• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een verse dosis vitamine F40

Auteur: Alwood, gepost 17 juli 2011 om 15:58 – 27 Reacties

Een Ferrari MET streetcredit


Je snakt naar adem. De motivatie is op een dieptepunt beland en de toekomst ziet er somber uit. Tijd voor een verse portie Ferrari F40.

Legendarische machines met overdosis uitstraling. Het soort waar autoliefhebbers weer van opleven. Soms lijkt het of ze al 20 jaar niet meer gemaakt worden. Gelukkig is dat niet waar. Ook in de 21e eeuw bedenken mensen nog Pagani’s Zonda en Koenigsegg’s Agera. Feit blijft dat de echte pioniers (bijna) 25 jaar geleden al auto’s maakten die tegenwoordig nog steeds met de besten meerijden.

Soms te vinden in musea en incidenteel rijden ze rondjes op circuits. Dat zien wij het liefst. Niet om ze genadeloos af te trappen maar ook klassieke supercars moeten wel gebruikt worden. Bijvoorbeeld op de Modena Trackday’s op de Nurburgring. Er sneuvelt wel eens een bumper, band of lampje. Dat geeft de auto karakter mee.

Het karakter is natuurlijk niet te vergelijken met de vaak gewenste atmosferische V12. Toch kan ook een turbo heel veel moois in een motor omhoog brengen. Een tikje minder voorspelbaar en direct. Toch bloedsnel en de kick als je in de toeren klimt is alleen maar groter. Jeremy Clarkson wist het jaren geleden al prachtig uit te leggen. Voor meer foto’s kijk je op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • blauwe ferrari f40
    Youtuber veilt blauwe Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

f40, Ferrari, Gespot, jeremy-clarkson, Klassiekers, Video, youngtimer

Vorig bericht: « Het betere werk: tanden trekken met een motorfiets
Volgend bericht: Aanbieding: Ford Fiesta »

Lees Interacties

Reacties

  1. michielh zegt

    17 juli 2011 om 16:01

    Dan rijd je een Ferrari F40, heb je geen geld om je koplamp te fixen. Jammer.

    Login om te reageren
    • automistje zegt

      17 juli 2011 om 16:13

      @michielh: idd, echt triest die koplamp. Zwart is anders wel best een originele kleur voor een F40…

      Login om te reageren
      • joosthoeve zegt

        17 juli 2011 om 16:15

        @automistje: Zijn foto’s van een trackday, zoals in het artikel wordt genoemd sneuvelt er wel eens een koplamp…

        Login om te reageren
      • Forza zegt

        17 juli 2011 om 16:17

        @automistje: dat is geen zwart, maar blu pozzi. Prachtige kleur en uniek op een F40.

        Login om te reageren
        • automistje zegt

          17 juli 2011 om 16:43

          @Forza: ah ok, wist ik niet. Heeft dan wel weg van zo’n zwart metalic met paars parelmoereffect, best mooi dus.

          Login om te reageren
  2. RubenPriest zegt

    17 juli 2011 om 16:10

    Wat dacht je van m’n spot van gister? De Mercedes 300 SL. Ook een fantastische klassieker

    http://www.autojunk.nl/2011/07/mercedes-benz-gullwing

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      17 juli 2011 om 16:13

      @rubenpriest: En niet in een museum of circuit maar gewoon op de snelweg!

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    17 juli 2011 om 16:35

    Wat blijft die F40 toch fantastisch mooi ,De F40 en 288GTO plus 250GTO/SWB zijn voor de mij de mooiste .

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    17 juli 2011 om 16:36

    Wat boeit een gesneuvelde koplamp nou, dat geeft zo’n auto juist karakter mee.

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      17 juli 2011 om 20:07

      @alcantara:

      Jammer dat het plaatje een fake is, gewoon een coupé van het een of het ander met een andere body.

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        17 juli 2011 om 20:48

        @MrSkyline: dat is geen fake dit ding staat ergens in dubai weg te stoffen heb ik al een keer op een forum gezien

        dus ga volgende keer ergens anders huilen

        Login om te reageren
        • Forza zegt

          17 juli 2011 om 20:52

          @nicktexel: beetje beter opletten vriend, dit ding is zo fake als maar zijn kan. verhoudingen, kieren, etc. kloppen nergens. dus dat forum van jou? niks waard :)

          Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          17 juli 2011 om 23:18

          @nicktexel:
          Kerel, gebruik je doppen, en vergelijk dit plaatje eens met die van een echte F40, alleen achter het zijraam zie je al dat de achterkant niet schuin genoeg is, er zit geen luchtinlaat achter het zijraam, er zitten roosters voor de andere luchtinlaten, een F40 heeft voor andere velgen dan achter, een f40 heeft een sticker naast zijn voorspiegel met het ferrari logo, bij een echte F40 is de B stijl zwart en een echte F40 heeft een ruitenwisser in het midden. En de F40 heeft een rond knipperlicht, of in sommige modellen een rechthoekig knipperlicht in de bumperrand, geen rechthoekig knipperlicht boven de bumperrand, ik denk dat het zo wel duidelijk is dat het hier om een fake gaat. Dus ga ergens anders je puberale gedrag uiten.

          Login om te reageren
          • nicktexel zegt

            19 juli 2011 om 11:04

            @MrSkyline: okee sorry maar op het forum stond dat het om een echt exemplaar ging maar de carroserrie zit ook niet helemaal goed op het chassis zo te zien

            Login om te reageren
  5. floryn zegt

    17 juli 2011 om 16:38

    Mooie spot van @robinm!

