• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 458 Challenge: lager, lichter en betere plak

Auteur: Alwood, gepost 14 juli 2010 om 20:05 – 26 Reacties

Ferrari 458 Challenge
Het is officieel. Heel veel werk hebben ze in Maranello niet gehad met het ombouwen van de Ferrari 458 Italia tot 458 Challenge. Ze hebben natuurlijk wel wat gedaan. Er zijn wat kilootjes verloren en er zijn een paar centimeters van de veren afgezaagd.

Eerder vandaag kon Ricardo al laten zien dat de derde uitlaat geschrapt is, en een co-piloot op een tankje moet zitten. Vanavond heeft Ferrari wat meer informatie vrijgegeven. Allereerst over de motor, waar niks aan veranderd is. Deze produceert nog steeds 570pk en houdt (nog steeds) pas op met accelereren bij 9000tpm. De versnellingsbak is wel aangepast. Het exemplaar in de Challenge schijnt een groter koppel door te geven bij lage toerentallen.

De Ferrari 458 Challenge is verder 30mm dichter op het asfalt gelegd. Er is meer secuur te werk gegaan met het carbon voor de carrosserie en de ruiten zijn grotendeels vervangen door lexaan. De uiteindelijke gewichtsbesparing wordt niet genoemd. Wel heeft het als resultaat dat de Challenge bochten kan nemen met 1,6G. Op Fiorano vertaalt dit zich in een rondetijd van 1 minuut en 16,5 seconden. Dat is twee seconden sneller dan de F430 Challenge.

UPDATE: Meer foto’s van de 458 Challenge in de gallery!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

458, challenge, Ferrari, Racing

Vorig bericht: « Studenten bouwen samen met Volvo een racertje
Volgend bericht: Kijk: de bips van de nieuwe BMW X3 (gelekt!) »

Lees Interacties

Reacties

  1. BMW-Driver zegt

    14 juli 2010 om 20:15

    Damn….wat een sexy ding.

    Login om te reageren
  2. kaas zegt

    14 juli 2010 om 20:19

    Ik vind het nog steeds een lelijke auto, heb nog liever een California of een Z4 M.

    Login om te reageren
    • magister zegt

      15 juli 2010 om 01:57

      @kaas:
      BLijf jij maar lekker bij je opel astra.

      Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      15 juli 2010 om 08:17

      @kaas: lol california???? vind deze juist de mooiste ferrari van afgelopen 10 jaar. Z4M oke maar california? *hihihhihi*

      Login om te reageren
  3. AMG Powerrr zegt

    14 juli 2010 om 20:35

    @kaas,

    over lelijke auto’s gesproken :|

    Login om te reageren
    • Steiger zegt

      14 juli 2010 om 20:44

      @AMG Powerrr:

      Dat je de California lelijk vindt kan ik nog begrijpen, maar een Z4M is toch een prachtige auto?! Echt een klassieke coupe.

      On topic: Ik zie weinig redenen de Challange te kopen, als dit daadwerkelijk de specs zijn….

      Login om te reageren
  4. 911GT2 zegt

    14 juli 2010 om 20:56

    Die mallotige flapoortjes zien er echt niet uit. Then again, ik zal nooit een potentieele Ferrarikoper worden als mocht ik ooit zo ver komen dan nog niet, dus misschien werkt het wel bij potentieele kopers ;)

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    14 juli 2010 om 21:11

    De enige Ferrari’s in mijn droomgarage zijn de 288GTO de 430 Scuderia. De 458 mag technisch een meesterwerk zijn, ik kan niet wennen aan de uitbundige vormgeving van het ex- en interieur. En daar verandert de Challenge uitvoering niets aan.

    Login om te reageren
  6. Vincenzo zegt

    14 juli 2010 om 21:54

    Nee man een porsje is veeeeeeel mooier…..

