• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Familie Quandt onder vuur in Duitsland

Auteur: robbie, gepost 26 november 2007 om 14:24 – 48 Reacties

BMW logo

De familie Quandt, vooral bekend als grootaandeelhouder van BMW, ligt in Duitsland onder vuur vanwege een dubieus oorlogsverleden. De Duitse zender NDR heeft namelijk 5 jaar lang lopen spitten in het verleden van de familie en daar een documentaire over gemaakt. Zo komt onder andere iemand aan het woord die verteld over het feit dat hij als dwangarbeider moest werken in de batterijfabriek Afa van de familie. Dit gebeurde zonder enige bescherming of wat dan ook. In de eerste drie maanden stierven al gelijk 6 mannen als gevolg van de zware chemische materialen waarmee ze moesten werken.

De familie wilde hier nooit aan herinnerd worden en heeft geprobeerd om alles onder de pet te houden, maar het lijkt er nu sterk op dat het niet gaat lukken. In de documentaire komt zelfs een familielid, Sven Quandt, aan het woord. Ik heb zo het gevoel dat dit verhaal nog wel eens een onaangenaam vervolg kan krijgen voor de familie.

Wil je meer lezen over dit onderwerp? Kijk dan op spiegel.de (via ttac).

Familie Quandt

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Gedurfd: Chinees merk kopieert Nederlandse Bugatti
  • In dit land worden Tesla-deurgrepen verboden
  • Het echte verhaal over de Tesla Model Y Performance #test
  • De nieuwe Maserati-dealer van Nederland is bekend
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW

Vorig bericht: « Stapt HWA met Mercedes de F1 in?
Volgend bericht: Koopje: Bentley Continental GT voor 25% van de prijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rein zegt

    26 november 2007 om 14:27

    Die sven quandt kan er niets aan doen dus kun je hem ook niet straffen.
    Het verleden ligt vast.

    Login om te reageren
  2. CasperH zegt

    26 november 2007 om 14:30

    De vraag is niet óf ze betrokken waren. Bijna elke industrieel in het Derde Rijk werd destijds onderworpen aan de grillen van Adolf en de zijnen. Geloof me, er waren weinig bedrijven waarbij de directeuren nog heel veel in te brengen hadden in die tijd.

    Ik wil niet zeggen dat dat de Quandt-stamboom vrijpleit, maar ik ben ervan overtuigd dat als je in andere rijke Duitser hun verleden gaat graven er ook altijd wel iets te vinden is wat ze verbind aan de nazi’s. Vervelend maar waar. Ik bedoel: de kever is volgens mij nog steeds de best verkochte auto ooit toch? Veel meer Nazi-gerelateerd als die auto wordt het niet hoor. En Volkswagen verkoopt er geen auto minder om heden ten dage.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 14:35

    Is een beetje oude koeien uit de sloot halen. Zou vervelend zijn als het consequenties had voor de familie.

    Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    26 november 2007 om 14:41

    heel kort:

    ” ich habbe es nicht Gewust..”

    laat dat verleden nou een keer liggen zeg..
    boeie

    Login om te reageren
  5. niels zegt

    26 november 2007 om 14:51

    Woo. F&S hadden een leuk stripje ooit. Over woedende Argentijnen die tegen het huwelijk tussen wimlex en maxima waren, omdat het toch niet kon dat maxima met de (klein)zoon van zulke dubieuze kerels zou trouwen..

    Login om te reageren
  6. Japie zegt

    26 november 2007 om 14:55

    Zwartmakerij: bij gebrek aan nieuws,…..maak je nieuws!

    Login om te reageren
  7. Frank zegt

    26 november 2007 om 15:01

    Het gaat er idd niet om of er bedrijven zijn die mee MOESTEN werken aan de oorlog, maar BMW liep daarin redelijk voorop en was uiterst productief en inventief.
    Zo kon het bedrijf na de oorlog weer op een goede manier van start gaan in tegenstelling tot de bedrijven die puur deden wat moest.

