• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari P4/5 by Pininfarina: The Glickenhaus car

Auteur: w0o0dy, gepost 29 juli 2006 om 10:15 – 82 Reacties

Ferrari P4/5 by Pininfarina: The Glickenhaus car


Dames en heren hier is de auto dan eindelijk. Na een aantal berichten en veel speculatie en discussie hebben we de eer jullie de auto te presenteren. En volgens mij zijn we daarmee de eerste (Nederlandse site die em heeft! :-) )

Na de foto’s van de Mock-up was ik een beetje sceptisch want zonder echte ramen zag de auto er toch wel erg uit als een ruimteschip. Maar Michiel van den Brink schreef al dat de echte auto veel mooier zou zijn.

Ferrari P4/5 by Pininfarina: The Glickenhaus car
Ferrari P4/5 by Pininfarina: The Glickenhaus car
Ferrari P4/5 by Pininfarina: The Glickenhaus car

Ik vind dat de auto echt heel spectaculair is, maar oordeel zelf…

Bekijk de slideshow op pininfarina.it.

Ook interessant!

  • Ferrari F355 Berlinetta
  • Video - Ferrari Superamerica
  • Ferrari 360 Modena
  • Ferrari 599 GTB Fiorano

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, enzo, Ferrari, james-glickenhaus, p4-5, pininfarina, Supercars

Vorig bericht: « Echte politieauto’s, waar zijn ze gebleven?
Volgend bericht: Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG Black Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 10:18

    of de slideshow het nog doet weet ik niet, mijn IP hebben ze inmiddels geblokkeerd geloof ik ;-)

    Maar ik het wel een foto van de achterkant

    Login om te reageren
  2. Guz zegt

    29 juli 2006 om 10:19

    “wel mooi” het zou mij geen 5 miljoen waard zijn, maargoed smaken verschillen. kvind de velgen trouwens een beetje matig, alsof ze nog gewassen moeten worden.

    Login om te reageren
  3. Peter J zegt

    29 juli 2006 om 10:26

    Velgen en uitlaten ben ik niet kapot van. De auto ziet er verder wel goed uit. Al moet je hem eigenlijk in het echt zien om hem goed te kunnen beoordelen.

    Login om te reageren
  4. Autofreak zegt

    29 juli 2006 om 10:27

    Ik vind hem nog steeds wel erg futuristisch wel bruut als je er wat langer naar kijkt maar mij is ie ook geen 5 miljoen waard.

    Login om te reageren
  5. Autogek zegt

    29 juli 2006 om 10:28

    In mijn beleving een korte gedrongen auto waardoor ik mijn eerdere mening moet herzien en langzaam begin te wennen aan de auto,in de achterzijde herken ik direct een Ferrari,helaas moet ik echt nog wennen aan de ronde lijnen van voor naar achter,maar goed ik ga door met wennen…………

    En oh wat is de Enzo toch vreselijk bruut als je dit soort foto’s ziet !

    Login om te reageren
  6. Cedric zegt

    29 juli 2006 om 10:32

    kan het nog erger? Dit is de naam ferrari niet waard

    Login om te reageren
  7. Autofreak zegt

    29 juli 2006 om 10:35

    @ Cedric: hij mag er ook niets voor niets geen ferrari embleem opplakken :P

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    29 juli 2006 om 10:42

    wat een ongeloofelijke verbetering! dat ze iedere enzo maar om mogen gaan bouwen! :-D natuurlijk niet allemaal hetzelfde

    om het vierkante niet helemaal af te schrijven mss een eerbetoon aan een F40… dat vind ik nog steeds de mooiste van de 3…

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    29 juli 2006 om 10:51

    ik wil één…als ik het geld vind :-(

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 11:01

    volgens mij heeft Ferrari inmiddels zijn zegen over de auto uitgesproken en komt er gewoon een Ferrari embleem op.

