• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel

Auteur: willeme, gepost 5 mei 2021 om 15:27 – 25 Reacties

Ferrari 812 Competizione

De Ferrari 812 Competizione A is de laatste en gaafste open sportwagen met V12.

Het is een beetje lastig. Want moeten we nu blij zijn of niet met de nieuwe Ferrari 812 Competizione en de 812 Competizione A? Ferrari heeft net officieel het doek getrokken van zowel de gesloten versie als de open variant. We zijn blij vanwege de specificaties en die waanzinnige V12, maar verdrietig dat het hoogstwaarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn.

812 Competizione

Maar genoeg getreurd. Laten we genieten van al het moois! Ferrari had de gesloten versie al gedeeltelijk onthuld. Het gaat om de Ferrari 812 Competizione (coupé) en de open Ferrari 812 Competizione A, waarbij de A voor Aperta staat.

De motor is een 6.5 liter grote V12 die geheel atmosferisch is, dus geen turbo of supercharger. Het maximum vermogen is 830 pk en het koppel bedraagt 692 Nm. Dat is 30 pk en 26 Nm méér dan de 812 Superfast en 812 GTS hebben.

  • Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari 812 Competizione

Misschien nog wel mooier is het moment wanneer het vermogen wordt geleverd: bij 9.250 toeren. Het maximale toerental is ietsje later: 9.500 toeren. Daarmee kan deze V12 meer toeren draaien dan de V8 uit de 458 ooit heeft gedaan, bijzonder indrukwekkend. De gesloten Ferrari 812 Competizione weegt 1.487 kilogram, de open versie zal wel iets zwaarder zijn. Die 1.487 is nog een droog leeggewicht, dus nog voordat je olie, koelvloeistof en brandstof toevoegt…

Ferrari 812 Competizione

Prestaties

De prestaties heeft Ferrari ook alleen vrijgegeven van de dichte versie. Deze gaat in 2,85 seconden naar de 100 km/u. Van 0-200 km/u accelereren duurt slechts 7,5 tellen. De topsnelheid is ‘meer dan 340 km/u’. Beide versies hebben een zeventraps automaat van ZF, met een dubbele koppeling.

  • Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari 812 Competizione

Ook is de Ferrari 812 Competizione voorzien van vierwielbesturing. Er komen 999 coupé’s en 699 open versies. Helaas hebben we ook slecht nieuws, naast het feit dat het de laatste der mohikanen zijn.

De prijs is ongeveer een half miljoen voor de dichte versie. De Aperta is nog een tonnetje duurder. Omdat het kan, waarschijnlijk. Beide prijzen zijn nog voordat de fiscus zijn deel komt opeisen. Maar ja, de mensen die er kunnen betalen en er eentje willen hebben al een slot gereserveerd. Beide versies zijn dan ook nu al uitverkocht.

Ook interessant!

  • Ferrari 812 Mozzarella*
    Ferrari 812 Competizione is nu officieel [UPDATE]
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Zo klinkt 9.500 tpm met de 812 Competizione [video]
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

812, competizione, Ferrari, Supercars, V12, Video

Vorig bericht: « Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
Volgend bericht: Delta4x4 L200 is met stellage perfect voor wereldreis »

Lees Interacties

Reacties

  1. Turbo S zegt

    5 mei 2021 om 15:32

    Ik vind hem mooi maar hij haalt het niet bij zijn voorganger de F12 tdf.

    Login om te reageren
  2. tdu2zonda zegt

    5 mei 2021 om 15:39

    Wat een apparaat! Misschien niet zo mooi als de F12 tdf, maar ik ga niet klagen. 9500 toeren!!! Hemels!
    En voor wie wilt dromen (incl. mezelf), de configurator staat online :)

    Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    5 mei 2021 om 15:43

    Die is gaaf zeg!

    Login om te reageren
  4. woutera zegt

    5 mei 2021 om 15:55

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. mauke33 zegt

    5 mei 2021 om 15:55

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. erik64 zegt

    5 mei 2021 om 15:56

    Haha, 0 naar 100 gaat met mijn BMW net zo snel als dit monster naar de 200 knalt..
    Maar wat een gaaf apparaat is dit zeg.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    5 mei 2021 om 15:58

    Wat een heerlijkheid! Wel een gekke uitlaat. Krijg je nog korting IVM het afwezig zijn van de binnenspiegel? Liever deze dan de SF90.