    Vind het dus wel een groot verschil tussen verplicht meedoen of actief meedoen en zo een oneerlijke positie na de oorlog verwerven. BMW is niet voor niks nog steeds zo geliefd bij mensen die nog steeds heil zien in het opruimen van alle Joden.

    Al met al was, is en zal BMW altijd fout blijven. In elke zin van het woord.

    -edit: ff dimmen he!-

    Login om te reageren
  8. Kyanite zegt

    26 november 2007 om 15:03

    De familie Bush (ja die van de dict… ehh sorry president van de USA) had ook nauwe banden met Nazi-Duitsland. Daar is ook geen hond die zich daar druk om maakt. Zo zullen enkele andere grote duitse bedrijven ook wel banden gehad hebben met het regime van toendertijd, ik noem Bosch, Mercedes, Siemens, Mayer…. Maar goed deze bedrijven zijn al jaren commercieel dus je kan ze wat mij betreft niet beoordelen/veroordelen wat er in het verleden is gebeurt. Als je dit wel doet moet je ook niet op vakantie gaan naar bijvoorbeeld Italie, Frankrijk en Spanje… lees de geschiedenis boeken er maar eens op na.

    Login om te reageren
  9. Pieter zegt

    26 november 2007 om 15:03

    Mensen hallo Volkswagen is nota bene door Hitler bedacht. Over de vorm beveelde hij: hij moet eruitzien als een kever want je hoeft maar naar de natuur te kijken om te weten wat stroomlijn is. Verder moest BMW vliegtuigmotoren maken voor Duitse jagers en was Mercedes het huismerk van Hitler en zijn kornuiten.

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    26 november 2007 om 15:07

    Volgende week bij de veiling van Sotheby’s

    Lady’s and gentlemen. We are not talking about a classic car here, but the manufacturer itself.

    The opening bid is 25 bilion Euro’s.

    Going once!
    Going twice!
    Sold to the gentleman dressed in yellow at the back!!

    Login om te reageren
  11. J.R. Booij zegt

    26 november 2007 om 15:14

    Er is een fraaie familiefoto van de Quandtjes waarop ook Goebbels in vol ornaat staat.

    Login om te reageren
  12. peter zegt

    26 november 2007 om 15:17

    Onderzoek betaald door de concurrentie ? :-)

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    26 november 2007 om 15:20

    @J.R. Booij, Goebbels is dan ook de stiefvader van Harald Quandt.

    @Kyanite, de bedrijven die jij noemt ontkennen het ook niet en hebben ook schadevergoedingen betaald. Bij de familie Quandt is dat (voor zover ik weet) niet het geval.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    26 november 2007 om 15:23

    Tja, wat moet je hier mee?
    Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze hun onaangename verleden niet aan de grote klok hangen. Wat mij betreft is hun dus niets aan te rekenen. De generaties die nu aan ’t roer staan hebben toch niets met de Nazi-tijd te maken gehad.
    We weten het nu, het is niet terug te draaien, niemand is er blij mee.
    Verder geen consequenties aan verbinden dus.

    Login om te reageren
  15. SugarFree zegt

    26 november 2007 om 15:23

    1. Stemmingmakerij
    2. Behoorlijk irrelevant nieuws, gezien comment van Casper.

    Login om te reageren
  16. CasperH zegt

    26 november 2007 om 15:24

    Ok. Conspiracy theories: met een beetje verbeelding kan je best een hakenkruis uit het bmw-logo halen.

