• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formaliteitje: Specs Touareg R50 onthuld – 350 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 oktober 2007 om 16:59 – 50 Reacties

Touareg R50


Vorige week vertelden we jullie dat Volkswagen een extra dikke Touareg-diesel naar de AIMS in Sydney zou meenemen. Exacte cijfers konden we jullie niet geven, maar deze zijn nu vrijgegeven. De tiencilinder diesel krijgt een vermogen van 350 pk en een koppel van 850 Nm.

Door deze vermogensboost (voorheen 313 pk en 750 Nm) zit de 5 liter TDI in 6,7 seconden op de 100 kilometer per uur, in plaats van de 7,4 seconden die de ‘normale’ Touareg er voor nodig heeft. De nieuwe topsnelheid komt uit op 235 km/u. Het verbruik van de SUV zal de eventuele koper ongetwijfeld aan zijn aars oxideren, dus hier gaan we het ook niet over hebben.

De R50 staat op 21 inch sloffen, met 295 mm brede banden er omheen. Dankzij een sportieve luchtvering staat de auto 20 mm lager, waardoor je iets eerder je carter aan gort rijdt, als je besluit er offroad mee gaan.
De kleurstelling „Biscay-Blue“, die alleen aan de R-modellen van Volkswagen is voorbehouden, is uiteraard ook op de R50 beschikbaar
Ter versiering heeft de Touareg nog blauwe remklauwen meegekregen en is er binnenin royaal gestrooid met R-logo’s.

De Volkwagen Touareg R50 staat vanaf november in de Duitse showroom voor 88.260 euro, dus ga maar uit van uit dat hij in Nederland zeer ruim boven de ton uitkomt.

Touareg R50

Touareg R50

Ook interessant!

  • Touareg R50 bestuurder
    Touareg R50 bestuurder rijdt 208 km/u om auto te sparen
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, SUV, touareg, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Echt of fake? Doe de Gran Turismo 5 quiz
Volgend bericht: Ferrari 430 Scuderia geprijsd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mustang zegt

    9 oktober 2007 om 17:01

    Altijd al een mooie auto geweest

    Login om te reageren
  2. jack zegt

    9 oktober 2007 om 17:04

    mooie auto, was het sowieso al.

    Vind de specs wel schandalig matig voor een “R” model…

    valt me tegen…

    Login om te reageren
  3. hefff zegt

    9 oktober 2007 om 17:05

    lijpe shit ouwe

    Login om te reageren
  4. IS200 zegt

    9 oktober 2007 om 17:05

    Wat een feest moet dat zijn, om hierin een dagje te gaan toeren ;-)

    Login om te reageren
  5. S65 AMG zegt

    9 oktober 2007 om 17:06

    Gewoon helemaal TE geil

    Login om te reageren
  6. ML320 CDI zegt

    9 oktober 2007 om 17:07

    Mooie uitvoering, alleen nog erg weinig PK en Koppel voor een 5liter V10. Als je naar de V8TDI van Audi kijkt die 326pk en 760nm heeft en ongeveer net zo zwaar is en toch sneller van 0-100 is. Vind ik het nog steeds een slechte prestatie van Volkswagen.

    Login om te reageren
  7. hubbu zegt

    9 oktober 2007 om 17:13

    Koppel?

    Login om te reageren
  8. Stephan zegt

    9 oktober 2007 om 17:15

    @ Jack

    Ik denk dat hij het W12 model niet mag overtreffen

    Login om te reageren
  9. ML320 CDI zegt

    9 oktober 2007 om 17:16

    850 staat er

    Login om te reageren
  10. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 17:17

    Haha, en een Passat R36 met z’n 3,6 liter V6 heeft 300PK. De specs van deze Touareg vallen me een beetje tegen, maar goed…

    Login om te reageren
  11. Chief_S5 zegt

    9 oktober 2007 om 17:18

    Lekkere bak. ;)

    P.S. Wie heeft deze een uurtje geleden gepost naar jullie..? :)

    Login om te reageren
  12. Marcuss zegt

    9 oktober 2007 om 17:19

    NEIN, NEIN, NEIN……..een ton voor een volkswagen? voor dat geld koop je toch een Range Rover Sport of Audi Q7 ……veel mooier

    (dat vind ik tenminste maar wie ben ik??!!!)

