• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari P4/5: De details doen het ‘m

Auteur: Dennis, gepost 25 september 2007 om 23:14 – 37 Reacties

Ferrari P4/5 modified mufflers


Het zou een belspelletje kunnen zijn: Zoek de verschillen bij deze Ferrari P4/5. Het is bijna niet te zien, maar als jij het wel ziet, moet je nu bellen. Bijna iedereen ligt al op bed, dus de kans dat je wint is heel groot, bla bla bla…

Helaas, de lijnen zijn gesloten, ik ga het verklappen: Glickenhaus was niet zo tevreden met de uitlaatjes van zijn unieke maatwerk Ferrari. In plaats van de ronde uitlaten die hij eerst had, heeft hij ze driehoekig gemaakt.

Hij heeft ze om cosmetische en technische redenen gewijzigd. Niet alleen vind hij de nieuwe mooier, maar de uitlaatgassen hebben nu ook een betere flow over de achterspoiler. Glickenhaus vertelt tevens dat hij tegenwoordig in de cockpit een “off road” knopje heeft waarmee hij de P4/5 op het circuit luider kan laten brullen. Door het knopje om te zetten, worden de uitlaatgassen nog wel langs de katalysator gestuurd, maar komen ze niet langs de ‘mega-muffler’. “It sounds pretty wild in this mode”, aldus Glickenhaus. (via: windingroad)

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, p4-5

Vorig bericht: « Bentley te vadsig en moet op dieet
Volgend bericht: Irritant “slimme” auto’s onderdeel van Ford’s toekomstvisie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dennis zegt

    25 september 2007 om 23:15

    Nou, de uitlaatpijpen!

    Wat win ik?

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    25 september 2007 om 23:16

    He, dat heb ik nou altijd! Zijn net de lijnen gesloten…..

    Login om te reageren
  3. jakob zegt

    25 september 2007 om 23:16

    er staat geen telefoonnummer bij!
    ;)

    Login om te reageren
  4. wapz zegt

    25 september 2007 om 23:21

    Het is wachten op de eerste crash-pics.

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    25 september 2007 om 23:22

    Ik vind die auto nou echt geen bal aan!

    …….en ik denk niet dat Glickenhaus 1 seconde nachtrust verliest van wat ik er van vind……..

    Login om te reageren
  6. p zegt

    25 september 2007 om 23:23

    wat een bak he..

    Login om te reageren
  7. maarten zegt

    25 september 2007 om 23:33

    ’t zit hem in de details, nietwaar;-) Vind persoonlijk wel dat de uitlaten nu minder ‘vrachtwagenachtig’ ogen. Want dat gevoel had ik wel bij die ronde..

    Login om te reageren
  8. daytona zegt

    25 september 2007 om 23:34

    Net te laat

    Login om te reageren
  9. Pannekoek zegt

    25 september 2007 om 23:37

    Och ik hoor Gigi Ravelli al weer praten….

    *zucht*

    :(

    Login om te reageren
  10. Johan zegt

    25 september 2007 om 23:50

    Ik vind die uitlaten maar niets zo…

    …gewoom recht naar achteren door het gaas, heb je ook geen last van verliezen en onnodige weerstanden.

    Login om te reageren
  11. Michael zegt

    26 september 2007 om 00:01

    Is zij op tv?! Damn she hot!!!

    Login om te reageren
  12. Robin zegt

    26 september 2007 om 00:09

    WOW!

    On-topic:

    Standaard Enzo veel en veel en veel mooier. Geloof dat ik de enige ben die een enzo gewoon super mooi vind….

    Ik vind dit ding echt een veel te hoog starwars gehalte hebben, daarnaast ben je wel een redelijke zeikerd als je over 2 uitlaatjes gaat lopen zeuren…. ik denk dat ik de kleine mooier vond.

    Zo het is er weer uit.

    Login om te reageren
  13. Guido van H. zegt

    26 september 2007 om 00:14

    @Robin,

    De beste man heeft een hoop centjes, dus voor het geld hoeft hij het niet te laten… ;)

    Login om te reageren
  14. jeffrey zegt

    26 september 2007 om 00:15

    willen de mensen die 3 topics geleden liepen te klagen (Eurlings wil geluidsnorm in APK) dit nu ook even doen? dit zijn toch wel sjonniepijpen puur sang!

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    26 september 2007 om 00:20

    @Pannekoek

    Heb geen idee wie dat is en wat ze met dit topic te maken heeft, maar wil je me voortaan ff een belletje geven voordat je zoiets post…..dan kan ik tenminste gelijk meegenieten ipv achteraf…..

    Login om te reageren
  16. ELb zegt

    26 september 2007 om 00:28

    Jaa, dit is toch wel heel erg g3il.

    Login om te reageren
  17. monk zegt

    26 september 2007 om 01:13

    nou, ik vind het een mooi detail :), kan meneer Glickenhaus ook weer rustig slapen vanacht.