    Oehhhhh…

    Login om te reageren
  17. vin zegt

    26 november 2007 om 15:26

    Die Quandt’s krijgen allemaal een halve Audi bij hun huwelijk… :D
    [zie de ringetjes in het schema]

    Login om te reageren
  18. Erik zegt

    26 november 2007 om 15:29

    of een keltisch kruis

    Login om te reageren
  19. adrie bombarie zegt

    26 november 2007 om 15:38

    Was het niet zo dat toen duitsland gedeeld werd in ’45-46, alle data en kennis van BMW aan de sovjetzijde lag. Toen BMW na de oorlog aan de westerse zijde verder wilde gaan, moesten ze eigenlijk van scrap af aan opnieuw beginnen. rottig voor hun dus ;-)…

    Login om te reageren
  20. Armada zegt

    26 november 2007 om 15:56

    De productie van de VW kever is trouwens pas echt op gang gekomen nadat de oorlog voorbij was en de geallieerden de fabrieken ervoor aan het werk zetten.

    Login om te reageren
  21. Floryn zegt

    26 november 2007 om 16:00

    mijn opa heeft ook voor bmw moeten werken in de oorlog maar daarom ga ik nog niet een ander merk kopen als ik die keuze moet maken

    belangrijk is wel dat mensen ooit hun excuses hebben aangeboden, als daar ooit reden voor is geweest. Het is wel degelijk belangrijk wanneer mensen onder het opportunisme hebben geleden van anderen.

    Login om te reageren
  22. pepouw zegt

    26 november 2007 om 16:10

    ’t gaat ook niet over BMW,maar over de de accufabriek Ata uit Hannover Stöcken.
    Die bestaat niet meer is overgegaan in Varta.
    En ’t gaat er meer over dat de familie Quandt dit probeert te verbloemen.
    Maar goed we moeten verder in ’t leven,het is gebeurt,en hopelijk trekken we hier leering uit en komt ’t nooit meer voor ?.
    Maarja de mens is een wreedt beestje,dus je weet maar nooit!!.

    Login om te reageren
  23. pepouw zegt

    26 november 2007 om 16:18

    Sorry typefoutje moet dus “Afa” zijn.

    Login om te reageren
  24. Frank deH zegt

    26 november 2007 om 16:21

    tJa, altijd al foute auto’s geweest. Hoewel 95% van de autobloggers het daar niet mee eens is.

    Login om te reageren
  25. dekster (Union Fait La Force) zegt

    26 november 2007 om 16:28

    Ik snap niet waarom men altijd moet hameren op het oorlogsverleden van sommigen, ja Hitler was niet de beste, maar het was meegaan of vergaan en er zijn nu eenmaal mensen die goed kunnen meegaan. :roll:

    Login om te reageren
  26. Ron zegt

    26 november 2007 om 16:30

    @Frank deH: als je nou echt niets te melden heb…. blijf dan gewoon van die “plaats reactie” knop af, lees de reactie van Casper (bovenaan) nog maar eens goed, hij zegt precies hoe het is.

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    26 november 2007 om 16:33

    @pepouw, jij begrijpt de kern van het artikel tenminste :)

    Login om te reageren
  28. Frank deH zegt

    26 november 2007 om 16:44

    @Ron Fijn Ron, jij hoort vast bij die 95% thuis. Gelukkig mag ik hier nog wel mijn mening geven, uiteraard hoef jij het daar niet mee eens te zijn. Maar goed, er waren tijden dat mensen het nodig vonden anderen monddood te maken, helaas voor jou werkt dit niet meer zo. En wellicht ooit eraan gedacht dat een foute auto ook iets anders kan betekenen?

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    26 november 2007 om 17:09

    @ Frank de H (crimineel? ;) ):
    Precies. En jij gooit de twee betekenissen van ‘fout’ door elkaar, waardoor met name jouw eerste reactie kant nog wal raakt. Vandaar de reactie van Ron.

    Login om te reageren
  30. Valleyman zegt

    26 november 2007 om 17:13

    Autoblog wordt roddelpers? :-p
    haha just kidding e ppl ;-) maar neemt niet weg dat ik dit een van de belachelijktste verhaaltjes ooit vind.

