• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Focus met 20 inch te veel van het goede?

Auteur: evo, gepost 3 september 2007 om 22:55 – 38 Reacties

20

Dennis twijfelde pas nog of groter altijd beter is. Als reactie hierop kregen we via de tiplijn deze Focus ST met 20 inchers binnen. Niet alleen Mondeo’s worden uitgerust met 20 inch pattas, ook het tijdschrift EVO (hé, dat ben ik) monteerde 20″-velgen onder hun eigen Focus. Hoewel de kerel van het tijdschrift de Focus er met 20 inch nog beter uit vindt zien, raadt hij iedereen, die geen dubbele hernia wil oplopen, aan het bij de 18 inchers te houden. En een gat in de weg kan ook tot nare consequenties leiden…

Zelf zegt de man het volgende:

‘Now, I know that bigger doesn’t always mean better, and going up from 18in wheels to a set of 20s is probably not the best thing I could have done, but I still did it. There is no denying that the (whole) body kit made the ST look even better, but as for those wheels…
To start with, as could be expected, the ride was made awful to the point that I’m surprised I have any fillings left. On top of this, the road noise was unbelievable and the handling was tragic. It was like I’d spent months dating a supermodel with a doctorate in nuclear physics and the heirship to a small country full of oil, only for her to go and have a sex change. I can now understand why you see lads with over-wheeled cars cruising arround town so slowly – it’s the only way they can travel comfortably. Given the chance again I would would still go for the body kit, but I would definitely keep the original wheels.’

En over het gat in de weg:

‘To add to the misery, on the ST’s last outing, one of the larger-than-life wheels was damaged when the ultra-low-profile rubber wrapped around it failed to completely absorb the shock from a pot-hole, resulting in a rather nasty ding in the rim. Damn!”

Zullen we het maar bij de 18 inchers houden, Ford-rijders?

20
20

Met dank aan Vincent voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, Ford, oranje, velgen

Vorig bericht: « Alfa Romeo 147 C’N’C CoSTUME NATIONAL
Volgend bericht: Wil jij ook in de BMW M3 rijden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Floryn zegt

    3 september 2007 om 22:56

    het ziet er idd niet uit

    Login om te reageren
  2. AJ zegt

    3 september 2007 om 22:57

    Pff, het lijkt wel een tractor.. :P

    Login om te reageren
  3. PyroZnype zegt

    3 september 2007 om 23:06

    Opzich is het wel nice gevuld zo, maar dat laagje rubber is zo toch echt te weinig. Zowel voor de comfort als de portomonee zou ik toch bij de 18″ blijven :)

    Login om te reageren
  4. MiuRa zegt

    3 september 2007 om 23:11

    lekkere foto ook om te oordelen..

    Login om te reageren
  5. VeyronLover zegt

    3 september 2007 om 23:13

    Enkel om te showen, maar met zo’n velgen durf ik nog niet te parkeren en moet je continu op de weg letten…

    – Stel – dat er ergens een rioolputje is, dat is pijnlijk voor de rug, en de velg!

    Goed voor op de beursstand, maar niet voor dagelijks gebruik!

    Login om te reageren
  6. C30CDIAMG zegt

    3 september 2007 om 23:13

    Zo zuur!! ik baal altijd als een stekker wanneer er ook maar een krasje op de velg zit!! Misselijk word ik ervan.

    Maar weet je wat het is, 20″ originele velgen van de autofabrikant vind ik helemaal niet verkeerd. Wel wanneer je er giovanni’s onder legt ofzo…

    Login om te reageren
  7. Luc zegt

    3 september 2007 om 23:30

    ik vind ze hierop goed uitzien

    Login om te reageren
  8. Johan zegt

    3 september 2007 om 23:30

    kvind het ook te groot

    de verhoudingen zijn er gewoon niet

    Login om te reageren
  9. jvvv zegt

    3 september 2007 om 23:54

    Velgen, who gives a fuck. e mijne zien zwart van de roet. Een maand geleden heb ik ze een beetje gekuist. Lukte niet, zwart is er in gebakken. Achja, who gives a fuck.

