Ford maakt Nederlandse prijzen Edge bekend

Auteur: , 58 Reacties

Nog meer nieuws van Ford, we hebben prijzen voor de Edge. De Edge wordt de grootste SUV die Ford in Nederland levert, boven de EcoSport en de Kuga.

Standaard op de Ford Edge is het All-Wheel Drive systeem, dat schakelt tussen voorwielaandrijving onder normale omstandigheden, en vierwielaandrijving als de omstandigheden daarom vragen. De Ford Edge wordt leverbaar in twee uitrustingsniveaus, te weten Trend en Sport. In de Trend is standaard voorzien van 19 inch velgen, Lane Departure Warning, Lane Keeping Aid, het SYNC2 multimediasysteem en een achteruitrijcamera. De Sport is nog wat sportiever in voorkomen. Los van deze twee niveaus zijn er nog allerlei packs te bestellen met opties, genaamd X-pack, Luxury Pack of Winter Pack.

Er komen twee dieselsvarianten van de Ford Edge. Om te beginnen is er de basisversie, voorzien van een 180 pk sterke 2.0 TDCi motor met handgeschakelde zesbak. Deze uitvoering is verkrijgbaar vanaf €56.165 (meerprijs Sport: €5000).

De tweede variant is de 2.0 TDCi Bi-Turbo. Deze is standaard al als Sport uitgevoerd en heeft de beschikking over 210 pk’s. Deze variant mag €65.215 euro opbrengen.



58 reacties

Werd tijd dat de Edge naar NL kwam via officiële weg!! Goed nieuws dus. Slecht nieuws zijn de vanouds absurde Nederlandse prijzen.
@camber24:
Inderdaad absurd :/

http://www.ford.com/crossovers/edge/pricing/

Aan de andere kant van de plas…
Prijzen van $29.095 voor de basis tot $40.795 voor de Sport.
@camber24:
In België is ie ook niet goedkoop.
Zag hem staan op het autosalon in Brussel en daar stond op het bordje ernaast ook dat ie 58 mille moest kosten…
Was daar toch ook best van verschoten!
(Weet wel niet meer welke versie en motor het was)
@Dimglor: ik zag hem daar ook. De afwerking van het interieur is helaas absoluut niet van het niveau dat je voor die prijs mag verwachten tegenwoordig.
@camber24: Om nog maar te zwijgen over de wegenbelasting die je gaat betalen voor 1900KG aan diesel-SUV (+/- €200 per maand)
@camber24: Mooie auto, gelukkig rijden ze al 3 tot 4 jaar rond daar…. grijze import loont dus mensen! minimaal een jaartje oud en 5000km en je hebt de eerste 10-15000euro al verdiend ;)
@camber24: ja die prijzen zijn niet normaal die kunnen zeker
Via de officiele weg prima
Omlaag want dit komt niet alleen door de accijns
Ik vind het een dikke auto, met welke auto’s kan je deze vergelijken?
@mrrallycross:

Ligt eraan waar je ‘m mee wilt vergelijken? Prijs/kwaliteit/afmetingen/combinatie van, etc…
@jack_abarth: Is bedacht als model boven de Kuga, formaat is iets groter dan de nieuwe S-max.

Lineup strategie lijkt mij:
– EcoSport, Kuga, Edge

– B-max, C-Max, S-Max

– Ka, fietstas, Focus, Mondeo, Galaxy

– Mustang, Focus RS
@mrrallycross: met de Dacia Duster.
@mrrallycross: Denk dat de Hyundai Santa Fe aardig in de buurt komt…
@moveyourmind: En de Jeep Grand Cherokee en de Kia Sorento. Al denk ik persoonlijk dat de Ford en de Kia een tikkeltje hoger zal staan…

Het zijn alle 4 wel een beetje verAmerikaanste auto’s. Te veel chroom en niet echt heul stijlvol als je het mij vraagt.
@87sandyd: Hoger dan de Grand Cherokee? Denk dat je andersom bedoelt!
@granlusso: ik bedoelde de gewone cherokee eigenlijk. Die Fiat ;)
@87sandyd:
Vertel mij, wat is dan wel een stijlvolle SUV? Ik ken ze niet. Kom alsjeblieft niet aan met een Range Rover, dat ding heeft koelsleuven in de portieren zitten en een grille die je als spiegel kunt gebruiken….

