• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 458 Italia + regen = crash

Auteur: robbie, gepost 15 augustus 2010 om 18:07 – 53 Reacties

Ferrari 458 Italia regen crash


Omdat de nieuwe 458 Italia nogal licht ontvlambaar is heeft Ferrari aan klanten gevraagd om vooral met de auto te gaan rijden als het buiten regent. Op die manier zal je auto minder snel in vlammen opgaan, maar het zorgt wel voor andere problemen.

Aangezien de gemiddelde chauffeur van een Ferrari nog net in staat is om een winkelwagentje in het rechte spoor te houden, is het geen verrassing dat het rijden met een auto die 570 pk op de achterwielen loslaat voor problemen kan zorgen. Zeker als het ook nog eens lekker regent en de weg dus nat en glibberig is (lukt ook niet met een Enzo).

Dat zorgde er dan ook voor dat deze (gehuurde) 458 Italia een mooie pirouette maakte en het neusje flink werd verbouwd. En ik heb zo’n flauw vermoeden dat de mensen bij verhuurbedrijf écurie25 niet zo blij waren toen ze te horen kregen dat een van hun klanten dit zwarte raspaardje wat korter gemaakt had. (via: gtspirit.com)

Ferrari 458 Italia regen crash

Ferrari 458 Italia regen crash

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

458, crash, Ferrari, italia, zwart

Vorig bericht: « Video: Zo klinkt de Pagani Cinque Roadster
Volgend bericht: Kijktip: 92-jarige carnut granny bij Jay Leno »

Lees Interacties

Reacties

  1. Handsome zegt

    15 augustus 2010 om 18:09

    Even Apeldoorn bellen?

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    15 augustus 2010 om 18:10

    Ik kijk nu al uit naar de tijd dat de 458 niet zo speciaal meer is en dat niet elke crash op autoblog verschijnt. ;)

    Login om te reageren
    • MrJones zegt

      15 augustus 2010 om 18:15

      @Citrofiel: Ik wacht op het moment dat alle 458-en een big fail blijken te zijn =)

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      15 augustus 2010 om 20:41

      @Citrofiel: Ja een gecrashte 458 is nu eigenlijk al zo speciaal niet meer… er zijn er al genoeg op het net te vinden ;)

      Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    15 augustus 2010 om 18:15

    Klungels.

    Die 458’s gaan eraan bij bosjes zeg.

    Login om te reageren
  4. Hans Anders zegt

    15 augustus 2010 om 18:23

    Gaat lekker rap zo

    Login om te reageren
  5. veyronlover zegt

    15 augustus 2010 om 18:24

    gaat lekker vorige week was er ook nog een gecrasht

    Login om te reageren
  6. RDS zegt

    15 augustus 2010 om 18:28

    Gefeli aan Ferrari, jullie hebben van een wegwerpsportwagen gemaakt. Zo houd je natuurlijk wel werk in Maranello, hulde.

    Login om te reageren
  7. Dobbe26 zegt

    15 augustus 2010 om 18:33

    http://www.ecurie25.co.uk/uk/#/on_the_road/e0/Ferrari/458_Italia_(Black)
    KOmt ui london!!!
    Kan ook weer van de site af…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 augustus 2010 om 19:11

      @Dobbe26: die link staat ook al in het artikel…

      Login om te reageren
  8. Mexx zegt

    15 augustus 2010 om 18:34

    Van de 360 Challenge Stradale weet ik van een zeer betrouwbare bron dat die aan de onderkant niet waterdicht is! Werd door de garage zelfs afgeraden om daarmee in de regen te gaan rijden om rotten te voorkomen. Misschien is het nu 2 generaties verder opgelost, maarja, moet je wel kunnen rijden…

    Login om te reageren
  9. audiracer zegt

    15 augustus 2010 om 18:37

    @ Mexx

    Wat is de toegevoegde waarde van jou reactie bij een post over een 458 Italia? Ik zie iig de overeenkomst niet?

    Login om te reageren
  10. AMG for massacre zegt

    15 augustus 2010 om 18:44

    De SLS lijkt me precies een iets duurzamere auto. Is volgens mij nog geen enkele keer in recycleerklare staat op autoblog verschenen.

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    15 augustus 2010 om 18:50

    Brede platte banden en veel vermogen bij relatief weinig wagengewicht.
    Daarmee moet je niet in de regen rijden. Dat is vragen om problemen.