    Login om te reageren
  13. Mustang zegt

    9 oktober 2007 om 17:36

    Zou ik ook kopen hoor;)

    Login om te reageren
  14. Timmie zegt

    9 oktober 2007 om 17:47

    Ik had méér vermogen verwacht (zo’n 400 pk)…

    Login om te reageren
  15. pipil zegt

    9 oktober 2007 om 18:01

    “Ik denk dat hij het W12 model niet mag overtreffen”

    bestaat niet meer sinds de facelift. eventueel via VW individual kan je hem op aanvraag laten maken.

    “Ik had méér vermogen verwacht (zo’n 400 pk)…”

    de 5 liter v10 loopt z’n laatste jaren. het is een beest van een motor maar niet echt geavanceerd. eigenlijk gewoon 2 2.5 r5-jes aan elkaar maakt een twin turbo v10 met pompverstuivers. een bijzondere motor die de geschiedenis zal ingaan als een bruut ding en speciaal. de versnellingsbakken zijn eigenlijk nooit sterk genoeg geweest voor de facelift. na de facelift werd de aisin ingeruild voor de ZF dacht ik. die inmiddels beroemde 100ms/200ms bak die ook in bijna alle bmws zit en in de q7 v12 en ook de facelift bentley arnage. kan 1000nm aan

    Login om te reageren
  16. Jesko zegt

    9 oktober 2007 om 18:11

    “aan zijn aars oxideren” haha, geweldig..

    Maar, ik vind het vermogen ook tegenvallen, ik zat te denken richting de 380, en hoopte op 400+.

    Je mag van dit merk toch wel meer verwachten. Maar goed, In die prijsklasse laat ik deze toch echt staan, en ga ik straks voor de Q7 V12 TDI.

    Login om te reageren
  17. JP zegt

    9 oktober 2007 om 18:24

    touareg vind ik persoonlijk volledig kansloos en dit vind ik ok maar een aanfluiting. (srry voor de mensen die hem mooi vinde :D)

    doe mij maar een dikke X5.

    Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    9 oktober 2007 om 18:49

    @Thomaz: Haha, en een Passat R36 met z’n 3,6 liter V6 is een benzine en deze touareg is een diesel…

    Login om te reageren
  19. ronald ccx zegt

    9 oktober 2007 om 18:58

    alle ogen kijken naar de pk’s.. mensen 850 nm koppel… :D bestel maar vast nieuw asfalt..

    Login om te reageren
  20. deora zegt

    9 oktober 2007 om 19:03

    echt een mooie auto is dat :D

    Login om te reageren
  21. Falco zegt

    9 oktober 2007 om 19:16

    Mooi, alleen jammer van dat handvat op het dak

    Login om te reageren
  22. Rus zegt

    9 oktober 2007 om 19:40

    Vind Toureg helemaal niks. Een diesel al helemaal niet!

    Login om te reageren
  23. Audioot zegt

    9 oktober 2007 om 20:05

    In deze uitvoering en kleur ziet hij er erg kek uit. Niet te agressief maar
    zeker opvallend genoeg voor het type auto. Het zal inderdaad zijn laatste
    update van zijn V10 hebben m.b.t. milieu en loopeigenschappen want die
    zijn bij die pomp-verstuivers toch wel achterhaald.

    Login om te reageren
  24. speedlimit zegt

    9 oktober 2007 om 20:15

    Heb ’t nooit wat gevonden…vind ‘m er nog steeds saai uit zien.

    Login om te reageren
  25. Ricavant1.8T zegt

    9 oktober 2007 om 20:36

    Ziet er best stoer uit!
    wel behoorlijk prijzig:P
    mjaa daar doe je vrij weinig aan he…

    Login om te reageren
  26. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 21:06

    @ SimonMc:

    Ja, dus? Als Audi uit een V12 diesel 500PK kan halen kan VW zeker meer halen uit een V10 dan 350PK. En wat doe je nou grappig, alsof ik niet weet dat die R36 een benzine is. Ik had gewoon verwacht dat VW met de huidige stand der techniek deze R50 meer vermogen had gegeven, als je kijkt dat een R36 al 300PK heeft…

    Login om te reageren
  27. Sander zegt

    9 oktober 2007 om 21:15

    Door al dat PK-geweld de laatste tijd vind ik het lijken alsof dit een beetje tegenvalt. Dat neemt niet weg dat het een beest van een machine is.

