• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

edo competition Murciélago LP710 / 2

Auteur: autoblogger, gepost 1 augustus 2008 om 13:08 – 30 Reacties

Lamborghini Murcielago edo LP710 2
edo competition maakt de snelste Lamborghini Murciélago ter wereld!

Of zoals ze het zelf zeggen: “The mightiest bull there ever was…” Ze noemen het de edo LP710 /2. Dat spreekt dus voor zich! De 6,5 liter V12 levert 710 pk op de achterwieltjes (19-inch high speed tires). Het max koppel is 700 Nm en die specs resulteren in een sprint van 0-100 in 3,2 seconden!

Van 0 – 200 km/h doet de LP710 in 10 seconden. De topsnelheid ligt boven de 360 km/u (>224 mph).

The increase in power was achieved through the use of new exhaust headers, new high flow catalytic converters, new mufflers, a new exhaust tip, new performance camshafts, modified cylinder heads and new high flow air filters.

The engine controls are reprogrammed to make ideal use of the individual modifications.

This powerful package is brought to perfection with optimized aerodynamics which enhances the stability of the mighty bull and bestows the car with an even more dynamic elegance. A newly developed and beautifully shaped rear wing with an adjustable lip completes the aerodynamics package.

A high-speed wheel and tire combination: 19 inch light alloy wheel set with special Continental high-speed tires: 225/35 ZR 19 Continental V-max in the front and 325/30 ZR 19 Continental V-max in the rear.

High performance exhaust system

A marvelous sound emanates from the edo competition stainless steel high performance exhaust system which includes a new exhaust tip. A new butterfly-valve control system – remote-controlled on request – is available, too. The more aggressive rear view is a great side-effect.

Drivetrain / clutch

edo competition has developed a new single disc clutch. Additionally the 4-wheel drive arrangement is turned into a 2-wheel drive setup. The LP 710 /2 is delivered with rear wheel drive. Weight savings of 40 kg (88 lb) and more agile handling are the result of this conversion.

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Fabrieksnieuwe Murciélago
    Fabrieksnieuwe Murciélago wacht op een nieuw baasje
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, Lamborghini, lp640, murcielago, tuning, zwart

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, check my rims III [bekend]
Volgend bericht: 298 klassiekers in een Australische schuur »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jimmie zegt

    1 augustus 2008 om 13:09

    Cool, ze hebben de 4wd er uitgesloopt aan de 2 te zien :D

    Login om te reageren
  2. Jos zegt

    1 augustus 2008 om 13:10

    wow, netjes gedaan!

    Login om te reageren
  3. San Sebastiano zegt

    1 augustus 2008 om 13:18

    Gaaf!! Daar sta je dan met Réventon ;-)

    Login om te reageren
  4. marnik zegt

    1 augustus 2008 om 13:19

    damn nice !!

    Login om te reageren
  5. Mr Yigit zegt

    1 augustus 2008 om 13:23

    @ Jimmie:
    Ja, staat ook in de tekst eronder ;) :
    “Additionally the 4-wheel drive arrangement is turned into a 2-wheel drive setup.
    […]
    Weight savings of 40 kg (88 lb) and more agile handling are the result of this conversion. ”

    Had alleen wel gedacht dat het meer dan 40kg zou schelen..

    Login om te reageren
  6. De Nou zegt

    1 augustus 2008 om 13:25

    beetje hypocriet aan’t doen imho als je kijkt naar de RS6 die net getuned is door MTM zegt (bijna iedereen): “dat is levensgevaarlijk en dit en dat …” terwijl bij deze iedereen zegt dat het cool en gaaf enzo is terwijl deze volgens mij net iets gevaarlijker is met zijn licht gewicht en >!!!achterwielaandrijving!!!< ipv vierwielaandrijving

    Login om te reageren
  7. KUYL zegt

    1 augustus 2008 om 13:28

    Jota Bulls heeft zo,n soort pakket ook al. (dimex-group.com)
    Zal wel belachelijk duur zijn gezien de onderdelen die er in gaan. Ook de uren die er in gaan zitten, motor er uit en uit elkaar halen. Dan alles weer terug.
    Maar dan heb je wel iets echt super moois, zou wel eens van dichtbij mee willen maken hoe zo iets loopt.

    Login om te reageren
  8. jamesBROWN zegt

    1 augustus 2008 om 13:29

    @De Nou: Maar dit is een Lambo, daarbij hoort dat zo.

    Login om te reageren
  9. De Nou zegt

    1 augustus 2008 om 13:32

    @jamesBROWN: de RS6 is onder de motorkap ook een Lambo :)

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    1 augustus 2008 om 13:37

    @ De Nou: de edo Lambo is een supercar, old skool style.
    De Audi is gewoon een belachelijke bestelwagen. Beetje dure bestelwagen, maar het is en blijft een bestelwagen ;)

    Login om te reageren
  11. Volvo_440_turbo zegt

    1 augustus 2008 om 13:41

    Eindelijk terug een echte lamborghini, een echt beest met andere woorden…

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    1 augustus 2008 om 13:54

    “The mightiest bull there ever was…”
    zullen we daarvan maken;
    “The biggest bullshit there ever was…” :P

    Login om te reageren
  13. MACH3 zegt

    1 augustus 2008 om 13:55

    Waarom zou je dan nog een LP 640 SV/Superleggera kopen???? (welke naam het kind nu gaat krijgen?)
    Zalig stukje techniek!!