    Login om te reageren
  12. Mexx zegt

    15 augustus 2010 om 18:51

    @ audiracer
    Lees de eerste zin van het artikel… en dan nogmaals mijn bericht… :-)

    Login om te reageren
  13. AMG for massacre zegt

    15 augustus 2010 om 18:51

    Heb even gezocht op ab en wil mijn post effe corrigeren; die vuile Sovjets hebben er toch al eentje ingekort

    Login om te reageren
  14. Ikke zegt

    15 augustus 2010 om 18:52

    hij is er wel mooier op geworden.

    Login om te reageren
  15. audiracer zegt

    15 augustus 2010 om 18:54

    De eerste zin gaat over de 458, niet over de CS, en nee ik snap het nog steeds niet. Wat heeft een niet waterdichte CS met een ermee te maken dat Ferrari de 458 op pad stuurt in de regen?

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      15 augustus 2010 om 19:03

      @audiracer:

      je wilt het niet snappen of wel?

      Login om te reageren
  16. Coonio zegt

    15 augustus 2010 om 19:04

    Audiracer. Heb je niks beters te doen dan een beetje zeiken op en ander. Wel heel sneu hoor….

    Login om te reageren
  17. audiracer zegt

    15 augustus 2010 om 19:05

    Ik wil het wel snappen, en Coonie, bedankt voor je snelle onterecht conclusie!

    Login om te reageren
  18. audiracer zegt

    15 augustus 2010 om 19:05

    Ik wil het wel snappen, en Coonio, bedankt voor je snelle onterechte conlusie! *

    Login om te reageren
  19. atakan zegt

    15 augustus 2010 om 19:06

    Lol.

    Login om te reageren
  20. audiracer zegt

    15 augustus 2010 om 19:07

    Ondertussen heb ik even nagedacht en snap hem!

    Login om te reageren
  21. Coonio zegt

    15 augustus 2010 om 19:08

    Graag gedaan audiracer.

    Login om te reageren
  22. GO! zegt

    15 augustus 2010 om 19:08

    Wat mij wel opvalt is dat sinds de Italia op de weg is verschenen er geen Lambo’s meer sneuvelen (gelukkig maar, want die heb ik liever), of is dat dan geen item meer waard op AB?

    Wie houdt trouwens de stand bij qua gecrashte supercars?…

    Login om te reageren
  23. audiracer zegt

    15 augustus 2010 om 19:08

    Bijdehand.

    Login om te reageren
  24. Alex zegt

    15 augustus 2010 om 19:30

    Let op mijn woorden. Over 20 jaar denken we allemaal met weemoed terug aan nu, de tijd dat ferraris nog listig en onvoorspelbaar waren.

    Login om te reageren
  25. jp zegt

    15 augustus 2010 om 19:40

    @Alex: twintig jaar geleden waren ze nog listiger, alleen was er toen geen internet waarop iedere crash/affikking werd medegedeeld aan de rest van de wereld.

    Login om te reageren
  26. frarissimo zegt

    15 augustus 2010 om 20:07

    Aldi racer suggereerd natuurlijk dat Ferrari’s niet waterdicht zijn kwaliteit blabla. Vind je het gek het enige dat een AUDI rijder over zn vehikel kan zeggen is dat het premium kwaliteit is. Saai 13 in een dozijn geleuter.

    Login om te reageren
  27. e j4 zegt

    15 augustus 2010 om 20:20

    kan ferrari de productie nog bijhouden??

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 augustus 2010 om 11:20

      @e j4: Hahaha, ik mag voor Ferrari hopen dat ze hun eigen productie kunnen bijhouden… (ziet monteurs met rood hoofd in paniek achter de lopende band aanrennen…)… je bedoelt of Ferrari de VRAAG uit de markt kan bijhouden om de gecrashte exemplaren te vervangen? ;)

      Login om te reageren
  28. topless zegt

    15 augustus 2010 om 20:37

    @Mexx

    Ik weet uit zeer betrouwbare bron dan een 360/CS van aluminium is en dus niet kan roesten.

    Login om te reageren
  29. Fortuna zegt

    15 augustus 2010 om 21:02

    Oud nieuws, staat elders al twee dagen online. Is het zo erg in de komkommertijd dat we nu al moeten gaan recyclen?