    Login om te reageren
  18. joep zegt

    26 september 2007 om 01:34

    @Dos, ik ben het geloof ik wel weer met je eens…. met beide posts. Alleen wil ik in aanvulling daarop nog even kwijt dat ik die p4/5 op de auto van kwabbenoot van robbedoes vind lijken, en dat is geen compliment. Zo dat is er uit…

    Login om te reageren
  19. Fasten your Seatbelt zegt

    26 september 2007 om 07:44

    Dremel, Big on Detail.

    Login om te reageren
  20. Aston Martin Rapide zegt

    26 september 2007 om 08:06

    Waar is sacha nou gebleven met zijn plaatje FAP FAP FAP…..????

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    26 september 2007 om 08:07

    Ja wat te doen met al je geld! Mr Glickenhaus weet van gekkigheid niet wat hij nog allemaal moet doen dus doet hij in vuttaliteiten als een uitlaat veranderen.
    Ach ja, het blijft wel een schitterende verschijning deze P4/5.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    26 september 2007 om 08:07

    Pracht auto. De uitlaten zijn ook een verbetering. Doen me nu minder aan een boot denken. Het zijn inderdaad de details die ’t ‘m doen.

    Login om te reageren
  23. Chrizzzie zegt

    26 september 2007 om 08:23

    Ik moest eerst aan iets anders denken toen ik las over de off road mogelijkheid. Maargoed dat past weer niet bij deze auto.

    Login om te reageren
  24. Marten zegt

    26 september 2007 om 08:39

    hihi, deze komt wel door de APK! Ik zie een bloeiende handel opkomen in geregelde dB-systemen :-)

    Login om te reageren
  25. Nick zegt

    26 september 2007 om 08:48

    Waarom een mega-muffler?

    Je kunt het heel goed een free-flowing katalysator gebruiken.

    Persoonlijk zou ik de hele uitlaat incl. spruitstuk, tussenstukken én uitlaatmond in één stuk van Inconel laten maken.
    En de katalysator een capsule die je in een katalysator huis stopt.

    Als je kat kapot is dan kun je hem er zo uithalen zonder het hele uitlaatsysteem te slopen, en het is nog lichter ook!

    Login om te reageren
  26. bramwillemse zegt

    26 september 2007 om 08:49

    hmm staat toch wat minder iel dan de vorige :P en als ’t beter klinkt dan is ’t helemaal fijn!

    Login om te reageren
  27. SugarFree zegt

    26 september 2007 om 09:26

    @ Maarten
    Idd, minder vrachtwagenachtig.
    Dat heeft die Glickenhaus goed gezien.
    Als je dan toch geld uitgeeft, besteedt het dan inderdaad aan écht belangrijke zaken als uitlaatvormen en -geluiden :)

    Hij mag best een keer langs ons huisje rijden met de snelheid waarmee fout opgeleukte golfjes dat normaliter doen. Dán zet ik de muziek wel even uit…

    Login om te reageren
  28. Pannekoek zegt

    26 september 2007 om 10:08

    @ Rick dos

    Dat was een meisje van een belspelletje.. ;)

    http://forum.mokkels.nl/5-nederlandse-mokkels/6028-gigi-ravelli-page256.html

    Login om te reageren
  29. Thibaut zegt

    26 september 2007 om 10:25

    “Niet alleen vindT hij…”

    Kanjer van dt-fout!!!

    Login om te reageren
  30. vinox zegt

    26 september 2007 om 11:00

    Das cool, da off road knopje!

    Login om te reageren
  31. Pannekoek zegt

    26 september 2007 om 11:52

    Whoo geil!

    http://log.autogespot.com/09-2007/franc/36.jpg

    http://log.autogespot.com/09-2007/franc/5.jpg

    Login om te reageren
  32. Silverarrow zegt

    26 september 2007 om 12:37

    Geeft wel een nieuwe betekenis aan off-road. Noem het dan on-circuit :P

    Login om te reageren
  33. Stephan zegt

    26 september 2007 om 12:39

    @ Thibaut: ??? waarom is dat fout ???

    Wat klinkt beter:
    – niet alleen zoekT hij een nieuwe uitlaat
    – niet alleen zoek hij een nieuwe uitlaat

    Ik heb altijd geleerd dat de T wegvalt als er ‘je/jij’ achter staat,
    volgens mij mag hij daar gewoon blijven staan?

    Login om te reageren
  34. Hylke zegt

    26 september 2007 om 15:41

    Wat een troep he!

    Login om te reageren
  35. RenJie zegt

    26 september 2007 om 16:46

    @Stephan, klopt helemaal, hij heeft het nog niet geleerd

    persoonsvorm voor ik, jij = altijd zonder de stam +t ! vind ik, vind jij
    andere gevallen zoals hij/zij = altijd met de stam +t ! vindt hij

    Kanjer van een fout!

    Login om te reageren
  36. jeroen zegt

    26 september 2007 om 20:57

    Een Ferrari is een Ferrari. Daar moet je niet eens iets aan willen veranderen, daar wordt het alleen maar lelijk van. Zie hierboven het resultaat.

    Login om te reageren
  37. jeroen zegt

    26 september 2007 om 21:06

    Het is ook wel goed dat ze de punt achter de titel nog niet hebben gezet want dan maak ik m nog even af.
    De details doen het ‘m niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North