• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 340 Competizione: classic looks, moderne power

Auteur: CasperH, gepost 23 september 2011 om 13:08 – 66 Reacties

Ferrari 340 Competizione
Heeft u nog ergens een Ferrari 456 rondslingeren? Laat er dan in hemelsnaam een 340 Competizione van maken!

De 456 ziet er immers nogal ongelukkig uit, zeker in vergelijking met deze prachtige reïncarnatie van de zeer zeldzame 340 Mexico. Daar werden er ooit drie van gemaakt door Ferrari om deel te nemen aan de Carrera Panamericana in 1952.

De 340 Competizione is ontsproten aan het brein van Gullwing America. Die kennen we! Eerder ontworpen die mensen namelijk al de reïncarnatie van de Mercedes 300SL Gullwing, de 300SL Panamericana.

De heren roepen dat er slechts één 340 Competizione gebouwd gaat worden met een 456 als technische basis en een handgeklopte aluminium body. Ik vermoed echter dat ook jij voor het juiste prijskaartje zo’n mooie 340 Competizione op de stoep kan zetten. Het interieur wordt overigens ook retro, maar net als de buitenkant worden er wel moderne elementen toegevoegd zoals carbon kuipjes. Lekker hoor!

Ook interessant!

  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari 812 Competizione
    Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel
  • Ferrari 812 Mozzarella*
    Ferrari 812 Competizione is nu officieel [UPDATE]
  • Zo klinkt 9.500 tpm met de 812 Competizione [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

340, competizione, Ferrari, gwa, replica

Vorig bericht: « Suzuki zoekt ruzie met Volkswagen
Volgend bericht: Lijkt deze pen op een Aventador? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rechercheur zegt

    23 september 2011 om 13:11

    Wooow, eerste indruk was “foei lelijk”, maar tweede indruk is “COOL!” … :-)

    Login om te reageren
  2. heiligehandgranaat zegt

    23 september 2011 om 13:13

    Afgezonderd van die afschuwelijke vinnen is het een zeer mooie wagen

    Login om te reageren
  3. pim_smeets zegt

    23 september 2011 om 13:14

    Best wel een cool bakkie. Alleen jammer van pootafdruk koplampen…

    Login om te reageren
  4. Careltje zegt

    23 september 2011 om 13:15

    Die velgen zien er erg dik uit! dit in tegenstelling tot de koplampen..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 september 2011 om 22:15

      @Careltje: Dik? Die velgen heb ik gisteren nog op een golf 2 gezien…

      Login om te reageren
  5. agera zegt

    23 september 2011 om 13:15

    Lelijk ding dan is zelfs de neus van een Mulsanne mooier.

    Login om te reageren
  6. SHFT zegt

    23 september 2011 om 13:15

    Haal aub dat Ferrari logo er af want dit heeft niets meer met Ferrari te maken. Spuuglelijk

    Login om te reageren
    • massarati zegt

      23 september 2011 om 13:30

      @SHFT: sluit ik me bij aan!

      Login om te reageren
      • 288gto zegt

        23 september 2011 om 22:54

        @massarati: Ik sluit me daar óók bij aan.

        Login om te reageren
    • Wouter-Klinge zegt

      23 september 2011 om 18:54

      @SHFT:

      Wel hoor. 456 als basis.
      Dusss…

      Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    23 september 2011 om 13:16

    Damn, zo een apart design en dan toch zo fkn mooi.. Wat een gruwelijke bak, lijkt een beetje hot-rod achtig. Supert.

    Login om te reageren
  8. jolig zegt

    23 september 2011 om 13:16

    Het Amerikaanse zie je er wel aan af. Net even ietsje meer over de top met alles dan bij het origineel.
    En het interieur lijkt wel uit een pick-up te komen.

    Login om te reageren
  9. Benz65 zegt

    23 september 2011 om 13:17

    Een to hoog Redneck gehalt voor de gemiddelde Ferrari rijder.

    Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      23 september 2011 om 13:19

      @Benz65: Een edit knop zou wel handig zijn. Iets voor de volgende vergadering Autoblog?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 september 2011 om 22:16

        @Benz65: Dat willen ze niet. Gezegd is gezegd. Je moet de gevolgen van je uitspraken maar dragen…

        Login om te reageren
        • Benz65 zegt

          28 september 2011 om 12:08

          @Esprit_de_Flandre: Maar de tientallen spelfouten die ze zelf maken verbeteren ze wel, lijkt me een beetje kort van AB.

          Login om te reageren
          • CasperH zegt

            28 september 2011 om 12:26

            @Benz65: het gaat niet om spelfouten. Met een edit-knop kan iemand teveel wijzigen, waardoor de lijn uit een discussie kan verdwijnen. Dat willen we voorkomen.

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            28 september 2011 om 18:19

            @Benz65: Tuurlijk. Heer en Meester…

            Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    23 september 2011 om 13:17

    Dit is wat je krijgt als een Amerikaan zijn interpretatie van een Ferrari maakt. Bijna een karikatuur. Maar wel heel gaaf!