    Login om te reageren
  30. tist zegt

    15 augustus 2010 om 21:06

    heren, ik werk voor de belgische tegenhanger van ANWB. ik vermeld even dat wanneer het regent, 95% van alle bestuurders met welk type wagen dan ook in staat zijn om een “ongevalletje” mee te maken en het hoeft daarom zelfs geen ferrari te zijn… :-)

    Login om te reageren
  31. 620henk zegt

    15 augustus 2010 om 21:46

    BOEIE weer een minder @citrofiel dat doe ik ook

    Login om te reageren
  32. Arthur zegt

    15 augustus 2010 om 21:47

    Als ik die site zo bekijk, zie ik wel leuke waggies om een blokje me om te gaan…

    Login om te reageren
  33. Henk zegt

    15 augustus 2010 om 22:37

    Supercar/Sportauto + Brit = Crash

    Login om te reageren
  34. MAB zegt

    15 augustus 2010 om 22:54

    teringlijers ze molle ook alles

    Login om te reageren
  35. Pallas zegt

    15 augustus 2010 om 23:10

    Bericht van onze correspondent in de USA:”Vandaag nog slipte een Golf uit ,99 in de zeldzame kleur donkerblauw(hier te zien op archieffoto) bijna uit de bocht!”

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      16 augustus 2010 om 00:15

      @Pallas: Dat artikel zou op Autoblog goed zijn voor minstens 50 reacties, want het lijkt me eerder zwart. Of toch blauw? Flinke discussiemogelijkheden dus, altijd goed op een interactief medium als autoblog.

      Login om te reageren
  36. Luca zegt

    16 augustus 2010 om 00:10

    @Pallas: Jij vindt dit kennelijk net zo boeiend als ik.

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    16 augustus 2010 om 07:58

    @ topless: Aluminium kan niet roesten? Terug naar school…

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      16 augustus 2010 om 16:19

      @Klassiekerrally: Je snapt wel wat topless bedoelt, het oxideert niet door. 8)

      Login om te reageren
  38. Martino zegt

    16 augustus 2010 om 08:29

    Ouch, is een jonkie: 2010 reg.

    Login om te reageren
  39. mario zegt

    16 augustus 2010 om 10:19

    met uitsterven bedreigd..

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      16 augustus 2010 om 12:34

      @mario: inderdaad…

      Login om te reageren
  40. Vincenzo zegt

    16 augustus 2010 om 10:43

    Mexx is naar de groenteboer geweest zo te lezen.

    Login om te reageren
  41. autospotter zegt

    16 augustus 2010 om 11:31

    Hoeveel 458 zijn er ondehand al wel niet in de vernieling gereden. Echt zonde van zoon prachtige wagen.

    Login om te reageren
  42. robert-123 zegt

    16 augustus 2010 om 11:36

    Dáárom verkoopt Ferrari ook zo goed!
    Aan elke klant verkopen ze er tenminste 3 ofzo.
    En als die dealer zo’n auto afleverd dan zegt hij erbij ‘En dit is de manettino, maar de CTS-UIT stand is alleen voor echte mannen.’ Oftewel, je bent een mietje als je die niet probeerd. En een week later komen ze een nieuwe kopen. Zo doe je dat, als auto-verkoper.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      16 augustus 2010 om 16:20

      @robert–123: Haha zo werkt het vast, ik zou de manettino ook op “hardcore”zetten. +1

      Login om te reageren
  43. Mexx zegt

    16 augustus 2010 om 18:08

    @ topless & Vincenzo
    Door de (aluminium) bodemplaat (in de CS) is het vocht omhoog gekropen en het interieur gaan rotten… reeds vervangen met de tip om niet in de regen te gaan rijden…

    Ik houd voortaan wel gewoon stil met al die haantjes hier.

    Login om te reageren
  44. Ferrari Driver zegt

    25 augustus 2010 om 18:47

    Eventjes iets rechtzetten !
    Ik ben zelf in het bezit van een Ferrari met V8 motor !

    Bij Ferrari gaan ze er vanuit dat de bestuurder en NIET de wagen met de Ferrari rijdt…

    Als men de Ferrari via de manettino-draaiknop op de stand RACE of de CST (uit) stand zet wordt de Ferrari werkelijk een racemonster, wat alleen maar aan te raden is bij rijden op het circuit !

    Rijden bij regenweer of op natte baan is niet echt aan te raden, of men moet niet hoger in de toeren gaan dan 3000 – 4000 tr/min… zelfs dan is een Ferrari nog sneller dan de meeste standaard wagens !

    Mensen die een Ferrari huren of die nog nooit met een Ferrari gereden hebben kunnen best eerst rijvaardigheidstesten gaan doen, dit wordt door Ferrari (Club) zelf aangemoedigd en wordt dan ook regelmatig georganisseerd !

    Er zullen er dan een heel pak minder crashen !

    http://www.gpscyclingtour.be

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North