Er staat een BMW M3 CRT te koop in Nederland

Auteur: , 82 Reacties

De ingewanden van een M3 GTS, gecombineerd met de praktische kanten van de sedanversie. Oh, en er staat er één te koop in 't noorden.

Er staat een BMW M3 CRT te koop in Nederland

Vier jaar geleden plakte BMW de lettercombinatie ‘CRT‘ achterop een M3 (E90) sedan. Letters die voor ‘Carbon Racing Technology’ staan, waarmee de Duitsers voor het eerst lieten zien hoe ze CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) toepasten op een productie-auto. Onder meer de motorkap, kuipstoelen en achterspoiler werden uit het lichtgewicht spul opgetrokken. Ingrepen die een gewichtsbesparing van een doorsnee Victoria’s Secret model opleverde, ofwel 45 kg.

Ondertussen werd de 4.4-liter V8 naar GTS-specificaties getild. 450 pk en 440 Nm, waarmee je in 4,4 seconden naar de honderd sprint, in plaats van de reguliere 4,9 tellen. De topsnelheid ligt op 290 km/u.

Van de M3 CRT werden er slechts 67 gemaakt, allen gespoten in Frozen Polar Silver en afgewerkt met Melbourne Red details. Er eentje tegen het lijf lopen is dus een zeldzaamheid, maar we werden getipt over dit exemplaar in Heerenveen, gebouwd in 2013 en met 16k op de teller. Wel even diep voor in de buidel tasten, want die exclusiviteit komt tegen een prijs: €89.900.

Met dank aan Freddy voor de tip!




