Als BMW niet opschiet met een M3 Touring, dan gooi je maar gewoon een dakkoffer op een M3 sedan.
Stel: je wil graag een M3, maar je komt net ruimte te kort. In dit geval biedt BMW straks uitkomst, want ze komen eindelijk met een BMW M3 Touring. Het probleem is alleen dat die nog even op zich laat wachten. Naar verluidt gaat deze pas eind volgend jaar in productie.
Het Amerikaanse PSI (Precision Sport Industries) heeft echter een tussenoplossing bedacht: zij gooiden gewoon een Thule-dakkoffer op een BMW M3 sedan. En omdat de dakkoffer is uitgevoerd in dezelfde kleur als de auto (Isle of Man Green) staat het niet eens zo misplaatst.
Ondanks het feit dat een dakkoffer een praktische accessoire is, zit deze er vooral voor de show op. Letterlijk. Deze auto is namelijk gebouwd voor de SEMA Show, die momenteel gaande is in Las Vegas. Deze BMW M3 heeft daarom ook nog wat andere aanpassingen gekregen, die niet noodzakelijk praktisch zijn.
De M3 is bijvoorbeeld voorzien van een schroefset, in combinatie met 20 inch Rays-velgen. Ook is de Bimmer voorzien van een carbon splitter en spoiler van Vorsteiner en een diffuser van Akrapovic. Om de M3 ook wat spectaculairder te laten klinken, is er eveneens een titanium uitlaatsysteem van Akropovic gemonteerd.
De motor is onaangetast gebleven, dus die levert nog steeds 510 pk. Uiteindelijk draait het op de SEMA ook vooral om uiterlijk vertoon. En dat zit wel snor bij deze M3.
Foto’s: PSI
kniesoor zegt
Ik vind ’t twee keer helemaal niks, niet om aan te gluren, zo’n schoonmoeder-doos.
lekkerdwars zegt
Afgrijselijk van die uitstekende hoge dakdragers en dan ook nog zo’n hoge Thule box erop. Nee dan bestel je toch wel een Skiguard uit Noorwegen die wel mooi plat op het dak liggen!
rikus zegt
@lekkerdwars: Klopt. Liggen mooi plat op het dak. Én er kan geen reet in, in vergelijking met zo’n Thule.
mashell zegt
Je neemt zo’n ding ook niet om zaken mee te nemen, je neemt zo’n ding om aan heel het dorp te signaleren dat je naar “de wintersport” gaat. Daarom moet dat ding er ook weken voor de vakantie op en na de vakantie ook nog weken blijven zitten.
pa045 zegt
Af en toe vraag ik mij af in welk parallel universum jij leeft. Ben je Amsterdammer?
hotze zegt
Hopelijk heeft ie een 2G-code, anders kan die lekker binnen blijven of rondjes rijden met z’n dakkoffer.
Dutchdriftking zegt
Als je dan met een koffer moet, dan is eentje in kleur wel het mooiste. Bij deze komt de lijn ook nog overeen met de daklijn. Theoretisch gezien kan je heel lomp doen met die dingen van Thule, maar ik vind ze altijd maar herrie maken en het voelt toch wat minder fijn. Maar liever op vakantie met een koffer dan met een karretje, dat is zeker.
iphonistvongates zegt
Vervang “Cool” in Decoy of in plat neerlands; a f l e i d i n g s m a n o e u v r e (de bevertandjes) 🤫
lpgbarrel zegt
Lekker zo’n fluitend ding op je dak… Die koffers zijn een no go voor mij
vroom11 zegt
Einde van de week en er is (we willen) geen leuk nieuws meer schrijven? What’s next: caravans, campers,…?
rikus zegt
Die man/vrouw kon niet meer wachten op de M3 Touring..
PunicaOase zegt
Met zo’n koffer mag je toch nog maar 120 km/h volgens fabrikant Thule?! Wordt rustig naar de Alpen rijden..
Danny zegt
130 volgens mij, maar dat zeggen ze om zichzelf in te dekken. Thule Motion 800 kun je zonder problemen 180/200 mee rijden. Met zware windstoten zou ik iets rustiger aan doen.
Danny zegt
Degene die zeggen dat dakkoffers fluiten vergeten dat 80% van het fluiten van de dakdragers afkomt. Gebruik knappe Thule wingbar edge dakdragers en het fluiten is 100% weg. Windgeluid zal je minimaal wel blijven houden, maar op een frequentie dat je het snel niet meer hoort
De koffer die op de auto zit is bijna 1300,- exclusief het spuiten in kleur, als dit zou fluiten zou ik toch wel behoorlijk teleurgesteld zijn 😂
Zonder koffer is zeker mooier, maar het feit dat je met een m3 op vakantie kan is toch fantastisch.
Skiguard is niet mijn smaak. Alternatief hiervoor zou de 56nord Dakkoffer zijn, hiermee kun je ook zonder problemen over de autobahn knallen
HZW zegt
Een “56º Nord” Dakkoffer, zou de enige dakkoffer zijn die op mijn auto gebruikt zou worden, als er één op zou moeten.
etronabt zegt
Ik vind de dakkoffer mooier dan de auto
remarkable zegt
Je hebt er geen ene zak aan. Maximum snelheid gaat fors omlaag. En geluidsniveau fors omhoog. Dan beter een snelle station waar je alles in kunt proppen.
jmeverts zegt
@remarkable: heb zo’n ding op de volgepropte station. Kinderen…
smex zegt
Nee, niks kan die auto mooi maken.
mashell zegt
Als het niet in de kofferbak past gaat het niet mee. Dat geldt ook voor de dakkoffer!
EmwEE zegt
Ja, best cool die dakkoffer.
Alleen die auto eronder is verre van cool…
Michel-GR zegt
Een dakkoffer staat op geen enkele auto cool. Zelfs op een Lamborghini en Koenigsegg doet het compleet afbreuk aan de auto.
Poulusma zegt
Ah Miss Piggy met rugzak…. Het hoeft van mij niet zo 😅
jmeverts zegt
Ik ben wel fan van een dakkoffer op een auto. Vooral op een stationwagon of coupe
Marjolein westerbaan zegt
Dit is wel een plaatje in vergelijking met heel veel dakkoffermerken. Dan is Thule ook wel de expert in dit gebied en testen ze het doorgaans dermate streng dat je goed en veilig op reis kunt. Het heeft wel wat zo’n karakteristieke vorm en bij dit model blijft de impact op het brandstofverbruik nog beperkt Gelukkig zijn er vandaag de dag moderne én veilige dakkoffers met een stijlvolle, stille en gemakkelijk te gebruiken formaat. Want als er dan toch een dakkoffer op zo’n mooie auto mooet, dan wel graag eentje die er mooi uit ziet