    Login om te reageren
  11. birdboy zegt

    23 september 2011 om 13:17

    Gaaf, maar een normale 456 is ook een schoonheid.

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    23 september 2011 om 13:21

    nee dank je, dan hou ik liever de 456 voor de deur dan dit lelijke ding

    Login om te reageren
  13. Jorrit zegt

    23 september 2011 om 13:27

    Gelukkig dat er niet meer 456’s geslachtofferd worden voor dit gedrocht. Als je een klassieker wil, koop dan ook een klassieker, of behoud op z’n minst de looks, stance, of hoe je ’t ook wil noemen. Klassieke modellen met moderne brede plattewangbanden heb ik nooit mooi kunnen vinden.
    En hoe kan je de 456 ongelukkig noemen? Één van de mooiste Ferrari’s imho, zeker de prefacelift.

    Zo, even mijn gal spuwen. :-)

    Login om te reageren
    • SanS zegt

      23 september 2011 om 13:38

      @Jorrit: Eens dat een 456 een van de mooiste Ferrari’s is. Mocht ik ooit voor de keuze komen te staan, dan zou dat model waarschijnlijk de meeste kans maken.

      Login om te reageren
  14. carmasterr zegt

    23 september 2011 om 13:32

    Deed me hier aan denken:

    Dus maak m matzwart en geef maar!

    Login om te reageren
    • torana zegt

      23 september 2011 om 14:02

      @carmasterr: nou kunnen ze inderdaad “The Car II” uit gaan brengen :D

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 september 2011 om 15:42

      @carmasterr: T*ringbak.. heb er nog een trauma van..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 september 2011 om 22:20

      @carmasterr: Ik moet die film echt eens zien. Ik ken het alleen maar van dit:

      http://www.youtube.com/watch?v=7HVK50mH6vw

      Login om te reageren
  15. SanS zegt

    23 september 2011 om 13:37

    Vind het wel een geslaagd geheel, alleen die koplampen zien er niet uit (bedrijfspoedelpootafdruk?). Vraag me alleen af of logo er wel op mag zitten.. Ferrari is niet de makkelijkste wat dat betreft: zie P4/5 Competizione, Michel vd Brinks GTO (hoe zou het daar nu mee staan??) en de nieuwe Stratos..

    Login om te reageren
  16. Pixed zegt

    23 september 2011 om 13:40

    Alle eigenaars van een schaalmodelletje van Ferrari zijn bijzonder hard op de teenkootjes getrapt. So what als iemand met kluiten zijn geld wil geven aan een uniek ontwerp. Amerikaans design, Cobra elementen, hot-rod wanebe, je kunt het niet zo gek bedenken of deze wagen heeft het. Me like.

    Login om te reageren
  17. bowie zegt

    23 september 2011 om 13:42

    Tjesus wat een gedrocht!!!!

    Login om te reageren
  18. wimbers zegt

    23 september 2011 om 13:47

    koplampen gewoon met 1 xenon pit erin, rare achtervleugel aapasen, en ff een paar hoofdsteunen erin zetten.
    dan mag ie voor mij gebouwd worden..
    oh ja. huis verkopen…

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    23 september 2011 om 13:54

    “classic looks” .. waar dan ??

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 september 2011 om 22:22

      @lincoln: Jaren ’80 Golf velgjes…

      Login om te reageren
  20. bigcar zegt

    23 september 2011 om 13:58

    Vind het maar niks, echt een leklijke bak… :(

    Login om te reageren
  21. raphael zegt

    23 september 2011 om 13:59

    Zucht.. Amerikanen. Dat andere ding van hun was ook al lelijk. Zonde dit, heeft al helemaal niets met Ferrari te maken.

    Login om te reageren
  22. torana zegt

    23 september 2011 om 14:00

    eindelijk een Ferrari uit de 21e eeuw die indruk op me maakt… ik ga meteen een 456 slopen :P

    Login om te reageren
  23. sirmustang zegt

    23 september 2011 om 14:00

    dit is best vet, alleen niet als ferrari

    Login om te reageren
  24. zounds010 zegt

    23 september 2011 om 14:01

    Die voorkant lijkt echt helemaal nergens naar. Koplampen, en die rare punt aan de spatborden, blech. Het had zo mooi kunnen zijn; het zijaanzicht is prima en zo’n greenhouse met veel glas is gewoon mooi.

    Login om te reageren
  25. nutsackattack zegt

    23 september 2011 om 14:01

    Zag em gisteren al ergens anders op het internet en moest gelijk denken aan het werk van Leepu van chopshop

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    23 september 2011 om 14:03

    leuk om je jaren 80 corvette C4/C5? zo toee te takelen maar dit ziet er totaal niet Italiaans uit. Te laag, te dik, een slechte (amerikaanse) kariktuur van een fraaie sportwagen. Kan zo in Cars 3…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      27 september 2011 om 20:23

      @w0o0dy:

      C3/C4 is 80s materiaal.

      Login om te reageren
  27. Hubert zegt

    23 september 2011 om 14:12

    Coddington bagger.
    Meer wil ik er niet over zeggen.

