• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 599 GTB door EDO-Competition

Auteur: autoblogger, gepost 1 november 2007 om 23:19 – 41 Reacties

Ferrari 599 Edo


We schreven al eens over de Ferrari 599 van EDO, maar toen waren er nog geen specs beschikbaar. De Duitse finetunert heeft deze inmiddels vrijgegeven en het gaat daarbij om twee versies; eentje met 650 pk en eentje met 750 pk… Waar kennen we dat ook alweer van?

De standaard versie heeft 620 pk, afkomstig uit een 6.0 liter V12. Met een aangepaste ECU, een sportuitlaat en andere verbeteringen krijgt men zo’n 30pk extra vermogen. De 750 pk versie is echter een ander verhaal, daarbij wordt de 6.3 liter FXX motor gebruikt.

De 599 EDO heeft verder diverse aerodynamische aanpasingen en rijdt op 20-inch, welke verkrijgbaar zijn in diverse kleuren. De voorkant is 20 mm verlaagd en de achterkant 40 mm. Foto’s natuurlijk in witte lak, mjammie:

Ferrari 599 GTB Fiorano Edo-Competition
Ferrari 599 GTB Fiorano Edo-Competition
Ferrari 599 GTB Fiorano Edo-Competition
Ferrari 599 Edo Competition

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

599, edo-competition, Ferrari, fxx, tuning

Vorig bericht: « Mercedes 540K Special Roadster verkocht voor 5,7 miljoen
Volgend bericht: Preview: Maybach 62 Landaulet [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maarten zegt

    1 november 2007 om 23:22

    Als ik zo veel geld had … wordt het niet deze ….

    Login om te reageren
  2. Auto24.be zegt

    1 november 2007 om 23:25

    mag deze wel zijn

    Login om te reageren
  3. kowalsk zegt

    1 november 2007 om 23:25

    zo is t net of ie mooi is.

    Login om te reageren
  4. 145 qv zegt

    1 november 2007 om 23:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. dave zegt

    1 november 2007 om 23:30

    dit is gewoon een toppertje

    Login om te reageren
  6. Davidov zegt

    1 november 2007 om 23:44

    Euh, hoe komt een tuner zomaar aan een FXX motor?

    Login om te reageren
  7. Gerben zegt

    1 november 2007 om 23:47

    nog wat aanpassingen en het zou een toyota supra kunnen zijn….

    Login om te reageren
  8. Gerben zegt

    1 november 2007 om 23:49

    wat dat betreft pakt Michiel het beter aan…
    volledig body/interieur eruit en een Ferrari gelijk hij eruit moet zien maken.

    wordt toch geen klassieker

    Login om te reageren
  9. ELB zegt

    1 november 2007 om 23:51

    Ehm…. NEE

    Een Ferrari koop je toch omdat je em mooi vind, niet om er dan nog voor flink wat milles aan te verbouwen…

    Login om te reageren
  10. Michiel_vd_Brink zegt

    1 november 2007 om 23:52

    Correctie: deze 599 GTB heeft geen aerodynamische aanpassingen.
    Alles aan de body is nog gewoon standaard.
    –edit: ok, is aangepast! thanks–

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    2 november 2007 om 00:02

    wow .. wat heerlijk fris in het wit .. voor het eerst dat ik het de moeite waard vind om iets om een ferrari column te zetten .
    ik zie er eindelijk de schoonheid van in.

    Login om te reageren
  12. Autofotografie.com zegt

    2 november 2007 om 00:10

    Tering vet! :D

    Login om te reageren
  13. Demoniac zegt

    2 november 2007 om 00:14

    Is dit de ‘hardware’ die ook in de Vandenbrink GTO gebruikt gaat worden?

    Login om te reageren
  14. Gerben zegt

    2 november 2007 om 00:20

    wie heeft er gezegd dat de body bij deze is aangepast???

    Login om te reageren
  15. Gerben zegt

    2 november 2007 om 00:28

    Michiel

    Je gaat me toch niet zeggen dat je deze Ferrari in het wit met zwarte velgen mooi vind????

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    2 november 2007 om 00:32

    @ Gerben: Nee, dat ga ik je inderdaad niet zeggen. ;)
    Waarom denk je dat ik een redesign naar 599/630 GTO heb gemaakt? ;)

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    2 november 2007 om 00:33

    @ Demoniac: Ja.

    Login om te reageren
  18. Michiel_vd_Brink zegt

    2 november 2007 om 00:35

    Check: http://www.edo-competition.de/edo-news.13.0.html?&L=2&cHash=c8cc95a88a&tx_ttnews%5BbackPid%5D=8&tx_ttnews%5Btt_news%5D=59

    Login om te reageren
  19. Gerben zegt

    2 november 2007 om 00:36

    damn die edit functie…..

    das waar…
    als je mogenlijk samenwerkt met EDO is het natuurlijk not-done om een antwoord op die vraag te geven.

    maar eventueel toch graag je mening over witte Ferrari’s.

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    2 november 2007 om 00:38

    @ Davidov: de standaard 599 motor wordt volledig opnieuw opgebouwd volgens FXX specificaties plus nog een paar kleine verbeteringen.
    Het onderblok van beide modellen is namelijk identiek.