Daarbij, Ford heeft een Sport pakket. Niks sports aan, maar ze halen al het chroom er voor je af: (Edge en Explorer)
http://preview.netcarshow.com/Ford-Edge-2015-800-01.jpg
http://preview.netcarshow.com/Ford-Explorer_Sport-2013-800-03.jpg
@Rob: infiniti fx :)
@Rob: Discovery Sport
Ik ben zéér benieuwd hoeveel mensen met bijna 60k te besteden de lokroep van premiummerken weten te weerstaan en deze bak gaan kopen. Hoe meer, hoe beter wat mij betreft, want het is een zéér fraaie verschijning. Maar goed, dat zal wel met de naam te maken hebben :)
@Edge: ik ben ook fan van de Edge, al jaren. Leuk ding, en anders dan een X5, Cayenne, et cetera. Meer een goeie hamburger, dan weer zo’n hip pretentieus gerecht ;-)
@camber24: Ook stukken minder gezond :)

Maar ff zonder gein, vind de Edge ook erg mooi, maar voor 60K euro’s neem je natuurlijk wel een premium merk, want veel betere afwerking. Is ook niet zo gek als je bedenkt dat de Ford in de USA slechts de helft kost en dus niet 100% het niveau van auto’s haalt die 2x zo duur zijn …
@dawwg: qua prijs en uitrustingsniveau zit ie gewoon op het niveau van de Jeep Cherokee en Kia Sorento. Toch een prima deal?
@gtwillem: Met de nieuwe (!) Jeep heb ik nog geen ervaring, Kia Sorento niveau voor 55K vind veel te gortig; de Sorento is in The States zelfs nog $5000 goedkoper dan de Edge. Maar goed, als je echt een 7-zitter zoekt, is de Kia inderdaad een goede deal, als je gewoon een 5-zitter SUV zoekt, zou ik doorzoeken, hij viel mij een beetje tegen ondanks de looks.
De grootste Ford in NL leverbaar dus, moet ik dan denken aan het formaat X5, XC90, Cayenne of is dit echt zo’n monster als een Mercedes GL(S)?
@premiumduitser: in de VS valt hij nog onder de Explorer. Dus denk inderdaad richting formaat X5/XC90.
@premiumduitser: ik denk formaatje xc60, x3, glc, q5. Zal niet veel groter zijn.
@hokeej: Volgens mij zit de Kuga al rond dat formaat, en moet je bij deze Edge denken aan het formaat X5/GLE
@hokeej: Hij is wel ietsssje groter dan een XC60 of Q5.
@premiumduitser: 4m78 is de Egde, de ML (GLE is het nu) is 4m80. Rond de GLE, een X5 is 4m88 en een XC90 4m95. Formaatje GL met 5m12 is het zeker niet.
@kwatsjkop: heb de nieuwe XC90 getest en daarna de X5 dM. De XC is een serieus grotere bak. De X5 rijdt wel een stuk sportiever.
@premiumduitser: lol nee joh, de Edge is vrij klein, vergelijkbaar idd met een xc60!
Welk bedrag is bpm?
Meestal bij 4×4’s zit er nogal een hoge bijdrage aan de fiscus bij.
@martinus: 2,0 TDCi 180PK € 14.931,26 de 210pk € 15.562,55.
Het verschil heeft met de velgen te maken de uitstoot van de 180pk Trend is 149gram de 180+210pk Sport 152 gram.
Duur, net zoals die Kuga
Meh ik vind het niet fantastisch en dan die prijs… Goeiemorgen! Desondanks draag ik Ford een warm hart toe en hoop ik dit ding (vooral in het geel) nog vaak in Nederland te zien. Weer eens wat anders dan die vreselijke X5 / Q5 / GL??…
Als dit X5 formaat is dan vreet ik mijn pet op. Dit is maatje X3…

Ziet er op de achterkant leuk uit. En dat interieur ziet er ook goedkoop uit.
@Rick-dos: Eetsmakelijk
Afmetingen X5
lengte 4886 mm
breedte 1938 mm
hoogte 1762 mm
@keijer en @Rob:

Iemand peper en zout? Anders is het zo flauw…
Valt in de klasse van de BMW X5 enz.