    Login om te reageren
  28. rotarypowah zegt

    23 september 2011 om 14:19

    Overdone.

    Login om te reageren
  29. bredaas zegt

    23 september 2011 om 14:34

    even ter vergelijk het orgineel, img src=”http://files.conceptcarz.com/img/Ferrari/52-Ferrari_340_Mexico_Vignale_Brlnta_Dv-07-PB_06.jpg”width=450

    Login om te reageren
  30. bredaas zegt

    23 september 2011 om 14:35

    oeps ging iets nie goe..

    http://files.conceptcarz.com/img/Ferrari/52-Ferrari_340_Mexico_Vignale_Brlnta_Dv-07-PB_06.jpg

    Login om te reageren
  31. bredaas zegt

    23 september 2011 om 14:36

    zo dan?

    Login om te reageren
    • torana zegt

      23 september 2011 om 14:39

      @bredaas: nu desilusioneer je ineens alle Ferrari freaks die zojuist beweerd hebben dat ie niet op een Ferrari lijkt :lol:

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 september 2011 om 14:45

      @bredaas:

      Ferrari fanaten snappen handgeklopt aluminium niet ..
      alles wat niet van kunststof is is “lelijk” ..

      Login om te reageren
    • knalfa zegt

      23 september 2011 om 15:42

      @bredaas: Goedzo, keek al of het al gepost was.

      Maar geef dan in het artikel tenminste aan waar het design op gebaseerd is!!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 september 2011 om 22:23

        @knalfa: Doen ze toch?

        “zeker in vergelijking met deze prachtige reïncarnatie van de zeer zeldzame 340 Mexico.”

        Login om te reageren
  32. ferrari zegt

    23 september 2011 om 14:43

    ech te gek! alleen welke gek laat zijn nu ongeveer € 40000,- kostende 456 voor meerdere tonnen verbouwen naar dit? die 456 is al een eeuwigheid uit produktie, kan me eerder indenken dat men daar de 612 of 599 voor gebruikt. maar goed, er komt er ook maar 1 van en die zullen ze ook wel verkopen denk ik.

    Login om te reageren
  33. nickelb zegt

    23 september 2011 om 14:44

    Hoe kun je eigenlijk de 456 middenmotor houden als je zo ver naar achter komt te zitten. Of word de motor alla porche achter de wielen geplaatst.

    Login om te reageren
  34. nickelb zegt

    23 september 2011 om 14:46

    Volgens mij moet ik me gaan schamen. De 456 is v12 natuurlijk en geen v8 midden

    Login om te reageren
  35. dotternetta zegt

    23 september 2011 om 15:14

    Mooie renders, jammer van de hoge jpg codering. Mooie wagen!

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    23 september 2011 om 15:23

    Ferrari 340 Competizione of hoe je een van de weinige ferrari’s die ik mooi vind kan ombouwen tot eentje waarvan ik braakneigingen krijg.

    Als ze nu dit (nog een ‘ferrari’ die ik mooi vind) als inspiratie gebruikt hadden.

    ipv dit

    Login om te reageren
  37. panda100hp zegt

    23 september 2011 om 15:24

    Prachtige styling, zowel interieur als exterieur. Zou alleen nooit denken dat dit een Ferrari is…

    Login om te reageren
  38. stekel zegt

    23 september 2011 om 15:40

    porno op wielen, omdat het kan!!

    Login om te reageren
  39. dennisr zegt

    23 september 2011 om 15:49

    mooi interieur! is wel een gaaf ding.. alleen de voorkant twijfel ik nog over..

    Login om te reageren
  40. Larick zegt

    23 september 2011 om 15:56

    Tja, ziet er leuk uit, in de computer.

    Login om te reageren
  41. Modus zegt

    23 september 2011 om 16:25

    Doet denken aan de Mercedes Bent, zie hier http://www.hotrodscustomstuff.com/mercedes-bent.html, een custom 190SL op een SL600 onderstel.

    Staat in de NL TG magazine van deze maand.

    Login om te reageren
  42. norge zegt

    23 september 2011 om 16:30

    Twijfel geval dit, aan de ene kant heel gaaf , maar op de volgende foto weer lelijk.

    Login om te reageren
  43. ccvr zegt

    23 september 2011 om 18:37

    Volvo P1800 concept, iemand?
    http://www.autoblog.com/2009/05/05/koenigsegg-engineer-building-modern-day-volvo-p1800/

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    23 september 2011 om 23:12

    Kijk nou eens naar dit….

    Ik bedoel, welke halve zool maakt daar zo’n hotrod-karikatuur van?

    Login om te reageren
  45. Arnoud zegt

    24 september 2011 om 13:34

    @ Iedereen die deze auto niet op een 340 Competizione vindt lijken:
    Dat klopt. Maar zoek eens op Ferrari 340 Mexico Spider Vignale… Gegarandeerd dat je die beter vindt lijken.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      24 september 2011 om 13:44

      @Original_Arnoud:

      Login om te reageren
  46. Esprit_de_Flandre zegt

    25 september 2011 om 22:29

    De 456, de laatste discrete Ferrari.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North