• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F450 gespot tijdens wintertesten

Auteur: autoblogger, gepost 17 maart 2009 om 10:57 – 49 Reacties

Ferrari F450 spyshot

Ferrari lijkt druk bezig met het testen van F430-opvolger, ook bekend onder codenaam F142 of F450. Zoals we al eerder konden melden zal deze Ferrari in 2010 op de markt komen en eind dit jaar zal de auto waarschijnlijk te zien zijn op de autoshow in Frankfurt (IAA).

De testmule werd gespot in Zweden en daar zijn de omstandigheden niet ideaal voor een achterwiel aangedreven Ferrari, maar “cold weather testing” hoort erbij. Als de F450 modelnaam klopt dan kunnen we een 4,5 liter blok onder de motorkap verwachten, zeer waarschijnlijk weer een V8 (maar dan wel een groene V8 natuurlijk). Het vermogen zou in ieder geval boven de 500 pk liggen, om zo voldoende ruimte te creëren voor de California GT. Ferrari zal voor de F450 gebruik maken van dezelfde dubbele koppeling als de California. Meer foto’s staan op worldcarfans.com.

Overigens wel jammer dat er nog steeds geen Ferrari SUV lijkt te komen, ik bedoel, daar zitten we op te wachten toch?

Ook interessant!

  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

f450, Ferrari, iaa-2009, sneeuw, spyshot

Vorig bericht: « E30 Cabrio rijdt testversie van nieuwe Wiesmann in de vangrail
Volgend bericht: Het is groen: St. Patrick’s Day Quiz [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Diederik zegt

    17 maart 2009 om 11:01

    Persoonlijk ben ik niet zo een fan van die achterlichtjes :)

    Maar hij ziet er gewoon messcherp uit. Hij straalt het uit: “ik ga hard”.
    Ja, ik vind dit een mooie auto.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    17 maart 2009 om 11:03

    @Diederik: Dit is een mule.
    Zullen we anders even wachten totdat je de auto echt kan zien??

    Login om te reageren
  3. Sven zegt

    17 maart 2009 om 11:05

    uitleg mule: techniek van de nieuwe variant in een body van de oude variant

    Login om te reageren
  4. Diederik zegt

    17 maart 2009 om 11:08

    Ow joh… sorry :)
    Ik dacht dat je dat altijd met die zwarte omhulsels had.

    Ik ga me wel in een hoekje staan schamen ;-)

    Login om te reageren
  5. Sven zegt

    17 maart 2009 om 11:14

    je mag er wel weer uit komen hoor.
    fouten kan iedereen maken.

    kijk maar: http://www.autoblog.nl/?s=bloopers

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 maart 2009 om 11:17

    En over die Ferrari SUV: doe maar niet!

    Ik hoop van harte dat Ferrari niet zo’n ‘hoer van de commercie’ wordt als Porsche vandaag de dag…

    Login om te reageren
  7. thijs zegt

    17 maart 2009 om 11:18

    groene kenteken plaat.. Lijkt wel nederlandse handelaarsplaat:P Maar zal wel niet;)

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    17 maart 2009 om 11:25

    Ik vind het uiterlijk wel erg Scuderia eigenlijk.
    Maar hij mag van mij komen, de F430 is bejaard. Maar wel mooi.

    Login om te reageren
  9. dummy zegt

    17 maart 2009 om 11:31

    Ik meende ergens vernomen te hebben dat de toekomstige Ferrarimotoren drukvulling gingen krijgen…
    Dus kleinere motoren en voorzien van blower/turbo….
    Als voornaamste reden…. rendement/emissie *
    * (schrappen wat niet past)

    Login om te reageren
  10. Forza! zegt

    17 maart 2009 om 11:37

    Hoer van de commercie…zie Ferrari merchandise ;)

    Login om te reageren
  11. Benjamin1 zegt

    17 maart 2009 om 11:43

    Ooh, ik hoop dat ie op de IAA te bewonderen is! Heb hoge verwachtingen van deze opvolger. Zeker als je het verschil bekijkt tussen een f430 en een 360. Heb in beide mogen rijden en vind de f430 een stuk lekkerder/makkelijker.

