• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste foto’s Xenatec Maybach 57S Coupé

Auteur: robbie, gepost 4 oktober 2010 om 09:05 – 45 Reacties

Xenatec Maybach 57S Coupé
Het is dus blijkbaar niet gebleven bij een stapeltje schetsen! Als we deze foto’s mogen geloven is inmiddels de eerste door Xenatec gebouwde Maybach 57S Coupé gereed. En het ziet er lekker uit moet ik zeggen!

Technisch heeft Xenatec niks aangepast, maar ze hebben wel de B-stijl zo’n 20 cm naar achteren verplaatst en de A- en C-stijl zijn wat schuiner gezet. Bijzonder aan dit project is dat Xenatec de volledige ondersteuning van Maybach krijgt bij dit project. Zo blijft de 4 jaar garantie behouden en kan je voor onderhoud ook gewoon naar een ‘normale’ Maybach dealer gaan.

In totaal wil Xenatec zo’n 100 coupes gaan bouwen in de komende jaren. Nogal ambiteus lijkt mij, zeker als je weet dat er vorig jaar slecht zo’n 200 Maybach’s wereldwijd verkocht zijn. Het design van de 57S Coupé is gedaan door Frederik Burchhardt. En die was eerder ook al verantwoordelijk voor de Maybach Exelero concept.

De prijs van al dit lekkers? De prijs zonder belastingen is 675.000 euro en in Duitsland betaal je inclusief belastingen ongeveer 800.000 euro. De prijs van een 57S Coupé met een Nederlands kenteken zal dus zeker ergens boven een miljoen euro uitkomen.

Op de optielijst staan onder andere nog een volledig glazen dak, 21 inch velgen en bepantsering. (via: classicdriver.com)

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

57, 57S, coachbuilding, Coupe, Maybach, xenatech

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 39
Volgend bericht: Video: Maserati GranTurismo MC Stradale + configurator »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB. zegt

    4 oktober 2010 om 09:14

    Ook leuk die nutteloze klokken boven de voorstoelen voor de achterpassagiers…

    Login om te reageren
  2. Akeem_e92 zegt

    4 oktober 2010 om 09:19

    In een vierdeurs Maybach laat je je rijden. Voor een Coupé geldt dat niet, tenzij je constant in wilt stappen als een bok. Als je je dan beseft dat deze auto is bedoeld om zelf in te rijden, gaat de meerwaarde van al deze luxe behoorlijk verloren. Waarom neem je dan geen “normale” luxe coupé van de gevestigde orde?

    Login om te reageren
    • RickB. zegt

      4 oktober 2010 om 10:29

      @Akeem_e92:
      Rolls ROyce heeft toch ook de Drophead en coupe, ga je toch ook niet achterin liggen?

      Login om te reageren
  3. audicoupe84 zegt

    4 oktober 2010 om 09:22

    Wie gaat dit kopen? Maybach = auto met chauffeur. De Maybach is een perfecte auto, alleen is het model niet statig genoeg om een echte Rolls concurrent te zijn. De hoop is nu gevestigd op rappers?

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    4 oktober 2010 om 09:38

    ach jee .. krijgen we dat weer ..

    verontwaardigde reacties van luitjes die zich zelf te goed voelen voor een ouwe Fiat Panda ..
    maar wel de aanstaande kopers van dit gedrocht kunnen veroordelen ..

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      4 oktober 2010 om 13:38

      Hmm, ik denk dat je hier vrij rationeel kunt concluderen dat we te maken hebben met een prijskaartje waar voor 70% lucht in rekening wordt gebracht. Feit blijft dat Maybachs overpriced hoerensloepen zijn, waarbij ik me vrij vaak afvraag of de figuur die hem koopt dit zelf bij gezond verstand niet zelf ook doorheeft. Ik bedoel, eigenaren van een Maybach hebben een te groot ego, hoewel ik er geen persoonlijk ken natuurlijk. Ik zeg dit niet omdat ik enige vorm van jaloezie heb tegen deze personen, maar omdat je voor dit geld veel comfortabelere/sportievere wagens kunt kopen. De drugsbaronnen die hierin rijden kopen hem alleen voor het logo zodat ze zich nog beter kunnen voelen dan het plebs in hun opeltjes den bmwtjes…
      Oftewel; ik vind hem niet mooi =P

      Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      4 oktober 2010 om 14:30

      @lincoln: Ik kan jouw comments meestal wel waarderen… en deze ook weer. Prachtig spot on!

      Login om te reageren
  5. Bumer zegt

    4 oktober 2010 om 09:40

    Nou, het lijkt me dat je ook nog gewoon kan zitten achterin, maar in een limousine als een Maybach ga je toch niet zelf rijden? Daar heb je andere mensen voor. Anders moet je continu naar dat lelijke dashboard kijken van 2 Mercedes S klasses geleden… ;)

    BTW sowieso is een Maybach niets anders dan een S klasse met franjes…

    Login om te reageren
  6. AQ zegt

    4 oktober 2010 om 09:42

    Ziet er beter uit dan origineel:P nutteloos, maar oke.. who cares??