    Login om te reageren
  11. Powerslide zegt

    29 juli 2006 om 11:03

    @ Autofreak. Ferrari heeft wel een goedkeuring gegeven voor het Ferrari embleem, dus het is een echte Ferrari.

    Persoonlijk houd ik meer van de Enzo. Waar ik in het begin aan de Enzo moest wennen ben ik van mening dat je designtechnisch met je tijd mee moet gaan en vernieuwingen door moet voeren. Deze auto is een leuke reïncarnatie, maar persoonlijk niet een auto van deze tijd. Er zitten aardige dingen in deze P4/5, maar ik had de auto (als ik dat überhauot had gekund) anders gemaakt.

    Login om te reageren
  12. Valetparker zegt

    29 juli 2006 om 11:28

    This is so eighties…

    Login om te reageren
  13. Ruben zegt

    29 juli 2006 om 11:33

    Godsgeschenk, dat wij dit mogen mee maken. Duizend maal mooier dan die hoekige Enzo. Kost wat, maar dan heb je ook wat! :)

    @ W0o0dy: slideshow werkt niet, waar staan nog meer pics? :D

    Login om te reageren
  14. luwek zegt

    29 juli 2006 om 11:37

    isn’t she lovely=)

    Login om te reageren
  15. Rits zegt

    29 juli 2006 om 11:46

    gaaf!!!!

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 12:08

    De foto’s in de slideshow zijn wederom niet van de echte auto.
    Het zijn 3D-renderingen en de mockup.
    Zie hier foto’s van the real thing: http://www.supercars.net/cars/3456.html

    Login om te reageren
  17. Franqie zegt

    29 juli 2006 om 12:12

    Op die site staat ook een grijskleurig exemplaar ( http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&id=3456&source=car&p=3456-9.jpg&y=2006&m=Ferrari&o=P4/5%20by%20Pininfarina). Maar er is er toch maar 1 gebouwd? Is dat dan nog een mock-up, hoewel hij er wel als productiemodel uitziet? Of is hij gewoon nog niet gespoten, en zit alleen de grondlaag erop?

    Login om te reageren
  18. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 12:17

    Dat is de auto in de grondlak.
    Er werd op straat getest alvorens de auto in de definitieve kleur te spuiten.

    Login om te reageren
  19. Franqie zegt

    29 juli 2006 om 12:28

    O okee, ja, ik dacht al zoiets, maar wist het toch niet helemaal zeker.

    Ik ben er trouwens nog niet helemaal over uit of ik hem mooi vind of niet…
    Op dit plaatje: http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=car&id=3456&p=3456-2.jpg&y=2006&m=Ferrari&o=P4/5%20by%20Pininfarina vind ik hem best mooi. Maar in het plaatje dat bij dit artikel staat vind ik dat er iets mist, de bovenkant is te bol.

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 12:34

    De achterkant is voor mij het mooiste deel van de auto.
    3/4 van voor is hij ook wel gaaf, maar het zijprofiel is het minst mooie aanzicht voor deze auto.
    De voorruit loopt iets te ver naar voren door, maar dat komt omdat het chassis van de Enzo nu eenmaal de structuur bepaalt.
    De designers hadden mogelijk wel graag de cockpit iets meer naar achter willen plaatsen, maar dat kon nu eenmaal niet.

    Login om te reageren
  21. sacha zegt

    29 juli 2006 om 12:46

    Hij is wel erg futuristisch. Beetje concept-car achtig. Ik kan me voorstellen dat Ferrari hier zelf nog niet aan wil. Maar wel zeer bijzonder.

    Login om te reageren
  22. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 12:48

    @sacha: lees mijn column en zie dat je ongelijk hebt wat betreft Ferrari: http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/21/ferrari-p-45-by-pininfarina-het-begin-van-een-nieuw-tijdperk

    Login om te reageren
  23. Guz zegt

    29 juli 2006 om 13:13

    nu ik hem trouwens in contrast zie met “mensen” vind ik em alweer een stuk vetter (ik doel op de foto van de grondlaag)

    Login om te reageren
  24. Romeo zegt

    29 juli 2006 om 13:17

    Die uitlaten doen me aan een onderzeeër denken….
    Voor de rest een hele stoere bak, doemijdiemaar!

