• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Richtprijs Chevrolet Volt: €41.950

Auteur: ricardo, gepost 7 maart 2011 om 18:33 – 27 Reacties

Voor nét geen 42 mille binnenkort ook bij jou aan het stopcontact

De Chevrolet Volt en de Opel Ampera zijn vrijwel identiek aan elkaar. En beiden komen dit jaar nog op de markt in Nederland, zo is de verwachting. Toch zit er nu al een prijsverschilletje tussen de twee modellen.

De elektrisch aangedreven Chevy Volt (met zijn discutabele Range Extender) komt in Duitsland op de markt voor een prijs van nét geen 42 mille. Normaal gesproken zou de Nederlandse prijs een klap hoger uitvallen vanwege BPM-gedoe dat daar nog eens overheen komt. Maar aangezien deze auto in de populaire muesli-categorie valt, hoeft onze staatskas niet extra gespekt te worden (dus géén BPM en géén MRB) en hoef je in de lease niet meer dan 14% bijtelling af te tikken.

Kortom, die Duitse prijs staat waarschijnlijk ook hier op de prijskaartjes, als de Volt eind dit jaar de showrooms binnen zoeft. En daarmee is de Volt duizend euro goedkoper dan zijn evenknie, de Opel Ampera (€42.900). Het prijsverschil is mede te danken aan de wijze van inkopen.

De Volt krijgt een standaard garantie van acht jaar of 160.000 km op de Voltec-aandrijflijn en de lithium-ion batterij. Best veel, voor een EV. De auto kan trouwens tussen de 40 en 80 km elektrisch rijden, met hulp van de ingebouwde benzinemotor komt het bereik op ongeveer 600 km te liggen. Het opladen van je Amerikaanse elektrowaggie neem drie tot vier uur in beslag. Mocht je de behoefte krijgen om zo snel mogelijk naar de honderd te sprinten, dan doe je daar 9 seconden over.

Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Elektrisch, GM, Hybride, muesli-autos, volt

Vorig bericht: « Duotest: Hyundai Genesis Coupe 3.8 vs. BMW 325i
Volgend bericht: Belgische SLS AMG-bestuurder met 287 km/u geflitst »

Lees Interacties

Reacties

  1. axel zegt

    7 maart 2011 om 18:38

    ik voorspel dat dit best welis een lease topper kan gaan worden geen bijtelling meer

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 maart 2011 om 00:02

      @axel: Geen bijtelling? Puur elektrische auto’s hebben voorlopig inderdaad geen bijtelling, maar dit is een hybride, dus je betaalt gewoon 14% bijtelling.

      Login om te reageren
      • cleantechnology zegt

        11 maart 2012 om 13:53

        @Citrofiel: Bij registration tot 1 juli 2013 is voor zakelijke rijders het 0% tarief van toepassing Indien de auto een uitstoot heeft minder dan 50 gram per KM (zoals de volt). Na deze datum geldt voor auto’s met deze uitstoot een bijtelling van 7%. Tevens dient er dan ook weer wegenbelasting betaald the worden.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          13 maart 2012 om 14:13

          @cleantechnology: Je hebt helemaal gelijk, ik had het verkeerd onthouden.

          Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    7 maart 2011 om 18:43

    Doe mij de Chevrolet maar!

    Login om te reageren
  3. mustiej70 zegt

    7 maart 2011 om 18:50

    geen bpm? en geen mrb? and alleen 14% bijtelling?
    dit moet toch one in a trillion zijn in nederland!
    40k voor chevrolet is duur.

    Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    7 maart 2011 om 18:56

    2e hands kan je voor dik 40 mille helemaal losgaan man. Dus nog even niet EV voor mij.

    Login om te reageren
  5. KaCh1ng zegt

    7 maart 2011 om 19:01

    doe mij de opel maar , ik wil nie geasocieerd worde met een nubira/matiz enz.. :)

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      7 maart 2011 om 19:56

      @KaCh1ng: Chevrolet Corvette dan?

