
“Wat een lelijk ding.” “Een Aston Martin, Lamborghini en een Jaguar hebben een botsing gehad?” “Ziet er niet uit.” “Geweldig!” “Een Multipla is er niks bij.”
Jep, over de laatste creatie van de Italiaanse coachbuilder en SUV-bakker Fornasari lopen de meningen sterk uiteen. Sinds 1998 zijn ze bezig om aan de weg te timmeren in de wereld van de grote en luxe auto’s terwijl ze daarnaast bezig zijn met racerij. En het leuk daaraan is dat ze geen lullige motoren in het vooronder van hun SUV’s hangen, maar altijd voor een onvervalste GM V8 kiezen die ze hier en daar nog wat finetunen.
De RR99 kennen we sinds 2008 en is een bizarre mengelmoes van verschillende stijlen geworden. Om even de vergelijkingsmongool uit te hangen: we zien Murcielago LP640-achterlichten, een Aston Martin-voorkantje met koplampen van de V8 Vantage, portieren van een Jaguar XF (inclusief zijspiegels), Lexus-uitlaten en ga zo maar door. Tel daarbij op dat het blokje 610 pk en 748 Nm ophoest en je hebt hier wellicht de meest schizofrene asobak OOIT te pakken.
De 1.850 kg tellende beauty sprint in 3.8 seconden naar de honderd en zou een topsnelheid van 280 km/u kunnen halen. Wellicht nét snel genoeg om geen nachtmerries te veroorzaken bij voorbijgangers die toevallig een blik werpen op deze creatie.
Goed, u wil meer beeldmateriaal van de meest uitgesproken SUV sinds de hummer H2? Dat kan geregeld worden. Spotter @PereNubiola heeft namelijk een stapeltje foto’s achtergelaten op Autojunk van een RR99 in Barcelona. Check ze HIERRRRRRRR.
waauw wat een mooie polo
@nicktexel: Bora…
@a_buis: polo 9n2. Geen bora.
@AudiQuatro: correctie 6n2;)
@a_buis: wat nou bora dat is een polo 6n2
@nicktexel: bedoelik;)
@AudiQuatro: no problemo
rij zelf ook een 6n2 namelijk:P
Is ook nog ‘es Hummer-achtig groot. Wat een onding, dat er mensen zijn die dat kopen zeg.
@welkombart: Ze máken ze. Er staat gelukkig nergens dat ze ze verkopen.
Opzich is die 610pk en 3,8 0-100 nog niet eens zo raar voor een suv. Waarschijnlijk krijgen we hier de meeste rare opmerkingen te zien maar ik blijf die prestaties top vinden en die auto qua uiterlijk.. tja :P, eigenlijk vind ik ‘m niet eens lelijk. Het dak had ik van een andere auto gejat.
Vreselijk, een mislukte chop shop creatie !
Op die specs kan ik dan wel weer jaloers worden trouwens.
Toch uitzonderlijk knap om een wagen to maken die werkelijk vanuit iedere hoek gezien verschrikkelijk lelijk is.
Mijn complimenten.
Mooie achterlichten… Lamborghini moest zeker nog wat Murciélago achterlichten kwijt nu de productie is gestopt.
“De 1.850 kg tellende beauty ..” moet dat niet zijn de “De 1.850 kg zware Frankenstein”?
leuk om mijn eerste reactie op autojunk terug te zien in dit stukje xD was het eerst wat in me op komt.. en dat is nu ngo steeds wat ik er van vind.. WAT EEN LELIJK DING! dat er mensen zijn die zoiets kopen..
Wat de fuck??
Kostda?
@Reinbergen: te veel…
car designers worst nightmare?
Zowat een lelijke mengelmoes van totaal verschillende auto’s, echt niet om aan te zien.
De prestaties zijn nog behoorlijk goed, maar dat uiterlijk!?
Dit is gewoon een auto die je niet wil zien!
Lengte: 520 cm
breedte: 215 cm
Hoogte: 185 cm
Wielbasis: 325 cm
Ze noemen het een maxi SUV. Met een veerweg van 240 mm geen PC Hooft trekker maar echte terrein capaciteiten!
Ter vergelijk een Cayenne Turbo: 2065 kg
lengte 4846 mm
breedte 1939 mm
hoogte 1705 mm
wielbasis 2895 mm
Ik zie
– Murcielago achterlichten
– California/IS-F uitlaatjes
– One 77 zijflappen
Lol wat een onding..
