Sommige mensen zijn echt verzot op oude rommel en tellen daar zonder moeite honderd keer een gemiddeld jaarinkomen voor neer. Op Goodwood in Engeland was het gisteren weer raak.
Het gaat hier om een Jaguar D-Type zoals op de foto, maar dan de allereerste ooit gebouwd, met chassisnummer XKD509. De auto komt uit 1955 en racete in die tijd in de VS. De afgelopen jaren was de auto eigendom van een voetbalbookie.
Na een heftige veiling werd £2.201.500 neergelegd voor de D-Type, wat gelijk staat aan zo’n €2.746.300. Dat is het hoogste bedrag dat ooit voor een Jag is betaald; het vorige wereldrecord lag rond de €2 miljoen. Bizarre cijfers, maar toch nog net niet zo indrukwekkend als sommige Italiaanse auto’s. (via the mirror)





Kanonnen, daar koop je toch gewoon een F430, Continental GT & Bestel je de Ferrari F70 alvast, daarvoor moet je vroeg zijn.
Daar koop je al een Bugatti Veyron voor!
Met de prijs van een Veyron kun je zo’n KLASSIEKER niet betalen hoor. Denk nu eens 2 keer na!
die mijnheer verkoopt die auto wel weer door op het goeie moment of misschien sterft hij er wel in.
Je zou voor dat geld toch op zijn minst bling bling velgen verwachten… maar nee hoor, paar ouwe ijzeren velgjes haha. Goeiemorge als je zoiets koopt dan heb je echt geld teveel….
@Timmie;
Lees jij maar eens 2 keer na die “klasieker” kost € 2,75 miljoen en een Bugatti EB 16.4 Veyron kost één miljoen euro. Dus daar heb je WEL al een Bugatti voor.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=1448
Dat zijn wel 2 746 300 Euroknallers bij McDonald’s
@Citrofiel,
Met de prijs van een Veyron kun je zo’n klassieker dus niet betalen.
….daar heb je een Bugatti Veyron voor…. hahaha daar wil je toch niet in gezien worden in zo’n Veyron. Als je een echte oude Bugatti 35B of iets dergelijks hebt dan rij je wel deftig maar een Veyron? Nee dank je. Deze D-type is ook zeer netjes.
@joske,…sommige mensen hebben iets met historie….jij niet,geeft niks….maar ik rij liever in een auto met ijzeren of houten velgen dan in zo”n pauper gebakje met bling bling velgjes ….8000 watt boxen en een bkr.
@C-Driver;
Wel wat zit die Timmie dan te zanikken? Ik zeg nogmaals voor die prijs die je aan die klassieker geeft heb je al een Bugatti Veyron. Wat komt die dan lullen met :
“Met de prijs van een Veyron kun je zo’n KLASSIEKER niet betalen hoor. Denk nu eens 2 keer na!”
Wat scheelt me dat nu of je die rommel niet kunt betalen met een Veyron? Het heeft er niks mee te maken.
En ik weet ook wel dat een Veyron goedkoper is. Achterlijk ben ik nog niet. ;) :)
Je zal maar de lotto winnen, een gouden Veyron kopen en dan aan het verkeerslicht naast zo’n oude Jaguar staan…
@ opa plas .. , Er is niks mis met historie van auto’s hoor… En ik rij nog liever in zo,n Jag dan in een auto met bling bling en 8000 watt. Maar voor dat geld zou ik me dus lkkr stuk of 3 dikke sport auto’s kopen, waaronder een LP640 en een oud type Gallardo. Maar goed zo,n Jag koop je alleen als je echt geld teveel hebt.
Linkje naar het veilinghuis: http://www.bonhams.com/cgi-bin/public.sh/pubweb/publicSite.r?sContinent=EUR&screen=HeadlineDetails&iHeadlineNo=3703
Ja, ik wou ook bieden, maar spijtig genoeg heb ik geen plaats meer vrij in m’n garage…
Wát een geld. Geef mij dan maar een vette C-type voor 2 miljoentjes minder…
Da’s wel redelijk aan de prijs ja. Dan zou ik toch voor een stapel moderne auto’s gaan… Waaronder een Lamborghini LP640 en een Jaguar XJ Cherry Edition :D
ik zou gewoon voor de lol een bod op tata gaan doen weten ze ook eens hoe dat is
deze week geen review?
@ opa plas piemel: amen!
De originele Dunlop velgen zijn overigens niet van ijzer ;)
Sorry maar mag ik heeeeeel even off-topic ?