    Login om te reageren
  12. VSTMcLaren zegt

    17 maart 2009 om 11:47

    Lelijk!!!…..ben helemaal met jeremy clarkson eens: when did ferrari make a nice looking car? (sarcastisch)

    Login om te reageren
  13. headhunterz zegt

    17 maart 2009 om 11:50

    ja maar wel een ”groene” SUV :P

    Login om te reageren
  14. Marly zegt

    17 maart 2009 om 11:52

    Wordt er niet meer gesproken over een hoogtoerige motor?
    Opzich wel logisch aangezien je met drukvulling het verbruik enorm kan reduceren.

    Login om te reageren
  15. Mean Green zegt

    17 maart 2009 om 12:00

    Ik ben benieuwd of er een geheel nieuwe carrosserie komt. De F430 borduurt natuurlijk nog voort op de structuur van de F360 uit 1999.

    Login om te reageren
  16. Wat_een_gezeik zegt

    17 maart 2009 om 12:07

    Ook Ferrari bouwt auto’s met ducktape….

    Login om te reageren
  17. W!d zegt

    17 maart 2009 om 12:09

    Als de code naam F149 is, misschien wordt het dan de 1,5 hybride uit de prius :)

    Login om te reageren
  18. Th!nk Tank zegt

    17 maart 2009 om 12:10

    Vinny_93: Ga maar bij Sven staan.

    Login om te reageren
  19. midi zegt

    17 maart 2009 om 12:12

    Met de 4,5 liter motor uit de A1 GP racewagens natuurlijk. Ik kijk liever F1 maar wat een top geluid komt er uit die A1 GP blokken.

    Login om te reageren
  20. Jeroen zegt

    17 maart 2009 om 12:17

    ”Scuderia”-uitlaten zijn ook duidelijk nep, lijkt wel een grote murciélago uitlaat in het midden van de diffuser?

    Login om te reageren
  21. Papa zegt

    17 maart 2009 om 12:40

    Reken er maar op dat die kleinere binnenste achterlichten niet op de productie versie zullen zitten, die hierop zitten komen van de f430 af. Ze gaan enkele grotere ronde achterlichten monteren a la 599

    Login om te reageren
  22. Henk zegt

    17 maart 2009 om 13:25

    lijkt gewoon op de scuderia

    Login om te reageren
  23. Marijn zegt

    17 maart 2009 om 13:30

    Ik vind het jammer dat Ferrari steeds meer voor grote motoren gaat. Uiteraard moeten er top-modellen zijn met een grote V12 erin, dat is logisch, maar de ‘kleine’ Ferrari’s waren altijd de racers, kleiner, lichter en veel vermogen uit een V8.

    Kan Ferrari niet weer terug naar modellen met een kleinere (zeer-)hoogtoerige V8-motoren, zodat het gewicht binnen de perken blijft, en het vermogen ‘voldoende’ is. Ik bedoel 500+pk is voor de hypercars, minder gewicht in combinatie met minder vermogen zorgt voor een scherper sturende auto. Daarnaast is het voor de huidige ‘green movement’ ook beter, minder gewicht = minder verbruik = minder uitstoot.

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    17 maart 2009 om 13:45

    De 2 luchthappers op de motorkap kunnen koeling zijn voor de turbo’s, dus kan het best een bi-turbo motor worden. Als de 308/328 reeks en de 348/355 reeks en de 360/430 reeks worden nagevolgd dan mogen we een heel ander model verwachten. Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  25. RenJie zegt

    17 maart 2009 om 13:59

    @Henk

    meen je dat nou serieus of.. ? -.-

    Login om te reageren
  26. EnzoR zegt

    17 maart 2009 om 14:22

    Pff dit is net een F430, maar de nieuwe zal net zo mooi zijn. Is echt een top auto!
    SUV?? neeh zeker niet echt niet doen

    Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    17 maart 2009 om 14:26

    @ EnzoR

    Dat komt misschien omdat het de opvolger is van de F430.

    En wat betreft die SUV: wel doen, het verneuken van een verneukt merk is een goede zaak!