    Login om te reageren
  21. Gerben zegt

    2 november 2007 om 00:38

    begrijp het antwoord, ben weer te traag met typen

    Login om te reageren
  22. gilein b zegt

    2 november 2007 om 01:03

    i want one wat een kar!!!!!

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    2 november 2007 om 01:27

    Dus deze 750 pk wordt verkregen zonder turbo’s of compressors?Indrukwekkend!

    Hoeveel toeren draait ie dan niet?10.000??

    Als je ziet hoeveel pk je atmosferisch kan krijgen uit een 6.3 liter V12…
    Gaat me afvragen hoeveel pk er dan uit de 7.3 liter V12 die pagani gebruikt te krijgen is.Of is er daar ergens een probleem waardoor dit niet lukt?

    Login om te reageren
  24. Gerben zegt

    2 november 2007 om 01:41

    nog meer kracht op de motor (of op een van de onderdelen) misschien…. en dan Bang… gedaan.

    Login om te reageren
  25. LPJ zegt

    2 november 2007 om 08:24

    Het probleem is dat de V12 van Pagani niet van Ferrari komt SimonMc ;)

    Login om te reageren
  26. Mr West zegt

    2 november 2007 om 09:37

    @ Lennart en SimonMc,

    Ook al komt de motor uit de Zonda wel van Ferrari dan zegt die ene liter meer nog helemaal niks, aangezien meer cilinderinhoud niet automatisch meer paardekrachten betekent. Dit komt omdat het beter voor je warmte-afvoer is als je de totale inhoud van de motor over zoveel mogelijk cilinders verdeelt. Dus 6,3 liter over 12 cilinders is beter dan 7,3 liter over 12 cilinders.

    Login om te reageren
  27. LPJ zegt

    2 november 2007 om 10:31

    Ja Mr West, raar eigenlijk dat ze 6,3 liter gebruiken voor hun V12 he? Zouden beter een 2 liter nemen of zo … Als Ferrari een 7,3 liter versie zou maken van hun V12 zou die echt wel meer pk hebben dan hun 6,3 liter versie hoor.

    Soit, punt is dat er in de Pagani een heel verschillende motor ligt en minder pk/liter levert.

    Login om te reageren
  28. Jurgen zegt

    2 november 2007 om 12:03

    Lekkerrrrrr….

    Doet u mij die ma…

    Login om te reageren
  29. Stefano zegt

    2 november 2007 om 12:31

    beetje raar om een ferrari te tunen vind ik, maar ze hebben t zeer netjes gedaan……

    Login om te reageren
  30. Frari zegt

    2 november 2007 om 12:50

    Het laatste rode druppeltje emotie eruit geschlagen.

    Login om te reageren
  31. Kees zegt

    2 november 2007 om 16:35

    Ik zou hem graag op mijn oprit hebben staan.

    Login om te reageren
  32. Gerben zegt

    2 november 2007 om 17:58

    @Frari

    idd. daarom mijn eerdere comment dat het evengoed een Toyota Supra kon zijn.

    (passieloze body + witte kleur + aftermarket rims….. slaap hueem zzzzz)

    Login om te reageren
  33. Silverarrow zegt

    2 november 2007 om 18:03

    Het ziet er lang niet slecht uit, maar als ik een ferrari zou hebben liet ik hem toch liever standaard, zoals ze hem bij ferrari bedoeld hebben.

    Login om te reageren
  34. Kimi en Felipe zegt

    2 november 2007 om 18:16

    Zóóóóóóóóó lelijk. Wie op deze manier aan de kunstwerken van Maranello knutselt ( een ander woord kan ik niet bedenken) moet wel heel erg ver van deze wereld zijn vervreemd. Dus al die bedrijfjes: ga lekker aan Golfjes, Astra’s en dergelijke freubelen maar niet aan Ferrari.

    Login om te reageren
  35. Bas zegt

    2 november 2007 om 19:52

    Eindelijk een tuner die de auto niet gelijk verneukt…zoals die golfjes en astra’s met nepledlampen. Goed gedaan :) en ik denk dat Enzo zich niet eens hoeft om te draaien.

    Login om te reageren
  36. GOlfVR32 zegt

    2 november 2007 om 21:52

    ziet er niet slecht uit hoor

    Login om te reageren
  37. Bertuss zegt

    3 november 2007 om 11:36

    Nieuwe cursus LOI: Hoe verpruts ik mijn Ferrari in 10 minuten ! Cursusleider: EDO-Competition

    Login om te reageren
  38. Daniel zegt

    3 november 2007 om 13:27

    Ziet er echt goed uit hor..alleen dat gele ferrari logo op de zijkant mag miss wel anders..

    Login om te reageren
  39. Chief_S5 zegt

    4 november 2007 om 11:29

    Mooi, maar een Ferrari moet vind ik altijd in het rood, zwart, geel of blauw. En geen wit. :) Leuke wagen, maar de 612 blijft mooier.

    Login om te reageren
  40. frabel zegt

    13 november 2007 om 11:08

    NOVITEC ROSSO tuned zijn ferrari’s veel veel beter dan dit, weggegooit geld bah!

    Login om te reageren
  41. Citrofiel# zegt

    25 november 2007 om 14:06

    -edit:: NUTTELOZE BIJDRAGE-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North