    Login om te reageren
  25. Cedric zegt

    29 juli 2006 om 13:50

    dit is een auto voor het jaar 2020, deze past helemaal niet in deze tijdsgeest

    Login om te reageren
  26. Cedric zegt

    29 juli 2006 om 13:51

    Ter vergelijking met deze auto, is de enzo een prachtwerk

    Login om te reageren
  27. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    29 juli 2006 om 14:27

    Waaauuuuw…
    Ik vind hem zo gaaf… Vooral de voorspoiler en de achterkant.

    Login om te reageren
  28. bertje zegt

    29 juli 2006 om 14:34

    Ik word er niet echt warm van, de enzo vind ik ook niet mooi, maar die is tenminste nog agressief. Dit is meer een dure zetpil, zo smooth, inderdaad jaren 80 futurisme.

    Login om te reageren
  29. master G zegt

    29 juli 2006 om 14:46

    ik vind hem eigelijk echt niet mooi(behalve de achterkant dan)
    en hij lijkt op de oude ferrari 330 p3

    Login om te reageren
  30. GeeJee zegt

    29 juli 2006 om 15:36

    Sorry hoor, maar eh… doe mij dan de Enzo maar. Ik vind hem echt NIET mooi. Maar toch een applausje waard dat iemand zoveel geld over heeft om een auto naar eigen smaak af te stellen… en smaken verschillen :-)

    Login om te reageren
  31. poet zegt

    29 juli 2006 om 15:48

    Ik heb geprobeerd om aan de look van deze auto te wennen maar het is me (nog) niet gelukt.
    Persoonlijk vindt ik de Enzo er een stuk beter uitzien, meer van deze tijd.
    Dit is exact hoe we 25 jaar geleden dachten dat de auto’s van de toekomst eruit zouden zien. Ik hoop van harte dat dit nooit zo zal zijn…

    Login om te reageren
  32. Thobie zegt

    29 juli 2006 om 16:20

    Toch mooier dan de Enzo… Maar de naam is helemaal fout !!! Iets meer voor een film…

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 16:26

    @Thobie: is ook niet zo gek, want James is schrijver, producer en regisseur van Amerikaanse cultfilms. ;)

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 17:10

    die “uitlaten die boven uit de auto steken, zijn dat wel uitlaten? Er zitten namelijk twee echte uitlaten (denk ik) in de diffuser ingebouwd. Zijn die witte pijpen alleen voor de show?

    Login om te reageren
  35. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 17:14

    Ja, die zijn echt.
    Hij heeft dus vier uitlaatmonden.
    De bovenste twee zorgen voor extra downforce.

    En James zei dat het ook wel handig was om motorrijders van zijn kont af te houden. ;)

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 17:21

    op deze foto kun je dat goed zien…..

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 17:48

    als je de auto niet zo mooi vindt zet dan eens de full-size foto van Supercars in beeld en ga gewoon eens rustig zitten kijken naar alle lijnen en de details van de auto…… Hoe langer ik kijk hoe meer dingen mij opvallen die ik prachtig vind.

    Alleen de voorkant, daar ben ik nog niet van overtuigd…

    Trouwens…. een nadeel als je zoiets futuristisch bouwt…. check de witte auto op de achtergrond……. “Wel op de weg blijven letten hè?”

    Login om te reageren
  38. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 19:59

    Uitleg van James over de uitlaten:

    “The diffuser exits are only for idle and very low speed stop and go traffic so you don’t cook pedestrians. Once revs raise above 3K all of the exhaust comes out the top. The sound of the exhaust shunting into those upper pipes is not something you’ll soon forget.”

