerman zegt

    8 maart 2011 om 12:15

    Ik vind de keuze niet heel makkelijk. Ik heb meerdere malen met een 325i gereden, maar vind het een vervelend en lui blok. Als je in neutraal heel kort volgas geeft, stijgt het toerental nauwelijks. De gasreactie van een nijlpaard. Daarnaast klinkt ie onder de 3.000 tpm als een viercilinder. Een 330i is een wereld van verschil met de 325i. Bovendien, 218pk uit een 3 liter, hou op zeg…

    Login om te reageren
  56. jeanclaude zegt

    8 maart 2011 om 14:33

    @BMWHerman ik ben het niet met je eens over dat je de 25i motor een lui en vervelend blok vindt. ik heb zelf ervaring gehad met een 325i sedan met handbak die onder de 7sec op de 100 zat,daarnaast vind ik het ook best nog wel een koppelrijk blok waarbij je makkelijk op de snelweg de versnelling in de 6 kan laten staan voor een inhaalactie. voor een auto met 220pk in die klasse gewoon snel zat, ik ben het wel met je eens dat de 330i een enorm verschil is t.o.v. de 325i.

    Login om te reageren
  57. macgyver88 zegt

    8 maart 2011 om 16:05

    Slechte vergelijking ze pakken de 3.25i omdat hij in prijsklasse ongeveer het zelfde is. Dit is dus FOUT je moet niet een hyundai pakken tegen een premium BMW vanzelfsprekend dat de BMW duurder is! Ze zouden is een keer een BMW met dezelfde motorinhoud moeten gaan vergelijken. Ik durf te wedden dat hij die hyundai wegrijdt!!!

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      8 maart 2011 om 16:17

      @macgyver88: Tja de BMW 3 met de motorinhoud die het dichtst bij de 3.8 liter ligt, is de M3. En daar kun je dan weer twee keer deze Hyundai voor kopen. Het lijkt me waarschijnlijk dat er maar weinig mensen zullen zijn die beide showrooms bezoeken. Ik denk dat als je op zoek bent naar een BMW, je dan eerder gaat vergelijken met Audi of Mercedes. En als je over een Hyundai nadenkt, misschien een duurdere Nissan 370z overweegt…

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 maart 2011 om 22:31

        @jipino: Motorinhoud telt in deze vergelijking toch minder dan het vermogen. 306pk uit de 335i is al een stuk vlotter dan deze 325i. Dat is slechts een 3 liter maar wel twin-turbo (of een scrollturbo bij facelift) dat het inhoudsverschil goed maakt. Bovendien heeft de M3 8 cilinders tegen 6 cilinders van de Hyundai, dat maakt ook al een hoop uit qua vermogen.

        Login om te reageren
  58. 325i zegt

    8 maart 2011 om 23:55

    Ik ben ook niet echt objectief natuurlijk, aangezien ik zelf een 325i coupe heb…
    Maar geef mij toch nog steeds de BMW, maar dan met handbak.
    Na 4 a 5 jaar ziet de BMW er nog steeds goed uit, daar de Hyundai na 4 a 5 jaar een gedateerde auto gaat zijn die er toch niet meer zo goed uit ziet…

    Login om te reageren
  59. Qasim zegt

    9 maart 2011 om 01:16

    Er komt binnenkort een facelift aan met misschien zelfs een 5.0 v8 onder de motorkap!
    http://www.autoblog.com/2011/03/07/spy-shots-hyundai-genesis-coupe-facelift-on-the-way/

    Login om te reageren
  60. Dimglor zegt

    9 maart 2011 om 10:44

    Hier in de buurt rijdt er zo’n Genesis in donkergrijs rond.. En ik vind het eigenlijk wel nog een mooie bak hoor.. Volgens mij ging echter een vergelijk met de Nissan 370Z nog iets beter zijn… Is een kleine 10 mille duurder, maar heeft 328 pk… Is minder prijsverschil dan met de BMW en zit er qua vermogen dichter bij…

    Login om te reageren
  61. mesfin zegt

    14 maart 2011 om 17:00

    haha aan de reacties te lezen slaat Autoblog de plank finaal mis met deze ietwat scheve duotest

    Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    16 maart 2011 om 20:40

    Beetje scheve vergelijking dit. Een auto met weinig luxe en veel pk’s tegenover heel veel schoonheid, premium en luxe, maar weinig pk’s! Neem dan de 335i zonder opties en de Genisis volgehangen met opties. IK zou zonder twijfel voor de BMW gaan, ziet er gewoon veel beter uit!

    En dan nog een tip voor de 2e Wouter: het komt erg gemaakt over? Alsof je eerst oefent wat je gaat zeggen. Beter wat spontaner vertellen, is veel prettiger om naar te luisteren! Nu lijk je net op Sjoerd van Stokkum, en dat wil je niet;)

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    15 oktober 2011 om 23:06

    Deze uitkomst is ook grappig… SportAuto testte de Audi TTS, BMW Z4 sDrive 35i en de Hyundai Genesis 3.8 V6… de Audi wint, zowel qua rondetijd als in totaal, maar de BMW z4 wordt laatste… gelijke punten maar 20 mille duurder (in Duitsland)… hahahaha, that will go down well with the BMW fans… (ik noem geen namen, lol)

    http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/vergleichstest-audi-tts-bmw-z4-und-hyundai-genesis-koreaner-wildert-im-sportwagen-revier-3748706.html?show=3

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North