Hoe kun je dit kopen als je ogen hebt? :S
@fant:
Er met je rug naar gaan staan? Iemand anders de wagen laten ophalen? Alleen ’s nachts rijden? Dat laatste zou medeweggebruikers wel eens kunnen verwarren :”ow cool een V8 Vantage gaat me voorbijsteken en wtf die Murcie moet vlak achter hem rijden, de gek!”
Wat n lelijk ding. Helemaal 0 klasse…
Doordat hij zo lelijk is vind ik hem mooi
Piet: Ey jonge.. wasda nou? Joop: Dat was een Murcielago jonguh.. Piet: Maar maar ik dacht een Vantage hoor? Henk: Jongens dat was een Lexus.. Sjaak: nee tis een “maak je droom auto” doe het zelf bouwpakket van de gamma -.-
Wat een een een… .. … !#^&[email protected]&^%*@!!* (piep) lelijk ding zeg.
ziet er toch beter uit dan de gayenne
WTF, hoe kun je een Volkswagen nou mooi vinden?
Daar zit echt totaal geen emotie in.
Hoe lelijk deze Fornasari RR99 dan ook mag zijn, hier zit tenminste wel emotie in. En elke auto die emoties oproept is daardoor al een mooie auto, en dus mooier dan zo’n saaie VW (PUNT)
@bullgod76: waar zie jij emotie?
@W115:
Idd.
Waarschijnlijk kijkt ‘bullgod’ met zijn kont!
@bullgod76: Emotie in een wagen is bullshit. Emotie is iets dat een bestuurder denkt toe te eigenen een wagen maar zich eigenlijk hopeloos belachelijk maakt. Een Volkswagen niet mooi? Onze Passat CC krijgt toch wel wat bekijks en complimentent als je ermee over straat rijdt.
In één woord: SCHITTEREND! Precies wat ik altijd al wilde hebben. Onmiddellijk voor de deur dat ding. Waar zit er een dealert? WAUW!!! :mrgreen:
@W115 ik zie de emotie in deze discussie.
iedereen heeft een mening over deze auto, of hij/zij deze nauw mooi of lelijk vind.
Meer ziel dan wat voor VAG dan ook,niet dat het mooier is .
Maar hier hebben ze de zieltjes van alle sportwagens bij elkaar gemixt,dus het moet meer zijn.
Als t een vrouw was geweest had ze zeker een misverkiezing gewonnen! Mis baksel!!!!
Moah.. Geen lelijke auto, de voorkant is wel mooi, de velgen en de achterkant zijn om te kotsen. :|
IS dat niet gewoon een Opel Astra met pimp pakket van de lokale plastic handelaar?
Wat een f*kkin gedrocht.
@bozewolf:
Hij is zo lelijk dat hij mooi begint te worden…
Laat die “Check ze HIERRRRRRRR” maar weg, ’t lijkt wel een door Leepu en Seepu in elkaar getimmerd bouwpakket van een ‘Audi TT gone wrong’
Kom op man, dit kun je toch niet maken. Ik zou mezelf als autofabrikant niet serieus meer nemen als ik de onderdelen hier en daar vandaan moet halen. Een bepaald model als technische basis gebruiken, tot daar aan toe, maar om gewoon de deuren van een XF te combineren met Aston koplampen en een setje Lambo-achterlichten vind ik echt niet kunnen…
Doet qua bouw wat denken aan de (minder extreme) De Tomaso Deauville Concept http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/02/de-tomaso-deauville-concept-in-het-echt
Serieus,
Ik dacht eerst te doen te hebben met een Chinees, maar dit wangedrocht is dus Italiaans?!?
Ik vind hem eigenlijk supergrappig (wtf momentje), ik zou hem wel eens willen zien. Lekker anders dan de andere comme-il-f-aut-o’s.
Ik vind het eigenlijk wel een mooie creatie. Beetje jammer van de geleende stukken, vooral de Lambo-achterlichten, maar als kleine fabrikant kàn je die dingen gewoon niet zelf ontwikkelen. Kost teveel. Vandaar dat de meeste kleine fabrikanten ronde standaard Hella-lampen gebruiken met een gestyleerde plexiplaat erover…
Zoals gezegd, tamelijk exclusief (zo’n 60 auto’s tot nu toe) maar er zijn plannen om een fabriek in het midden oosten neer te zetten waar dan 500 voertuigen per jaar kunnen worden gemaakt.. De El Tani-familie en andere sjeiks zoals in Saudi Arabië en Bahrein zijn maatjes met de eigenaar en de auto’s kunnen ook echt wat…
http://www.fornasaricars.com/video.htm