82 reacties

Krankzinnig veel beenruimte achter op de foto’s van de occasion. Komt dat door de kuipstoelen, of zijn die voorstoelen gewoon wat naar voren gezet voor de foto?
Mijn ouders hebben een E90, maar daar kan ik als volwassen vent niet fatsoenlijk achterin zitten.
Ontopic; apart ding! Collectors item.
@borrelnoot: Stoelen lijken wel ver naar voren te staan. De rugleuning zit bijna voor de B-stijl.
@borrelnoot: kuipstoelen zijn kei dun, dat helpt ook.
@borrelnoot: Komt door de welbekende verkoop truck. Zet de stoelen ver na voren en de achterbank ver naar achter en laat de mensen denken dat ze in een maybach kunnen zitten en als ze de wagen komen bekijken blijkt de beenruimte niet veel meer te zijn dan die van een renault clio…
@henkhupelschoten: Want jij zou geen appeltaart bakken en panoramafoto’s maken om je huis eventueel te verkopen? Om ook maar even wat clichés uit de kast te trekken.
@sydney: ik zou het wel doen maar ik trap niet zo snel in al die verkooptrucks, ken ze allemaal wel.
@henkhupelschoten: Dat zou je denken.
@sydney: Dat weet ik……
@sydney: met slagroom graag..alleen een appeltaart is een beetje kaal….je eet toch ook geen erwtensoep zonder worst/spek & roggebrood? ;-)
@maarten020: De erwtensoep en de slagroom van @henkhupelschoten klinken mij als muziek in de oren.
@sydney: Je moest eens weten…..
@borrelnoot: doen ze altijd bij de Beier, de voorstoelen helemaal naar voren. Ziet er niet uit (vind ik).
Dat rode kan echt niet aan de binnenkant
@013gta147: het zit er dus wel.
Kan dus overduidelijk wel.
@g40freak: alles kan, thee kan……
@013gta147: water kan niet meer, Gardameer, Ijsselmeer…
@kvdw: daar ben ik het mee eens. Oneens, weleens..
@013gta147: is dat rode standaard? Vind het niet mooi
Prachtige wagen, jammer dat ze alleen in het wat sombere mat grijs zijn geleverd. In het Donkerblauw met deze zwarte velgen eronder.. Yum!
@lambo4all: Ik heb de auto mogen aanschouwen, vandaar mijn tip naar Autoblog. De kleur zou je voor lief nemen, deze auto is echt superdik om te zien!
45 kg minder en 30 pk extra tegen forse meerprijs? Mij niet gezien …
@gop1: Daarvoor krijg je wel een auto die niet snel in waarde zal dalen. Naast het feit dat je een berg plezier op wielen hebt gekocht, is het ook nog ee goede investering. Als ik 90k had te besteden wist ik het wel.
@berlinetta: ik ook, dan zou ik gaan voor een GT-R
@gop1: normaal gesproken wel maar deze m3 Is zo zeldzaam dat ik deze zou nemen. maar dan zit je weer met het probleem dat je er niet zoveel mag rijden omdat hij dan minder waard wordt.
@gop1: Dat kan. Dan neem ik deze M3 wel. Ik wens je veel plezier aan het einde van de horizon. Mijn plezier zal net zo groot zijn als dat van jou.
@berlinetta: Ik ook. Dan koop ik geen oksjon.
@gop1: ik snap die 30pk ook niet echt van de GTS echt;
de normale M3 heeft 105pk/liter, de GTS ‘maar’ 103 pk/l.
Qua nm ook weinig verschil 100nm/l tov van 101nm/l.
Beide mooie blokken, maar dat die GTS nou zo enorm veel specialer is?
En deze? Een investering was t niet: 16000 km in 2 jaar en toch een hoop euro’s afgeschreven.
Zet je m 5 jaar neer en wil je er 7% op vangen (jaarlijks), moet je m in 2020 voor 126k verkopen. Wil je 10% rendement, zit je aan 150k. Ik geloof in de waarde stijging van speciale auto’s, maar dit zie ik nog niet gebeuren. Om een waarde stijging te krijgen, moet de auto wel het snoepje van de line-up zijn. Een E92 met deze behandeling zou ik snappen, een E90 lijkt me uiteindelijk toch minder aantrekkelijk: er zijn genoeg andere 4-seater sedans met een stuk meer pk op de markt.
@gregorius: Persoonlijk moet ik niets hebben van al dat financiële gedoe, waar alles maar altijd geld moet opleveren. Een auto moet je, mits je het kan betalen, kopen omdat je het wilt en niet omdat het financieel verstandig is.
@gregorius: Zo kan ik ook berekenen. 10% is onzin natuurlijk, een auto schrijft altijd af. Als deze dus 5k per jaar minder waard wordt ipv 10k, zou je ook kunnen stellen dat hij 50% minder snel afschrijft. Je kan ook een volle kia van 35k kopen, die is 2 jaar later 20 waard. Verschilt dus helemaal niet zoveel.
‘Carbon Racing Technology’ achterop zetten en dan maar 45 kilo besparen? Moet een zwaar stickertje zijn..
@norge: 45 kg vind ik nog best wat eigenlijk.
@stfu: Dat is ongeveer het verschil tussen met een volle of lege tank rijden. Dus als je met bijna lege tank rondrijdt in een normale E90 kun je hetzelfde gewichtsvoordeel ervaren.
@norge: Achterbank eruit, en je bespaart weer wat.. ;)
@e1000bmw523i: altijd handig met 4 deuren
@roppp: jup, kun je de rolkooi er makkelijker inzetten.
@e1000bmw523i: achterdeuren deruit en je bespaart nog meer
Wat is BMW’s M3 toch verdomd begerenswaardig.
Aan de ene kant vind ik ‘m wel vet, anderzijds wordt een BMW voor leken al gauw fout en dat is deze stiekem wel een beetje (voor leken/vrouwen).
