• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

EDO Competition zit aan de BMW M5 Touring

Auteur: ricardo, gepost 4 juli 2011 om 14:21 – 28 Reacties

Wolf in wolfskleren

Geen zin om te wachten op een M5 Touring van de nieuwe lichting? EDO heeft in dat geval nog wel een oplossing voor je huidige V10-powered stationbak. Maak kennis met de M5 Dark Edition.

Een 5-Serie met een tiencilinder onder de gebochelde motorkap is natuurlijk al een fijne basis om mee te beginnen. Ze hoefden er dan ook alleen maar een andere uitlaat onder te hangen en andersoortige luchtfilters te monteren. Samen met een gekietelde ECU was dit goed voor extra paarden, waardoor het vermogen op 562 pk uitkomt. De Vmax ligt nu op 305 km/h, want EDO doet niet mee aan de Duitse traditie van snelheidsbegrenzers. En ze claimen dat de 0-100 sprint met een halve seconde is ingekort tot 4.2 seconden, best netjes.

Het lichtmetaal onder deze veredelde M5 Touring is 20 inch groot en voorzien van Dunlop-rubber (255/35 R20 fronts, 285/30 R20 rears). De buitenkant krijgt verder een setje aftermarket sideskirt, voor- en achterbumper opgeplakt en daar moet u het mee doen. De binnenzijde van de Bimmer krijgt nieuw leer en wordt met koolstofvezel goodies rondgestrooid. Prijzen voor deze opsmuk zijn niet bekend.

Ook interessant!

  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e61, edo-competition, tuning

Vorig bericht: « Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S17E02
Volgend bericht: Fiat Doblò Up Work is officieel! »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    4 juli 2011 om 14:24

    ik zie de meerwaarde van zulke projectjes niet

    Login om te reageren
    • consumptieverplicht zegt

      4 juli 2011 om 15:13

      @W115: Ben het met je eens. Leuk voor de liefhebber, maar aan de andere kant; de echte liefhebber wil hem juist toch origineel, niet?

      Dat soort tuners* zijn een soort uitgegroeide hobbisten, zonder echte meerwaarden. Ze nemen een alreeds goed product en veranderen het een tikkeltje, net genoeg om er hun eigen naam op te kunnen zetten. Dat doet me een beetje denken aan coverband*. Als je een goede plaat neemt als uitgangsbasis, dan is de kans groot dat het resultaat ook lekker klinkt!

      Zodra zo’n tuner eens op te proppen komt met een betrouwbare, dynamische en snelle Dacia Sandero ben ik onder de indruk.

      *Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er met alles.

      Login om te reageren
      • Stopwearingpants zegt

        4 juli 2011 om 18:36

        @consumptieverplicht: edo is een heel serieuze tuner, en als je een m5 oid hebt en je wilt hem net ff wat anders, wat leuker, zonder dat je zelf alle velgenboeren/motoronderdelenboeren af moet gaan en tuners heel goed ding

        Login om te reageren
    • ferrari zegt

      4 juli 2011 om 15:33

      @W115: je onderscheiden van de standaard versie is de meerwaarde. voor sommige mensen is dat erg belangrijk.

      Login om te reageren
  2. Sjaakie19 zegt

    4 juli 2011 om 14:28

    Die velgen…bah.

    Login om te reageren
    • 993turbo zegt

      5 juli 2011 om 01:32

      @Sjaakie19: Die velgen….hmmmmmmmm.

      Login om te reageren
  3. glashelder zegt

    4 juli 2011 om 14:29

    Al helemaal niet omdat dit een oud model is.

    Mooi ding natuurlijk, maar zet er een nieuwe naast en het is hopeloos verouderd. Komt bij dat er dan steeds meer types inrijden waarmee je niet graag mee geassocieerd wil worden. Helemaal bij BMW.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      4 juli 2011 om 14:32

      @glashelder: ehm, de redenen voor deze in plaats van de nieuwe?
      1. de 5.0 V10
      2. de 5.0 V10
      3. het geluid van de 5.0 V10
      4. het geweld en de rijbeleving van de 5.0 V10 gekoppeld aan een 6-handbak dan wel 7v sequentiele automaat (veel bruter wegrijden met launch control)
      5. de 5.0 V10
      6. het is een touring
      7. deze is sneller dan de F10

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        4 juli 2011 om 14:48

        @Alwood:

        8. Mooier
        9. de 5.0 V10

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          4 juli 2011 om 15:20

          @jack_abarth: 11. Van de nieuwe M5 is (nog?) geen Touring variant en die is sowieso veel mooier dan de sedan.