    Login om te reageren
  39. dekster zegt

    29 juli 2006 om 20:15

    vind het wel spijtig van die uitlaten, dat hij ze(4uitlaten) dan nie in 2 uitlaatstukken laat lopen, maar enfin this en blijft een prachtige wagen

    Login om te reageren
  40. Franqie zegt

    29 juli 2006 om 20:17

    Ik zou het geluid wel eens willen horen!

    Login om te reageren
  41. dekster zegt

    29 juli 2006 om 20:19

    ik denk wel dat je het na een uurtje rijden in de zon, je aardig geroosterd bent in die cockpit

    Login om te reageren
  42. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 20:43

    Uitleg van James:
    “The ducts in the nose “Ram Air” into the AC system which coupled with a very UV filtering greenhouse really keep the cabin cool even on hot sunny summer days.”

    Login om te reageren
  43. marwin zegt

    29 juli 2006 om 20:48

    Sorry ik vind het afschuwlijk, geen mooie auto. Tegenwoordig moet alles maar rond en bol zijn. Waar zijn die strakke rechte lijnen gebleven :(

    Login om te reageren
  44. Michiel_vd_Brink zegt

    29 juli 2006 om 20:50

    Grappig, ik dacht juist precies het tegenovergestelde.
    Tegenwoordig moet alles maar strak en hoekig.
    Waar zijn die ronde vormen gebleven?

    En dankzij dit model zijn ze weer terug!
    Thank GOD!

    Login om te reageren
  45. Bram zegt

    29 juli 2006 om 21:01

    Hmm, ok ik geef het toe, hij is mooier “in ’t echt”. Maar nog steeds vind ik van elke zijde wel iets wat ik niet mooi vind…
    Toch een erg bijzondere auto, zou ‘m wel ff willen horen als ik dat zo lees :P

    maaruh, volgende week filmpjes? ;)

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 23:12

    Technische specificaties:

    Motor
    Type: V12
    Cilinderinhoud (cc):5988
    Power bhp (kW) at RPM: 660(485) / 7800
    Koppel: 657Nm / 5500tpm
    Maximale toerental: 8200

    Banden voor:255/35 ZR 20
    Banden achter: 335/30 ZR 20
    Aandrijving: Achter

    Afmetingen en Gewicht
    Length × Width × Height mm: 4630 x 2042 x 1126
    Wielbasis in mm: 2650
    Spoorbreedte voor in mm: 1691
    Spoorbreedte achter in mm:1707
    Overhang voor in mm: 857
    Overhang achter in mm: 1123
    Gewicht in kg: 1200

    Prestaties:
    Acceleratie 0-100km/u in seconden: 3.55
    Topsnelheid in km/u: 362

    Aerodynamica
    Cw 0,340
    Czf -0,123
    Czr -0,025
    Frontal Area (m2) 1,906

    Login om te reageren
  47. JPM zegt

    30 juli 2006 om 00:03

    Dus…. is hij dan sneller dan de Enzo ehh nee.

    Login om te reageren
  48. Holy Cow zegt

    30 juli 2006 om 00:40

    Was dat technische specificatie niet van de enzo?? Anders vind ik die kosten voor dit nieuwe…verspilling(op z’n zachts gezegd)

    Login om te reageren
  49. Dink zegt

    30 juli 2006 om 01:21

    Tja,

    is aardig maar niet wereldschokkend . . . Beetje druk qua lijnen. Saleen of K’egg for me.

    Login om te reageren
  50. 911 zegt

    30 juli 2006 om 12:46

    lelijk ding maar het is beter dan die vrezelijke enzo

    f430 en 599 gtb fiorano dat is echt mooi desing

    Login om te reageren
  51. tim zegt

    30 juli 2006 om 13:39

    übergroffffffffff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind.
    alleen ik denk dat ik hem in het wit met die rooie “biezen” mooier vind

    Login om te reageren
  52. Ejay zegt

    30 juli 2006 om 15:08

    Prachtige wagen, alleen het interieur mocht nog wel wat meer op de schop.

