• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roush tilt je Mustang goedkoop naar 700+ pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 juli 2008 om 21:58 – 28 Reacties

Supercharge it baby!De Amerikanen snappen het. Veel pk’s moeten voor veel mensen bereikbaar zijn, en niet alleen voor de elite. Saleen kwam al met de racecraft als budgetmerk, en ook Roush gaat in de budgetvijver vissen. Als je de huidige Mustang GT naar ze brengt, schroeven ze deze voor 5000 dollar op naar meer dan 700 pk.

Hoe ze dit doen? Door hun nieuwe TVS2300 ROUSHcharger te monteren. Dus Jan met de pet kan een tweedehands Mustang aanschaffen en er 5000 dollar bij investeren, en dan rijdt hij met meer pk’s dan de Enzo, SLR, Carrera GT en…. eigenlijk alle supercars rond.

Leuk autootje om mee te beginnen toch? Een soort van rijdende doodskist zou je het kunnen noemen.

UNLEASH UP TO 700 HORSEPOWER WITH NEW TVS2300 ROUSHCHARGER®

LIVONIA, Mich. (July 10, 2008) – ROUSH® Performance has always been the
leader in powertrain performance and with the introduction of the new
TVS2300 ROUSHcharger® it is possible for owners of any 2005 to 2009 Ford
Mustang GT to inject up to 700 horsepower under the hood.

The new TVS2300 ROUSHcharger will be available in a variety of packages
to fit the needs from enthusiasts wanting a new complete kit with a
warranty, those simply looking to get the maximum horsepower with a
custom tune, and owners wishing to upgrade a car with an existing
ROUSHcharger system. The new TVS2300 ROUSHcharger was first used on the
2008 ROUSH P-51A™ Mustang vehicle builds to much acclaim.

For those willing to explore the wild side, the TVS2300 ROUSHcharger is
now sold separately allowing custom tuners to develop their own
calibration which can push the horsepower anywhere from 510 to more than
700. This is the first time that ROUSH is offering specialty tuning
firms the option of using their own calibrations and being creative with
their tune on a ROUSHcharger. This kit includes a cold air intake
system, unique fuel rail with 52 lb.-hr. injectors, a dual 60 mm
electronic throttle body, all hardware, brackets and instructions. With
a one-year component warranty, this kit retails for $5,899 (part number
403994).

Owners of an existing ROUSHcharger system can upgrade to the TVS2300
ROUSHcharger for $4,999 (part number 403995). This kit includes several
of the same components above but utilizes as many of the installed
ROUSHcharger components as practical to help reduce the upgrade cost.
Customers will need to work with a custom tuner for maximum performance.
For complete details, visit www.ROUSHperformance.com.

The TVS2300 ROUSHcharger utilizes Eaton’s new Twin Vortices Series
technology. The patented design on this supercharger system features a
four-lobe rotor and high-flow inlet which greatly enhances thermal
efficiency, higher volume capacity, and higher operational speeds.

“The gloves are off for the specialty tuners to get really creative
with a ROUSHcharger now,” said Joe Thompson, general manager of ROUSH
Performance. “We’re excited to see what some of these guys can do
with the new TVS2300 ROUSHcharger and really explore the type of
performance that this new unit is capable of. We’ve heard some numbers
from a couple of exploratory installs already and I must say that they
are very impressive.”

The complete kit with a ROUSH-backed 3-year/36,000 mile engine warranty
will be available shortly. This version of the TVS2300 ROUSHcharger is
50-state legal and rated at 510 horsepower and 510 lb.-ft. of torque.
Included in the package is the complete TVS2300 ROUSHcharger system
featuring new upper and lower intake manifolds for the high capacity
air-to-water intercooler and larger TVS supercharger. A custom ROUSH
calibration is included, as well as new fuel rails and high-flow 52
pound fuel injectors, a high-flow capacity fuel pump, as well as a dual
electronic throttle body. A ROUSH Cold Air Kit with a stylish carbon
fiber clean air tube helps to dress up the engine bay and provides
improved performance.

Ook interessant!

  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, roush, tuning

Vorig bericht: « Premium nachtrust nodig? Neem een Bugatti-pyjama
Volgend bericht: Duurste Jaguar ooit: €2,75 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. FlorisFerrari zegt

    13 juli 2008 om 22:02

    Dat moeten we hebben :) alleen dat de wegen hier zo druk zijn :(

    Login om te reageren
  2. Fout zegt

    13 juli 2008 om 22:05

    Jaja das goedkoop! Dus in de states heb je voor $25000 + $5000 = $30000 of €20000 een nieuwe auto met 700pk…?! De rijeigenschappen dan even buiten beschouwing gelaten!

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    13 juli 2008 om 22:05

    hebbie toch recht op ??

    lijkt me het meest rechtvaardige wat de mensheid ooit is overkomen ..

    Login om te reageren
  4. BoB zegt

    13 juli 2008 om 22:10

    goedkope tune-ups, nooit aan beginnen

    Login om te reageren
  5. hardcore hooligan1993 zegt

    13 juli 2008 om 22:19

    hoe chill kan het leve zijn (easy bottle)

    Login om te reageren
  6. clijde zegt

    13 juli 2008 om 22:36

    Goedkoop is duurkoop…

    Login om te reageren
  7. BasaBas zegt

    13 juli 2008 om 22:41

    Er staat overigens dat de kit 510 pk levert, geen 700+. Het is mogelijk om het met deze kit de 700 te halen, maar dan moet je het geheel wel zelf afstellen. Niet gegarandeerd dus. Het is dus 510 pk voor bovengenoemde Jan en misschien wel 700pk voor iemand met veel verstand van dit soort gekunstel.