    De optie van 800euro voor coole 18inch was het niet waard voor me

    Login om te reageren
  10. GezondVerstand zegt

    3 september 2007 om 23:57

    > 17″ op dit marktsegment = Johnnie
    (en masochist als er geen asfalt voorhanden is)

    Login om te reageren
  11. Snoepie zegt

    4 september 2007 om 00:57

    ik besteed mn geld liever anders…

    Login om te reageren
  12. Roadronner zegt

    4 september 2007 om 00:59

    Beetje oversized.

    Onder mijn Focus zitten standaard 17inch Rally Edition velgen, en dat is groot zat. 18inch is ook leuk, maar 20 is echt te veel van het goeie, zelfs onder een ST.

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    4 september 2007 om 02:03

    Mag het ook ietsje minder zijn?

    Login om te reageren
  14. Testpiloot zegt

    4 september 2007 om 02:48

    20 inch = geil…

    Ja prima deluxe…

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    4 september 2007 om 05:56

    HALLO .. er zit een deukje in zijn velg .. so what ? .. het is niet dat ie uitgebrandt is ofzo hoor.

    Login om te reageren
  16. Frank zegt

    4 september 2007 om 06:42

    toch net iets te groot, 19 zou nog gaan maar 20 is net teveel

    Login om te reageren
  17. Stokvis zegt

    4 september 2007 om 07:20

    zijn er geen duidelijkere fotos?

    Login om te reageren
  18. Rick zegt

    4 september 2007 om 07:52

    Ik zeg WOW echt mooi!

    Login om te reageren
  19. Dennis zegt

    4 september 2007 om 08:08

    Ach, zolang je nog maar kunt sturen toch?

    Login om te reageren
  20. AbarthMkII zegt

    4 september 2007 om 09:01

    Vind 20″ wel fraai staan. Kan de auto wel hebben, zeker icm met de bolle dikke spatborden van de Focus.

    Die gast had van te voren ook kunnen bedenken dat ie in zou leveren op het comfort! Dat weet je toch als je een plattere band neemt. Duhhh
    Koop je een ST voor zijn comfort? Dat ding is gemaakt om te knallen! Niergordel om en gaan met dat ding
    En ja wat betreft die gaten, die moet je ook enigsins proberen te ontwijken .. of er nu 18″ of 20″ onder liggen.

    Login om te reageren
  21. Sjaak zegt

    4 september 2007 om 09:40

    Zelf regelmatig met een Focus ST gereden met 20″ inch.

    Over smaak valt nu eenmaal te twisten, 19″ is optisch het mooiste. De 20″ velgen rijden overigens perfect. Natuurlijk, je moet er niet mee door dikke kuilen vliegen of langs stoepen rijden. De banden zijn nu eenmaal 30 hoog dus dat geeft problemen. In de regen toch liever de standaard wielen, de auto is daarmee wat “losser” en beter op de limiet te rijden.

    Wanneer je door kuilen wil rijden, koop dan een defender oid.

    AbarthMkII: je hebt helemaal gelijk!

    Login om te reageren
  22. Erik zegt

    4 september 2007 om 09:48

    @lincoln: die deuk staat ver genoeg open om er je vinger tussen velg en band te steken, wat betekent dat het ding waarschijnlijk vervangen moet worden. Dat is niet iets wat je elke keer wil doen als je een keer door een kuil gereden bent :P
    Persoonlijk hou ik wel van veel aluminium en weinig rubber onder een auto, maar in dit geval was een maatje kleiner toch beter geweest. Echter heb ik de standaard Focus ST opgezocht @ Google en die 18″ velgen vullen de spatborden net niet genoeg. 19″ zou dus het mooiste zijn :)

    Login om te reageren
  23. skip zegt

    4 september 2007 om 10:02

    er staan hier 18-ers onder de mondeo, en ik vind het meer dan zat. ik moet ook oppassen met putjes en kuilen, en een beetje comfort moeten inleveren. maar 20” is echt te groot, zowel voor een mondeo als een st. en zoals hierboven staat: met een st moet je idd knallen. maar knal maar eens tegen hoge snelheid in een putje, dan kun je meer vervangen dan alleen de velg

    Login om te reageren
  24. clijde zegt

    4 september 2007 om 10:26

    Op zich gaat het wel, alleen persoonlijk zou ik bij max 17 inch. stoppen. Het is beter voor het comfort, en beter voor je beurs. Zoals je ziet is het al een behoorlijke kunst om van een van die grote pattattes heel te houden. Voor de show gaat het dus, maar voor dagelijks gebruik….

