• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan 370Z facelift is hier, zoek de verschillen

Auteur: Alwood, gepost 7 februari 2012 om 18:26 – 56 Reacties

Nissan 370Z facelift
Nee serieus, zoek de verschillen. Ik zie ze niet.

Wel een lekker ding, geen verkooptopper in de lage landen. Achterwielaangedreven, een V6 voorin en niet voor stagiaires. Nissan zegt zelf van alles aan het design van de voor- en achterkant te hebben verbeterd. Vooruit, de LED’s zien we zitten. Er zijn 2 nieuwe kleuren te bestellen. Nieuwe rode remklauwen met extra stugge slangen van een Nissan GT-R. Het onderstel is nu “Euro-tuned” in de modellen met sportpakket.

Nissan 370Z billen

Het interieur is verrijkt met een nieuw Bose speakersysteem met 2(!) subwoofers. Nog steeds schakel je met een 6V handbak of 7V automaat. Spannend. Niet om naar te kijken, wel om mee te rijden. Of liever driften eigenlijk.

UPDATE – video op autojunk.

Ook interessant!

  • Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
    Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw

Nieuwste artikelen

  • Deze geveilde filmauto’s brachten serieus geld in het laatje
  • Mercedes CLA is stiekem minder Europees dan je denkt (of hoopt)
  • Tóch ondersteuning voor Fisker Ocean ondanks faillissement
  • Europese autofabrikanten zijn toch niet blij met het afschaffen van het verbod op de verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

370z, Nissan, parijs-2012, rood, Video

Vorig bericht: « Bugatti Veyron doet 360+ km/u op openbare weg #baas
Volgend bericht: Dieselen in de winter: bevroren brandstof en billen »

Lees Interacties

Reacties

  1. noir8 zegt

    7 februari 2012 om 18:28

    Leuke auto. Maar liever een dik aangeklede Toyota GT86!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      7 februari 2012 om 18:48

      @noir8: Of de Subaru BRZ natuurlijk.

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        7 februari 2012 om 18:52

        @agera: Wel meer power die Nissan

        Login om te reageren
        • agera zegt

          7 februari 2012 om 18:58

          @burninrubber: Dat klopt het zijn geen concurrenten, maar wel twee heerlijke auto’s om mee te rijden.

          Login om te reageren
  2. eklasse zegt

    7 februari 2012 om 18:32

    Facelift zoals een facelift hoort te zijn. Auto is er niet lelijk van geworden. Alleen die gesmolten velgen en die goedkope dreurgreep mogen van mij achterwege gelaten worden. Interieur heb ik echter nooit mooi gevonden.

    Login om te reageren
  3. jiry97 zegt

    7 februari 2012 om 18:38

    ziet er beter en leuker uit

    Login om te reageren
  4. 964rs zegt

    7 februari 2012 om 18:40

    ik zie wel een overeenkomst: hij is mooi gebleven

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      7 februari 2012 om 19:58

      @964rs: Als je die overeenkomst niet ziet ben je vrij stom ;)

      Login om te reageren
  5. jrmpower24 zegt

    7 februari 2012 om 18:41

    echt een van mijn lieveling auto’s! gewoon een heerlijk scheur ding!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      7 februari 2012 om 18:50

      @jrmpower24: +1

      Ik houd ook van deze Nissan 370Z overigens net als de Nissan 350Z twee heerlijke wagens.

      Login om te reageren
  6. trisx zegt

    7 februari 2012 om 18:43

    Ik hou van deze wagen

    Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    7 februari 2012 om 18:44

    Snap bij deze auto nog steeds niet dat er geen 4WD als optie mogelijk is :? (‘Optie’ omdat deze auto ook veel als driftwagen wordt gebruikt)
    De GT-R heeft toch ook 4WD wat de acceleratie ten goede komt.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      7 februari 2012 om 18:48

      @VeniVidiVici: geen enkele Z-car is awd geweest. Vandaar ;)

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 februari 2012 om 19:32

        @rotarypowah: Dit ^

        Login om te reageren
    • PyroZnype zegt

      7 februari 2012 om 18:50

      @VeniVidiVici: 4WD levert natuurlijk ook weer wat extra gewicht en mogelijk vermogensverlies op, plus de techniek wordt er complexer en duurder van :)

      Login om te reageren
    • Svensson zegt

      7 februari 2012 om 19:07

      @VeniVidiVici:

      AWD als optie? Je doet alsof het iets is zoals een setje mistlampen dat je zomaar ff toevoegt.. Maakt de auto veel en veel duurder, omdat er een compleet nieuwe aandrijflijn ontworpen moet worden. Bovendien verander je daarmee de hele karakteristiek van de auto.. RWD maakt de auto nou net zo leuk. Concurrenten als de Z4, SLK en Boxster zijn er toch ook niet met 4WD? Daar is een reden voor.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        7 februari 2012 om 21:32

        @Svensson: ‘Alsof ik het zie als een setje mistlampen toevoegen’ tsss, nou sorrie hoor Svensson dat ik mijn gedachten met mede autobloggers deel om te zien wat hun visie hierop nou is!