    Login om te reageren
  8. Niels zegt

    13 juli 2008 om 22:56

    Autoblog, mogen we misschien een bron/link??

    Login om te reageren
  9. Timmie zegt

    13 juli 2008 om 23:01

    Goedkoop is inderdaad niet altijd duurzaam. En ik zou geen tweedehands-mustang hierop loslaten…

    Login om te reageren
  10. Rob USA zegt

    13 juli 2008 om 23:11

    @Bob/clijde:Roush is niet zomaar een tunertje dat zit echt wel goed in elkaar (3 jaar garantie) maar de prijs kan zo laag zijn omdat er gewoon heeel veeel verkocht van gaan worden in de States!
    @Basabas:Nee dat is het juist, het word hier juist geadviseerd om naar een tuningshop te gaan of je nou 500 of 700 pk wil!
    On topic: Ik zeg maar zo:”Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!”
    Zou zo mijn auto heen en weer verschepen voor zo/n leuke tune maar dan moet ik weer BPM/BTW/invoerrechten betalen!!

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    13 juli 2008 om 23:18

    @Rob USA: ik denk dat je veel goedkoper hier ergens een compressor kan scoren en laten installeren…. Maar verder is de auto toch van jou? Dan lijkt het me niet dat je BPM hoeft te betalen…. als je op vakantie gaat doe je dat toch ook niet?

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    13 juli 2008 om 23:28

    @Wooody:Ik had echt wel eens gehoord dat je echt weer aan de beurt was
    maar zoals jij het nu zegt klinkt het idd niet logisch,maar zijn er niet nog veel meer dingen hier onlogisch!
    Ik ben voorlopig nog tevreden met 365pk maar het is wel leuk, zeker als je steeds op die sites uit de States zit te gluren wat al die gasten ermee doen.
    Daar begin je idd pas met 500+ mee te doen! :)

    Login om te reageren
  13. MDA zegt

    13 juli 2008 om 23:43

    Owners of an existing ROUSHcharger system can upgrade to the TVS2300
    ROUSHcharger for $4,999 (part number 403995).

    Je moet dus al een supercharger van Roush eerder hebben gekocht

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    13 juli 2008 om 23:44

    @Rob USA: check out Geiger…. die jongens halen ook zo’n 453pk uit je mustang (voor 13 mille…) En 471pk voor 17k.

    http://www.geigercars.de/shop/ProductDetails.aspx?CtID=9&GroupID=99&CategoryID=372&productID=3626

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    13 juli 2008 om 23:54

    Of iets goedkoper Rotrex via http://www.clubsport.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=22&category_id=8&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=27
    voor zo’n 2800 euro (ex montage….)

    Login om te reageren
  16. milan zegt

    13 juli 2008 om 23:59

    alleen de motor upgreaden heeft ook geen zin .. hij stuurde al niet al te best.. moet je na gaan met een beetje meer snelheid..

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    14 juli 2008 om 00:03

    @Milan: da’s waar maar als het ding toch niet super de bocht om gaat dan is extra vermogen voor de rechte stukken ertussen toch wel lollig. Maar ik zou eerder wat sleutelen aan het onderstel dan aan de pk’s da’s wel zo.

    Login om te reageren
  18. madru zegt

    14 juli 2008 om 00:11

    Tof…Maar eeuuuhhhhh…….Ja wat is het woord he ?? Overantwoord…..Er is een reden waarom een gt geen 700 pk heeft he !!

    Login om te reageren
  19. WithGolD zegt

    14 juli 2008 om 00:49

    @Madru: vertel die reden eens

    Login om te reageren
  20. bakkerst zegt

    14 juli 2008 om 08:36

    -edit: dank u, gefixt!-

    Login om te reageren
  21. Jochempie zegt

    14 juli 2008 om 08:38

    Er zitten allemaal addertjes onder het gras. lijkt wel vodafone!

    Login om te reageren
  22. michiel zegt

    14 juli 2008 om 11:11

    er is geen rekening gehouden dat je een nieuw chassis moet kopen want met 700pk denk ik dat het oude verbuigt

    Login om te reageren
  23. FabianVTR16V zegt

    14 juli 2008 om 12:02

    Leuk joh 700pk met een starre achteras……
    Laat ze nou eerst eens naar het onderstel kijken voordat er wat aan de motor gedaan wordt.

    Leuk voor de dragstrip is het wel !!

    Login om te reageren
  24. Wolharig badeendje zegt

    14 juli 2008 om 16:34

    Dus alleen met die supercharger komt er gelijk 400 pk bij?
    Doen ze toch best goed…

    Login om te reageren
  25. MurcieBoy zegt

    14 juli 2008 om 16:36

    hier kan fast and the furious nog wat van opsteken :P

    Login om te reageren
  26. gvr zegt

    15 juli 2008 om 02:11

    remmen vering versnellingsbak achterbrug moeten dan ook onder het mes…

    wie zegt dat dat chassis al dat vermogen aankan…

    niet voor niets worden raceauto’s toegelast en rolkooi enz…

    Login om te reageren
  27. Arnold_GT zegt

    15 juli 2008 om 10:22

    Dus 5000 dollar voor 510pk
    en 3500 dollar voor fatsoenlijke remmen, 1500 dollar voor een betere ophanging maakt toch al 9000 dollar, dan wordt het allemaal wat minder goedkoop..

    510pk kunnen je normale remmen natuurlijk nooit aan, hoe dan ook, tis wel een erg leuke upgrade, maar niet goedkoper dan DBM engeneering uit Maarssen het doet, dus zo speciaal is het nou ook weer niet… :s

    Login om te reageren
  28. markieanta zegt

    17 juli 2008 om 10:14

    @Arnold, tillen die je auto naar 700+ pk voor minder dan 10.000 euro?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North