• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestoken

Auteur: ricardo, gepost 17 september 2014 om 07:39 – 22 Reacties

Afbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestokenAfbeelding Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestoken

Ford C-Max en Grand C-Max
Ford heeft de nieuwe C-Max-serie voorgesteld. De 5- en 7-zitter debuteren op de salon van Parijs.

In navolging van de S-Max heeft Ford het nieuwe familiegezicht ook doorvertaald naar de MPV van het merk. De C-Max, die in 2003 werd geïntroduceerd en waarvan er 1,2 miljoen zijn verkocht, heeft een trapeziumvormige grille gekregen en kreeg een set slankere koplampen aangemeten. In de onderbumper werden nieuwe, rechthoekige mistlampen geplaatst. De C-Max is leverbaar met LED-dagverlichting, Bi-Xenon HID-koplampen en het Adaptive Front Lighting System van Ford, waarbij de hoek van de lichtbundel wordt afgestemd op een van zeven beschikbare instellingen, afhankelijk van de wegomstandigheden.

Meer EcoBoost, meer TDCi

In de de kap kan de C-Max en de zevenzits Grand C-Max voortaan worden uitgerust met Fords nieuwe 1.5-motoren EcoBoost- en TDCi-motoren. De viercilinder die benzine verbrandt levert 150 dan wel 182 pk. De dieselvariant is goed voor 95 of 120 pk. Ford zegt dat er ook een ECOnetic-versie van de dieslemotor komt, met een CO2-uitstoot van naar verwachting 99 g/km (voor de 5-zits C-Max). De 1,0-liter EcoBoost met 100 of 125 pk blijft ook leverbaar.

Ford C-Max en Grand C-Max zijn in het nieuw gestoken

Binnenin ging het dashboard op de schop. De zee aan knoppen werd deels vervangen door een 8-inch touchscreen, en is uitgebreid met Fords spraakgestuurde connectiviteitssysteem SYNC 2. Navigeren kan met de kaartendienst HERE, het juweeltje van Nokia. Andere noviteiten zijn de handsfree te openen achterklep en een nieuw automatisch inparkeersysteem.

Zijn debuut is volgende maand op de autosalon, een verkoopstart hoeven we pas begin volgend jaar te verwachten.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
    Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

c-max, Ford, grand-c-max, parijs-2014

Vorig bericht: « Porsche Exclusive maakt een beige Cayenne S
Volgend bericht: Alcoholslot raakt overstuur van alledaagse luchtjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    17 september 2014 om 07:59

    verschrikkelijke naamvoering .. net zo kut als bij Citroen ..
    auto,s zien er zo gewoon uit dat ze nooit echt op gaan vallen ..

    maar de kwaliteit is sinds het uitkomen van de 1999 Focus in een constante lijn bij Ford ..
    ze maken de beste voorwielaandrijvers ter wereld ..
    en de duurzaamheid van hun kleine diesels (behalve die in samenwerking met PSA dan) zijn inmiddels ook van het allerhoogste plan ..
    en ook het interieur is de Audi maatstaf allang voorbij ..

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      17 september 2014 om 08:51

      @lincoln: de audi maatstaf voorbij???

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      17 september 2014 om 08:56

      @lincoln: Kan ik een eind in mee gaan, maar die interieurs… Die zijn echt verschrikkelijk bij Ford. En nu hebben ze de onduidelijke knoppenzee vervangen door een touchscreen? Nu heb ik deze specifiek nog niet voor mijn neus gehad, maar over het algemeen vind ik touchscreens in auto’s om te huilen. Dan liever de knoppenzee… dat ziet er niet uit, maar na gewenning kan je op de tast de juiste functies bedienen…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 september 2014 om 09:06

        @baasbas:

        ja Bassie .. maar jij bent dan ook geen lease-kneier ..
        echt .. dat soort volk leent een auto op debiele je-kan-er-eigenlijk-alles-mee nutteloze touchscreen troep ..

        Login om te reageren
        • ablogjunk zegt

          17 september 2014 om 09:36

          @lincoln: gelukkig zijn er ook mensen die daar wel mee om kunnen gaan. En gelukkig kan heb je jouw reactie met alle gemak op je Hi swing kunnen typen! Want je hebt toch geen telefoon zonder knoppen toch?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            17 september 2014 om 09:44

            @ablogjunk:

            ik stuur net als iedereen mijn comments via telex op de fax vanaf mijn typemachine in morse-code naar @sir_smokalot ..
            je hoeft dus echt niet te denken dat ik achterloop ofzo ..

            mister fancy pants ..