    “BMW is niet voor niks nog steeds zo geliefd bij mensen die nog steeds heil zien in het opruimen van alle Joden” -> Beste Frank, mensen als jij moesten ze gewoon opruimen en daarmee basta, als jij jaloers bent omdat je in een oud wrak moet rondbollen of te lui was om te studeren en nu een Bmw te kunnen betalen is dat jouw zaak maar niet de onze, ik betwijfel of ik enkel voor mezelf spreek als ik vraag om zulke reacties achterwege te laten.
    Leer eerst en vooral eens lezen, die 6 ongelukkigen werkten nog niet eens bij/voor Bmw.

    Login om te reageren
  31. Jan C. zegt

    26 november 2007 om 17:27

    Worden weer veel zaken verdraaid in de comments. Ik vind de comment over BMW-rijders op zijn minst ongepast.

    De vorm van de Kever kwam niet bij Hitler vandaan. Welke gek heeft je dat verteld? Porsche kwam, net als veel auto-ontwerpers, uit wat vroeger Oostenrijk-Hongarije heette. Daar komen meer ontwerpers vandaan als Ledwinka. Laat die Ledwinka nou een soortgelijke auto hebben ontworpen, bij Tatra. Ontwerpers als Ledwinka en Porsche komen uit de School van Oostenrijkse auto-ontwerpers. De Kever was min of meer al bij andere merken als Zündapp en NSU ontworpen.

    Terug naar de familie Quandt. Het is voor mij een beetje mosterd na de maaltijd. Beetje laat he? Je kan wel zeggen beter laat dan nooit, maar zelfs als de familie zou toegeven dat ze dingen fout hebben gedaan in de oorlog, dan nog verandert er niks.

    Login om te reageren
  32. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 17:34

    ach, de heer Dr. Ing. h.c. F. Porsche gaat ook niet geheel vrijuit als het gaat om WO II……..

    En een heer Piech ook niet als het gaat om delicate zaken :

    http://www.welt.de/wirtschaft/article1400704/Justiz_durchleuchtet_Pichs_Rolle_in_VW-Affaere.html

    Login om te reageren
  33. Frank deH zegt

    26 november 2007 om 18:06

    @ Klassiekerrally “Frank” is niet “Frank deH”.

    Die eerste reactie is dus een andere Frank. En idd, ik gebruik het “foute” op een iets andere manier, en blijkbaar zie jij daar wel de ;) van in. Anderen hebben blijkbaar een zeer kort lontje (is dat typisch voor BMW-rijders?), maar ik gun ze allemaal hun mening en pleziertje. Trouwens wel onvoorstelbaar zoals sommigen hier met de reacties omgaan, ik hoop dat ze niet alles wat op autoblog.nl staat zo serieus nemen. Ik zou niet willen dat ze het aan hun hart krijgen.

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    26 november 2007 om 18:27

    joepie .. de helden NA de oorlog ..
    percentage gewijs was de nederlandse industrie geen haar beter .

    ik weet ook echt niet wie er wijzer wordt van vingertjes wijzen ..
    wel hoop ik dat het een mooie uitgebalanceerde docu gaat worden .. want dat kan namelijk ook.

    Login om te reageren
  35. DAT zegt

    26 november 2007 om 19:36

    De familie Quandt is zeer rijk en invloedrijk. Wat is het dan heerlijker om daar flink met modder naar te gooien. Want immers als je rijk bent ben je per definitie fout.

    Login om te reageren
  36. Shrink zegt

    26 november 2007 om 21:14

    “De familie Quandt is zeer rijk en invloedrijk. Wat is het dan heerlijker om daar flink met modder naar te gooien. Want immers als je rijk bent ben je per definitie fout.”

    Deze reactie vind ik wat kinderlijk. Het gaat niet om dat iedereen die rijk is fout is. Het gaat erom of DEZE familie een fout verleden heeft, en dat lijkt er wel degelijk op. De vraag is of deze familie z’n huidige rijkdom (mede) te danken heeft aan z’n vooraanstaande contacten in Nazi-Duitsland en het gebruik van dwangarbeid. Dat is toch wat anders dan “een smetje” dat we liever vergeten.