@stfu: Een echte man geeft niet om de mening van vrouwen. Vooral vrouwen die overal over denken te kunnen oordelen zijn je aandacht niet waard.
-edit: nutteloze en nodeloos kwetsende discussie. Gewoon NIET doen.-
@sydney: Dat heeft nog best lang geduurd.;)
@gop1: zo erg bedoelde ik het ook niet. Maar ik zou wel bepaalde auto’s eerder laten staan, vanwege een bepaald imago ja. Ik zou nog steeds best een Integra R willen hebben, maar met mijn leeftijd boven de 30 voel ik mij dan gewoon te snel een sjonnie. En dat wil ik gewoon niet meer.
@stfu: Trek je niet teveel aan van anderen, daar is het leven te kort voor.
@gop1: Ik moet dus opflikkeren voordat ik mijn moeder “als as terug vindt” Lees dit even terug @autoblog wil je?
@sydney: Ten eerste: dat is niet wat ik zei, ten tweede: jij hebt serieus een aantal steken loszitten, laat je nakijken.
En dit is inderdaad een nutteloze discussie, dus bij deze houd ik het voor gezien en begin aan mijn nieuwe week.
@gop1: Je kan alles wel ontkennen,maar dat maakt het allemaal niet minder waar.We kunnen dit wel even naar de rechter brengen als je wilt.Graag zelfs.
@gop1: Dus volgens jouw zullen wij onze moeder dus als as terugvinden? Dat is me nogal een dingetje.Ik geef je vandaag nog aan bij de Politie voor bedreiging.
@gop1: Laten wij ons onmin in de rechtbank verder uitvechten.Wij zijn er klaar voor.
@gop1: Het internet vergeet niets.Je bent de Sjaak.
@sydney: Leuk dat Autoblog mij een avondje blokt, ik zit af en toe heus wel fout, en zal de eerste zijn die dat toegeeft.Maar de Moeimakers eromheen,die een podium blijven krijgen,begrijp ik echt niet.Dat figuur mag en zal nooit mijn moeder beledigingen.Dat lijkt mij duidelijk voor iedereen hier.Inclius de redactie.
@sydney:
+2 van mij, meer kan ik er niet tegelijk geven….
@sydney: En maar doorgaan en doorgaan…. Ik heb je reacties eens een beetje zitten doorlezen. Daaruit blijkt wat een naar mens je bent. Je schroomt niet om continu venijnige opmerkingen te maken, maar zelf kan je niets hebben. Bovendien verzin je uitspraken en ga je daar vervolgens mee lopen dreigen. Overigens vind ik het nogal zielig dat je steeds je eigen reacties liked.
@gop1: Ik kan alles hebben, scheldt mij voor alles uit, het maakt me niets uit, maar betrek mijn familie en vooral mijn moeder er niet bij.
@gop1: Bied netjes je excuses aan mij en dan is het wat mij betreft alles klaar en en over.Het zou je meer dan sieren.
Ziet er echt prachtig uit!
Prijs is exclusief hpm
@vincentw: hoeren per minuut/maand?
Ik heb altijd al een zwak gehad voor snelle sedans en toch heb ik nooit geweten dat BMW zoiets gemaakt had (ik word misschien oud?!); wel een mooie auto!
Vind de prijs wel meevallen, als ik het geld had, zou ik het er zeker voor over hebben!
90k ex bpm dacht ik!
Is wel heel veel geld voor een M3. De ‘normale’ M3 E90 begint bij ongeveer 30k…
@nathan_verhoeven: Die zal zijn waarde ook alleen nog maar verliezen. Deze niet.
@berlinetta: Je zou gelijk kunnen hebben maar uiteindelijk is die waarde dus alleen voor liefhebbers weggelegd.
Ooit bij verkoop of inruil hoef je er niet op te rekenen denk ik ;)
@nathan_verhoeven: Ook met 16.000?
Wat een slechte foto’s, als je iets exclusiefs verkoopt voor 90k mag je wel wat meer verwachten.
Vind het qua geld wel meevallen, je betaalt voor een GTS ruim anderhalve ton denk ik. Laatst nog een EVO Diary filmpje over deze auto gezien, daar waren ze erg enthousiast over de CRT!
Dik ding, alleen zijn de rode details over de top, en moeten de wielen niet zwart.
Wat staan die voorstoelen ver naar voren zeg?!?! Was Roel van Velzen de vorige eigenaar? Weliswaar een mooie auto maar 90k?!? Voor dat geld kan ik wel wat leukers verzinnen…
Wat een lekkere auto! Doe mij er maar een!
Wil je je (bijna) net zo speciaal voelen maar voor minder astronomische prijzen? Zoek een 320si
@baasbas: Niet doen, die blokjes gaan meestal kapot.
@jaapiyo: Er staan wat bedenkelijke verhalen op internet ja… Maar geef toe, je voelt je heel speciaal terwijl je wacht op de sleepwagen
@Ricardo: “Ondertussen werd de 4.4-liter V8 naar GTS-specificaties getild.”

Die zin lijkt te impliceren dat de standaard M3 al een 4.4 V8 heeft. Of begrijp ik dit nu verkeerd?
@SimonMc: Een grammaticale uitleg brengt inderdaad met zich mee dat de gewone M3 al beschikte over een 4.4 liter V8, wat natuurlijk niet zo is. Er had beter kunnen staan: Ondertussen werd de 4.0 liter V8 naar GTS-specificaties getild. Maar genoeg mieren geneukt voor vandaag.
Ab…geef er nou geen aandacht aan dan wordt ‘ie nog duurder.
M3 zou nog wel eens mijn volgende kunnen zijn, maar een CRT is leuk maar mij teveel.
Er staat er ook eentje in België te koop, met slechts 5000 km op de teller :)
Er staat er ook eentje in België te koop, met slechts 5000 km op de teller :)

http://gocar.be/nl/autovlan/tweedehands-auto/BMW/M3/CRT-t45p4ws
Heerlijk mis alleen de handbak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).