    Login om te reageren
  28. appel zegt

    9 oktober 2007 om 21:19

    @ronald ccx: er zijn al meerdere links en artikels gepost over de relatie koppel-vermogen, en koppel @ motor-krukas zegt niets over wat er aan het asfalt komt…
    http://www.caravantrekker.nl/algemeen/koppel.php

    Voorbeeld: koppel van 100 Nm aan motor * totale versnellingsbakverhouding van 12 (1e versnelling) geeft al 1200 Nm aan de wielen…

    Kracht aan de wielen is recht evenredig met vermogen is gelijk aan koppel * toerental * constante …

    MET ANDERE WOORDEN: die Touareg doet het asfalt evenveel pijn als elke andere 4WD met 350 pk.

    En als het verbruik bij de eventuele koper aan het achterwerk met zuurstof zou reageren, waarom dan diesel???

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    9 oktober 2007 om 21:31

    Dat Biscay-Blue staat zelfs de Touraeg fantatisch (terwijl het toch een enorme auto is). Ik vind het wel jammer dat de dakreling op dit model verkeerd gemonteerd is, die hoort echt niet overdwars.

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 21:33

    @ mashell; Volgens mij is dat een spoiler. :? Of heb ik nu altijd al die dakrelings op MPV’s ervan verdacht een spoiler te zijn?!

    Login om te reageren
  31. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 21:54

    @ Citrofiel

    Je hebt ze er inderdaad van verdacht een spoiler te zijn…

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 22:02

    @ Thomaz; Maar dit op deze Touareg is toch een spoiler? Het is iig geen dakreling om iets op te bevestigen, je kunt het niet eens verschuiven. Zo zijn er ook MPV’s met zo’n spoiler, die niet te verschuiven is of zo. Zie bijvoorbeeld dit:

    Dat is toch geen dakreling om iets op te leggen? Een spoiler, net als bij de Touareg. Of ben ik nu echt zo verkeerd aan het denken…?

    Login om te reageren
  33. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 22:15

    @ Citrofiel:

    Ik dacht altijd dat die “spoilers” twee leuk gestileerde dakdragers waren die je tegen elkaar kon schuiven zodat het eruit zag als een spoiler…

    Bij die C8 op de foto zijn het volgens mij zeker verschuifbare dakrails want als je inzoomt zie je aan de binnenkant dat er een soort richel tussenzit…

    Of ik ben verkeerd aan het denken natuurlijk…

    Login om te reageren
  34. mashell zegt

    9 oktober 2007 om 22:16

    @citrofiel
    Op de Touareg zal het inderdaad wel een spoiler zijn, die trouwens overbodig is, want op de eerdere R50 plaatjes zat de gewone dakreling.

    Maar op de C8, kun je daarvan niet de ene helft vooraan zetten en er dan een koffer op doen?

    Login om te reageren
  35. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 22:18

    Dit idee dus:

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 22:24

    Bij de C8 lijkt het idd toch een dakreling te zijn:

    Net als bij de Espace dus, die ik ook al zo vreemd vond.
    Maar uiteindelijk vind ik de gewone dakreling in lengterichting toch mooier, waar je gewoon de reling in de breedte vanaf kunt halen, want met zo’n ‘spoiler’ wat dus een reling is ziet het er niet uit…
    Weer iets verhelderd! Wat is autoblog toch informatief! :P

    Login om te reageren
  37. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 22:24

    Ik weet niet of de “spoiler”/dakdrager(s) op dit plaatje gelijk zijn met die op de R50, maar hier zijn het zeker dakdragers:

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 22:28

    @ Thomaz; Maar op de Touareg zou ik niet zien waarover je dan de helft naar voren moet schuiven. Ik zie geen rails…. Op deze R50 bedoel ik dan. Of zouden die goed weggewerkt zijn?