    Login om te reageren
  14. Marly zegt

    1 augustus 2008 om 14:05

    Kijk eens aan. Eindelijk pk waardes op het achterwiel. En flink ook.

    Vergeet niet dat bijna alle pk waardes, die opgegeven worden, krukas pk’s zijn…..

    Nette prestatie.

    Login om te reageren
  15. henk zegt

    1 augustus 2008 om 14:07

    225 vóór vind ik wel erg weinig d`r komt nu dan wel geen kracht meer op voor de aandrijving maar toch.

    Login om te reageren
  16. Jurrian zegt

    1 augustus 2008 om 14:18

    Oehhh, dat klinkt heel erg interessant. ik kan niet wachten op de filmpjes.

    Login om te reageren
  17. wotevajjjj zegt

    1 augustus 2008 om 14:26

    met rwd 3.2 seconden ? metawd was het mss maar 2.5 !! waarom ????

    Login om te reageren
  18. hendrik zegt

    1 augustus 2008 om 14:49

    waarom zouden ze er een 2-wheel-drive van gemaakt hebben? lijkt me wel cool, maar grip?

    Login om te reageren
  19. sus zegt

    1 augustus 2008 om 15:01

    @wotevajj ; Je gelooft toch zelf niet dat je met 70 pk meer van 3,4 naar 2,5 gaat ?
    Een veyron doet 2,5 en die heeft nog eens 300 pk meer en bijna het dubbele van koppel…
    Maar goed, ik vind de lp 640 een van de mooiere sportwagens op deze moment en als je er dan zo eentje hebt, ben je echt wel de man ! :D

    Login om te reageren
  20. bigfood zegt

    1 augustus 2008 om 15:36

    hij licht wel hoog op de weg he

    Login om te reageren
  21. Blitz zegt

    1 augustus 2008 om 17:11

    Leuk ding man… Weer terug naar de “old school”…. Kan super hard maar 1 foutje en je vouwt hem om een lantaren paal…. Maar ja zo hoort ie ook te zijn :) Countach and Diablo waren ook vrij moeilijk te temmen als ik het goed herinner.

    Login om te reageren
  22. sebastian zegt

    1 augustus 2008 om 18:01

    posersauto voor voetbalvandalisten en snackbartijdschriften.
    jammer dat edo zo onwillekeurig is.

    Login om te reageren
  23. Trevor zegt

    1 augustus 2008 om 18:09

    Waarom 2wd ipv 4wd.. Simpel.. naast gewicht scheelt het ook weerstand op de rollende wielen. Idd iets minder tractie dan 4WD maar wel een behoorlijk hogere top met in principe maar 70pk meer. Wel zou ik deze tov een normale is in een filmpje willen zien want ik denk dat ie echt heel veel moeite zal hebben omdat vermogen op 2 wielen kwijt te kunnen… Ook op een bochtig circuit zoals bijv de nurnburgring of het TOPGEAR rondje verwacht ik dat de LP 640 zelfs sneller zal zijn omdat ie gewoon hogere snelheden in de bochten zal hebben… TJA.. wat je er dan aan hebt… Stukje exclusiviteit, misschien…

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    1 augustus 2008 om 21:37

    @Trevor
    Snelheid is niet alles, rijsensatie, dat is alles ;)

    Login om te reageren
  25. M Freak zegt

    1 augustus 2008 om 21:41

    That’s what I am talkin’ about! :D

    Login om te reageren
  26. psycho benelli zegt

    2 augustus 2008 om 12:22

    ik heb deze murcielago gespot in maranello toen was hij nog een beetje anders

    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364813012008191006

    Login om te reageren
  27. Trevor zegt

    2 augustus 2008 om 16:45

    @dekster – > Ben zelf in het bezit geweest van een Maserati Racing, en een Subaru STI.. En rijsenstatie kan ook echt prima met een 4WD.. Beide auto’s zijn compleet anders.. De Maser was rechtuit, tussensprints enz stukken sneller.. in de bochten haal je met een 2WD echt niet wat met een 4WD mogelijk is. Dat is ook de reden dat ze 4WD uit de F-1 gehaald hebben. Bochtsnelheden zouden dan nog hoger komen te liggen wat meer G-s brengt voor een coureur en dus meer gevaar… Ook een reden dat WRC wagens begrensd zijn op 300pk… Als ik je een Tip mag geven.. Ga is rijden in een STI en ga dan in een 4WD drift maken.. dan weet je waar ik over praat.

    Login om te reageren
  28. Davidov zegt

    2 augustus 2008 om 21:58

    Deze EDO Murc is gewoon uber, de mooiste die ik ken :)

    Login om te reageren
  29. subaru555 zegt

    9 augustus 2008 om 10:03

    He, maar dat is toch de IMSA GTR???

    Login om te reageren
  30. krikke500 zegt

    27 juli 2009 om 01:48

    ik ben kandidaad (:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North