    Login om te reageren
  7. midi zegt

    14 juli 2010 om 22:24

    Ok nog een keer: Dit is een RACE wagen. Ferrari heeft al jaren een gentleman’s RACE klasse. Je ziet toch ook wel dat ze het hele interieur eruit gesloopt hebben? Ook al zou je hem willen kopen, dan moet je alsnog een circuit in je achtertuin hebben om er in te rijden. En reken maar dat je erin wilt rijden als je een beetje skills hebt. Dus voor de duidelijkheid: hij is NIET straatlegaal.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      14 juli 2010 om 22:29

      @midi:

      Mensen snappen het inderdaad niet helemaal hier. Wie gaat nou een pure raceauto met straatauto’s vergelijken.. :?

      Login om te reageren
  8. Ralph zegt

    15 juli 2010 om 00:15

    @ midasracer en de 250 SWB Competizione?
    Enne eerder ingetogen deze next. Gen Ferrari!!

    @ Steiger kopen om te Challenge racen ja!

    Betere plak ook door de slick taarjs… lotta grip e.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      15 juli 2010 om 08:09

      @Ralph: Is een hele mooie auto:
      http://www.zercustoms.com/news/images/Ferrari/1960-Ferrari-250GT-SWB-Competizione.jpg
      Maar ik heb er geen link mee. Net als de oer GTO, E-type Jag en oude AM’s. Mooi maar niet mijn ding.

      Login om te reageren
  9. Rutger zegt

    15 juli 2010 om 01:12

    Ik vindt inderdaat ook niet veel spannend aan dit ding als dit de specs zijn..

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    15 juli 2010 om 09:04

    Zo zie je maar hoe goed de gewone 458 is…. voor race gebruik hebben ze niet te veel moeten aanpassen….

    Login om te reageren
  11. frarissimo zegt

    15 juli 2010 om 09:05

    @kaas. Je hebt er echt geen kaas van gegeten. De meesten die hier mekkeren over de 458 staan te kwijlen als er 1 langs komt rijden.
    100 x meer beleving dan een Peursche.

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    15 juli 2010 om 09:42

    Potverdrie, 1,6G is een hoop.

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    15 juli 2010 om 10:17

    I love it…..

    Login om te reageren
  14. VantageR zegt

    15 juli 2010 om 10:32

    Voor de liefhebbers het plaatje als wallpaper: http://www.desktopmachine.com/press/1126/Ferrari_458_Challenge//18478/

    Login om te reageren
  15. Jurrian zegt

    15 juli 2010 om 10:36

    wow, gewoon 2 seconden sneller als de 430 Challenge. ik ben beniewd hoeveel dat komt doordat ze geen spoilers maar meer airflow vanuit de onderkant van de auto gebruiken voor downforce, dat schijnt toch 1 van de key features te zijn van deze 458. Ook wel geil voor de straat wagen dat de raceverzie gewoon precies dezelfde motor heeft.

    Login om te reageren
  16. Susp1cious zegt

    15 juli 2010 om 11:48

    Eindelijk die stomme 3e uitlaat weg!

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    15 juli 2010 om 11:49

    denk niet dat je er heel veel op de weg van gaat zien, maar op het circuit deste meer!

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      15 juli 2010 om 12:07

      @lambo4all: Je meent het, hij mag er niet eens komen!

      Login om te reageren
  18. Ed zegt

    15 juli 2010 om 13:21

    lager, lichter, (nog) lelijker

    Login om te reageren
  19. ronald zegt

    27 juli 2010 om 12:23

    of de standaard 458 was te zwaar.
    briljante marketing om nu nog op 9000rpm te begrenzen, de motor kan allang 10000 doen, DAT komt dan bij het volgende model! en zo houd je steeds wat te wensen over. Porsche is daar ook goed in. je geeft steeds ietsje meer, maar houdt altijd wat te wensen over.
    ENZO rules: 660 pk / 1250 kilo / 355 km op Nardo.

    Login om te reageren
  20. Blitz zegt

    18 april 2011 om 15:36

    Very nice!! Zo veel haters hier… :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North