    Login om te reageren
  53. Cedric zegt

    30 juli 2006 om 17:19

    @911: idd

    wanneer gaat die crashen ? :p
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/22/ferrari_enzo_crash#comment-70104

    Login om te reageren
  54. marcos zegt

    30 juli 2006 om 17:58

    Tja, wel aardig zal ik maar zeggen. de mediahype was zo groot, dat ik meer had verwacht.

    Vooral het doorlopende dak vind ik wat saai. ik had daar graag wat kleur gezien, zoals bij de P4…

    Maar goed, ik heb geen 5 milj. uitgegeven, dus heb ook geen recht van spreken. ;-)

    Login om te reageren
  55. k4er zegt

    30 juli 2006 om 21:20

    mooi ding

    Login om te reageren
  56. kangoo rules zegt

    30 juli 2006 om 21:21

    super mooi

    Login om te reageren
  57. Jayz666 zegt

    31 juli 2006 om 11:11

    Hallo,

    Ik vind het eerlijk gezegd net een kruising tussen een Lamborghini Gallardo en een Ferrari enzo.
    Zijkant lijkt op Gallardo en achterkant heeft iets van de Enzo.
    Overigens is het glazen koepeldak ook niet uniek, denk maar eens aan een 1 persoon duikbootje, of gewoon de gymzaal op de hoek waar het stikt van de koepel daken.
    Nee Ferrari moet echt met een overtuigender model komen.

    Login om te reageren
  58. mark zegt

    1 augustus 2006 om 11:08

    Presskit van deze 612 P4/5 is downloaden via pininfarina.it

    Login om te reageren
  59. waanzincriticus zegt

    1 augustus 2006 om 14:08

    Een V12 machine voor de achteras , middenmotor. Hoe is het met de passieve veiligheid ? Ik zou wel eens een crashtest willen zien. Een zijdelingse impact of met dat lage ding zonder echte massa van voren een frontale crash tegen een hoge zware vrachtwagen. Je wordt ingeblikt in een zeldzaam kostbare lijkkist.
    Dit heeft met functionele mobiliteit niets meer te maken. Protserige dure show,
    want je kunt nergens behoorlijk met zo’n ding rijden. Als je zoveel geld hebt kun je beter je vliegbrevet halen en een vliegtuigje of een helicopter aanschaffen.

    Login om te reageren
  60. w0o0dy zegt

    1 augustus 2006 om 14:24

    @waanzincriticus: volgens mij snap je een aantal dingen niet…. Aangezien er onder het nieuwe uiterlijk een normale Ferrari Enzo zit voldoet deze auto aan alle veiligheidseisen/crashtests.

    Functioneel is een supersportwagen niet, maar daar gaat het bij z’n ding ook niet om. Dat je er nergens mee kunt rijden is niet helemaal waar, maar echt van het potentieel van de auto gebruik maken is inderdaad op de openbare weg nauwlijks mogelijk…

    Login om te reageren
  61. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    1 augustus 2006 om 14:30

    @ waanzincriticus: Het is ook niet echt voor dagelijks gebruik, meer een auto voor in een verzameling en eens in de zoveel tijd tevoorschijn toveren en dan lekker te cruisen en zo nu en dan even lekker dat gas pedaal naar de bodem toe trappen, en dan even ervaren hoe een supercar voorruit spuit. Is een onbeschrijvelijk gevoel!

    Login om te reageren
  62. heidekonijn zegt

    1 augustus 2006 om 15:12

    @waanzincriticus (nomen est omen)
    Het gevoel bekruipt me dat je het soort mens bent dat van een Rembrandt schilderij een lampekap zou maken omdat dat funktioneler is.