    Login om te reageren
  28. cheetacars zegt

    17 maart 2009 om 14:37

    @ EnzoR het is een mule, dat wil zeggen een zo gamakkelijk mogelijk uiterlijk (voor de fabriek dan) met de nieuwe techniek, daarom lijkt hij er zoveel op. @ Bananaflip qua modellen zijn ze nog neit verneukt, dus laat die suv maar zitten ;) OT Nu maar wachten op het design :D

    Login om te reageren
  29. Jorden zegt

    17 maart 2009 om 14:39

    ik sta te popelen!!! :D
    ik vind het wel knap dat er hier mensen zijn die al een meining over het uiterlijk van de F450 geven! wahaha
    Wat ik wel voorzichtig durf te zeggen is 2 anders geplaatste luchthappers (duhhh) en maar 2 ronde koplampen als op de 599 GTB. misschien standaard het uitlaat systeem van de scuderia???

    Login om te reageren
  30. C6.R zegt

    17 maart 2009 om 14:39

    Ferrari SUV? Ik zeg doen! En dan gelijk een diesel met trekhaak!

    Login om te reageren
  31. rider zegt

    17 maart 2009 om 14:55

    Ferrari gebruikt dezelfde methode als Porsche al jaar en dag doet met hun 911 reeks. steeds verder evolueren en fijn slijpen. deze reeks is begonnen als 360 modena, toen 430 en nu dus e 450, waarbij het design heel subtiel wordt aangepast. maar deze keer gaan de achterlichten er toch aan geloven. ik zet in op net zoals de 599 op elke kant 1 grote ronde lamp en geen dubbele. het design van de koets zal niet veel veranderen, eerder fijnslijpen om hem minder drag te geven en meer downforce. verder zeg ik directe brandstof injectie, variabele inlaatkelken, variabele tegendruk van de uitlaat en ready voor E85 bio-ethanol. ik geloof niet dat ze hierin al met mild-hybride gaan komen, dat is iets voor de opvolger van deze. verder zal men er alles aan doen om er wederom 100kg af te snoepen. 0-100km/h moet dan in 3,4sec lukken en max 330km/h gaat ie ook wel halen.vermogen schat ik in op 530pk en voor de lichtgewichtversie (zeg maar de scuderia) wordt dat ongeveer 550pk. die zal niet veel sneller gaan qua 0-100 en v/max, maar die zal puur op het circuit overtuigen door daar fabelachtig te keer te gaan. ze zullen veel van het FXX en 599XX project gaan gebruiken.

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    17 maart 2009 om 15:33

    Ik denk dat dit helemaal geen mule is voor de F450, maar een mule voor de ‘nieuwe’ Enzo. Waarom?

    – Vanwege de luchthappers achteraan. Die duiden op een turbo. Alle geruchten wijzen erop dat de F450 geen turbo’s krijgt en de Enzo opvolger wellicht wel.

    – De centrale uitlaat, exacte kopie van de F40 uitlaat. Past dus prima in het rijtje F40, F50, Enzo.

    – Check die onwijs grote velgen en het brede bodywork!

    In mijn (bescheiden) opinie is dit een mule die Ferrari gebruikt om een nieuwe generatie V8 (twin-)turbo te testen voor de nieuwe Enzo (en ook gelijk de 599 en 612 opvolgers?). Het zal nog een paar jaar duren voordat deze auto op de markt komt. Maar het ontwikkelen van een nieuwe motor kost nou eenmaal veel tijd.

    Van de F450 zijn ook al mules gespot, maar die lijken idd ook op een verbouwde F430 (zoals deze), maar die hebben niet die extra (vierkante) luchthappertjes achterop.

    Login om te reageren
  33. robbie zegt

    17 maart 2009 om 15:38

    Bekijk deze foto’s ook maar eens:

    Login om te reageren
  34. Thom zegt

    17 maart 2009 om 15:57

    @ Robbie

    Denk dat dit nog niet een mule is voor de opvolger van de Enzo zelf, mischien wel voor de nieuwe V8. Waarom ? Omdat ie ongeveer dezelfde wielbasis heeft als de F430, een Enzo heeft een langere wielbasis (maar de opvolger miss niet) Als je bvb de mule van de Enzo ziet obv 348/355 ? die was echt opgerekt en behoorlijk verbreed. Maar mis is de opvolger dus een stuk korter kan ook.