          Login om te reageren
      • amazinglaurent zegt

        4 juli 2011 om 15:00

        @Alwood: 10. Is de 5.0 V10 al vermeld?

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          4 juli 2011 om 15:03

          @amazinglaurent: Misschien nog niet vermeld, maar die motor die erin ligt klinkt gewoon super!

          Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          4 juli 2011 om 15:11

          @amazinglaurent: 11 5.0 V10

          Login om te reageren
      • robbie zegt

        4 juli 2011 om 15:46

        @Alwood: heb jij ooit een handgeschakelde e60 M5 gezien buiten de VS?

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          4 juli 2011 om 16:45

          @robbie: Schijnt dat de M3 versnellingsbak er zo op kan! ;)
          Maar nee, helaas nog nooit! :(

          Login om te reageren
        • Alwood zegt

          4 juli 2011 om 17:46

          @robbie: neu, maar ik weet zeker dat je hem er wel op kan krijgen. Als BMW hem er niet op wil zetten, dan Edo wel na een goed gesprek. De onderdelen etc. zijn er…

          Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    4 juli 2011 om 14:29

    Peurnooo! En weer sneller dan de F10 M5. Waarom zou je dan in hemelsnaam nog een F10 (niet eens touring) in plaats van een ‘refurbished’ E61 van Edo :)

    Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    4 juli 2011 om 14:34

    Ziet er puik uit hoor!!

    Login om te reageren
  6. mightymike zegt

    4 juli 2011 om 15:05

    Als ze mij hier de sleutels van geven zeg ik geen nee want wat een vette machine zeg! Welke types wil je niet mee geassocieerd worden? Petjes rijden toch ook in golf gti? Of een amg ?? Waarom? Omdat het kan V10!

    Login om te reageren
  7. DonEmilio zegt

    4 juli 2011 om 15:09

    Vmax 305? Als je de begrenzer van een standaard M5 eraf haalde die toch al tegen de 330km/h?

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      4 juli 2011 om 15:13

      @DonEmilio: we hebben hier wel met touring te maken hè

      Login om te reageren
    • ferrari zegt

      4 juli 2011 om 15:35

      @DonEmilio: vergeet die 330 maar. ja op de teller zal hij het er wel opkrijgen maar bij die snelheden is de afwijking ook niet gering. 330 op de teller zal wel 305 a 310 echt zijn!

      Login om te reageren
  8. dragspert zegt

    4 juli 2011 om 15:11

    Jammer van die polyester troep eromheen. Er is niks mis met de originele bumpers. Die passen beter, en zijn tenminste strak. Dit ziet eruit als een natte krant. Ik zou ook voor deze gaan omwille van de motor:) episch soundje:)

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 juli 2011 om 15:28

      @dragspert: Ja smaken verschillen. Persoonlijk zie ik zo’n M5 ook liever in originele uitmonstering maar blijkbaar zijn er mensen die er anders over denken.

      Overigens vermoed ik dat ze meer van deze bumpers verkopen aan eigenaars van een 520i of 530d dan M5. Maar ja, als ze plaatjes hadden rondgestuurd van een opgekalefaterde 520i dan had AB die vast niet geplaatst…

      Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    4 juli 2011 om 15:12

    Ik snap btw de term “gebochelde motorkap” in de tekst niet helemaal bij dit model.
    Een M3, die heeft een gebochelde motorkap.

    Login om te reageren
  10. timmr2 zegt

    4 juli 2011 om 15:34

    “Het lichtmetaal onder deze veredelde M5 Touring is 20 inch groot en voorzien van Dunlop-rubber”

    Op de foto’s kan je toch echt zien dat er Bridgestones onder liggen.

    Maar goed leuk zulke dingen maar ook niet meer dan dat.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      4 juli 2011 om 16:23

      @timmr2:

      Inderdaad, verder hadden ze ook wel een chromen slotbout erin mogen stoppen. Nu ziet het er ook maar vreemd uit.

      Login om te reageren
  11. undifined1 zegt

    4 juli 2011 om 22:17

    doe mij diemaar,

    maar dan wel zoder die tupperware en veel te grote velgen, maar als je even met ze gaat praten, schroeven ze die dingen er vast graag vanaf als je zo’n ding koopt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North