    Het sportwagen equivalent voor een P4 lijkt me eerder een F18, en dat gaat al richting 20 mln Euro, dus Glickenhaus heeft een koopje gedaan :-)

    Login om te reageren
  63. ronny zegt

    1 augustus 2006 om 20:31

    zaaalig!!

    Login om te reageren
  64. tim zegt

    2 augustus 2006 om 20:49

    @ waanzincriticus
    wat lul je nou over een vliegbrevet halen? als bezoeker van deze site en dus als autoliefhebber zou je toch moeten begrijpen dat deze man een autoliefhebber is en dus geld uitgeeft aan een AUTO. dit soort beslissingen worden gedaan met het hart en niet met het hoofd dus ga nou niet lullen of functionele shit en blabla ik ga niet meer verder lullen want heidekonijn heeft het daar al over gehad
    later

    Login om te reageren
  65. waanzincriticus zegt

    3 augustus 2006 om 23:27

    Zo een Ferrari is een exponent van de scheefgroei in ons ziek systeem waarin het gemotoriseerde verkeer vanaf de jaren 50 is ingevoerd tenkoste van de slachtoffers. Het is een zootje op onze wegen. Een Amerikaan durft hier niet te rijden. Het is Russische Roulette !

    Iedere morgen in ons landje , als de kontaktsleuteltjes worden omgedraaid , de gaspedalen weer worden ingetrapt , staat bij voorbaat vast dat er aan het eind van de dag weer 3 mensen zijn doodgereden en een tiental voor de rest van hun leven ernstig zijn geïnvalideerd. Ze worden met de ambulance afgevoerd en je hoort er niets meer van. De volgende dag wordt de gehaktmolen gewoon weer in werking gezet of dat er niets gebeurd is.
    Het jaarlijks aantal doden wordt genoemd, de rest wordt onder de pet gehouden
    Onbespreekbaar , we willen die shit niet zien. ( Kan ons niet gebeuren )
    Er is geen monument voor de wel 150.000. mensen die in het verkeer zijn omgekomen. Het moet ook leuk blijven anders worden er minder dure auto’s
    verkocht. Maar hoe vergaat het nu eigenlijk de overlevenden van de ongevallen , toch wel enige duizenden per jaar ?
    We zien een ontstellend hoog percentage banenverlies , relatieverbrekingen , gedwongen verhuizingen, huursubsidie,bijstand, jarenlange juridische verwikkelingen met een onwillige verzekeringsmy en niet geïnteresseerde rechtbanken. Economisch afval wordt geruimd.
    Is deelname aan ons verkeer leuk ?

    Login om te reageren
  66. Michiel_vd_Brink zegt

    3 augustus 2006 om 23:32

    Ik ben het met je eens dat we in een ziek systeem leven, maar we kunnen er maar beter nog het beste van zien te maken.
    We kunnen moeilijk weer terug naar de oertijd en op Mammoeten gaan jagen, toch?

    Zo’n Ferrari draagt heus niet bij aan de ziekte van de huidige maatschappij, maar maakt het wel een klein beetje plezieriger voor de liefhebbers.
    Mensen die niet van dit soort auto’s houden, zullen hier nauwelijks tot geen last van hebben omdat er simpelweg te weinig van rondrijden.

    Login om te reageren
  67. waanzincriticus zegt

    3 augustus 2006 om 23:51

    Er is een mentaliteitsverandering nodig om tot een ander weggedrag te komen met minder verkeersongevallen. De mensen zouden in de revalidatiecentra de onbeschrijflijke ellende van al die geïnvalideerden eens moeten zien. Jonge , soms heel jonge mensen , met een hoge dwarslaesie. Om over de verdere levensloop en de schadeloosstelling bij aansprakelijkheid maar te zwijgen. Het is een onderverzekerde criminele bende. De premie van de verplichte WAM verzekering
    ( wet aansprakelijkheid motorvoertuigen ) zou wel 3 keer zo hoog moeten zijn voor een correcte schadeloosstelling.