    Misschien wel de mooiste F40 die ik ooit heb gezien. Dat blauw met beige leder is echt prachtig.

    Login om te reageren
  6. Sonnyvd zegt

    17 juli 2011 om 16:39

    Erg mooie kleur, Enzo Ferrari’s lievelingskleur (Blu Pozzi). Deze F40 is volgens mij zelfs nog van Enzo zelf geweest, en is nu in bezit van een Duitser.

    @alcantara
    Dat is gelukkig maar een replica :)

    Login om te reageren
  7. Sonnyvd zegt

    17 juli 2011 om 16:42

    De auto is van de Duitse oud-coureur Bernd Hahne. Vroeger was de auto nog rood, maar is later overgespoten naar deze donkerblauwe kleur Blu Pozzi.
    bron: http://www.autogespot.com/nl/item/9879/topspot-ferrari-f40-in-blu-pozzi.html

    Login om te reageren
  8. g40freak zegt

    17 juli 2011 om 16:42

    soms ben ik VOOR de doodstraf, als ik dat soort foto’s zie.
    replica of niet

    Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    17 juli 2011 om 17:14

    Zouden de mensen die altijd zo hard gillen dat turbo’s kut zijn, dat de F1 met turbo’s achterlijk is en dat alleen 10 of 12 cylinders thuishoren in een supercar, zouden die mensen dezelfde mensen zijn die de F40 altijd zo geweldig vinden?

    Legitieme vraag! Want zoveel mensen hebben iets tegen turbo’s, voor welke (drog)reden dan ook, maar ik zie nooit iemand iets negatiefs zeggen over de F40?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      17 juli 2011 om 17:35

      @bozewolf: omdat we net zo’n goeie discussie hadden… ;) Ik hou eigenlijk helemaal niet van turbo’s, geef mij maar cilinderinhoud, hoge toerentallen of juist grote slag motoren en veel kleppen op performance uit te halen… Wel heel erg fan van veel koppel bij lage toeren.

      maar er zijn zeker uitzonderingen. Volvo 850 T-5R, V70R, F40 natuurlijk, subaru’s 2.0 WRX-boxer, oude lancia delta’s.

      Dat de F1 kapot zou gaan aan turbo’s is natuurlijk onzin, misschien kunnen productie-auto’s zelfs heel veel hebben aan turbo’s in de F1. Laat ze dan alleen wel turbodruk, formaat, etc. vrijgeven. gekoppeld aan een maximaal budget en minimale levensduur van coponenten.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        17 juli 2011 om 18:34

        @Alwood: Jij *moet* als Volvo fan ook wel beetje van turbo’s houden natuurlijk. Net als Saab mensen.

        Maar ach ja, ieder z’n voorkeur, maar ik word soms wel een beetje tureluurs van mensen die denken dat de turbo de ondergang betekent van spannend rijden.

        Zelf vind ik alle motoren cool :) Met of zonder drukvulling, grote blokken, kleine torretjes, veel toeren of lekker lui, ze hebben allemaal hun eigen charme. Van 426 Hemi’s tot 1.6 VTECs, van 2.9 twin turbo V8’s tot supercharged inlijn 6’en. Ik vind t allemaal mooi spul :)

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          17 juli 2011 om 18:52

          @bozewolf: Volvo-deel van je verhaal klopt, ik moet wel een beetje van turbo’s houden ;) maar als ik zelf een motor bouw dan ga ik liever voor meer slag, beetje extra boring en andere nokkenassen voor een beter karakter. Op dit moment nog dik tevreden met gewoon een 2,3 16V… Turbo er op zetten is (zeker ook voor dit blok) wel de standaard oplossing waar iedereen altijd naar grijpt voor meer performance.

          Aan de andere kant, mocht ik een 8V Turbo hebben dan zou ik me helemaal uitleven en er een knoepert van een Mitsubishi of Garrett op zetten. Een lijstje van alle benodigde onderdelen heb ik zo gemaakt ;)

          Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      17 juli 2011 om 17:36

      @bozewolf: touché

      Login om te reageren
  10. chrispothast zegt

    17 juli 2011 om 17:39

    Dat van de F1 is ook BS. Ze hebben al eerder met turboblokken gereden. 1.5l als ik mij niet vergis. Hadden ziekelijk veel vermogen

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 juli 2011 om 18:46

      @chrispothast: BMW M12/13. 1.5L uit de jaren 60, dikke turbo erop en 1400+ pk in de 80s.

      http://racingotaku.wordpress.com/2009/06/08/best-f1-engine/

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        17 juli 2011 om 20:24

        @dawwg: Vet toch, ik zeg doen. Je had toen ook nog de speciale kwalificatie motoren ik dacht dat die zo veel vermogen gaven (maar bleven niet echt lang heel). Racemotoren hadden vlgns mij rond de 1000/1100. Maar ja ze gebruikten toen ook nog speciale racebrandstof. Tegenwoordig gewone benzine.

        Login om te reageren
  11. CarloAbarth zegt

    18 juli 2011 om 09:22

    Die koplamp was nét gesneuveld inderdaad toen. De kleur leek door het week bijna zwart, eerder die dag scheen er nog wat zon en was het zo’n beetje de mooiste F40 die ik ook gezien had.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North