Er worden 1964 stuks geproduceerd, om het geboortejaar van de Ford Mustang te eren.
De 50 Year Limited Edition van de Ford Mustang wordt uitsluitend leverbaar in Kona Blue of Wimbledon White en is standaard uitgerust met het Performance Pack en volledig full-options uitgevoerd. Over de motor hoeft overigens ook niet nagedacht te worden: de 5.0 liter V8 met 426 pk en 529 Nm koppel is standaard in het vooronder gelepeld. Het enige wat de koper hoeft te kiezen is de versnellingsbak: een zesbak handgeschakeld of een zesbak automaat. Deze 50 Years Limited Edition is daarmee de enige Mustang automaat die leverbaar wordt met het performance pack.
De louvres in de achterruiten, het extra chroom in de grille en de chromen randjes rond de achterlichten zijn uniek voor deze limited edition en grijpen terug naar de sixties, toen chroom nog een stuk populairder was op auto’s. De velgen zijn 19 inch en gehuld in Pirelli P Zero’s rondom, Brembo zorgt voor een lekker setje remmen. In het interieur vinden we leer, doorstikt met kasjmier. Ook van kasjmier is een deel van de stoelbekleding, in dit geval gecombineerd met zwart leer. Op de rug van de stoelen is een speciaal Mustang 50 Year logo te vinden dat ook op andere plekken op de auto terugkomt.
De auto wordt vandaag op de New York International Auto Show onthuld. Helaas wordt hij niet leverbaar in Nederland.
allaar zegt
*Spaarpot omkeren doet*.
norge zegt
Echte mannen auto, maar kasjmier is een beetje twijfelachtig.
stephanotis zegt
@norge: verchroomd bling-bling blik, Hawaiiaans zeeblauw en witte tennissokken vind ik ook wel een beetje twijfelachtig.
tupperware zegt
@stephanotis:
Ach, een vent die zich naar dit plantje vernoemd is anders ook best twijfelachtig..
mrrallycross zegt
Jawhoor ook deze mag voor de deur komen te staan!
bmw7 zegt
Nice. Ik wachtte al op een 50 year edition.
snorrie11 zegt
Doe mij die maar.
dondeboer zegt
Kijk, zó maak je een limited edition. Met unieke details die niet leverbaar zijn op gewone versies, zoals die Louvres in de ruitjes en de performance pack icm automaat, en looks die de liefhebber op afstand herkend.
Tegenwoordig zijn veel limited editions niet helaas niet veel meer dan een dikke versie met een badge. De RS7 van vanmorgen die ze hadden volgehangen met standaard verkrijgbare accessoires zijn bijvoorbeeld echt een voorbeeld van hoe het niet moet. Terwijl ze het bij VAG toch echt wel weten (zie de A1 Quattro of van vroeger tijden de Golf II limited).
nvn1993 zegt
Wat zal het toch geweldig zijn om in Amerika te wonen, waar auto’s en benzine niks kost :(
moondustfocus zegt
Net als 50 jaar geleden op de eerste dag uitverkocht… Dikke uitvoering.
rob5nismo zegt
Ze hadden de optie automaat van mij weg mogen laten
O plaat zegt
Vette bak, dit toont ook nog maar eens waarom ik Ford boven Audi/BMW verkies, deze auto is een Mustang, een Ford als geen ander. Bij Audi/BMW hebben ze 1 model dat je kan krijgen in SUV, Sedan, Coupe, Hatchback,… Ook vind ik ondanks dat ik dit een prachtige auto vind dat hij toch nog altijd niet in de buurt komt van de schoonheid van het 64-66 Model, zeker kwa interieur.
jaapiyo zegt
“Over de motor hoeft overigens ook niet nagedacht te worden: de 5.0 liter V8 met 426 pk en 529 Nm koppel is standaard in het vooronder gelepeld.”
Oh really? Dan kan dit niet achterwege blijven:
http://touch.dailymotion.com/video/xcuaju
Rollin…in my 5.0…
E34M5Touring zegt
Ik vind het nieuwe design niet mooi. Heb hem in Brussel live gezien en de kont vind ik echt lelijk. Net een boot. Maar daar ben ik alleen in geloof ik want hij verkoopt als een zotte. Zoals altijd.