• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste beeld van de Roding Roadster [BMW power]

Auteur: robbie, gepost 23 februari 2012 om 18:09 – 20 Reacties

Roding Roadster schets


In Geneve zullen we dan eindelijk kennis kunnen maken met de gloednieuwe Roding Roadster waar we al zolang op wachten. Een carbonfiber sportauto die slechts 950 kilo weegt en een 320 pk sterke zescilinder van BMW krijgt. Wat willen we nog meer?

Het idee voor de Roding Roadster onstond in 2007 en de afgelopen jaren zagen we deze kleine roadster al met enige regelmaat over de Nürburgring scheuren. Inmiddels weten we dat achterin de Roding een dwarsgeplaatste(!) 3.0 zescilinder turbo van BMW ligt. Dit blok perst er 320 pk en 450 Nm uit en als je dat combineert met een gewicht van slechts 950 kilo dan heb je een leuke auto.

Verder is de Roding opgetrokken uit carbonfiber, of eigenlijk CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic). Op 6 maart zullen we in Genève alles over deze auto te weten komen.

Bijzonder is dat de zescilinder die BMW altijd in de lengte plaatst nu dwars wordt geplaatst.


Ook interessant!

  • Matchbox maakt milieu-vriendelijke Tesla Roadster
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, geneve-2012, Lichtgewicht, roadster, roding, Schetsen

Vorig bericht: « Dodge Viper ACR-X doet de Nürburgring in 7:03 [video]
Volgend bericht: Bewijs! Een BMW X5 M is beter dan een M3 [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mustang84664 zegt

    23 februari 2012 om 18:17

    Ik zie er meteen een Nissan GTR in!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      23 februari 2012 om 18:18

      @mustang84664: zonder dak?

      Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        23 februari 2012 om 18:20

        @robbie: Nee zonder dak niet, mischien de spiegels maar dat was het eerste wat me opviel aan deze auto

        Login om te reageren
    • priusredbenzine zegt

      23 februari 2012 om 18:48

      @mustang84664: Voorkant met de camo: Porsche en de achterkant een R8?!

      Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        23 februari 2012 om 20:44

        @priusredbenzine: Ja inderdaad ik vond de achterkant ook wel een beetje op een r8 v10 lijken door die carbon plaat over de breedte

        Login om te reageren
    • jazzzo28 zegt

      23 februari 2012 om 21:25

      @mustang84664: idd

      Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    23 februari 2012 om 18:17

    Hmm cijfers zijn super natuurlijk maar ik wil hem eerst in het echt zien denk ik.

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    23 februari 2012 om 18:27

    Eindelijk een BMW met de motor op de aandrijfwielen ,Maar om even de vergelijkings mongool uit te hangen ,Toyota FT86 vookant ,beetje RX7 van Mazda en een paar lelijke wielkasten.

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      23 februari 2012 om 18:37

      @norge: volgens mij is het zelf geen BMW maar enkel de motor?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 februari 2012 om 18:41

        @Bwlian: Zou het ? :mrgreen:

        Login om te reageren
  4. tunefuldjmike zegt

    23 februari 2012 om 18:28

    leuk bakkie :) zal wel lekker gaan met zoon laag gewicht :)

    Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    23 februari 2012 om 19:03

    Wat we nog meer willen? 2 turbo’s van underground racing en dan gooaaan als een malle ;)

    Login om te reageren
  6. ferrari94tr zegt

    23 februari 2012 om 19:06

    @Thijsj dan wordt het waarschijnlijk wel turboooooo gat en op nat zul ook moeten opletten, maar no risk no fun!

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      23 februari 2012 om 19:13

      @ferrari94tr: ik ben dus voor ;)

      Login om te reageren
  7. bartjuh zegt

    23 februari 2012 om 19:40

    gtr style! me gusta

    Login om te reageren
  8. raoulkroes zegt

    23 februari 2012 om 20:00

    Wat een lelijke wagen!

    Login om te reageren
  9. toeter11 zegt

    23 februari 2012 om 20:12

    gewoon een gtr uit een andere ontwerp pen

    Login om te reageren
  10. mixmasie zegt

    23 februari 2012 om 22:24

    Mixed cars! Ik zag ook meteen een GTR! Maar zitten veel bekende lijnen in!

    Login om te reageren
  11. atakan zegt

    24 februari 2012 om 11:14

    Ik vind hem wel mooi, wat gaat dat kosten?

    Login om te reageren
  12. janklaassen zegt

    1 maart 2012 om 22:10

    Eeeee nice, eindelijk een concept zonder hybride plan of elektrische meuk ! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North