    Login om te reageren
    • maussieknip zegt

      5 mei 2021 om 16:19

      @dutchdriftking: precies wat je zegt, die uitlaten zijn in mijn ogen ook wat raar. Hadden beter ronde kunnen zijn. Maar verder wat een apparaat zeg.

      Login om te reageren
    • nofxke zegt

      5 mei 2021 om 21:01

      @dutchdriftking: zijn uitlaten verwerkt om soort van formule 1 geblazen diffuser te krijgen…
      Wagen heeft ook achterwielbesturing die onafhankelijk van elkaar kan bewegen, staat ook niets van in het artikel

      Login om te reageren
  8. maussieknip zegt

    5 mei 2021 om 16:20

    Uitlaten zijn ook teveel op de hoeken geplaatst.

    Login om te reageren
  9. StijnB zegt

    5 mei 2021 om 16:28

    Hotwheels…

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    5 mei 2021 om 16:34

    Afgezien van de uitlaten vind ik het weer een heerlijk apparaat. Ik zou wel de open versie kiezen. De coupe lijkt me wel te donker van binnen door het ontbreken van een achterruit. Zo er bijna claustrofobisch van worden.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      5 mei 2021 om 17:47

      @berlinetta: 1 van de weinige auto’s die ik als cabrio mooier vind dan dicht inderdaad. (Qua vorm is misschien ook niet echt een cabrio, maar toch)

      Login om te reageren
  11. katoenboer zegt

    5 mei 2021 om 16:35

    Maar wat is nu echt een verbetering ten opzichte van de 812 Superfast? Los van het feit dat hij nu ietsje meer vermogen heeft.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      5 mei 2021 om 17:48

      @katoenboer: Sowieso een toffere naam.

      Login om te reageren
  12. atrak zegt

    5 mei 2021 om 16:45

    Een standaard 812 met ronde pijpen, en een ton over voor boetes/tanken heeft mijn voorkeur.

    Login om te reageren
    • flatsix010 zegt

      5 mei 2021 om 19:59

      @atrak: Totdat je hem verkoopt, dan had je toch liever deze.

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        7 mei 2021 om 12:15

        @flatsix010: Een auto van een half miljoen kopen en bezig zijn met doorverkoop prijzen. Zoveel mogelijk km er op zetten en maximaal genieten, dat zou het doel moeten zijn.

        Login om te reageren
  13. Jaaaag zegt

    5 mei 2021 om 16:48

    Prachtige techniek! Ik heb er wel een dubbel gevoel bij, die 30pk is meer marketing dan dat je gaat merken op 800pk.

    Login om te reageren
  14. goedverhaal zegt

    5 mei 2021 om 17:23

    Indrukwekkend. Wel een veel te druk design. Lijkt alsof er wat aftermarket designpakketjes op zijn geschroeft. Veel liever een Roma en 2 ton in de zak houden.

    Login om te reageren
  15. Honda NSX zegt

    5 mei 2021 om 19:10

    Erg mooie en goede auto. Ook hier kunnen de Duitse auto’s ook al niet tegen op ……

    Login om te reageren
  16. min2max zegt

    5 mei 2021 om 19:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  17. appeltaartislekker zegt

    5 mei 2021 om 22:31

    Ferrari is goed bezig. Maar dat is logisch, wanneer je de vuistregels bij pakt betreft hun F1 resultaten.

    Login om te reageren
  18. superfunky zegt

    6 mei 2021 om 00:24

    Het zal wel aan mij liggen, maar wat een verschrikkelijk lelijk hok. Het lijkt wel een slecht uitgevoerde kit-car vol met opgeplakte plastic extra’s. Ziet er werkelijk niet uit imo.

    Login om te reageren
  19. joos straetmans zegt

    6 mei 2021 om 11:28

    Bij Ferrari vinden ze dit cabrio dak blijkbaar de uitvinding van de eeuw. Op de SF90 Stradale zit ook al zo’n lelijke constructie. Het ziet er verschrikkelijk lomp uit. Waar is het lichtvoetige van de oudere Ferrari’s gebleven?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North