Klassieker……Was Sneeuwwitje twee weken geleden in Spa bij Spa Italia ?!
Ik heb haar eindelijk gezien !!!!
Duurste auto’s die het afgelopenjaar verkocht zijn.
1964 Ferrari 250 GT Calafornia Spyder € 7.040.000
1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster € 5.300.000
1905 Rolls-Royce (eerste overlevende exemplaar) € 4.600.000
1961 Ferrari 250 LM € 4.510.000
1959 Ferari 250GT LWB Calafornia Spyder € 3.100.000
1931 Blower Bentley € 2.900.000
1935 Dusenberg SJ € 2.800.000
1955 Jaguar D-Type € 2.746.300
1884 De Dion Bouton et Trepardoux steam car € 2.375.000
1933 Delage D8S € 2.300.000
Zoals te zien wordt er tegenwoordig redelijk vaak meer dan 2 miljoen euro voor een auto betaal, wel een mooi bedrag voor een Jag.
Later dit jaar wordt de Porsche 908 van Steve McQueen verkocht door Bonhams, zij gaan ook nog een 1939 Jaguar E2A Talbot verkopen die in een schuur is gevonden.
God alle machtig zeg!
Van dat geld kan je ongeveer 65/66 golf r32 kopen o0 (vraag me niet wat je er mee moet:p)
Tjonge jonge, wat een historische kennis hier weer! Hebben jullie enig idee waar we het hier over hebben? Een Le Mans racer die de Ferrari’s en Mercedessen van die tijd enorm het nakijken gaf omdat het een van de eerste racewagen was waarop schijfremmen werden toegepast en de allereerste die volgens het monocoque principe gebouwd is. Door die schijfremmen konden ze veel later remmen (want schijfremmen krijgen veel meer koeling en zijn dus zwaarder te belasten) en waren seconden per ronde sneller dan alles wat er verder rondreed. En een monocoque is veel lichter dan een wagen met een losse carrosserie op chassis.
Al met al kun je je dus voorstellen dat deze man dit geld heeft willen betalen voor deze auto. Het is namelijk een mijlpaal in de autosport historie.
och als je toch geld genoeg hebt ….
@opa plas tuit; Hear hear!
Ziet er ook uit als oude rommel.
Opa Zeiklul zei: “…sommige mensen hebben iets met historie….jij niet,geeft niks….maar ik rij liever in een auto met ijzeren of houten velgen dan in zo”n pauper gebakje met bling bling velgjes ….8000 watt boxen en een bkr…”
En dat zijn niet alleen oudjes.
@ Arnoud – Bedankt er is nog hoop ! Er zijn nog mensen die een auto in zijn juiste historisch perspectief kunnen plaatsen !
Of de prijs wel of niet gerechtvaardigd is doet er niet toe, de nieuwe eigenaar zal zich deze auto ongetwijfeld kunnen veroorloven naast z’n Veyron, z’n collectie Lambo’s z’n 3 superjachten en 2 prive jets – Who cares !
sommige mensen begrijpen echt niet waarom het allemaal draait…
dit is zoals een opgefokte impreza vergelijken met een ferrari ofzo
het gaat toch om net die auto in je collectie te hebben en om daarmee te kunnen uitpakken.
Je koopt toch geen ferrari/porsche etc om sneller te zijn dan je buurman
je koopt omdat dat dat het toppunt is van autoheaven om te laten zien van ik kan dat betalen.ik rij ferrari…denk je dat die een moer geven dat een of andere piet zijn opgefokte car 2tiende sneller naar 200per uur gaat…
er is maar één jaguar d-type of één ferrari dit of dat gewonnen heeft etc…
je kan geen oldtimers bijmaken of oude flessen wijn etc
met meer en meer rijke mensen (china rusland) die ook prestige zaken willen.
gaan de prijzen van zeldzame zaken omhoog vraan en aanbod…
de vraag of het zoveel waard is is iets anderd =blijkbaar wel…
Waar niemand het over heeft, is de historische waarde van zo’n auto, voor het geld koop je een stukje geschiedenis. Lynx in Engeland bouwt je een exacte replica van de D-type, welke alleen door echte kenners te onder scheiden is van de echte. Je moet voor een Lynx D-type een tonnetje of twee a drie neertellen.
Dus de twee en een half miljoen die meer zijn neergeteld voor deze jaguar zijn de historische (meer)waarde.
Echter vind ik de betaalde prijs aan de hoge kant, de marktwaarde van een D-type zit zo rond de 1.000.000 euro.