        Login om te reageren
        • Svensson zegt

          8 februari 2012 om 01:54

          @VeniVidiVici:

          Je mag je reactie altijd delen natuurlijk.. ik gaf gewoon mijn visie erop, zoals je zelf al zegt ;)
          En m’n vergelijking was misschien wat over the top, maar “AWD toevoegen als optie” is echt teveel gedoe en te duur voor zo’n relatief low volume model.

          Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    7 februari 2012 om 18:47

    Twee subs. Eindelijk een merk dat ’t snapt. Natuurlijk logisch voor gebruik thuis, maar leuk om eens te zien dat Nissan echt meent dat geluid in een auto ook echt beter mag klinken.

    Login om te reageren
  9. agera zegt

    7 februari 2012 om 18:47

    Ik zou twijfelen tussen deze Nissan 370Z of een Toyota GT86 beiden zijn erg mooi, erg gaaf em bovendien zal het heerlijk sturen zijn en een hoop rijgenot opleveren.
    Verder ziet de cockpit er ook strak en spannend uit.

    De Japanners flikken het weer. Hopelijk komt de Honda NSX er ook zo snel mogelijk. Subaru heeft net de BRZ en Toyota de GT86 gelanceerd. Daarnaast heeft Nissan ook de GT-R in het assortiment.
    Er komt een hoop mooi spul uit Japan

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      7 februari 2012 om 18:51

      @agera: geen logische keuze om tussen te twijfelen? Beetje als twijfelen tussen een Polo of A4.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        7 februari 2012 om 19:04

        @rotarypowah: Nee hoor de reden waarom je deze koopt is anders dan die bij een A4. Sportief rijden en rijgenot staat hierbij voorop ipv het praktische, comfort, afschrijving of beenruimte etc.

        Wil je deze Nissan 370Z of een full option Subaru BRZof de Toyota GT86 dat is een afweging.

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        8 februari 2012 om 17:17

        @rotarypowah: Maar waarom is die vergelijking van Agera zo krom dan? Ik zou denken dat ze ook in dezelfde “leaque” vallen. Allebei een 2 zitter coupe, allebei RWD, allebei een NA hoogtoerige motor met variable valve timing, allebei de redline op 7400 RPM, etc. Ik zou zeggen moeilijke keuze.

        Oke, de Nissan levert meer als 100 pk meer, maar heeft dan ook een 3,7 liter motor, de GT86 maar een 2 liter. Dat zie je ook terug in de prijs. De Toyobaru zou rond de 40 komen volgens Louwman, de Nissan kost 59.. PK’s kosten geld.

        Maar qua auto zie ik niet zo veel verschil. Denk ik nou krom? Kom jongens wat vinden jullie..

        Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      7 februari 2012 om 19:18

      @agera: op de nsx moet je nog eventjes wachten maar voor de rest goed bezig japan.

      Login om te reageren
    • syliaca zegt

      7 februari 2012 om 19:56

      @agera: wil je een Toyota Landcruiser Gold of een Porsche 911, dat is ook een afweging, maar geen vergelijking.

      Login om te reageren
  10. fit4fun zegt

    7 februari 2012 om 18:51

    Zo stoer ik de GT-R vind, zo ehhh heel erg veel minder stoer ik een 370Z vind. Zal een goede sportauto zijn, maar alleen al die poepende hond achterkant is voor mij al wat teveel :-)

    Login om te reageren
    • agera zegt

      7 februari 2012 om 18:55

      @fit4fun: Gezien de prijs wel sneller binnen handbereik.

      Login om te reageren
  11. Tonnie zegt

    7 februari 2012 om 18:53

    Blijft er gewoon lekker uit zien. Niet zo heel extreem maar wel gewoon lekker. Afschrijving is volgens mij wel hoog, want hier op ’t dorp stond er laatst eentje te koop voor ongeveer 20k euro ofzo.

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      7 februari 2012 om 20:49

      @Thijsj: is dat niet een 350Z? Kan me niet voorstellen dat een 370Z al zo ‘goedkoop’ is

      Login om te reageren
  12. Dev zegt

    7 februari 2012 om 18:53

    Geen verkooptopper in Nederland nee, maar ik had toevallig al eens zitten kijken, voor een nieuwe 370z mag je in Nederland dus 65 rooitjes aftikken. Helemaal van de zotte.

    Login om te reageren
  13. Svensson zegt

    7 februari 2012 om 18:57

    Valt me meteen al op dat ze die lelijke draculatanden in de grill hebben weggehaald. Dat was namelijk het enige wat me stoorde aan het oude design.

