Heeft u nog ergens een Ferrari 456 rondslingeren? Laat er dan in hemelsnaam een 340 Competizione van maken!
De 456 ziet er immers nogal ongelukkig uit, zeker in vergelijking met deze prachtige reïncarnatie van de zeer zeldzame 340 Mexico. Daar werden er ooit drie van gemaakt door Ferrari om deel te nemen aan de Carrera Panamericana in 1952.
De 340 Competizione is ontsproten aan het brein van Gullwing America. Die kennen we! Eerder ontworpen die mensen namelijk al de reïncarnatie van de Mercedes 300SL Gullwing, de 300SL Panamericana.
De heren roepen dat er slechts één 340 Competizione gebouwd gaat worden met een 456 als technische basis en een handgeklopte aluminium body. Ik vermoed echter dat ook jij voor het juiste prijskaartje zo’n mooie 340 Competizione op de stoep kan zetten. Het interieur wordt overigens ook retro, maar net als de buitenkant worden er wel moderne elementen toegevoegd zoals carbon kuipjes. Lekker hoor!
Wooow, eerste indruk was “foei lelijk”, maar tweede indruk is “COOL!” … :-)
Afgezonderd van die afschuwelijke vinnen is het een zeer mooie wagen
Best wel een cool bakkie. Alleen jammer van pootafdruk koplampen…
Die velgen zien er erg dik uit! dit in tegenstelling tot de koplampen..
@Careltje: Dik? Die velgen heb ik gisteren nog op een golf 2 gezien…
Lelijk ding dan is zelfs de neus van een Mulsanne mooier.
Haal aub dat Ferrari logo er af want dit heeft niets meer met Ferrari te maken. Spuuglelijk
@SHFT: sluit ik me bij aan!
@massarati: Ik sluit me daar óók bij aan.
@SHFT:
Wel hoor. 456 als basis.
Dusss…
Damn, zo een apart design en dan toch zo fkn mooi.. Wat een gruwelijke bak, lijkt een beetje hot-rod achtig. Supert.
Het Amerikaanse zie je er wel aan af. Net even ietsje meer over de top met alles dan bij het origineel.
En het interieur lijkt wel uit een pick-up te komen.
Een to hoog Redneck gehalt voor de gemiddelde Ferrari rijder.
@Benz65: Een edit knop zou wel handig zijn. Iets voor de volgende vergadering Autoblog?
@Benz65: Dat willen ze niet. Gezegd is gezegd. Je moet de gevolgen van je uitspraken maar dragen…
@Esprit_de_Flandre: Maar de tientallen spelfouten die ze zelf maken verbeteren ze wel, lijkt me een beetje kort van AB.
@Benz65: het gaat niet om spelfouten. Met een edit-knop kan iemand teveel wijzigen, waardoor de lijn uit een discussie kan verdwijnen. Dat willen we voorkomen.
@Benz65: Tuurlijk. Heer en Meester…
Dit is wat je krijgt als een Amerikaan zijn interpretatie van een Ferrari maakt. Bijna een karikatuur. Maar wel heel gaaf!
Gaaf, maar een normale 456 is ook een schoonheid.
nee dank je, dan hou ik liever de 456 voor de deur dan dit lelijke ding
Gelukkig dat er niet meer 456’s geslachtofferd worden voor dit gedrocht. Als je een klassieker wil, koop dan ook een klassieker, of behoud op z’n minst de looks, stance, of hoe je ’t ook wil noemen. Klassieke modellen met moderne brede plattewangbanden heb ik nooit mooi kunnen vinden.
En hoe kan je de 456 ongelukkig noemen? Één van de mooiste Ferrari’s imho, zeker de prefacelift.
Zo, even mijn gal spuwen. :-)
@Jorrit: Eens dat een 456 een van de mooiste Ferrari’s is. Mocht ik ooit voor de keuze komen te staan, dan zou dat model waarschijnlijk de meeste kans maken.
Deed me hier aan denken:
Dus maak m matzwart en geef maar!
@carmasterr: nou kunnen ze inderdaad “The Car II” uit gaan brengen :D
@carmasterr: T*ringbak.. heb er nog een trauma van..
@carmasterr: Ik moet die film echt eens zien. Ik ken het alleen maar van dit:
http://www.youtube.com/watch?v=7HVK50mH6vw
Vind het wel een geslaagd geheel, alleen die koplampen zien er niet uit (bedrijfspoedelpootafdruk?). Vraag me alleen af of logo er wel op mag zitten.. Ferrari is niet de makkelijkste wat dat betreft: zie P4/5 Competizione, Michel vd Brinks GTO (hoe zou het daar nu mee staan??) en de nieuwe Stratos..