            Login om te reageren
    • super zegt

      17 september 2014 om 10:05

      @lincoln:

      ford interieurs Audi voorbij? buiten Monaco nog nooit zoveel plastic rommel bij elkaar gezien.

      maar goed, u is ford fanboi, dat moge duidelijk zijn…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 september 2014 om 10:08

        @super:

        plak je er wat nepleer er overheen ..
        dan is het ineens geen plastic meer ..

        een stikseltje suggereert een hoop ..
        dat weten ze bij Audi wel ..

        Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 september 2014 om 10:20

      @lincoln: Even een opmerking over wat je zegt over het interieur.
      Sorry, maar het interieur van Ford is voornamelijk plastic.
      Heb met zowel Ford als Audi gereden, dus spreek uit eigen ervaring..
      Zat ook eens in de vorige C-Max en ik was bang dat ik het knopje voor de radiobediening van het stuur ging aftrekken, zo fragiel zagen sommige dingen eruit..
      Kan ik niet zeggen van Audi..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 september 2014 om 10:33

        @Dimglor:

        Elk interieur is plastic ..

        soms met wat aluminium folie ..
        soms met wat multiplex ..
        soms met wat leer ..

        maar de basis is ALTIJD PLASTIC ..

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          17 september 2014 om 10:56

          @lincoln: Het gaat erover wat je voelt en wat je ziet!
          Als je het interieur van Ford ziet met soms ruw plastic, die soms niet goed bevestigd is (had ik met men eigen auto) en als je ziet van bijvoorbeeld die C-Max dat je moet voorzichtig zijn of je knopjes gewoon aftrekt….
          Dat zegt veel..
          Maar moet wel eerlijk zijn dat ik voor het algemeen wel tevreden was over men Ford, behalve dan voor de garagebezoekjes die ik soms had voor de elektronica..

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            17 september 2014 om 13:14

            @Dimglor:

            het gaat erom wat je denkt .. dat zegt alles ..

            Login om te reageren
            • Dimglor zegt

              17 september 2014 om 13:17

              @lincoln: Als je mij dan toch wilt quoten om een punt te maken, doe het dan juist..
              Ik zei dus niet “het gaat erover wat je denkt…”
              Maar soit, u bent almachtig en weet alles.
              Verspil ik men tijd niet meer aan..

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                17 september 2014 om 13:25

                @Dimglor:

                heel verstandig van je ..

  2. Rossi zegt

    17 september 2014 om 08:18

    De C-Max krijgt niet de facelift…

    Login om te reageren
    • Rossi zegt

      17 september 2014 om 08:18

      @rossi: de phev bedoel ik

      Login om te reageren
  3. shootingbrake zegt

    17 september 2014 om 08:24

    De C-Max en vooral de grote C-Max waren al niet moeders mooiste… en daar heeft de nieuwe neus weinig aan veranderd. Doe mij maar een stationwagen in plaats van die MPV-gedrochten.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    17 september 2014 om 08:28

    Dus die bruine is de C-Max: met die echt gruwelijke achterkant en de Grand-C-Max is de rooie, met de achterkant die nog wel gaat.
    Anyway, wat een lelijke hokken.
    Bij de slechte-naamgever-awards van het jaar krijgen ze het nog zwaar met de Grand-C-Max. Dus een C-Max is dus niet max; want er de grand-c-max is max. En nu wat als ik nu een S-max heb; is die nog wel max, of straks ook niet meer?
    Maar goed, op nummer 1 staat alsnog de EcoSport: dat is geen naam, ’t is niet meer eco dan andere auto’s en ’t is al helemaal geen sport.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 september 2014 om 08:35

      @gregorius:

      mwah .. kan je 3 fabrikanten opnoemen die je dit soort hokken met droge ogen als “premium sports coupe” aan willen smeren ..

      Login om te reageren
  5. kwatsjkop zegt

    17 september 2014 om 08:43

    Het interieur en de voorkant zijn nu stukken beter, de acherkant is nog steeds niet om te genieten…

    Login om te reageren
  6. davejeremy zegt

    17 september 2014 om 09:43

    Oh ik dacht dat het de nieuwe Carens was ….

    Login om te reageren
  7. sulobb zegt

    17 september 2014 om 12:15

    Lijkt te fel op Kia.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North