Specs:
Lengte: 4.808mm
Breedte: 2.184mm
Hoogte: 1.692mm
Kofferbak inhoud 602-800L

2,0 TDCi 180pk 400nm 0-100 9,9 sec top 200
2,0 TDCi 200pk 450nm 0-100 9,4 sec top 211 (automaat)
@keijer: Zo zie je goed dat het écht een Amerikaanse bak is. Beetje een Tahoe: relatief laag en niet te lang, maar wel erg breed. 24cm breder dan een X5!
@phaeton: Klopt, De testen uit Amerika (youtube) zijn positief al hebben ze daar natuurlijk de V6 benzine. Dus ben benieuwd naar de rijtest!
@phaeton: Kan het niet zijn dat de BMW breedte exclusief spiegels is opgegeven en die van de Ford inclusief? Anders word rijden in NL wel lastig met de Ford…..
@ahs1979: Zonder spiegels is hij (even opgezocht) 1928 mm
Mooie verschijning en is eens wat anders als een X5, XC90 etc.
De Nederlandse prijzen zijn wel stevig; In België vanaf 42900€ voor de Trend, 45900€ voor de Titanium en 47350€ voor de Sport. Best wel veel auto voor dat geld!
Veel geld voor een gave wagen, met uitstekende looks.
Is het wat anders dan een X5, GLE, Q5? Ja. Ziet er leuk uit? Ja. Zou je, ondanks al dat premium geneuzel, er een X5, GLE, Q5 (of XC90) voor laten staan? Ik niet…
@premiumduitser: Of ik er een X5 voor zal laten staan? Nee, maar de Vanaf prijs zit al meer dan 15k verschil tussen. En met een paar opties op een premium auto zal dat verschil heel snel op lopen. Waar Ford er om bekend staat hun auto’s standaard al vrij aangekleed af te leveren. Dus je kunt het niet echt vergelijken.
Uiteindelijk krijg je bij de Ford gewoon veel waar voor je geld.
In Amerika het vorige model veel gezien en ook de nieuwe ziet er weer prima uit. Het nadeel is alleen dat de Nederlandse prijzen totaal niet kloppen bij de kwaliteit die je verwacht als je zoveel geld uitgeeft. Ik vrees dat we ‘m niet veel gaan zien, erg jammer.
Geen lelijke auto, maar wel een beetje een Hyundai design. (dat is als compliment bedoeld voor de Koreanen)
Tja, begrijpelijk maar zonde. Het sterke blok standaard als Sport. Juist bij deze auto zou ik gaan voor comfort. Voor de vijf ruggen die je fictief in je zak houdt heb je al twee van de drie optie paketten.
Zo erg hoog zijn die prijzen toch niet?

Jaguar F-Pace 20d Pure: EUR 53.750
Jeep Cherokee 2.2 CRD Longitude: EUR 54.170
Kia Sorento 2.2 CRDI 2WD Dynamic Line: 49.995
Mercedes GLC220d 4-Matic: 58.995

De Edge is iets ruimer dan de concurrentie. Hij zit boven de Koreaan en Amerikaan, maar net iets onder de Duitser en Brit qua prijs. Klopt toch gewoon?
Wat wel raar is, in amerika heeft de edge al het sync 3 systeem.

Daarbij hebben ze een 245pk sterkte 2.0L EcoBoost® I-4 turbo, die mogen ze hier ook wel verkopen.
Mooie Kia sorento met ford stickers
Voor dat geld koop ik toch wat anders dan een Ford.
Ik vraag me af of dit wel zo ‘duur’ is. Ford heeft denk ik betere materialen gebruikt. En de afwerking zal ook goed zijn. Plus het is gewoon een grote wagen. En dan icm met dieselmotoren? Muah zo verkeerd is de prijs misschien niet eens. Maar ik wil hem wel eerst even zien. Maar het zal me niet tegenvallen denk ik.
in de VS voor 40K Dollars een 2.7l v6 ecoboost, en hier een schamele handbak rammeldiesel voor 16K meer.
compleet idioot, dan kan je beter een 1,5 jaar oude v6 uit de vs halen..
Vriend van mij in Canada heeft hem. Erg lekkere reiswagen. Ook op grind- en zandwegen erg comfortabel.
Ik meen dat hij er C$ 35.000 voor betaald heeft…. Sport uitvoering…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).