    Overigens twijfel ik er niet aan dat BMW hele goeie auto’s maakt die ik graag zou kopen als ik het geld had.

    Login om te reageren
  37. Vinguard57 zegt

    26 november 2007 om 22:39

    Oud nieuws. Bovendien: de familie Piech colaboreerde met de Nazi’s, Porsche, Henry Ford sympathiseerde met Adolf, Fokker was fout in WO1, Luns was lid van de NSB, enz. Zo kan ik wel nog even doorgaan. Toppunt vindt het publiceren van de familie stamboom met geboortedata’s van na 1945. Ik vraag me af watl je daarmee bereiken wilt. Dat alle Quandts even slecht zijn? Is dat niet hetzelfde als wat Hitler deed m.b.t b.v Joden, homo’s en Slavische volkeren??

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    26 november 2007 om 23:00

    Het is algemeen bekend dat de Quandt familie een opzichzelf zijnde familie is. Praten bijna niet met de buitenwereld en interviews geven is al bijna uit den boze. D’r hangt al langere tijd een “waas” over de familie. Een soort van Brenninkmeijertjes maar dan nog wat meer gehuld in geheimzinnigheid.

    Al met al als dit inderdaad waar is dan moet men schuld bekennen schoonschip maken en verder gaan met het leven.

    Je kan iemand verantwoordelijk houden maar op een gegeven moment moet er ook een streep onder gezet worden natuurlijk.

    Login om te reageren
  39. Chrizzzie zegt

    27 november 2007 om 08:28

    Ik vindt ook niet dat je de kinderen nu moet gaat straffen voor iets wat hun ouders hebben gedaan. Dit zou betekenen dat er nog veel meer kinderen in Duitsland gestraft zouden moeten worden voor hun ouders daden.

    D´r is toch bijvoorbeeld niemand die Max Mosley van de FIA aanvalt terwijl zijn vader de leider was van de fasistische partij in Engeland en zijn ouders in het huis van Hitler zijn getrouwd met Adolf zelf als getuige.

    Login om te reageren
  40. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 november 2007 om 10:29

    Nou, fout is het wel, maar nog lang geen VW!

    Die zijn tenminste Founded bij Adolf himself…

    Login om te reageren
  41. Jan C. zegt

    27 november 2007 om 13:43

    @SAAB (Svenska): Waarom is SAAB in de auto’s gegaan… Oh ja, na de oorlog verkochten ze niet meer zoveel vliegtuigen… zo kun je dus iedereen fout maken. Echter heeft Volkswagen wel degelijk schadevergoedingen betaald. Te weinig naar de mening van velen, maar dat is meer dan niks. Volkswagen is “founded bij” de Britse strijdkrachten, die KdF-Stadt omnoemden naar het nabij gelegen Wolfsburg en daarna met behulp van een foute vertaling aanvankelijk begonnen als Wolfsburg Motor Works (WMW zo te zeggen). De naam Volkswagen komt dan ook niet van Hitler of de Britten, maar van het Duitse Standard, die adverteerden met “deutschen Volkswagen”. Zoals hierboven ook al beschreven is het ontwerp van Volkswagen niet een uniek ontwerp, zo heeft Steyr, Tatra en NSU een vergelijkbare wagen geproduceerd (al was het soms slechts een prototype).

    Login om te reageren
  42. CocoCool zegt

    28 november 2007 om 01:46

    1) Je kunt de kinderen inderdaad niet afrekenen op het gedrag van hun ouders. Maar dan moeten ze ook bedanken voor het vermogen wanneer dat verdient is over de ruggen van velen. Fout geld behoort aan de slachtoffers.
    2) De mensen die vinden dat we dit verleden nu eens moeten laten rusten, moeten eens naar de wereld van vandaag kijken. De gevolgen van WO2 zien we dagelijks in het Israel-Palestina conflict en helaas wordt er op diverse plekken op deze aardbol nog dagelijks genocide gepleegd. Kennelijk staan we nog steeds niet genoeg stil bij wat er gebeurd is, want we hebben er nog niks van geleerd. Dat is iets waar ik soms toch bij stil sta als ik de BMW van mijn vriendin stap, in de hoop dat ik in slechtere tijden niet voor macht/geld kies maar voor ethiek.