    Login om te reageren
  7. AQ zegt

    4 oktober 2010 om 09:43

    Mezelf beantwoorden: blijkbaar een hoop mensen.. :S

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    4 oktober 2010 om 09:47

    Blijft iets ordinairs hebben, hoe vreemd dat ook is voor een auto van 1 miljoen.

    Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    4 oktober 2010 om 09:50

    Ziet er wel echt geweldig uit zeg zeker als je hem vergelijkt met de normale.

    Dat je altijd gereden moet worden is natuurlijk onzin. Lijkt me “ik rij nog op een brommer maar weet alles van auto’s” praat.
    Een normale 57 kan je best zelf rijden. (in een 62 misschien niet)

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    4 oktober 2010 om 09:53

    Zijn dit trouwens geen computer renders?

    Login om te reageren
  11. stoplichtsprintertje zegt

    4 oktober 2010 om 10:10

    Doet me n beetje denken aan n CL

    Login om te reageren
  12. Innokentiy zegt

    4 oktober 2010 om 10:29

    Ziet er leuk uit, alleen jammer dat deze niet officieel door Maybach zelf wordt gemaakt.

    Login om te reageren
  13. frank zegt

    4 oktober 2010 om 10:39

    dit zijn natuurlijk geen foto’s, maar computer renderings

    overigens vind ik het wel een brute bak, heerlijk ott

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 oktober 2010 om 11:03

      @frank & Donstil: ik twijfelde ook een beetje. Maar Xenatec zei eerder dit jaar dat het eerste exemplaar ergens in juni/juli gebouwd zou worden. Daarom leek het mij wel (enigszins) logisch dat de the real deal zou kunnen zijn.

      Login om te reageren
  14. BmwMPower zegt

    4 oktober 2010 om 10:42

    Mooie wagen, echt. Ben blij dat die afschuwelijke reflector aan de achterkant is verdwenen.
    Alleen, voor minder heb je een CL65.

    Login om te reageren
  15. cyan zegt

    4 oktober 2010 om 10:55

    gewoon klasse

    Login om te reageren
  16. Martijn Nijsten zegt

    4 oktober 2010 om 10:59

    Mensen die hier zitten te zeuren over dingen als ‘het is net een S-Klasse’ hebben dus nog nooit het recht gehad het ding in reallife te aanschouwen of met hun krent erin te mogen plaatsnemen..

    En de opmerking van je MOET gereden worden? Dat raakt kant nog wal bij zo’n coupé..

    Login om te reageren
  17. Maarten zegt

    4 oktober 2010 om 11:04

    Geen oordelen over de kopers…

    Bijzonder fraaie auto, als doet ie wat gedateerd aan! echter, ik vind de ledjes bij dit model echt niet passen. Op de één of andere manier is die voorbumper helemaal een beetje uit lijn met de rest van de auto.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      4 oktober 2010 om 11:16

      @Maarten: dit is namelijk de chriet titulaer uitvoering ..

      Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    4 oktober 2010 om 11:20

    @Lincoln: Ik denk dat hier 95% nooit van de ons welbekende Chriet Titulaer hebben gehoord ! :)

    Login om te reageren
  19. Da Vinci zegt

    4 oktober 2010 om 11:22

    Spuug, yuk, bah, wegdraaiende ogen, acuute misselijkheid, spuuglelijk gedrocht uit vergane tijden .. Wie koopt nou zo een misbaksel? Drugsbaronnen, Oliedealers, foute russische politici, bling bling rapper? .. Voeg naar eigen wens toe …

    Login om te reageren
  20. sacha zegt

    4 oktober 2010 om 11:28

    Eindelijk een Maybach die er echt goed uitziet!

    Maar mijn hemel, WAT EEN POEN!

    En voor de ignorati: Maybach 57(S) rijd je net zo lief lekker zelf. De 62 is voor het chauffeurwerk.

    Login om te reageren
  21. Akabas zegt

    4 oktober 2010 om 11:34

    Mocht ik het geld hebben zou ik de Maybach niet kopen alleen omdat de B-Stijl blijft staan als je de ramen naar beneden hebt.
    Jammer Jammer

    Login om te reageren
  22. JVC zegt

    4 oktober 2010 om 11:55

    Krijgen de Maybach 57 en 62 ook van die mooie LED-lampjes vooraan (+ achterlichten)?
    Voorspoiler vind ik héél mooi (beter dan de 57 en 62).
    De achterspoiler heeft een mooie diffuser afgeleid van de Formule 1 wat ook héél mooi is. Het middenste rode stoplicht achteraan is misschien wat te laag ?