Alle eigenaars van een schaalmodelletje van Ferrari zijn bijzonder hard op de teenkootjes getrapt. So what als iemand met kluiten zijn geld wil geven aan een uniek ontwerp. Amerikaans design, Cobra elementen, hot-rod wanebe, je kunt het niet zo gek bedenken of deze wagen heeft het. Me like.
Tjesus wat een gedrocht!!!!
koplampen gewoon met 1 xenon pit erin, rare achtervleugel aapasen, en ff een paar hoofdsteunen erin zetten.
dan mag ie voor mij gebouwd worden..
oh ja. huis verkopen…
“classic looks” .. waar dan ??
@lincoln: Jaren ’80 Golf velgjes…
Vind het maar niks, echt een leklijke bak… :(
Zucht.. Amerikanen. Dat andere ding van hun was ook al lelijk. Zonde dit, heeft al helemaal niets met Ferrari te maken.
eindelijk een Ferrari uit de 21e eeuw die indruk op me maakt… ik ga meteen een 456 slopen :P
dit is best vet, alleen niet als ferrari
Die voorkant lijkt echt helemaal nergens naar. Koplampen, en die rare punt aan de spatborden, blech. Het had zo mooi kunnen zijn; het zijaanzicht is prima en zo’n greenhouse met veel glas is gewoon mooi.
Zag em gisteren al ergens anders op het internet en moest gelijk denken aan het werk van Leepu van chopshop
leuk om je jaren 80 corvette C4/C5? zo toee te takelen maar dit ziet er totaal niet Italiaans uit. Te laag, te dik, een slechte (amerikaanse) kariktuur van een fraaie sportwagen. Kan zo in Cars 3…
@w0o0dy:
C3/C4 is 80s materiaal.
Coddington bagger.
Meer wil ik er niet over zeggen.
Overdone.
even ter vergelijk het orgineel, img src=”http://files.conceptcarz.com/img/Ferrari/52-Ferrari_340_Mexico_Vignale_Brlnta_Dv-07-PB_06.jpg”width=450
oeps ging iets nie goe..
http://files.conceptcarz.com/img/Ferrari/52-Ferrari_340_Mexico_Vignale_Brlnta_Dv-07-PB_06.jpg
@bredaas: nu desilusioneer je ineens alle Ferrari freaks die zojuist beweerd hebben dat ie niet op een Ferrari lijkt :lol:
@bredaas:
Ferrari fanaten snappen handgeklopt aluminium niet ..
alles wat niet van kunststof is is “lelijk” ..
@bredaas: Goedzo, keek al of het al gepost was.
Maar geef dan in het artikel tenminste aan waar het design op gebaseerd is!!
@knalfa: Doen ze toch?
“zeker in vergelijking met deze prachtige reïncarnatie van de zeer zeldzame 340 Mexico.”
ech te gek! alleen welke gek laat zijn nu ongeveer € 40000,- kostende 456 voor meerdere tonnen verbouwen naar dit? die 456 is al een eeuwigheid uit produktie, kan me eerder indenken dat men daar de 612 of 599 voor gebruikt. maar goed, er komt er ook maar 1 van en die zullen ze ook wel verkopen denk ik.
Hoe kun je eigenlijk de 456 middenmotor houden als je zo ver naar achter komt te zitten. Of word de motor alla porche achter de wielen geplaatst.
Volgens mij moet ik me gaan schamen. De 456 is v12 natuurlijk en geen v8 midden
Mooie renders, jammer van de hoge jpg codering. Mooie wagen!
Ferrari 340 Competizione of hoe je een van de weinige ferrari’s die ik mooi vind kan ombouwen tot eentje waarvan ik braakneigingen krijg.
Als ze nu dit (nog een ‘ferrari’ die ik mooi vind) als inspiratie gebruikt hadden.

ipv dit
Prachtige styling, zowel interieur als exterieur. Zou alleen nooit denken dat dit een Ferrari is…
porno op wielen, omdat het kan!!
mooi interieur! is wel een gaaf ding.. alleen de voorkant twijfel ik nog over..
Tja, ziet er leuk uit, in de computer.
Doet denken aan de Mercedes Bent, zie hier http://www.hotrodscustomstuff.com/mercedes-bent.html, een custom 190SL op een SL600 onderstel.
Staat in de NL TG magazine van deze maand.
Twijfel geval dit, aan de ene kant heel gaaf , maar op de volgende foto weer lelijk.
Volvo P1800 concept, iemand?
http://www.autoblog.com/2009/05/05/koenigsegg-engineer-building-modern-day-volvo-p1800/
Kijk nou eens naar dit….

Ik bedoel, welke halve zool maakt daar zo’n hotrod-karikatuur van?
@ Iedereen die deze auto niet op een 340 Competizione vindt lijken:
Dat klopt. Maar zoek eens op Ferrari 340 Mexico Spider Vignale… Gegarandeerd dat je die beter vindt lijken.
@Original_Arnoud:
De 456, de laatste discrete Ferrari.