    Deze was dat volgens mij

    Login om te reageren
  35. Honda-meneer-voor-jou zegt

    17 maart 2009 om 16:01

    @ Kia Cee’d ISG

    Waarom vermeld je telkens dezelfde boodschap over de bijtelling?
    De auto produceert nog meer ge-desvloeiglatonine dan het gemiddelde interne binnenwerk van een zoogdier!

    Beetje doelloos dus.
    Ik heb 4 keer mogen rijden in een Cee’d van de zaak, en daar werd tegenover mij gecommuniceert dat het helemaal niet klopt met de 20% bijtelling.

    Pure klanten trekkerij..

    Basta!

    IRMC..

    Login om te reageren
  36. Honda-meneer-voor-jou zegt

    17 maart 2009 om 16:01

    @ Kia Cee’d ISG

    Waarom vermeld je telkens dezelfde boodschap over de bijtelling?
    De auto produceert nog meer ge-desvloeiglatonine dan het gemiddelde interne binnenwerk van een zoogdier!

    Beetje doelloos dus.
    Ik heb 4 keer mogen rijden in een Cee’d van de zaak, en daar werd tegenover mij gecommuniceert dat het helemaal niet klopt met de 20% bijtelling.

    Pure klanten trekkerij..

    Basta!

    IRMC..

    Login om te reageren
  37. Honda-meneer-voor-jou zegt

    17 maart 2009 om 16:02

    @ Thom

    correctie:
    Volgens mij was dat deze

    Login om te reageren
  38. Benjamin1 zegt

    17 maart 2009 om 16:06

    Ik dacht de de enzo een super ferrari versie kreeg van de 1.4 Tjet :D

    Downsizing is tha bomb jwz!

    Login om te reageren
  39. Marly zegt

    17 maart 2009 om 16:10

    Dat was idd de mule voor de enzo.
    Deze werdt geveild in Maranello, Fifth Gear heeft daar ooit eens een item over gemaakt.

    Login om te reageren
  40. robbie zegt

    17 maart 2009 om 16:14

    @Thom, ik schrijf toch ook dat het een mule is om de motor te testen ;)

    Login om te reageren
  41. AutoGeek zegt

    17 maart 2009 om 16:45

    ik zie geen verschil met de F430….

    Login om te reageren
  42. laatste man zegt

    17 maart 2009 om 16:57

    @robbie

    Zijn dat geen foto’s van de mule voor de Scuderia?

    Login om te reageren
  43. robbie zegt

    17 maart 2009 om 17:05

    @laatste man, nope die foto’s zijn gemaakt toen de Scuderia al lang en breed bij de dealer stond.

    Login om te reageren
  44. JollyJumper zegt

    17 maart 2009 om 17:14

    @BananaFlip

    Je hebt geen smaak. Lamborghini wordt veel te veel Audi. De motor uit de Gallardo LP560 ligt in afgeslankte versie in de Audi R8 V10 dus AUDI!! En Ferrari heeft nog steeds eigen motoren met veel mooiere sound. Kijk maar op youtube naar de Ferrari F50GT! Met F1 soundtrack:
    http://www.youtube.com/watch?v=wCb0MOuAAlo

    DUS. Zijn jullie het daarmee eens

    Login om te reageren
  45. thomas zegt

    17 maart 2009 om 17:36

    ik vind hem bijna het zelfde als de F430.

    Login om te reageren
  46. TJ zegt

    17 maart 2009 om 19:27

    Hij heeft zowaar enige gelijkenis met de F430…

    Login om te reageren
  47. headhunterz zegt

    17 maart 2009 om 19:48

    @ jolly jumper
    NEE!! wat maakt het uit dat ze van Audi zijn, ze maken nog steeds mooie auto’s

    Login om te reageren
  48. topless zegt

    17 maart 2009 om 21:31

    Dat Lambo van Audi is, is voor velen juist de reden dat ze fan zijn. Dan kunnen ze vol trots zeggen: “Die Murcielago, dat is een neefje van mijn Audi 80”.

    Login om te reageren
  49. chris zegt

    18 maart 2009 om 17:08

    ferrari blijft gewoon de beste !!!!
    en dat zal nooit veranderen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North