    Login om te reageren
  25. Michael Fontijn zegt

    4 september 2007 om 11:25

    Tsja… Wat een gelul zeg!!
    Leuk hele grote velgen, maar het schoeisel wordt steeds platter om het nog te laten passen. Nadeel is dat comfort zowiezo weg is, maar je hebt zowat geen rubber meer op klappen te absorberen…

    Dus idd bigger is zeker niet altijd better ;-)

    Login om te reageren
  26. Jurgen zegt

    4 september 2007 om 12:23

    En Mercedes dan ? Op een fatsoenlijke CL klasse ligt toch ook 20 inch AMG.

    Rijd dat beroerd dan ?

    Login om te reageren
  27. silvio zegt

    4 september 2007 om 13:34

    die wagen is echt een van de mooiste die de laatste jaren gemaakt is

    Login om te reageren
  28. polomen zegt

    4 september 2007 om 16:00

    edit: Zullen we het maar bij de 18 inchers houden, Ford-rijders?
    Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

    Login om te reageren
  29. Statler&Waldorf zegt

    4 september 2007 om 16:28

    Zuur voor die vent dat hij nu ook al een van de velgen beschadigd heeft, anders kon hij ze nog makkelijk verkopen. Hij had vast wel een of andere yahoo zo ver gekregen om met hem te ruilen voor 18 inchers.

    Ik kon ook wel lachen over de analogie met het supermodel met hersens en heel veel geld. Alleen is het wel wat overdreven om daarover te reppen als je een Ford rijdt. Aston Martins zijn de enige supermodellen qua looks.

    Login om te reageren
  30. Robin zegt

    4 september 2007 om 16:30

    We kunnen ook gewoon geen ford meer rijden!!

    Login om te reageren
  31. DennieFR zegt

    4 september 2007 om 17:31

    Erg mooi,maar vergeet het sprinten bij stoplichten maar,want je legt het mooi af tegen een auto die zelfs 50pk minder heeft,en is dat de bedoeling met een ST?

    Login om te reageren
  32. roy zegt

    4 september 2007 om 17:41

    @ DennieFR ik ben het niet met je eens, want met onze ST hebben we het tegen velen opgenomen bij de stoplichten die meer pk’s hadden dan de onze maar we trokken en trekken ze er nog steeds wel uit

    Login om te reageren
  33. johan zegt

    4 september 2007 om 18:37

    niks verkeerd mee in het echt is ie nog mooier

    Login om te reageren
  34. Arnold_GT zegt

    4 september 2007 om 18:51

    simpel, ik vind het mooi staan…

    of zou dat komen omdat ik 18’ers op mn 206 geschroefd heb?

    Login om te reageren
  35. DennieFR zegt

    4 september 2007 om 22:05

    @ Roy,maar niet met 20”,bestaat niet!!

    Login om te reageren
  36. Mystery_M zegt

    5 september 2007 om 17:41

    zonde dat meneer niet kan file parkeren.

    Login om te reageren
  37. Mark zegt

    7 september 2007 om 19:31

    Mwoah, ik heb ergere butsen in velgen gezien, en die konden gewoon gericht worden.

    Onze huurfocus van een jaar oud had stalen velgen, en daar zaten ook al 2 behoorlijke slagen in. Voor en achter. Ik wil niet weten wat voor klap die techniek gehad heeft. Het reed wonderwel nog prima :-)

    Login om te reageren
  38. FocusMad zegt

    8 oktober 2007 om 09:17

    18″ is eigenlijk groot genoeg onder een Focus……..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North