    Login om te reageren
    • dirkmulders zegt

      7 februari 2012 om 21:58

      @Svensson: dat was mij nog helemaal niet opgevallen!!!! Nice work!!!

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      7 februari 2012 om 23:03

      @Svensson:

      En er zitten nu LEDs op de hoeken van de bumper.

      Login om te reageren
      • Svensson zegt

        8 februari 2012 om 01:47

        @carmasterr:

        Klopt, maar dat staat ook al in ’t artikel zelf.

        Login om te reageren
  14. dennisr zegt

    7 februari 2012 om 19:03

    weinig aan veranderd, gewoon even om te benadrukken hoe overbodig de LFA is..

    wel heel mooi wagentje..

    Login om te reageren
    • agera zegt

      7 februari 2012 om 19:04

      @dennisr: Wil je dat laatste even toelichten waarom overbodig?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        7 februari 2012 om 19:18

        @agera: was niet bepaald een serieuze opmerking :P auto’s zijn natuurlijk nooit overbodig :mrgreen:

        Login om te reageren
        • agera zegt

          7 februari 2012 om 19:20

          @dennisr: Ow oke ik dacht al Dennis gaat voor GroenLinks :P

          Login om te reageren
  15. mrbones zegt

    7 februari 2012 om 19:30

    Laat me raden. LEDjes?

    Login om te reageren
  16. Benjamin1 zegt

    7 februari 2012 om 19:41

    zoek de verschillen:

    #lutsers #zielig!!!

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      7 februari 2012 om 19:54

      @Benjamin1: +1

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      7 februari 2012 om 20:06

      @Benjamin1: ik zie geen verschillen tussen die veyron en de z

      Login om te reageren
    • Lan_Evo zegt

      7 februari 2012 om 20:27

      @Benjamin1:
      Haha, viel mij ook al op inderdaad. Copy pasta!

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      7 februari 2012 om 20:34

      @Benjamin1: mjah, als je dan echt zo scherp bent zie je ook dat de artikelen in omgekeerde volgorde zijn gepost… dat bepaalde titels dan meer voor de hand liggen mag geen verrassing zijn?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        7 februari 2012 om 20:54

        @Alwood: we houden nog wel van je hoor! :mrgreen:

        Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      7 februari 2012 om 20:44

      @Benjamin1: vroeger was er bij Autoblog wel een regel, om dit soort schoonheidsfoutjes te voorkomen. Maar goed, bijna niemand valt er over en er wordt aan bronvermelding gedaan. Sommige nieuwsberichten vind je op alle autosites, dan is er helemaal geen ontkomen aan. Je kan ’t natuurlijk negeren, maar dan is ’t ook weer niet goed.

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        7 februari 2012 om 22:00

        @rotarypowah: Er is een verschil tussen ”nieuws” wat overal terugkomt en dit. Bij dat soort nieuws denk ik aan onthulling M5, Beursnieuws etc…

        @Alwood, ik heb denk ik niet genoeg inspiratie en creativiteit om titels te verzinnen voor Autoblog. Dat #baas ( serieus ENIGE toevoeging btw) had ik echt noooooit verzonnen….

        Ps waar blijft het artikel over 9000 tpm op 6000 voet? Of zijn jullie druk aan het uitvogelen hoeveel km dat is?

        Login om te reageren
  17. syliaca zegt

    7 februari 2012 om 19:54

    Ik vind hem eigenlijk minder stoer eruit zien zo, hij lijkt wat gladder te zijn.

    Login om te reageren
  18. d15b2 zegt

    7 februari 2012 om 20:04

    Nieuwe grill, nu met de verplichte daylight running lights, prima faceliftje.

    Login om te reageren
  19. Flamingo zegt

    7 februari 2012 om 20:07

    hij lijkt eigenlijk weer meer op de eerste z

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    7 februari 2012 om 20:24

    Was mooi is mooi en kwaliteit door en door…..

    Login om te reageren
  21. kickass zegt

    7 februari 2012 om 22:30

    Hij is wat ronder en de ’tanden’ zijn weg.

    Login om te reageren
  22. fiatrider zegt

    7 februari 2012 om 23:03

    Nu al weer een facelift. Ik zie de oorspronkelijke model bijna nooit rijden.

    Login om te reageren
  23. TSI-tje zegt

    8 februari 2012 om 09:09

    Is dit nieuws? Ondanks dat een coupé, per definitie, altijd cool is heb ik de 370 nooit een mooie opvolger gevonden van de 350Z. Die ‘klopte’ meer qua verhoudingen.

    Login om te reageren
  24. Osca zegt

    8 februari 2012 om 10:59

    Vond de oude velgen mooier. Nja voor de rest niet veel veranderd wat dus mooi is :D

    Login om te reageren
  25. burninrubber zegt

    8 februari 2012 om 23:15

    @agera: turbootje erop hup weg pk verschil :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North