    Login om te reageren
  23. Miguel zegt

    4 oktober 2010 om 12:24

    E-klasse coupé met butlerdiploma

    Login om te reageren
  24. Sneep zegt

    4 oktober 2010 om 12:30

    Nou ga ik twijfelen aan mijn CL

    Login om te reageren
    • Martijn Nijsten zegt

      4 oktober 2010 om 12:42

      @Sneep: Dat is exact hetzelfde als wanneer ik bij de introductie van de nieuwe Porsche GT2 ga mekkeren dat ik aan mijn Peugeot 206CC ga twijfelen. Die zijn niet met elkaar te vergelijken en echt gewoon een klasse apart..

      Login om te reageren
  25. BaySideBlueBoy zegt

    4 oktober 2010 om 12:50

    Gadverdamme, wat een lelijke Amerikaans chromen velgenset. :?
    Maakt er gelijk een ordinaire hoerensloep van. Eerst een andere set velgen en dan is wel alles oké.

    Login om te reageren
  26. Birdman zegt

    4 oktober 2010 om 13:12

    Ben vanaf het begin een maybach fan geweest, veel beter dan de patserige phantom. En dit is zo veel mooier dan een phantom coupe. vraag me af waarom ze hem niet gewoon zelf gaan maken maarja

    Login om te reageren
  27. vluggejapie zegt

    4 oktober 2010 om 13:13

    @ Martijn Nijsten

    Ik vind deze Maybach en de CL65 AMG anders wel met elkaar te vergelijken. Allebei een coupé met dezelfde V12 Biturbo. Ze willen je alleen doen geloven dat dit een heel andere auto is. Het blijft een overpriced Mercedes. Voor het geld van deze Maybach koop je een CL65 AMG, LP640 en een Rolls-Royce Ghost (ik noem maar wat).

    Login om te reageren
    • Birdman zegt

      4 oktober 2010 om 21:44

      @vluggejapie: of een normale maybach + wat anders leuks

      Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    4 oktober 2010 om 13:22

    Dus je hebt een sierlijke coupé met een lomp gewicht en met 5,70 m lengte? Daar moet ik wel van houden… ;)

    Login om te reageren
  29. V10 zegt

    4 oktober 2010 om 14:30

    *wacht op foto’s uit Dubai*

    Login om te reageren
  30. Fre zegt

    4 oktober 2010 om 14:39

    dat ze van de 62s maar eens een coupé maken! puur patsen

    Login om te reageren
  31. San Sebastiano zegt

    4 oktober 2010 om 15:08

    Ik voorzie dat de Moskouse straten hier binnenkort mee opgevleurd gaan worden..

    Login om te reageren
  32. Rohrl-fan zegt

    4 oktober 2010 om 19:23

    Ik zal hem nooit kunnen betaen, maar dit is de eerste productie Maybach die ik wel in mijn garage zou willen.

    Login om te reageren
  33. Dimglor zegt

    4 oktober 2010 om 19:30

    Ziet er toch wel goed uit … Beetje nutteloos al die features voor de achterpassagiers… Als je zo’n auto koopt, rij je er gewoon zelf mee.. dusja..

    Login om te reageren
  34. Tonnie zegt

    4 oktober 2010 om 20:23

    Normale maybach’s zijn een beetje saai, dus 100 lijkt me met deze wagen wel te doen :D

    Login om te reageren
  35. Seroo zegt

    4 oktober 2010 om 21:34

    Woah, lekker, met ledjes !!!! :)

    Login om te reageren
  36. C220AMG zegt

    4 oktober 2010 om 22:14

    Waarom gelijk de discussie van wie gaat dit kopen, het is toch om gereden te worden… Nou ik wist het wel als ik niet meer wist waar ik met m’n geld heen moest (lekker tegenstrijdig). Heerlijke Maybach keep it up

    Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    4 oktober 2010 om 23:24

    En het ziet er vreselijk lelijk uit!

    Login om te reageren
  38. Gerard zegt

    4 oktober 2010 om 23:34

    Is er eigenlijk wel iemand die de strategie van de echte High Sosiety kent ?
    Ik heb alvast de indruk van niet.
    Deze Coupé weerspiegeld de High Sosiety alvast in óptima-forma-(als je dat al verstaat), en als Ultieme modernere Sport-Coupé, en is bovendien eindelijk achterin ook voorzien van de nodige multimedia, hetgeen ik alvast toejuich.
    Dit Automobiel-Kunstwerk is alvast ’n sterk staaltje van Vooruitstrevendheid en doorgedreven Design, en ’n Must-Heaven in de High sosiety.
    En ik had ’n tijd geleden al laten weten dat ik ‘m sowieso moet hebben, mss zelfs 2 eenheden-(exemplaren).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North