    Login om te reageren
  43. Jan C. zegt

    28 november 2007 om 11:45

    @CocoCool: Het Israel-Palestina conflict is al veel ouder. Graagje beter inlezen ipv populistisch zijn. Het conflict is eigenlijk ontstaan doordat de Britten daar als vredessoldaten heen gingen. Dat er op de rest van de wereld nog genocide voorkomt is niet een gevolg van de Tweede Wereldoorlog en genocide kwam ook al voor de Tweede Wereldoorlog voor.

    Login om te reageren
  44. CocoCool zegt

    28 november 2007 om 21:01

    @Jan-C: ik schrijf niet dat de genocide in de wereld een gevolg is van WO2, het palistina-israel conflict in grote mate wel. Ik ken mijn geschiedenis.
    Het feit dat genocide ook al voor WO2 bestond is geen rede om er niet meer bij stil te staan. Een ieder moet altijd waakzaam zijn, en dus moeten we niet gaan roepen dat ‘het gezeur over WO2 en Hitler nou maar eens afgelopen moet zijn’. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat “Hitler niet de beste was’. Een understatement waar ik mij zorgen over maak, en dat heeft niets met populisme te maken. Ik vrees dat de 2 door mij geciteerde opmerkingen juist populistisch zijn.

    Login om te reageren
  45. Jan C. zegt

    30 november 2007 om 15:07

    Het Palestina-Israel conflict komt door de Britten. En dat was al begonnen voor de Tweede Wereldoorlog.

    Hitler was (understatement waarschuwing) niet een fijne man (einde understatement). Echter, in plaats van het af te schilderen als de duivel zelve is natuurlijk ook niet correct.

    Alle problemen van tegenwoordig vinden niet hun oorzaak in de Tweede Wereldoorlog. Veel problemen die er door veroorzaakt zijn, zijn in veel gevallen ernstiger gemaakt door wat er na kwam. Voorbeeld: De wapenwedloop tussen Rusland en de VS kwam voort uit de WOII, maar dat was niet de directe oorzaak.

    Login om te reageren
  46. 9000cse zegt

    8 december 2007 om 02:54

    @ Jan C.

    “Echter, in plaats van het (hem?) af te schilderen als de duivel zelve is natuurlijk ook niet correct”.
    Als je eens wist, hoeveel echte woede dit gelul bij me oproept! Onnozelaar! Of heb je iets te verbergen?
    Doe eens een poging om zijn geschrift “Mein Kampf” te lezen. Als het dan niet de duivel zelve was, dan toch in ieder geval zijn tweelingbroer!

    Login om te reageren
  47. bas zegt

    21 december 2008 om 18:27

    nee hoor, Die Sven Quandt zit in de film gewoon te lachen. Buh, misselijkmakend die kerel.

    Login om te reageren
  48. Huibert60 zegt

    9 maart 2009 om 17:40

    Alle vooraanstaande Duitse industrieele families steunden Adolf Hitler. Families als krupp, Porsche, Piech etc.etc. liepen achter het nazi regme aan.
    Maar we leven nu in 2009 en het aantalmensen wat WOII heeft meegemaakt wordt snel minder.
    Zelf vind ik het heel onterecht om daar steeds maar maar weer op terug te komen. De tweede wereldoorlog is 64 jaar geleden geeindigd. Mensen welke werkelijke macht in WOII gehad hebben zijn uitgestorven. Volwassenen zijn nu minimaal 82 jaar Laten wij nu in godesnaam eens naar de toekomst kijken en niet al onze frustraties uitten op devolgende generaties welke ook niets konden doen aan de daden van hun voorouders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North