    Die heeft wel rails en reling. Zou het dan toch…?

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 22:30

    Maar waarom zou hij dan ook met ‘gewone’ dakreling leverbaar zijn?

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 22:33

    Hij is ook met gewone dakreling leverbaar:

    Waarom zou dat dan zijn? Zou het ene een optie zijn? Lekker VAG-geld kloppen? :?

    Login om te reageren
  41. Thomaz zegt

    9 oktober 2007 om 22:46

    Ja het is beiden sowieso een optie, standaard heeft een Touareg geen van beiden. Maarja volgens mij moet je zeg maar die “spoiler” dingen gewoon zien als normale dakrails die je in een goot schuift van een auto zonder dakrails, alleen hebben ze een iets meer trendy uitstraling. Dat andere is gewoon dakrails zoals je ook op een stationwagon ofzo hebt. Maarja als je daar een skibox op wil moet je weer dwarsliggers erbij kopen, terwijl het bij die
    “spoiler” gewoon een kwestie van uit elkaar schuiven is…

    Login om te reageren
  42. midi zegt

    10 oktober 2007 om 00:46

    Het is absoluut geen spoiler al denken veel eigenaren van wel. Mijn pa rijdt een touareg en zegt dat als hij dat ding erop laat zitten het gaat fluiten als een malle. Waarom de touareg ook met een normale dakreling te verkrijgen is weet ik ook niet. Dat is wel pas na de face lift gekomen denk ik. De hierboven getoonde verschuifbare dakreling is overigens wel heel eenvoudig te bevestigen. (en dus ook snel weer eraf te halen)

    Login om te reageren
  43. C30CDIAMG zegt

    10 oktober 2007 om 08:27

    Dan zal het waarschijnlijk wel een optie zijn toch jongens…?

    Login om te reageren
  44. Peter zegt

    10 oktober 2007 om 09:39

    Mooi commentaar van iedereen !?!?!

    Te weinig vermogen ??
    Te weinig koppel ??

    Ga d’r maar is in rijden, een fantastische auto, mooi afgewerkt, de R50 is een mooie uitvoering !!

    Login om te reageren
  45. Racer X zegt

    10 oktober 2007 om 11:52

    Leuk geprobeerd, jammer dat het blok zo’n lompe SUV gelepeld is…

    Login om te reageren
  46. Racer X zegt

    10 oktober 2007 om 11:59

    +in

    Login om te reageren
  47. rider zegt

    10 oktober 2007 om 14:08

    vond hem altijd al bizar en bruut. een erg indrukwekkende verschijning! en nu eindelijk een beetje passende motor en dito vermogen! maar kom op VW, dat had wel wat meer gemogen. Wat hebben ze eigenlijk aan de motor veranderd om aan dit resultaat te komen? heeft hij nu dan ook commonrail inspuiting, grotere turbo’s en katalysator annex roetfilters? dan is er nog hoop voor de tuners! jammer dat er geen 400pk/900Nm uit is gekomen.

    Login om te reageren
  48. TomUSA zegt

    10 oktober 2007 om 14:18

    echt geniaal geschreven “Het verbruik van de SUV zal de eventuele koper ongetwijfeld aan zijn aars oxideren, dus hier gaan we het ook niet over hebben”
    grote klasse!

    Login om te reageren
  49. Trevor zegt

    10 oktober 2007 om 17:08

    een chipie op de oude V10 zorgde al voor 356 pk en 956nm( zie http://www.skn-tuning.de/product.aspx?productid=16223&TabID=3331 ) dus vindt dit ook idd wat tegenvallen… Overigen kan die audi V8 4.2 al naar 372 pk dus dit is idd wel wat zwakjes.. ( http://www.skn-tuning.de/product.aspx?productid=98308024&TabID=3331 )

    Login om te reageren
  50. stefan zegt

    22 november 2007 om 15:15

    ja kan je nu al vertelle dat die ”golf lui” die motor ergens van daan trekke en hem in die golf van hun douwe en de heledag rubber gaan burne met die 850 nm :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North