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        7 maart 2011 om 20:32

        @RickB: in europa is de chevrolet logo gedegradeerd imo , volt bevestigt door ht minder dan de ampera te laten kosten

        Login om te reageren
  6. ramshoek zegt

    7 maart 2011 om 19:09

    Zeg FF snel 42 mille en het lijkt niet eens zoveel ;-)
    Bij Toyota hebben ze een Prius en Prius V (of hoe heet ‘ie) of een Lexus CT200 en dan hou je nog dik 10 mille in de pocket. De stekkerhybride waar Toyota ongetwijfeld binnenkort mee op de proppen komt, zal heus geen 10 mille duurder zijn dan de huidige. Dus als je het mij vraagt een zwaar overprijsd ding die Chevy Volt / Opel Ampera…

    Login om te reageren
  7. As_long_as_it_is_fast zegt

    7 maart 2011 om 19:20

    Goh, gezien het verbruik en de snelle oplaadtijd lijkt me deze prijs heus niet gek. Je moet toch rekenen dat dit in z’n kinderschoenen staat en dus allemaal nog erg duur is. Nog enkele jaartjes wachten en dan rijdt dit rond, nieuwprijs, voor 25k ofzo.

    Login om te reageren
  8. random zegt

    7 maart 2011 om 19:28

    8 jaar of 160.000km …. niet echt logisch of is de bruikbaarheid zo laag

    Login om te reageren
    • mrbones zegt

      7 maart 2011 om 21:15

      @random: Veel mensen rijden minder dan 20.000km per jaar, vooral als dit een 2e auto is

      Login om te reageren
  9. ascari15 zegt

    7 maart 2011 om 19:32

    Op zich nette cijfers. Hij is niet heel erg mooi maar ik heb ze lelijker gezien. Ben benieuwd hoe hij gaat concurreren met de prius.

    Login om te reageren
  10. RickB zegt

    7 maart 2011 om 19:47

    Wel stoer dat die Ford advertentie zo’n 8 uur eerder onder dit nieuws stond! Ze zijn er als de kippen bij!

    Login om te reageren
  11. laus zegt

    7 maart 2011 om 20:05

    42k. 30k voor een instap-Prius is al te duur. Rond de 30k word het een succes. Nu een drama.

    Login om te reageren
  12. gertwoumans zegt

    7 maart 2011 om 20:42

    hmm, dan is de Renault Fluence ZE toch een groter succes tegen € 21 300;
    die heeft een kleiner bereik, waarschijnlijk is het prijsverschil te verklaren door de range extender ( de motor )

    Login om te reageren
    • gertwoumans zegt

      7 maart 2011 om 20:43

      @gertwoumans: alhoewel de ampera duurder zal zijn; tegen 3l/100 km (ergens gelezen)

      Login om te reageren
    • gertwoumans zegt

      7 maart 2011 om 20:48

      @gertwoumans: woops en de batterijen natuurlijk die moeten gehuurd worden tegen 79€/mnd :s dat begint al prijzig te worden

      Login om te reageren
    • mattraket zegt

      7 maart 2011 om 21:54

      @gertwoumans: … en doordat het een Renault is.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        8 maart 2011 om 00:03

        @mattraket: Want die zijn altijd goedkoop? Helaas… Denk eens aan bijv. de Laguna (coupé). En Chevrolet’s zijn altijd duur? Helaas… Denk eens aan bijv. de Spark.

        Login om te reageren
  13. Roelio zegt

    7 maart 2011 om 21:08

    De neus van de Volt ziet er veel beter uit imo, verder zijn ze volgens mij identiek.

    Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    8 maart 2011 om 08:34

    Bijna 100000 gulden voor zo’n electrisch hok? Dacht het niet!

    Login om te reageren
  15. porsche928 zegt

    8 maart 2011 om 08:44

    Die 100.000 oud Hollandsche Guldens betaal je ook voor een kutgolf of schijtastra.

    Login om te reageren
  16. vegazosten zegt

    8 maart 2011 om 14:41

    Voor die prijs wil ik een EV-Crossover, met motors in de wielen, eestore batterijen, range 640km, Oplaadbaar in 10 min en oplaadbaar zonder belachelijke draad, sneller dan 160km/u, hoog zitten en een mooie heldere niet lederen interieur. Of vraag ik ietsje teveel? ;o)

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    16 maart 2011 om 12:29

    Voor dat geld kan ik een mooiere, snellere en meer praktische auto kopen en hou ik geld genoeg over om de komende 160.000km of 8 jaar mijn benzine te betalen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North