    Login om te reageren
  68. Michiel_vd_Brink zegt

    3 augustus 2006 om 23:52

    Duidelijk, maar kunnen we het nu weer gewoon over de P4/5 hebben?

    Login om te reageren
  69. albert zegt

    4 augustus 2006 om 00:04

    Dat bedoel ik Michiel we zitten hier om over autos te mailen en wat waanzincriticus zit te dazen moet hij volgens mij bij groen links kwijt en niet hier dus waanzincriticus je zit hier op een verkeerde site jongen wij doen hier aan gezonde kritiek doei dus!

    Login om te reageren
  70. Michiel_vd_Brink zegt

    4 augustus 2006 om 00:07

    @albert:
    Op die manier is het nu ook weer niet nodig.
    Laten we maar gewoon on-topic blijven en elkaar alsjeblieft niet afzeiken of wegzwaaien.

    Hebben jullie de nieuwe Autovisie al gezien? ;)

    Login om te reageren
  71. albert zegt

    4 augustus 2006 om 00:08

    o ja en wat de veiligheid betreft van de p4/5 die is zo laag daar raak je gewoon niets mee daar ga je mee onder een vrachtauto door.

    Login om te reageren
  72. albert zegt

    4 augustus 2006 om 00:11

    Oke Michiel misschien een beetje te hard sorry niet zo hard bedoeld hoor.

    Login om te reageren
  73. dana zegt

    4 augustus 2006 om 00:53

    @Michiel: YES:P

    Login om te reageren
  74. waanzincriticus zegt

    4 augustus 2006 om 13:20

    Ter afsluiting ;

    Op reis door Midden Amerika waar het brengen van mensenoffers in grote aantallen nog maar kort geleden gebeurde , hoor en lees je daarover afschuwelijke verhalen waar je je tegen afzet met de gedachte…dat is nu voor altijd voorbij ! ! Tot dat , …………tot dat je beseft dat aan de demonen van ons industriële tijdperk ook vele mensenoffers worden gebracht.
    Het zou een boeiend onderwerp zijn voor een grote historische studie.
    In het verleden waren het vooral de slachtoffers bij de aanleg van grote civiele werken als bv bruggen, tunnels en spoorwegen.
    Nu zijn het voor een belangrijk deel verkeersslachtoffers !

    Welterusten !

    Login om te reageren
  75. sacha zegt

    4 augustus 2006 om 13:23

    @waanzincriticus: De waanzin is in je kritiek inderdaad goed zichtbaar :-)

    Login om te reageren
  76. w0o0dy zegt

    21 augustus 2006 om 12:23

    meer foto’s
    http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2830

    Login om te reageren
  77. dries zegt

    29 augustus 2006 om 12:39

    de laatste ferrari’s vind ik prachtig maar dit…. jak..

    Login om te reageren
  78. Citrofiel zegt

    6 april 2007 om 18:19

    @ sacha; LOL! :lol:

    Login om te reageren
  79. maarten zegt

    10 januari 2008 om 16:30

    ik vind hem wel mooi en ik will graag weten hoe snel hij gaat
    en ik vind het 1,4 miljoen waard als ik eerlijk moet zijn

    Login om te reageren
  80. florisw zegt

    23 april 2009 om 20:10

    wat lekker!

    Login om te reageren
  81. luuk zegt

    7 april 2010 om 16:57

    ik vind er helemaal niks aan
    het past ook helemaal niet bij ferrari
    als dit model uitgebracht wordt dan hebben ze nu weeeer een fan minder

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Ferrari P4/5 by Pininfarina schopt kont! at Bierballen schreef:
    29 juli 2006 om 18:16

    […] Oke, dit is de nieuwe Ferrari, of eigenlijk; een mod voor de Enzo: en ik vind hem tering mooi, dat mag ook wel want hij gaat omgerekend minimaal €2.500.000 kosten. Hier en hier meer plaatjes en hier voor meer info […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North